New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 12K
  • Views Views: Views 745K
Transfervindue Sommer 2026
Jeg kan sådan set godt se behovet for at forstærke forsvaret. Jeg har bare svært ved helt at få hånd om, hvad den forstærkning så skal være.

• Vil vi gerne have en spiller, der er foran Tingager i køen til spilletid (og er det realistisk - og hvad gør det ved truppens hierarki?)
  • Vil vi gerne have en, der kan dække flere pladser og er på niveau med fx Røsler?
  • Skal vi bare have en solid mand, vi kan sætte ind i ny og næ (men som tager spilletid fra Callø og Camara)?
Igen - jeg antager at vi er enige om, at idealet er en timeglasmodel med mange store navne og mange talenter, og mindre trupfyld a la Power og Akoto (og Serra, Mølgaard etc).

Omvendt har vi jo set på tier-positionen, at CV har hældt noget der ligner 35 mio. kr. ud på at hente tre mand, der ikke er bedre end Bech og Arnstad. Så måske er timeglas-modellen smidt ud.
Måske planlægges der med salg af Arnstad og Bech til vinter, da der er færre kampe i foråret. Og så er erstatningerne på plads allerede?

Jeg kan sådan set godt se behovet for at forstærke forsvaret. Jeg har bare svært ved helt at få hånd om, hvad den forstærkning så skal være.

• Vil vi gerne have en spiller, der er foran Tingager i køen til spilletid (og er det realistisk - og hvad gør det ved truppens hierarki?)
  • Vil vi gerne have en, der kan dække flere pladser og er på niveau med fx Røsler?
  • Skal vi bare have en solid mand, vi kan sætte ind i ny og næ (men som tager spilletid fra Callø og Camara)?
Igen - jeg antager at vi er enige om, at idealet er en timeglasmodel med mange store navne og mange talenter, og mindre trupfyld a la Power og Akoto (og Serra, Mølgaard etc).

Omvendt har vi jo set på tier-positionen, at CV har hældt noget der ligner 35 mio. kr. ud på at hente tre mand, der ikke er bedre end Bech og Arnstad. Så måske er timeglas-modellen smidt ud.
Problemet i forsvaret er vel, ret beset at vi har tre spillere hvor vi kender niveauet når vi taler Superliga. Altså Tingager, Røsler og Kahl. Callø og Camara er spændende, men også med udsving, som man jo kan forvente. Er det virkelig nok?

Enig i timeglas’ modellen. Men forstår ikke behovet for at have ufattelig mange til 6/8’erne og 10’eren og så meget få til f.eks stopperne og 9’eren.

Nej det er et personangreb når du opfinder løgne som du påstår jeg har sagt, for at underbygge et angreb baseret på dette, det er et stort problem når man angriber brugere herinde personligt - ikke mindst når angrebet er baseret på fri fantasi.

Det er i øvrigt meget sødt, men måske også lidt barnligt, at du nu “liker” samtlige mine opslag, uanset indhold, med en rød👎 i øvrigt sammen med din ven @Gnawer.
Også når jeg ikke mener noget, men blot stiller en anden skribent et spørgsmål.
Men bliv du/I endelig ved, så ved jeg at det virker😜

Attachments

• IMG_2425.webp
    IMG_2425.webp
    113.2 KB · Views: 51
Altså hvordan tænker du mere konkret? Vi betaler max. godt 4 mio. årligt. Han tjener 19 mio. Skulle Gladbach så sende os 15 mio. pr år eller hvad? Og hvad tænker du det gør i truppen, at have en tjekke gående rundt på leje til 19 mio. om året?
Det vil hverken være første eller sidste gang en klub tager hvad den kan få for at få en spiller ud. Det er jo den eneste måde de kan få ham afsat på. Hvis han nu gør det godt i AGF, så kan det være de kan få ham afsat næste sommer. Hvis han bliver i Glatnak, så får han med sikkerhed ikke vist sig frem. Det kan være AGF's gulerod, hvis man gerne vil have ham.

I forhold til lønnen, så tror jeg de andre spillere er ligeglad, så længe det ikke er AGF der betaler den voldsommer hyre. Spillerne kan jo ikke beskylde AGF eller spilleren at Glatnak har give ham den kontrakt. Så kan det være at de bliver lidt sure, hvis han spiller selvom han ikke yder det han skal, men det har jeg tiltro til at Jakob nok skal håndtere. Han kommer ikke til at spille bare fordi han har en stor kontrakt i Tyskland.

Er dit argument, at McCowatt og Anderson er trupfyld a la Power og Akoto?

Overhovedet ikke. Men er de bedre end dem vi havde i Arnstad (bedste spiller sidste år) eller Bech (topscorer for de danske mestre)?

Jeg undrer mig over, at Seb Jørgensen, Anderson og McCowatt er hentet til for 35 mio samlet, alle vurderer jeg til at være nøkket under vores etablerede tiere (McCowatt er måske på niveau med Bech, men de andre er nøkket under). Jeg er med på at øge bredden, men det ville give mere mening at øge bredden lidt mere jævnt på alle pladser, men også at overveje at øge kvaliteten lige så meget som at øge bredden.

Latest posts

Back