New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 12K
  • Views Views: Views 752K
Fremragende han ikke gør det.. Tak CV
Hvorfor vil du ikke have ham til AGF? Jeg synes umiddelbart, at han ser meget spændende ud. Fart, styrke, god med hovedet, godt spark. Han har selvfølgelig ikke leveret noget nævneværdigt i et par år, og der er klart et element af en karriere, der skal genstartes, men økonomien kan godt give mening, hvis han er villig til at gå ned i løn mod at være klart førstevalg på et hold, der - generelt set - skaber masser af chancer og kan tilbyde Conference League.

I forhold til pris kunne jeg godt se Gladbach gå med til et års leje med en købsoption på 3-4 millioner euro. De købte ham for 10,5 millioner euro. Til næste sommer har han et år tilbage af sin kontrakt, hvilket betyder 2,1 millioner euro tilbage i afskrivning. Lønnen bliver nok en udfordring, men Gladbach kan nok også lokkes til at betale noget af lønnen, fordi de åbenlyst prøver at komme af med ham.

Last edited:
Hvis de måske næsten kunne bruge ham i Valencia, er han nok ikke uden potentiale i hvert fald. Men de har nok råd til at satse med den slags beløb.
Jeg kender ham ikke, men enig i at en klub som Valencia ikke altid er en klub vi sammenligner os med - selvom de ikke er hvad de var for år tilbage. 8 kampe for Tjekkiet er også flot, og et andereldes CV end normalt.

Ingen idé om vi kommer i mål med ham, såfremt han er et emne, men synes det var pudsigt at Jakob Poulsen i dag udtalte til TV2 Sport at vi kiggede på stoppere og 9'ere. Det var mere åbenmundet end jeg umiddelbart forventede.

Det skal du tænke på, det var næsten det samme, om han kommer til en klub eller den anden (eller måske blive), who cares 😀
Er det dig, CV?

Edit, Edit, Edit: Joke, for sjov, jeg spiller bare på idéen om at alle/mange/nogle/enkelte/én herinde synes, at CV er komplet uduelig. Det er trods alt slet, slet ikke der, jeg er. Nå så er den joke slået ihjel, hvis den ikke var dødfødt.

Nelson til FCN. De mener det sgu. Satme et godt vindue de har haft. De bliver svære at danse med i år. Hvis ikke GF, så må de gerne tage mesterskabet.
Det er vildt hentet. Det er sådan et niveau, vi ikke engang har turdet drømme om.

Nu skal der godt nok hentes en vild forsvarer til os i morgen, hvis man ikke skal være lidt lunken.

#SpillerMin vurdering
1Frank KristensenDen ubestridte klublegende. 102 Superliga-mål i 268 FCM-kampe. Kombinationen af kvalitet og ekstrem levetid afgør det.
2Paul OnuachuDen bedste klassiske 9'er FCM har udviklet. 51 ligamål i 134 kampe og officielt 74 mål i 181 kampe i alle turneringer.
3Mohamed ZidanDet højeste individuelle peak. 30 mål + 15 assists i kun 47 ligakampe. Teknisk sandsynligvis den bedste angriber, der har spillet for FCM.
4Franculino DjúAllerede 40 Superliga-mål omkring 80 kampe, og 17 mål på bare 1.336 minutter i 2025/26. Kan ende helt oppe som nr. 1-2.
5Morten “Duncan” RasmussenMeget komplet Superliga-angriber. 15 ligamål i 2013/14 og 13 i mesterskabssæsonen 2014/15.
6Morten SkouboFantastisk gennembrud i FCM. 19 mål + 7 assists i 27 kampe i 2001/02.
7Sylvester IgbounIkke samme målratio som de øverste, men 41 mål + 25 assists i 147 ligakampe og enorm betydning gennem seks sæsoner.
8Martin PusicKlinisk afslutter. 23 Superliga-mål for FCM på 53 kampe og 13 mål i 2015/16.
9Allan Bak JensenKun én FCM-sæson i Superligaen, men den var voldsom: 16 mål + 6 assists i 33 kampe i 2000/01.
10Sory Kaba20 mål + 10 assists i 77 ligakampe. En vigtig fysisk 9'er på et meget stærkt FCM-hold.
11Cho Gue-sung12 mål i sin første Superliga-sæson og vigtig i mesterskabet 2023/24. Skader har trukket hans samlede FCM-karriere ned.
12Adam BuksaKort ophold, men høj klasse: 13 mål i 27 ligakampe, heraf 12 i 2024/25.
13Razak PimpongEn af de tidlige profiler. 22 ligamål i 124 FCM-kampe og en vigtig del af FCM's etablering i Superligaen.
14Junior BrumadoMeget ujævn, men hans samlede FCM-bidrag er efterhånden betydeligt; bl.a. 8 ligamål i 2021/22 og 5 i 2025/26.
15Tim JanssenSolid angriber i en mindre dominerende FCM-periode. 10 mål i 51 Superliga-kampe for FCM.

Så kan vi også smide Patrick Mortensen, Aron Johansson, Håvard Flo, Martin Pusic og Thomas Thorninger i puljen for AGF ;). Når vi åbenbart skal gå langt tilbage i tiden og kigge på scoringssnit.

Mest af alt viser den liste, at FCM har været i toppen af dansk fodbold med langt større økonomi end AGF i de sidste 25 år. FCM har også haft mange svipsere indenfor de senere år som f.eks. Marrony, Jan Kuchta, Mikael Uhre, Astrit Selmani og Mayron George.

Fin liste, men meget ensidigt fokus på scoringssnit. F.eks. blev Martin Pusic vraget pga. manglende niveau. Det samme gælder Tim Janssen og i lange perioder Brumado, der har været udlejet tre gange inden han nu skifter transferfrit til Zagreb.

Den primære anke mod din liste er dog, at vi snakker om evnen til at købe gode angribere på markedet. Mange af spillerne er kommet igennem deres akademier hjemme og i Nigeria. Frank Kristensen, Paul Onuachu, Morten Skoubo, Allan Bak Jensen, Razak Pimpong og Sylvester Igboun er egenavl og ikke seniorspillere hentet på transfermarkedet.

Man kan snarere rose FCM's evne til at lokke talenter til deres akademier. Her har de indtil for 5-10 år siden også været klart den dominerende klub i DK. Der er mere konkurrence nu.

Edit: Jeg synes i øvrigt, at du mangler FCM's bedste 9'er køb i nyere tid i Alexander Sørloth, der dog kun var der i kort tid, men som taler for, at de er gode til det.

Cvancara tilbudt til Valencia.

Som har deadline ved midnat.

Det er vist mest en mavepuster i Campos skyggeboksning. Selvom vi da givetvis har forhørt os, tvivler jeg på at vi reelt er eller har været tæt på ham og JP ville sikkert ikke sige at han slet ikke ved hvem han er, hvis de troede han var på vej. Ham vi henter bliver som sædvanlig en ægte afsløring-bombe.

Så kan vi også smide Patrick Mortensen, Aron Johansson, Håvard Flo, Martin Pusic og Thomas Thorninger i puljen for AGF ;). Når vi åbenbart skal gå langt tilbage i tiden og kigge på scoringssnit.

Mest af alt viser den liste, at FCM har været i toppen af dansk fodbold med langt større økonomi end AGF i de sidste 25 år. FCM har også haft mange svipsere indenfor de senere år som f.eks. Marrony, Jan Kuchta, Mikael Uhre, Astrit Selmani og Mayron George.

Fin liste, men meget ensidigt fokus på scoringssnit. F.eks. blev Martin Pusic vraget pga. manglende niveau. Det samme gælder Tim Janssen og i lange perioder Brumado, der har været udlejet tre gange inden han nu skifter transferfrit til Zagreb.

Den primære anke mod din liste er dog, at vi snakker om evnen til at købe gode angribere på markedet. Mange af spillerne er kommet igennem deres akademier hjemme og i Nigeria. Frank Kristensen, Paul Onuachu, Morten Skoubo, Allan Bak Jensen, Razak Pimpong og Sylvester Igboun er egenavl og ikke seniorspillere hentet på transfermarkedet.

Man kan snarere rose FCM's evne til at lokke talenter til deres akademier. Her har de indtil for 5-10 år siden også været klart den dominerende klub i DK. Der er mere konkurrence nu.

Edit: Jeg synes i øvrigt, at du mangler FCM's bedste 9'er køb i nyere tid i Alexander Sørloth, der dog kun var der i kort tid, men som taler for, at de er gode til det.
Arrhh nu fisker du :-) Hvad kommer først hønen eller ægget? Har de været på toppen pga af deres gode næse for angribere eller?

Hvis vi skal tælle deres akademi fra så er faktum er at de har købt og haft succes med:
Cho
Brumado
Sory Kaba
Sørloth
Zidan
Duncan
Pusic
Janssen
Buksa

Det synes jeg er godt gået.

Vi har selv været gode med Graulund, Aron, Søren Larsen, Patrick (en af de bedste nogensinde når man ser tilbage). Men det er self påvirket af at vores år 2000-2020 var elendige (jeg er kun gået tilbage til FCM kommer i suppen så kan ikke give credit for tidligere).

Jeg er misundelig. Især på det angreb de har haft de sidste 2-3 år.

Last edited:
På vej ind i de sidste 24 timer af transfervinduet kan man ikke undgå at sidde tilbage med en mærkelig følelse. Købet af McCowatt var umiddelbart fantastisk men ….. Hvis vi de næste 24 timer ikke henter en kvalitets CB til et forsvar som sejler totalt eller får den stærke 9’er, som vi alt for længe har spillet uden, ender vi ud med en helt håbløs sammensat trup med store huller i forsvar og front, men har til gengæld midtbanespillere og kanter til overflod.

Hvis de til gengæld kommer, er vi ved langsomt at få genskabt en balance i truppen, hvor vi på et vindue eller to kan få genoprettet et for tyndt forsvar og igen få konkurrence om pladsen helt i front. Desuden vil vi have “råd” til, at der kan sælges spillere på midten eller på kanterne, som der helt sikkert kommer.

Hvis vi ikke bliver styrket, kommer de mange penge brugt på McCowatt til at fremstå som en mærkværdig økonomisk fejlprioritering.

Jeg synes det er fint at få det med. Udfordringen er, når det bliver ført som Stentavlen fra Sinaibjerget.

Jacob Poulsen benytter Janni Serra foran Tchamche. Er det fordi Serra er en angriber med et niveau der gør han øjeblikkeligt tager pladsen?

Er McCowat langt bedre end det man har i forvejen? Var Anderson, Jønne, Jørgensen og Rasmus Carstensen?

Er der nogen der har forbudt CV at leje en angriber? Hvis nej, kunne man så finde en der lå i niveauet under det definerede niveau, men klart over Serras?

Hvad er den økonomiske ramme, og er den meningsfyldt?

Du er relativt bombastisk i dine kommenterer og krads overfor dem der måtte mene at AGF fx burde overveje at løsne den økonomiske ramme.

Jeg mener JP begik en fejl ved ikke at starte Emmery i Baku. Er det en 'lovlig' uenighed i din verden, eller er det lige så tåbeligt som at være uenig i transfersispositioner?
Det er i denne sammenhæng underordnet hvad økonomien er i det dette ligger implicit i JPs betragtning. Han ved godt, at hvis der bruges et substantielt beløb (i AGF perspektiv) vil han være nødt til at spille med vedkommende og hvis det viser sig ikke at fungere umiddelbart, så vil han være nødt til at blive ved med det og forsøge at fixe det.
Der hvor han kunne se "sikkerhed" for x antal mål/sæson, passer/passede pengene ikke/vil ikke til AGF og på den hylde, der er til rådighed, er han ikke sikker på, at han får nok for pengene og noget, der er bedre end det han har (læs Bogere).
Det er muligt at det var en fejl ikke at starte med Emmery i Baku, men det var i givet fald ikke den største fejl JP begik derovre. Men den diskussion hører ikke rigtig til her.

Hvorfor vil du ikke have ham til AGF? Jeg synes umiddelbart, at han ser meget spændende ud. Fart, styrke, god med hovedet, godt spark. Han har selvfølgelig ikke leveret noget nævneværdigt i et par år, og der er klart et element af en karriere, der skal genstartes, men økonomien kan godt give mening, hvis han er villig til at gå ned i løn mod at være klart førstevalg på et hold, der - generelt set - skaber masser af chancer og kan tilbyde Conference League.

I forhold til pris kunne jeg godt se Gladbach gå med til et års leje med en købsoption på 3-4 millioner euro. De købte ham for 10,5 millioner euro. Til næste sommer har han et år tilbage af sin kontrakt, hvilket betyder 2,1 millioner euro tilbage i afskrivning. Lønnen bliver nok en udfordring, men Gladbach kan nok også lokkes til at betale noget af lønnen, fordi de åbenlyst prøver at komme af med ham.
Pga flere af de ting du selv nævner, men vigtigst at der står P-R-O-B-L-E-M-E-R over hele casen, når man læser om hans forløb rundt omkring og når man ser Gladbachs ivrighed for at slippe af med ham. Han bliver en udfordring som lønførende (uanset hvor meget du barberer af) spiller i et omklædningsrum som vores, hvor der pt. ikke er nogen til at holde styr på ham.
Men trust me, it ain´t gonna happen anyway. Manden sidder og kigger ind i 38 mio. de næste 2 år og vi betaler max 350-375k/md. Løs den og læg dertil, at Jacob Poulsen, på transfervinduets næstsidste dag, ikke ved hvem manden er.

Latest posts

Back