New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 10K
  • Views Views: Views 649K
Transfervindue Sommer 2026
Jeg begynder at tro at vi kun henter nye, såfremt vi kommer af med nogle af de uforløste: Badji, Gyamfi, Mølgaard og Abbew.

Og når man kigger på truppen i dag, så synes jeg ikke vi er så presset til at hente nye spillere som de fleste herinde mener. Bogere fungerer rigtig fint i øjeblikket, tager store skridt kamp for kamp, dette kan vi godt bygge videre på. Han er åbenlyst klar til mere ansvar og spilletid.
Serra er altid lidt on/off, i dag var egentlig udmærket men han savner selvtillid, det helt tydeligt. Han fungerer super som linkup spiller, men savner den der "Nu skal jeg kræftedme score" fornemmelse som Bogere render rundt med. Hvis vi henter noget, så skal det være en angriber som er BETYDELIGT bedre end noget vi har i dag. Tchamche må for min skyld gerne lejes ud.

Midtbanen savner jeg egentlig en type alla Yakob, jeg synes han er voldsomt savnet. Solbakken kan lidt af det samme, men ingen af vores andre midtbane folk har den kreativitet som Yakob har. Men samtidig er der også noget dejligt uforløst hos dem. Kønne skal nok vokse med holdet som sæsonen skrider frem. Selvom jeg savner noget X faktor så behøver vi ikke hente nogle nye her.

Andersson og SEB skal også forløses, og specielt SEB begynder at vise hvorfor vi hentede ham. Fornøjelse at se, håber Andersson kan følge trop.
Her er vi super besat og mangler reelt set ikke noget. Hvis Bech bliver solgt, ryk Emmery op som 10'er og kør TK ind som WB eller køb en.

Forsvaret står for mig rigtig stærkt. Ja det ser usikkert ud nu, men vi har masser af spillere som skal køres ind. Jeg synes det ville være IDIOTI at købe en som vil tage spilletid fra især Camara som ligner en kæmpe gevinst. Callø skal også have spilletid, Røsler det samme, og mon ikke Tingager snart er klar igen. Så der det altså fornuftigt ud. Sælger vi Abbew og Mølgaard, så ser jeg dog gerne vi henter en som kan udfordre Kahl(Højer). JA ligner også en der skal spille HCB fremfor WB, derfor mangler vi en til den plads, den kommer Elvis til at tage meget snart. Her kunne vi dog godt leje en med høj kvalitet til at udfordre Carstensen, indtil Elvis er kørt ind.

Forstår godt at det er fedt at vinduet er åbent og vi har muligheder for at hente nye spillere. Men vi har altså en rigtig stærk trup som jeg ser det. Jeg synes det var mega fedt da vi hentede Kurminowski, jeg var kæmpe fan da vi hentede Haugen. Præcis det samme kan jeg sige da Badji og Gyamfi kom til, men historien behøver ingen forklaring.. Vi ved hvad vi har, kan vi holde på kernen så behøver vi ikke 2 eller 3 spillere mere. Som jeg ser det
Jeg vil sige, at om vi hente 1 eller 3 spillere, så ændre det ikke på hvem og hvad kernen er i holdet.

Vi spiller med 3 stoppere, og med U19 spillere Camara, som gør det glimrende, så har vi - i det du lister op - fem spillere der kan stoles på. Camara, Callø, Tingager, Kahl og Røsler. Det synes jeg er en smule tynd hvis jeg skal være ærligt. I dag var to af dem ude med skader, en gik ud med en skade og en kunne knap gå til sidst.

Midtbanen og 10’erne er jeg helt enig med dig i. Det er den bredde og det niveau vi burde have.

Oppe foran synes jeg Badji, Gyamfi og til dels Tchamche ikke har niveau. De to første er åbenlyse og Tchamche mangler målfarlighed til 9’eren og teknik til en 10’er. Serra er glimrende link-up og vinder utrolig mange dueller ude på banen, men nærmer man sig modstanderens felt, så virker det som om at alt tro på egne evner forsvinder, og villigheden til at vinde en duel uanset hvor ondt det gør ikke er til stede. Problemet med Serra er også, at han ikke har fysikken til at spille 90 minutter mange kampe, skulle Bogere blive skadet. Lige hurtigt, så ligner det hans sidste hele kamp var i September 2023. Så bliver Bogere skadet, kommer Tchamche eller Badji i spil. Det er jeg agu ikke super komfortabel med.

Men når alt kommer til alt, så er kernen og stammen jo Tingager, Kahl, Links, Emmery, Jønsson, Knudsen, Carstensen, Arnstad, Bech, Jørgensen og Bogere.

Nu har konkurrence, og hvile for den sags skyld, aldrig gjort nogle dårligere.

Hvis man er en smule fræk, så kan man sige at som situationen er lige pt, så har Jamese Borgere spillet 602 minutters voksen fodbold, og har ikke megen konkurrence i truppen.
Jeg er egentlig ikke sikker på, at det er vigtigt for Bogeres udvikling at han har konkurrence. Han har helt givet en stor motivation (og pres) fra de forventninger der er til ham hjemme i Uganda.

Men det er fortsat et kæmpe problem for AGF at vi er så sårbare på 9'er-positionen. Det var vi så også de forrige år, vil man kunne bruge som argument, men det kan jo ikke passe, at et dansk mesterhold, som lige om lidt skal spille europæisk ligaspil, ikke har bare to angribere vi kan være trygge ved at bruge i en startopstilling. Vi har i lang tid manglet en og efter PM er væk har vi i virkeligheden manglet to, så det er jo fantastisk at James nu kan udfylde den ene af dem.

Jeg er egentlig ikke sikker på, at det er vigtigt for Bogeres udvikling at han har konkurrence. Han har helt givet en stor motivation (og pres) fra de forventninger der er til ham hjemme i Uganda.

Men det er fortsat et kæmpe problem for AGF at vi er så sårbare på 9'er-positionen. Det var vi så også de forrige år, vil man kunne bruge som argument, men det kan jo ikke passe, at et dansk mesterhold, som lige om lidt skal spille europæisk ligaspil, ikke har bare to angribere vi kan være trygge ved at bruge i en startopstilling. Vi har i lang tid manglet en og efter PM er væk har vi i virkeligheden manglet to, så det er jo fantastisk at James nu kan udfylde den ene af dem.

Han ligner en der trives med spilletiden og udfordringen - til gengæld ligner han ikke en, der er tynget af det "pres" som nogen debattører mener han burde være under, blot fordi han er ung. Som du skriver, har han længe været vant til et forholdsvis stort pres hjemmefra.

Det med pres virker lidt som en automat-reaktion når det bliver nævnt i debatten men der er heldigvis forskel på mennesker. Den del håber jeg CV/JP har helt styr på. Unge mennesker kan sagtens blive førsteholdsspillere og have ansvar, så selvfølgelig kan det også lade sig gøre i AGF.

Oppe foran synes jeg Badji, Gyamfi og til dels Tchamche ikke har niveau. De to første er åbenlyse og Tchamche mangler målfarlighed til 9’eren og teknik til en 10’er. Serra er glimrende link-up og vinder utrolig mange dueller ude på banen, men nærmer man sig modstanderens felt, så virker det som om at alt tro på egne evner forsvinder, og villigheden til at vinde en duel uanset hvor ondt det gør ikke er til stede. Problemet med Serra er også, at han ikke har fysikken til at spille 90 minutter mange kampe, skulle Bogere blive skadet. Lige hurtigt, så ligner det hans sidste hele kamp var i September 2023. Så bliver Bogere skadet, kommer Tchamche eller Badji i spil. Det er jeg agu ikke super komfortabel med.

Badji og Gyamfi er jeg helt enig i og det er derfor vi bør hente en ny angriber. Jeg er lidt i tvivl om Tchamche og om han i sidste ende kan få et gennembrud - så gammel er han heller ikke men talentet er ikke helt så åbenlyst som Bogeres. Der tror jeg en udlejning, med fast spilletid, kunne gøre underværker. Serra har jeg opgivet, han virker ikke til at have hverken selvtilliden eller fysikken til det bliver godt nok. Det er lige før, at en udlejning til en 1 divisions klub burde komme på tale men det sker nok ikke. Det er synd for ham men det ser ikke ud til at blive afgørende bedre med tiden.

Derfor er jeg også enig i at vi bør hente en angriber. Om det skal være en klar første angriber eller en der deler spilletiden med Bogere er jeg mere i tvivl om. Jeg er også i tvivl om det vil have indflydelse på hvem vi kan tiltrække - vil en ny have en forventning om, at han skal være klar første angriber eller være klar til at dele spilletid? Vil en ny frygte en ung up-coming 18 årig, der har lavet flere pragtmål på meget få minutters spilletid, eller tage udfordringen op?

Indtil Bogere har lavet et mål i feltet, så kunne jeg godt tænke mig en boksangriber på et niveau over Serra og Tchamche. Så kan det godt være, at det skal være et alternativ og ikke et førstevalg, men manglen er der altså.
Han scorede inde i feltet i gårsdagens kamp ;) Men enig i, at vi gerne skulle løfte niveauet fra Serra og Tchamche.

Han ligner en der trives med spilletiden og udfordringen - til gengæld ligner han ikke en, der er tynget af det "pres" som nogen debattører mener han burde være under, blot fordi han er ung. Som du skriver, har han længe været vant til et forholdsvis stort pres hjemmefra.

Det med pres virker lidt som en automat-reaktion når det bliver nævnt i debatten men der er heldigvis forskel på mennesker. Den del håber jeg CV/JP har helt styr på. Unge mennesker kan sagtens blive førsteholdsspillere og have ansvar, så selvfølgelig kan det også lade sig gøre i AGF.
Det kan sagtens være han trives i det nu her. Alt er nyt, solen skinner, han har scoret tre mål og er blevet taget godt imod. Når kampen på torsdag er spillet så er "honeymoon" perioden slut for AGF, og så skal der leveres big time i ligaen i særdeleshed. Det vil være uretfærdigt over for en 18 årig knægt med en håndfuld kampe i karrieren at han skal bære det ansvar. Hvordan reagerer han hvis ikke han scorer i 5 kampe og brænder nogle store chancer og holdet fortsat ikke vinder kampe? Går han helt ned eller skal han bare presses til at præstere hårdere, fordi vi ikke rigtig har andre ordentlige alternativer. Det er godt nok risky at forvente han bare tager det som en erfaren professionel. Alt andet lige er der et kæmpe pres på det her niveau. Ikke nok med at det er fansene, spillerne og trænerne i Danmark men så virker det også til at han bærer alle El Cambios forventninger på sine skuldre.

Mit take på, hvad der skal ske den resterende del af transfervinduet

Must-haves:En 9'er og en CB.

Måsker: Hvis Yakob er ude længere tid, skal der overvejes om der ikke skal en ekstra CM ind. Godt at Solbakken er tilbage, men med den sygdom er der bare en del usikkerhedsmomenter.

Afgange:Farvel til AJ, Møllen (desværre), Badji og Gyamfi. En udlejning af Tchamche – henter vi en ny 9'er, bliver der langt til spilletid. Hvis man kan komme af med Serra, kunne det også være en løsning og så beholde Tchamche som backUp til ny 9er og Bogere.

Og mindst lige så vigtigt om ny 9er og CB:
CV skal sikre, at Arnstad, Bech og Emmery bliver i AGF efter vinduet smækker i :-)

Mit take på, hvad der skal ske den resterende del af transfervinduet

Must-haves:En 9'er og en CB.

Måsker: Hvis Yakob er ude længere tid, skal der overvejes om der ikke skal en ekstra CM ind. Godt at Solbakken er tilbage, men med den sygdom er der bare en del usikkerhedsmomenter.

Afgange:Farvel til AJ, Møllen (desværre), Badji og Gyamfi. En udlejning af Tchamche – henter vi en ny 9'er, bliver der langt til spilletid. Hvis man kan komme af med Serra, kunne det også være en løsning og så beholde Tchamche som backUp til ny 9er og Bogere.

Og mindst lige så vigtigt om ny 9er og CB:
CV skal sikre, at Arnstad, Bech og Emmery bliver i AGF efter vinduet smækker i :-)
Så det samme som der er blevet sagt de sidste to måneder :)

Det kan sagtens være han trives i det nu her. Alt er nyt, solen skinner, han har scoret tre mål og er blevet taget godt imod. Når kampen på torsdag er spillet så er "honeymoon" perioden slut for AGF, og så skal der leveres big time i ligaen i særdeleshed. Det vil være uretfærdigt over for en 18 årig knægt med en håndfuld kampe i karrieren at han skal bære det ansvar. Hvordan reagerer han hvis ikke han scorer i 5 kampe og brænder nogle store chancer og holdet fortsat ikke vinder kampe? Går han helt ned eller skal han bare presses til at præstere hårdere, fordi vi ikke rigtig har andre ordentlige alternativer. Det er godt nok risky at forvente han bare tager det som en erfaren professionel. Alt andet lige er der et kæmpe pres på det her niveau. Ikke nok med at det er fansene, spillerne og trænerne i Danmark men så virker det også til at han bærer alle El Cambios forventninger på sine skuldre.

Tænker ikke du og jeg kender hans personlighed godt nok, til at lave en endelig vurdering på det ;) Det må klubben have en meget bedre ide om.

Vi ser masser af unge spillere som kommer ind på holdene i en ung alder og bliver vist tillid selvom det ikke kører i en periode. Det har vi bare været historisk dårlige til i AGF og derfor tænker jeg der er en vis modstand mod det. Jeg forstår hvad du skriver men det virker lidt som en automatisk reaktion på tidligere tiders udfordringer. Det skal, efter min mening, ikke ligges nuværende generationer til last, at det historisk har været udfordrende. Vi flytter os i disse år hurtigt i AGF og får forhåbentlig gjort op med alle de gamle "spøgelser".

Men igen - jeg så gerne de andre angribere opgraderet(y)

Tænker ikke du og jeg kender hans personlighed godt nok, til at lave en endelig vurdering på det ;) Det må klubben have en meget bedre ide om.

Vi ser masser af unge spillere som kommer ind på holdene i en ung alder og bliver vist tillid selvom det ikke kører i en periode. Det har vi bare været historisk dårlige til i AGF og derfor tænker jeg der er en vis modstand mod det. Jeg forstår hvad du skriver men det virker lidt som en automatisk reaktion på tidligere tiders udfordringer. Det skal, efter min mening, ikke ligges nuværende generationer til last, at det historisk har været udfordrende. Vi flytter os i disse år hurtigt i AGF og får forhåbentlig gjort op med alle de gamle "spøgelser".

Men igen - jeg så gerne de andre angribere opgraderet(y)
Og det gør jeg heller ikke.
Men jeg ser en ung mand, der fra første gang han betrådte græsset for voksenholdet, er gået til opgaven med en dedikation, uimponerethed og arbejdsivrighed, der er leder tankerne hen på alt andet, end en ung knægt fra et land langt herfra. Og ja, han har da allerede brændt (for vores kommende 9´er var naturligvis både kommet til de chancer og scoret på dem) chancer, han burde have scoret på. Ser det ud til at påvirke ham? Nej, han klapper bare til den næste gang, han får muligheden. Så jeg vælger at glæde mig over de (outstanding) kasser han har sparket ind og over, at han kom til de chancer, han så endte med at brænde, men i troen på, at om lidt sparker han også dem ind.
If you´re good enough then you´re old enough.

Og helt generelt glæder jeg mig, på linje med dig, over alt det talent (ingen nævnt, ingen glemt), vi har gående og som vi nu rent faktisk gør brug af og viser tillid. Det er dén eneste måde vi kan flytte denne klub mærkbart på.

Jeg har ikke sagt, at vi ikke skal hente en angriber (og skille os af med et par af de andre), selvom nogle gerne vil udlægge det sådan. Jeg har blot argumenteret for, at hvis målet er, at finde én, hvor det giver mening at vedkommende er starter på bekostning af Bogere, med den kurve han ligger på, så skal vedkommende dælme være god (og yngre) og koster dermed meget mere end 25-30 mio. Og så er det næppe AGF, der står højst på ønskesedlen, hvor mærkeligt det end kan lyde.

Så det bliver en svær opgave for CV at tilfredsstille det ønske.

Latest posts

Back