New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 294K
Transfervindue Sommer 2026
Jeg mener heller ikke Tingager var nær så stor en profil i en 4-mands bagkæde, som han har været med en centerstopper på hver side. Så det vil svække ham, Kahl, Callø og Andersen hvis man skal til at spille en ny forsvarsformation sammen, inden de europæiske kampe. Hvis man gør det, er det samtidig et tegn på at man ikke tror på at man kan kvalificere sig til Europa alligevel, og derfor ligeså godt kan begynde at spille holdet sammen til om et år.
Meget enig med Tingager. Langt de fleste hold spiller med en angriber, den duel vinder han tit. Så kan de to stoppere på siden af ham, tage modstanderens kanter eller 10’ere/8’ere alt efter hvordan de løber på os.

Derudover kan han dække mere bagrum hvis han er den der meters penge bag f.eks Jensen-Abbew og/eller Kahl i restforsvaret - eller hvordan vi lige stiller det op.

Hvis Lens vil have Links, så
Hvis Cv sælger Gift Links nu, så sælger han også muligheden for at slå Lech Poznan så simpelt er det, han har ikke en jordisk chance for at finde en sammenlignelig erstatning og få ham spillet ind på holdet i tide. Beijmo spiller en position, hvor det er muligt at finde en erstatning i tide, måske kan Callø endda løse opgaven i de to kampe, Dalsgaards erstatning er Tingager, det er heller ikke det store niveauspring i de to kampe (selvom Tingager mangler den internationale erfaring). Mortensen var allerede ved at blive erstattet af Serra i foråret, så lokalt i de to kampe vil Serra kunne tage over (hvis ikke han får en pyro straf). Men Gift Links kan ikke erstattes, hverke i forhold til bundniveau eller topniveau. Så det vil være at sælge den lille mulighed der er for Champions League.

Men hvis Links skifter til Lens, så er der 100% chance for at han selv kommer til en klub der skal spille Champions League.

Hvis Lens virkelig vil have ham, så får de ham.
Så skal vi bare finde ud af hvad prisen er for at reducere vores egne chancer for et CL eller EL ligaspil.

Men hvis Links skifter til Lens, så er der 100% chance for at han selv kommer til en klub der skal spille Champions League.

Så skal vi bare finde ud af hvad prisen er for at reducere vores egne chancer for et CL eller EL ligaspil.
Ja men Lens er direkte kvalificeret til gruppespillet, og skal derfor ikke bruge ham i kvalkampe, det kan måske betyde at CV kan trække forhandlingerne så længe, så Links kan nå at spille kval kampene i AGF.

Edit: Jeg taler ikke om at Gift Links sælger muligheden for at spille CL, men at CV sælger muligheden for at AGF kan komme til det.

Med til historien hører også, at Lens er kendt for at smide om sig med penge. Vil vi op og have 5 mill euro, så tror jeg kkke de siger ja.

De er vist nok lige uden for top 10 sportslig budget i Frankrig og ikke i nærheden af Strasbourg, Rennes osv

Jeg mener det er så simpelt, vi er allerede svækkede med afgangen af Beijmo, Dalsgaard og Paddy, vi kan ikke tåle at blive yderligere svækket, imens Lech Poznan forstærker sig, så bliver niveauforskellen for stor.

I forhold til 2), så er jeg enig. Lodtrækningen reducerede sandsynligheden for at komme til at spille europæisk (fra 90% til måske 80%), men det forøgede til gengæld chancen for at komme i Champions League (fra 10% til 20%)
Enig i dine vurderinger af vores chancer. Hvis sandsynligheden for at gå videre i de tre runder er 45%, 65% og 65%, så er den samlede sandsynlighed omkring 19%.

Falder den meget mere til det første opgør, så begynder det rigtig nok at blive lidt slim.

2. Man skifter ikke formation sæsonen efter man har vundet det danske mesterskab og har top vigtige kval kampe og er deltagende i 3 turneringer. Come on.

Nu er der jo altså forskel på om 433 skal være "det nye - og eneste vi så spiller", eller om vi bare har det som alternativ formation. Vi SKAL kunne spille på en anden måde end i sidste sæson også. For det vi gjorde i efteråret med venstresiden og Bechs sideskifter mm - er forlængst læst. Og selvom det stadig virkede i flere kampe stadigvæk, så havde vi offensive udfordringer især i starten af foråret - og det er oplagt når fx Emmery starter/kommer på banen, at man går over til 433.

Forudsat Links sælges, altså. Det lader os faktisk fortsætte uden at hente noget andet end Links-erstatning, selvom vi har mistet både Beijmo og Dalsgaard.
Når Tingager er bedst, er det 100% i 3-backkæde. Og det kan være 3/5 vi spiller med den, og med ham som styrmand. Men den gode Tingager spiller ikke fuld spilletid i 32 ligakampe, 6-12 europæiske kampe og x antal pokal også.

Selvom vi nok ikke skifter formation fra start, så kan jeg sagtens se JP begynde at implementere 4-3-3 som backup og bruges i udvalgte kampe, eller hvis kampen skal forandres.

Præcis. Dog tror jeg sagtens vi også kan se det fra start senere i sæsonen hvis en periode med 343 fra start ikke giver resultater.

Hvordan passer holdet bedre til en 4-3-3?

Emmery er UDPRÆGET kantspiller.
Og hvis Links også smutter, så er vi uden eksplosive wingbacks.
Så handler måske mere om at vi så ikke passer til at spille med wingbacks længere.

Nu er der jo altså forskel på om 433 skal være "det nye - og eneste vi så spiller", eller om vi bare har det som alternativ formation. Vi SKAL kunne spille på en anden måde end i sidste sæson også. For det vi gjorde i efteråret med venstresiden og Bechs sideskifter mm - er forlængst læst. Og selvom det stadig virkede i flere kampe stadigvæk, så havde vi offensive udfordringer især i starten af foråret - og det er oplagt når fx Emmery starter/kommer på banen, at man går over til 433.

Forudsat Links sælges, altså. Det lader os faktisk fortsætte uden at hente noget andet end Links-erstatning, selvom vi har mistet både Beijmo og Dalsgaard.
Når Tingager er bedst, er det 100% i 3-backkæde. Og det kan være 3/5 vi spiller med den, og med ham som styrmand. Men den gode Tingager spiller ikke fuld spilletid i 32 ligakampe, 6-12 europæiske kampe og x antal pokal også.

Præcis. Dog tror jeg sagtens vi også kan se det fra start senere i sæsonen hvis en periode med 343 fra start ikke giver resultater.

Emmery er UDPRÆGET kantspiller.
Og hvis Links også smutter, så er vi uden eksplosive wingbacks.
Så handler måske mere om at vi så ikke passer til at spille med wingbacks længere.
Selvfølgelig skal vi kunne noget andet, en af de bedste kampe under Uwe var 4-4-2 i Parken. Jakob Poulsen holder mere fast i 3-4-2-1 eller hvad vi skal kalde den. Selvfølgelig skal vi kunne skifte til f.eks 3-5-2

Jeg har i en 4’er utrolig svært ved at se hvem der har niveau til at spille ved siden af Tingager. Det åbenlyse valg er f.eks Kahl, men i en 4’er skal han sikkert noget andet (venstre back). Ligeledes tænker jeg Kahl fysisk kommer til kort som stopper med kun to stoppere.

Jeg synes dog de dårligste kampe under Jakob Poulsen var dem hvor vi skiftede meget i forsvaret. Og jeg synes f.eks ikke Carstensen er oplagt almindelig back, det er mere Jesper Andersen. Lidt det samme gælder for Mølgaard, han er ikke stopper i en 4’er.

Emmery er bedst som kant, det er jeg helt enig i. Men jeg synes omvendt at Kristjannson, Arnstad, Bech og Jørgensen i højere grad er mellemrum/halvrums spillere.

Hvis vi skal noget så kræver det noget helt andet ind i truppen. Ligesom vi skal vi også skal have tid til det.

Jeg tror faktisk et af de største problemer når man spiller Europa er, at man kun har en en restitutionstelning og så en taktisk træning inden næste kamp. Det tvivler jeg på er nok til, at man kan skifte mellem systemer.

Vi skal helst ikke ind i en åreladning som da vi solgte Bisseck, TK og Daghim for at få mange midler i kassen. Den hang vi på i alt for lang tid og der gik længe inden vi havde nye salg klar

I det her marked kan både Emmery og Bogere lynhurtig blive mange penge værd og dernæst Hamza og TK. Pipelinen har aldrig været så god men det kræver, JP bliver ved med at tro på talenterne og i sidste ende de naturligvis griber chancen.

Du ved, hvor bekymret jeg har været men jeg ser lyset for enden af tunnelen :love:

I forhold til Emmery, kommer det ikke også an på typen af wingback man har bag ham, om det giver mening at flytte ham frem på den venstre 10´er? hvis man nu tog en Højer type eller Christian Sørensen type og satte på en venstre wingback, så kunne jeg godt se Emmery tage det brede punkt også wingbacken tage en mere central rolle/playmaker rolle.

Det bliver lidt mere asymetrisk i opbygningen, men det tænker jeg ikke nødvendigvis er dårligt.

Jeg forholder mig egentlig mest til at Links er AGFer og Carstensen ikke er.

Callø har spillet 1. Division i halvandet år, og udelukkende i en 3’er. AJ har spillet sporadisk for AGF. Jeg tror begge vil have bedst af, at have en spiller under sig (som Tingager).

For mig gør det meget om Links er i klubben eller ej. Jeg har Kahl og Andersen som klart gode nok som backs, og tror på Carstensen også. Men jeg mangler en centerback, hvis Callø eller JJA ikke er gode nok.

Sælges Links mangler en VWB, og så er holdet ramt. Mit bud er, at det er lettere at finde en god centerback, end at erstatte Links, og så bliver regnestykket mere fordelagtigt for 4-3-3, med Emmery, Bogere osv.

Jeg har i en 4’er utrolig svært ved at se hvem der har niveau til at spille ved siden af Tingager. Det åbenlyse valg er f.eks Kahl, men i en 4’er skal han sikkert noget andet (venstre back). Ligeledes tænker jeg Kahl fysisk kommer til kort som stopper med kun to stoppere.

Jeg synes dog de dårligste kampe under Jakob Poulsen var dem hvor vi skiftede meget i forsvaret. Og jeg synes f.eks ikke Carstensen er oplagt almindelig back, det er mere Jesper Andersen. Lidt det samme gælder for Mølgaard, han er ikke stopper i en 4’er.

Emmery er bedst som kant, det er jeg helt enig i. Men jeg synes omvendt at Kristjannson, Arnstad, Bech og Jørgensen i højere grad er mellemrum/halvrums spillere.

Hvis vi skal noget så kræver det noget helt andet ind i truppen. Ligesom vi skal vi også skal have tid til det.

Jeg tror faktisk et af de største problemer når man spiller Europa er, at man kun har en en restitutionstelning og så en taktisk træning inden næste kamp. Det tvivler jeg på er nok til, at man kan skifte mellem systemer.
Kahl ville være lækker som centerback i en 4'er, når det virker. Men kommer det til at fungere? Næppe ret godt, fordi han bliver domineret af en større angriber. Hvis det fungerer, bliver han formentlig solgt hurtigt.

Jeg er usikker, men er der ikke mange tolkninger af en 3'er? Altså hvor der er to typiske stoppere og en spilfordeler i midten. Eller i Bisseck-TK-tiden, hvor yderbacks gik frem, men ikke så meget bredt? JJA blev købt til en Bisseck-rolle som dynamisk og fysisk dominerende. Han kan ikke spille bredt som Kahl. Og så blev han både Delaneys og Linds biatch på relativt simple dødbolde. Men retter han op på det sidste, kræver en centerback i en 4'er ikke så meget ift at spille bredt, antager jeg.

Og Callø er centerforsvarer, ikke omskolet back. Han har spillet meget 3-back, men i samme setup som AGF? Fremad har kæmpet for det, så de har næppe kopieret AGFs setup med stor risiko?

Jeg spørger fordi jeg er i tvivl og overvejer mulighederne. Jeg har ingen svar.

I forhold til Emmery, kommer det ikke også an på typen af wingback man har bag ham, om det giver mening at flytte ham frem på den venstre 10´er? hvis man nu tog en Højer type eller Christian Sørensen type og satte på en venstre wingback, så kunne jeg godt se Emmery tage det brede punkt også wingbacken tage en mere central rolle/playmaker rolle.

Det bliver lidt mere asymetrisk i opbygningen, men det tænker jeg ikke nødvendigvis er dårligt.
Scenarie: Links, Bech og Arnstad sælges.

Systemet spejles, så Emmery spiller en bred 10'er i siderne, mens Højer spiller en mere balanceret WB. Anderson (eller Jørgensen, hvis man ikke er til MA) spiller en højre 10'er der opererer mere i halvrum og Carstensen på WB.

Noget i den stil?

For mig gør det meget om Links er i klubben eller ej. Jeg har Kahl og Andersen som klart gode nok som backs, og tror på Carstensen også. Men jeg mangler en centerback, hvis Callø eller JJA ikke er gode nok.

Sælges Links mangler en VWB, og så er holdet ramt. Mit bud er, at det er lettere at finde en god centerback, end at erstatte Links, og så bliver regnestykket mere fordelagtigt for 4-3-3, med Emmery, Bogere osv.

Kahl ville være lækker som centerback i en 4'er, når det virker. Men kommer det til at fungere? Næppe ret godt, fordi han bliver domineret af en større angriber. Hvis det fungerer, bliver han formentlig solgt hurtigt.

Jeg er usikker, men er der ikke mange tolkninger af en 3'er? Altså hvor der er to typiske stoppere og en spilfordeler i midten. Eller i Bisseck-TK-tiden, hvor yderbacks gik frem, men ikke så meget bredt? JJA blev købt til en Bisseck-rolle som dynamisk og fysisk dominerende. Han kan ikke spille bredt som Kahl. Og så blev han både Delaneys og Linds biatch på relativt simple dødbolde. Men retter han op på det sidste, kræver en centerback i en 4'er ikke så meget ift at spille bredt, antager jeg.

Og Callø er centerforsvarer, ikke omskolet back. Han har spillet meget 3-back, men i samme setup som AGF? Fremad har kæmpet for det, så de har næppe kopieret AGFs setup med stor risiko?

Jeg er enig med @Thomas K, opstarten nu her er kort, og når først sæsonen går i gang, er det ikke muligt at begynde på en helt ny formation og spillestil, så er der kun tid til restitution, og forberedelse til næste kamp.

Så jeg tror tidligst det kommer til at ske i vinteropstarten, og derfor bør Links heller ikke sælges inden da.
Scenarie: Links, Bech og Arnstad sælges.

Systemet spejles, så Emmery spiller en bred 10'er i siderne, mens Højer spiller en mere balanceret WB. Anderson (eller Jørgensen, hvis man ikke er til MA) spiller en højre 10'er der opererer mere i halvrum og Carstensen på WB.

Noget i den stil?

Det scenarie, er også et scenarie uden europæisk fodbold til AGF.

Han har spillet yderstopper i en 3’er i halvandet år i Fremad og Kolding. Begge hold tager ret store chancer på bolden. Fremad havde et par andre meget stærke boldspillere i bagkæden. Som jeg hører det, og har ikke set voldsomt meget, så roses Callø netop for sin boldomgang. Han minder nok mere om Kahl end Beijmo, forstået på den måde at han spiller sig ud af et pres, hvor Beijmo ofte løb sig ud af et pres i sine raids op ad siden.

Vi skal stadig huske at Callø har erfaring fra 1. Division og ikke superligaen. Han kan sagtens blive en profil, men er det nok ikke fra start. Ligesom Jensen-Abbew heller ikke er det. Med Tingagers alder og de mange kampe, så tror jeg at såfremt vi spiller med to stoppere på en helt anden måde, at det kræver vi ender på fem i alt. Hvis Jensen-Abbew og Callø skal spille mange kampe, så tror jeg det er bedst at der ikke er for mange der er sammen, det kan vi risikere hvis vi kun er 4 til de 2 pladser.

Det vil sagtens kunne fungere offensivt. Men specielt ved omstillinger imod, så vil vi være eksponeret i den venstreside, da den spiller der skal dække bredt (wingbacken) ikke blot skal matche farten fra modstanderen men løbe hurtigere, så han også kan lukker bredden som han er “bagud” pga positionen.

Så tror jeg mere på at smide f.eks Yakob op på 10’eren. Holde Emmery bredt. Skubbe Kahl op ved siden af f.eks Knudsen på midten og så lade vores venstre wingback være længere tilbage.

Det betyder omvendt at når Emmery skal ud, så skal store dele af holdet kalibreres til et andet udtryk.

Latest posts

Back