New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 12K
  • Views Views: Views 758K
Transfervindue Sommer 2026
Ift. Callø så er det heller ikke mit indtryk han ligefrem har skilt sig ud i 1. division. Steffen Dam var i hvert fald noget lunken, da jeg spurgte ham, selvom jeg heller ikke tror han har haft specielt meget fokus på ham (og det var midt i efteråret).

Men unge spillere kan jo tage nogle store spring på kort tid og bare det at få fast spilletid bør stille ham noget bedre når han er tilbage i klubben til sommer. Men det kan også være han skal have endnu en udlejning før han er klar til toppen af Superligaen. Han er trods alt kun 19 år.

Men det er dig, der siger han ikke er det. Nu kan Callø næppe gøre for, han ikke spiller i Lyngby eller en af de andre topklubber i 1. Division men jeg kan konstatere, Callø er profil nok til at spille hver gang fra start og i de fleste tilfælde hele kampen.
Det tror jeg ikke, der er så forfærdelig mange andre 19-årige forsvarsspillere, der gør i 1. Division.

Uden sammenligning i øvrigt måtte Bisseck en tur til lille Danmark for at forløse talentet. Måske er Callø ved at vise JP, han er værd at satse på-

Men Callø kommer heller ikke fra en hvilken som helst klub, han er i konkurrence med nogle ganske habile konkurrenter i AGF og derfor han er udlånt.
Når det er sagt, havde jeg da håbet på, han var en af vinderne ved trænerskiftet i sommers men jeg forstår nu godt, JP ikke var tryg ved, at give nævneværdig spilletid til en 18-årig forsvarsspiller på et hold som var sønderskudt på moralen samtidig med en markant anderledes spillestil skulle indkøres, at det så er lykkes på rekordtid, var der ingen, som havde forudset og en outlier fra hvad man ellers ser.
Emmery som eksempel er også blevet kørt meget langsomt ind.

Men igen, Rolland er også 4 år ældre.
Ja. Jeg forstår også godt JP valgte som han gjorde. Han gik med AJ i starten, hvilket jo må skyldes han er/ver et skridt foran Callø. Det viste bl.a træningskampen i juli mod Randers også - hvor både Camara, Callø og AJ spillede.

Men jeg har slet ikke set nok Aarhus Fremad nok til at vurdere om det er rigtig. Jeg kan kun videregive hvad jeg hører fra folk der er tæt på Fremad. Men jeg håber da virkelig han slår igennem i AGF, til den tid er han 20 år og det er ingen alder.

Ligeledes undrede det mig, at han slet ikke blev nævnt med et ord i den store nedtalt for 1. Division, i 2025, hvor de trods alt var forbi 40-50 spillere og en enkelt fra Aarhus Fremad. Jeg har ikke hørt optakten til forårssæsonen, så ved ikke om Westermann nævner ham der.

Jeg ved AGF af flere omgange har scoutet Silas Hald. Så jeg kan sagtens tage fejl mht ikke at være en profil i 1. Div. og så kunne slå igennem i en topklub i Superligaen.

Afhængig af forlængelserne i løbet af foråret, så kan jeg slet ikke overskue det arbejde CV har sat sig selv i. Det er jo helt vildt så mange potentielle ændringer der skal ske. Ud over de oplagte forlængelser til nøglespillere som Beijmo og Kahl skal aftalen med Carstensen forlænges og så skal der i mine øjne findes erstatninger for Jørgensen, Serra og Badji og hvad gør man med de to aldrene PM og Dalsgaard. Der skal satanedeme rammes plet med en ny angriber. Jeg holder fortsat på at jeg bliver overrasket hvis Serra scorer tre mål i foråret. Et simpelt hovedstød mod OB ændrer ikke mit syn på at han slet ikke er god nok til top 6 i superligaen.

Skulle jeg gætte så tror jeg følgende forlader os:
Dalsgaard
AJ
Beijmo
Jørgensen
Badji
Serra

De to sidste er nok mest et stille håb. Kahl, PM og Carstensen tror jeg forlænges.

Men det er potentielt set et monumentalt stykke arbejde. Og der er før vi taler om salg af profiler som links, Arnstad og Bech. Al den der kontinuitet man har snakket så meget om kan vel være skyllet ud med badevandet i løbet af en kort sommerpause. Det giver mig sgu lidt nervøs mave.

Last edited:
Afhængig af forlængelserne i løbet af foråret, så kan jeg slet ikke overskue det arbejde CV har sat sig selv i. Det er jo helt vildt så mange potentielle ændringer der skal ske. Ud over de oplagte forlængelser til nøglespillere som Beijmo og Kahl skal aftalen med Carstensen forlænges og så skal der i mine øjne findes erstatninger for Jørgensen, Serra og Badji og hvad gør man med de to aldrene PM og Dalsgaard. Der skal satanedeme rammes plet med en ny angriber. Jeg holder fortsat på at jeg bliver overrasket hvis Serra scorer tre mål i foråret. Et simpelt hovedstød mod OB ændrer ikke mit syn på at han slet ikke er god nok til top 6 i superligaen.

Skulle jeg gætte så tror jeg følgende forlader os:
Dalsgaard
AJ
Beijmo
Jørgensen
Badji
Serra

De to sidste er nok mest et stille håb. Kahl, PM og Carstensen tror jeg forlænges.

Men det er potentielt set et monumentalt stykke arbejde. Og der er før vi taler om salg af profiler som links, Arnstad og Bech. Al den der kontinuitet man har snakket så meget om kan vel være skyllet ud med badevandet i løbet af en kort sommerpause. Det giver mig sgu lidt nervøs mave.
Jeg tror - med den opstart Tommi har spillet - at Kritjannson får en større rolle som 10’er næste sæson. Så han kan overtage Sebastian Jørgensen rolle. Medmindre Jørgensen brænder igennem i slutspillet.

Jeg tror vi mister en af Beijmo eller Kahl. Så det skal handles ind der.

Derudover skal der justeres i forsvaret, med Dalsgaard, Mølgaard og AJ der kan være på vippen. Callø og Camara skal nok indlemmes i truppen. Men nok hentes en rutineret spiller ala Dalsgaard.

Bech og Arnstad forlader os, og erstattes med profiler.

Mortensens rolle forandres. Enten helt eller delvis. Han skal erstattes med en profil. Borgere skal indlemmes. Badji som minimum skal videre, muligvis Serra.

Så en dyr stopper profil. En back-up til Tingager. Carstensen. To 10’ere og en angriber

Jeg havde også gerne set 1-2 ekstra tilgange i de sidste vinduer men i realiteten er det vel "kun" Kahl og Beijmo der går rigtigt ondt at miste (Carstensen ligeså men tror trods alt det falder på plads).

Resten af vores afgange er naturlige ifht til enten salg, afgange af spillere der ikke har slået til eller pensionering.

Det bliver en svær overgang, der kommer til at koste næste sæson men omvendt giver den aktuelle sportslige succes også belæg for at holde på spillerne til sommer.

Jeg har det fint med lidt tis i underbukserne når vi er på vej mod den bedste sæson i 30 år.

Jeg tror Dalsgaard forlænger alene for at få en sidste tur i Europa men det kan selvfølgelig være kroppen og hovedet ikke kan mere.

De andre der nævnes, går udover bredden men det er helt klart et problem, vi får ødelagt, det fundament der har bragt os til 1. pladsen, så enig i CV står overfor et vigtigt men svært vindue også selvom han forhåbentlig er den sportschef i klubbens historie, der får flest penge at shoppe for i et vindue.
Ledelsen må simpelthen ikke blive nærrige efter en så succesrig sæson.

Vi kan heller ikke forvente Tommi, Haugstrup og Emmery bliver spillere med +1500 minutter.

Jeg tror Dalsgaard forlænger alene for at få en sidste tur i Europa men det kan selvfølgelig være kroppen og hovedet ikke kan mere.

De andre der nævnes, går udover bredden men det er helt klart et problem, vi får ødelagt, det fundament der har bragt os til 1. pladsen, så enig i CV står overfor et vigtigt men svært vindue også selvom han forhåbentlig er den sportschef i klubbens historie, der får flest penge at shoppe for i et vindue.
Ledelsen må simpelthen ikke blive nærrige efter en så succesrig sæson.

Vi kan heller ikke forvente Tommi, Haugstrup og Emmery bliver spillere med +1500 minutter.
Meget enig. De profiler der forlader os, skal erstattes helt oppe på et niveau hvor vores bedste spillere er købt. Niveau med, gerne over for en eller to, Knudsen, Solbakken osv.

Ift Callø bliver det meget interessant. Det Hvide Snit taler meget positivt om ham. Spørgsmålet er, om man - uden 'det hvide snit', dvs med almindelig fodboldinterrsseret interesse, uden AGF-tilbøjeligheder, ville lægge mærke til Callø.Hvis man så Fremad spille og tænkte, ham der er da til mere.

Som AGF forsvarer er man ikke bange for at lade ting køre til mand-mand i bageste linje. Det giver fordele, men kræver en solid trio bagest.

Der er høj risiko ved at spille med høj risiko (med mindre man ustraffet får lov til at begå frispark hver gang man taber en duel. attn: Jacob Karlsen!). Derfor kan man ikke bare spille en mand ind i bageste række, hvis han ikke er på niveau.

Last edited:
Meget enig. De profiler der forlader os, skal erstattes helt oppe på et niveau hvor vores bedste spillere er købt. Niveau med, gerne over for en eller to, Knudsen, Solbakken osv.
Det er vel hurtigt 70 mio for at erstatte PM, Bech og Arnstad. Yakob og Links kan formentlig betale deres afløser selv, hvis man får lov til at bruge hele transfersummen. Yakob er som 'krea-midt' dyrere end en 'tonser-midt' ala Knudsen og Solbakken. Så han skal gerne sælges for 20 styks.

Så er der 10m til Carstensen, dertil Beijmo og Kahl (små sign-ons eller større beløb til at erstatte).

Så er der Dalsgaard, der måske forlænger, måske erstattes af Callø.

JJA må smutte uden afløser, eller dækkes af en ung.

Så er der en erstatning for Serra, når han og Badji formentlig tager afsked og man skal have en 9'er på bænken.

Nu går vi over i et par forslag fra min side. Det er konkrete spillere man er meget velkommen til at skyde ned, eller supplere.:

Jeg har fidus til Alexander Lind som afløser for PM. 22m(?), for en relativt ung angriber med målnæse, fysik, hovedspil og fart.

Måske er Grønbæk moden til en genstart til sommer? Skade hos HSV. Måske slipper han for at blive fravalgt til Riemers VM-trup (så slipper Danmark nok også for Riemer), ellers bliver han fravalgt, eller kommer med på helt yderligt mandat uden spilletid. Er han så ikke der, hvor en 5-årig aftale med AGF er mest oplagt? Vil FCK og FCM sigte højere? Er han for risikabel at smide 20-25 mio efter?

Edit: denne diskussion er relevant og jeg forventer CV har den top of mind resten af foråret. Men spillerne skal levere her og nu, det kan næsten ikke undgå at blive legendarisk - man skal bare holde fokus på de kommende kampe. Tingager, Polle, Hansen, Links, Beijmo, Bech, Kahl, Yakob som stammen gennem mange år, Arnstad og Dalsgaard som stødte til, og Carstensen, Solbakken og Knudsen. Med Emmery og Kristjansson, der lægger fundamentet for deres store karrierer, og så videre.

Alexander Lind er en superskarp angriber, men humør-/kulturmæssigt er der godt nok langt op til PM.

Ja vi er for længst der, hvor det der bliver svært ved at erstatte PM er hans lederskab i klubben - især ift truppen, omklædningsrummet, de unge, som ambassadør, talsmand og repræsentant for klubben generelt.

På banen kan vi jo godt finde noget allerede nu, til fx 15 mio kroner - som er bedre end der PM er nu.
Men jeg frygter alligevel den dag han stopper - ift omklædningsrummet mm.

Men jeg håber det bliver udramatisk etc. Og så håber jeg typer som Knudsen, Tingager, Carstensen mm - tilsammen kan bære det videre - til de unge.

Jeg har aldrig set eller hørt så dum en fodboldspiller før, som hans kommentar om Duelund. Kæft en umoden snotskovl.
Så har du ikke hørt mange interviews

Det var en dybt usympatisk kommentar, af en spiller der aldrig har haft et skadesforløb som Duelund. Jeg har selv skrevet det var umoden og dumt. Men det sker lige efter en lortekamp. Jeg er sikker på, han har skrevet med Duelund og alt er fint nu.

Men Fischer har stået og sagt at det var dejligt at tage til Horsens og vinde. Efter en kamp mod hans ungdomsklub i Aarhus.

Nicolai Poulsen der ikke mente der var noget, eller det var en bevidst handling, da han synligt gav Huescas (mener jeg) et knæ i skridtet.

Der er masser af dårlige interviews og kommentarer efter kampene.

Men Fischer har stået og sagt at det var dejligt at tage til Horsens og vinde. Efter en kamp mod hans ungdomsklub i Aarhus.
Det var da helt outstanding, selvom det var provokerende? Jeg synes Linds direkte sviner af en kollega er noget helt andet end dine eksempler. Blottet for alt form for intelligens og forståelse for at han taler om en spiller der har mistet en hel del på skader.

Det var da helt outstanding, selvom det var provokerende? Jeg synes Linds direkte sviner af en kollega er noget helt andet end dine eksempler. Blottet for alt form for intelligens og forståelse for at han taler om en spiller der har mistet en hel del på skader.
Man kan sikkert dele dumme kommentarer op i kategorier, og den her er en af de værste af slagsen.

Men jeg tror ikke han er mere usympatisk end me andre. Jeg er sikker på, at det her er ingenting i forhold til det der muligvis er sagt til Duelund mens han lå ned.

Skulle vi - gud forbyde det - jagte desperat til sidst i kampen i dag, og Duelund ligger i græsset er jeg heller ikke sikker på andet end, at en tidligere holdkammerat kan komme med en lorte bemærkning til ham, selvom vi jo kender alt til hans skadesforløb.

Jeg synes det er usympatisk og dumt, og håber virkelig han har skrevet til Duelund. Men jeg tror ikke det er noget folk tænker over i miljøet.

Latest posts

D
Replies
776
Views
52K
Back