Meget enig. De profiler der forlader os, skal erstattes helt oppe på et niveau hvor vores bedste spillere er købt. Niveau med, gerne over for en eller to, Knudsen, Solbakken osv.
Det er vel hurtigt 70 mio for at
erstatte PM, Bech og Arnstad. Yakob og Links kan formentlig betale deres afløser selv, hvis man får lov til at bruge hele transfersummen. Yakob er som 'krea-midt' dyrere end en 'tonser-midt' ala Knudsen og Solbakken. Så han skal gerne sælges for 20 styks.
Så er der 10m til Carstensen,
dertil Beijmo og Kahl (små sign-ons eller større beløb til at erstatte).
Så er der Dalsgaard, der måske forlænger, måske erstattes af Callø.
JJA må smutte uden afløser, eller dækkes af en ung.
Så er der en erstatning for Serra, når han og Badji formentlig tager afsked og man skal have en 9'er på bænken.
Nu går vi over i et par forslag fra min side. Det er konkrete spillere man er meget velkommen til at skyde ned, eller supplere.:
Jeg har fidus til Alexander Lind som afløser for PM. 22m(?), for en relativt ung angriber med målnæse, fysik, hovedspil og fart.
Måske er Grønbæk moden til en genstart til sommer? Skade hos HSV. Måske slipper han for at blive fravalgt til Riemers VM-trup (så slipper Danmark nok også for Riemer), ellers bliver han fravalgt, eller kommer med på helt yderligt mandat uden spilletid. Er han så ikke der, hvor en 5-årig aftale med AGF er mest oplagt? Vil FCK og FCM sigte højere? Er han for risikabel at smide 20-25 mio efter?
Edit: denne diskussion er relevant og jeg forventer CV har den top of mind resten af foråret. Men spillerne skal levere her og nu, det kan næsten ikke undgå at blive legendarisk - man skal bare holde fokus på de kommende kampe. Tingager, Polle, Hansen, Links, Beijmo, Bech, Kahl, Yakob som stammen gennem mange år, Arnstad og Dalsgaard som stødte til, og Carstensen, Solbakken og Knudsen. Med Emmery og Kristjansson, der lægger fundamentet for deres store karrierer, og så videre.