New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 11K
  • Views Views: Views 679K
Transfervindue Sommer 2026
Last edited:
Jeg kan ikke rigtigt gennemskue, om dette er en kritisk vinklet bemærkning. Men jeg har i hvert fald reflekteret en del over, hvor glad jeg er for at have byttet MEM til syv millioner plus to midtbanespillere på nogenlunde samme niveau. Det har simpelthen gjort truppen markant stærkere. Jeg er med på, at kontrakten til Solbakken er relativt kort, men den var samtidig forudsætningen for at MEM kunne sælges og vi dermed senere kunne hente Knudsen. De tre handler er i sammenhæng ganske fremragende i min optik.
Jeg er grundlæggende lidt skeptisk over Solbakken-handlen, men i den kontekst det er skrevet her er det ikke kritisk.

Det kostede 30 mio at besætte to pladser på midten med kompetente folk. Og de spillere vi skal erstatte til sommer er kompetente og kræver kompetente afløsere. Man skal forsvare guld eller sølv, og begynde processen med at etablere sig i Europa.

Til sommer skal man besætte (jeg giver mit bud, det er ikke sikkert, skråsikkert eller noget i den stil, men mit bud)
9'er (PM)
10'er (Bech)
10'er (Arnstad)
WB (Carstensen, option på 10 mio)
WB (Links)
CM (Yakob)
LCB (Kahl - chance for forlængelse, koster sign-on)
HCB (Beijmo - chance for forlængelse, koster sign-on)
CB (Dalsgaard)
9'er (Serra)

Hvis Mølgaard ikke kan komme på holdet i foråret (stå foran Dalsgaard på HCB), er han ikke god nok efter foråret - medmindre man sænker ambitionsniveauet. Man kan jo i hvert fald forberede sig ved at identificere, hvem man eventuelt vil hente som erstatninger for Kahl, Beijmo, Arnstad og Bech. Ift. de to første kan man også indgå kontrakter med afløsere, der har kontraktudløb, og så undlade at forlænge. Og så kan man spille de unge så meget som muligt ind, så de er klar til at tage over.

Edit
: det ligner et kikset forsøg på st slette et citat og dermed se ud som om der er mine ord. Det er det ikke, selvom jeg er enig I det skrevne

Meget enig. Og nogle af "forstærkningerne" kan jo også komme inde fra. Hvis Links og Arnstad bliver solgt kan jeg godt se os satse på Emmery og Kristjansson i stedet, flankeret af ældre, billigere spillere (som en Sebastian Jørgensen-type).

Til gengæld skal vi uden tvivl ud og bruge kassen på en ny 9'er.
Vi så i år, at CV - modsat af hvad han plejer - ikke solgt f.eks Kahl og Beijmo før udløb.

Jeg tror han vil gøre det samme med Yakob og til dels Links (længere kontrakt), hvis vi sælger både Bech og Arnstad.

Jeg ser det kommende vindue som utrolig spændende.

Vi mister naturligvis nogle spillere, men kommer til at have utrolig mange frie midler, fra salg og med en stærk egenkapital der gør vi kan investere meget.

Vi kommer til at hæve de kommercielle indtægter betragteligt, der kan dække en væsentlig del af vores kommende afskrivninger.

Vi kommer til at sælge profiler, men erstatningerne er - sandsynligvis- ikke voldsomt langt fra hvis klubben satser lidt. Bech sælges måske for 4-5 mill Euro og erstattes muligvis af en til 2.0-2.5 mill. Euro. Eller i hverfald beløb der er større end hvad vi betalte for Arnstad, Bech, Solbakken osv.

Vi kan med stor sandsynlighed tilbyde europæisk kvalifikation.

I denne proces er jeg ret tryg ved CV

Last edited:
Jeg er grundlæggende lidt skeptisk over Solbakken-handlen, men i den kontekst det er skrevet her er det ikke kritisk.

Det kostede 30 mio at besætte to pladser på midten med kompetente folk. Og de spillere vi skal erstatte til sommer er kompetente og kræver kompetente afløsere. Man skal forsvare guld eller sølv, og begynde processen med at etablere sig i Europa.

Til sommer skal man besætte (jeg giver mit bud, det er ikke sikkert, skråsikkert eller noget i den stil, men mit bud)
9'er (PM)
10'er (Bech)
10'er (Arnstad)
WB (Carstensen, option på 10 mio)
WB (Links)
CM (Yakob)
LCB (Kahl - chance for forlængelse, koster sign-on)
HCB (Beijmo - chance for forlængelse, koster sign-on)
CB (Dalsgaard)
9'er (Serra)

Hvis Mølgaard ikke kan komme på holdet i foråret (stp foran Dalsgaard på HCB), er han ikke god nok efter foråret - medmindre man sænker ambitionsniveauet. Man kan jo i hvert fald forberede sig ved at identificere, hvem man eventuelt vil hente som erstatninger for Kahl, Beijmo, Arnstad og Bech. Ift. de to første kan man også indgå kontrakter med afløsere, der har kontraktudløb, og så undlade at forlænge. Og så kan man spille de unge så meget som muligt ind, så de er klar til at tage over.
Hvis man ser på din liste, så kan man også tage Carstensen ud fordi han allerede er her. Sandsynligvis strege Links og Yakob, da CV ikke sælger 4-5 spillere og lader to forlade på fri transfer.

Så basen på holdet. Hansen, Tingager, Carstensen, Knudsen, Solbakken, Poulsen, Yakob og Links er her allerede. Dertil Emmery og Kritjannson.

Dertil er jeg ret sikker på, at sign-on til hhv. Kahl og Beijmo ikke nærmer sig det man ser i transfers til f.eks Solbakken og Knudsen.

Mads Emil og Anderson fik sign-on’s da de forlængede, men slet ikke i de størrelser. Som jeg hører det fik Anderson en klausul og så blev hans sign-on en stay-on, altså til udbetaling såfremt han opfyldte kontrakten.

EDIT: Udover ovennævnte base som jeg nævnte ovenfor, må man formode at 2-3 af følgende spillere også spiller en del; Mølgaard, AJ, Camara, Callø, Andersen, Haugstrup, Tchamche, Borgere og Serra. Ligesom man må formode at 1-3 af dem forlader klubben, når forlængelser og transfers er kommet i hus.

Last edited:
Meget enig. Og nogle af "forstærkningerne" kan jo også komme inde fra. Hvis Links og Arnstad bliver solgt kan jeg godt se os satse på Emmery og Kristjansson i stedet, flankeret af ældre, billigere spillere (som en Sebastian Jørgensen-type).

Til gengæld skal vi uden tvivl ud og bruge kassen på en ny 9'er.
Det er mit håb. Callø skulle gerne kunne tage en plads i centerforsvaret. Emmery bliver mere klar til enten wingback eller kant, afhængigt af formation. Kristjansson kommer tættere på. Kunne Borgere blive relevant er der buler i samtlige underbenklæder på tribunen (damerne via hånden).

Min bekymring er niveauet. Det var denne sæson der skulle være 'blød' og lede op til champagnegaloppen når det nye stadion åbnes. Nu lægger man i stedet hårdt fra land, efterfulgt af en åreladning. Kan vi leve med en sæson som blød 5'er eller 6'er, efter at have vundet (mindst) sølv og spillet i Europa - og hvor der er meget større belønning i toppen pga koef-pts? Jeg håber og satser på CV finder en løsning.

Men her og nu handler det om de 12 'finaler' i foråret, og måske en rigtig finale. ... og så ville AGF-FCM i sidste runde - med mesterskab på spil - være en episk afslutning.

Det er mit håb. Callø skulle gerne kunne tage en plads i centerforsvaret. Emmery bliver mere klar til enten wingback eller kant, afhængigt af formation. Kristjansson kommer tættere på. Kunne Borgere blive relevant er der buler i samtlige underbenklæder på tribunen (damerne via hånden).

Min bekymring er niveauet. Det var denne sæson der skulle være 'blød' og lede op til champagnegaloppen når det nye stadion åbnes. Nu lægger man i stedet hårdt fra land, efterfulgt af en åreladning. Kan vi leve med en sæson som blød 5'er eller 6'er, efter at have vundet (mindst) sølv og spillet i Europa - og hvor der er meget stærre belønning i toppen pga koef-pts? Jeg håber og satser på CV finder en løsning.

Men her og nu handler det om de 12 'finaler' i foråret, og måske en rigtig finale. ... og så ville AGF-FCM i sidste runde - med mesterskab på spil - være en episk afslutning.
Jeg er rigtig meget i tvivl om Callø, lige pt tror jeg faktisk Camara er mere sandsynligt som etableret spiller om 2-3 år.

Som jeg hører det, så er Baptiste Rolland deres absolut bedste mand i forsvaret - med afstand - her i opstarten. Det skræmmer mig lidt, det niveau burde Callø være over.

Håber han løfter sig.

Min bekymring er niveauet. Det var denne sæson der skulle være 'blød' og lede op til champagnegaloppen når det nye stadion åbnes. Nu lægger man i stedet hårdt fra land, efterfulgt af en åreladning. Kan vi leve med en sæson som blød 5'er eller 6'er, efter at have vundet (mindst) sølv og spillet i Europa - og hvor der er meget stærre belønning i toppen pga koef-pts? Jeg håber og satser på CV finder en løsning.

Jeg tror du er for pessimistisk på CV’s vejene i forhold til en åreladning til sommer.

Rigtigt meget kommer til at afhænge af sæson resultatet, hvis det fantastiske sker og AGF opnår en pokal af den ene eller anden slags, så er jeg ret sikker på at CV kommer til at forlænge med de to resterende veteraner, og samtidig at de to svenske backs også vil være noget nemmere at forlænge med. Hvis det modsatte sker og vi ingenting vinder, og kun skal i Conference League, så bliver udskiftingen større (og så vil det også være helt relevant med et generationsskifte).

Hvis det helt vanvittige skulle ske, og AGF fastholder den nuværende placering hele vejen - så vil spillere som Bech og Arnstad også blive tvunget til at overveje om de vil være en profil på et hold der spiller CL kval, eller marginalspillere på et hold som måske ikke engang er kvalificeret til europæisk fodbold?

Så sommerens transfervindue bliver i høj grad tegnet af de resultater, der er opnået om 11 Superligarunder.

Jeg er rigtig meget i tvivl om Callø, lige pt tror jeg faktisk Camara er mere sandsynligt som etableret spiller om 2-3 år.

Som jeg hører det, så er Baptiste Rolland deres absolut bedste mand i forsvaret - med afstand - her i opstarten. Det skræmmer mig lidt, det niveau burde Callø være over.

Håber han løfter sig.

Svært at sige, hvem der når længst, men pt. er Callø sandsynligvis meget tættere på en startplads end Camara.

Callø spiller fast i 1. division, der er lysår bedre end U19-ligaen og Callø har tilmed enkelte gode kampe på Superliganiveau med i bagagen. Camara er helt uprøvet i de voksnes rækker.

Svært at sige, hvem der når længst, men pt. er Callø sandsynligvis meget tættere på en startplads end Camara.

Callø spiller fast i 1. division, der er lysår bedre end U19-ligaen og Callø har tilmed enkelte gode kampe på Superliganiveau med i bagagen. Camara er helt uprøvet i de voksnes rækker.
Ja. Bestemt er 1. Division bedre end U19.

Men at han ikke er ‘den bedste’ forsvarsspiller for Aarhus Fremad synes jeg er lidt ærgerligt. Der er andre jævnaldrende i 1. Div og SL der allerede sætter markante aftryk.

Camara har en kæmpe fysisk pakke, og er venstrebenet. Derfor tænker jeg, at hab får mange chancer.

Hvis man ser på din liste, så kan man også tage Carstensen ud fordi han allerede er her. Sandsynligvis strege Links og Yakob, da CV ikke sælger 4-5 spillere og lader to forlade på fri transfer.

På min liste har jeg noteret en option på at købe Carstensen for 10 mio. Man har mulighed for at beholde ham, men det koster.

Man kan godt afvise bud på Links, med mindre han bliver utilfreds.

For Yakob må man overveje om man vil 'betale' 15-20 mio i transfer for en 1-årig kontrakt. Så må man overveje om ikke man kan finde tilsvarende niveau på en 5-årlig aftale. Hans type er nok dyrere end Knudsen, men 20-25 mio på en afløser giver mere mening i min bog.

Så basen på holdet. Hansen, Tingager, Carstensen, Knudsen, Solbakken, Poulsen, Yakob og Links er her allerede. Dertil Emmery og Kritjannson.

Dertil er jeg ret sikker på, at sign-on til hhv. Kahl og Beijmo ikke nærmer sig det man ser i transfers til f.eks Solbakken og Knudsen.

Mads Emil og Anderson fik sign-on’s da de forlængede, men slet ikke i de størrelser. Som jeg hører det fik Anderson en klausul og så blev hans sign-on en stay-on, altså til udbetaling såfremt han opfyldte kontrakten.

EDIT: Udover ovennævnte base som jeg nævnte ovenfor, må man formode at 2-3 af følgende spillere også spiller en del; Mølgaard, AJ, Camara, Callø, Andersen, Haugstrup, Tchamche, Borgere og Serra. Ligesom man må formode at 1-3 af dem forlader klubben, når forlængelser og transfers er kommet i hus.
Vi må se, hvordan det går. Der er både positive og mere pressede scenarier.

Der er andre jævnaldrende i 1. Div

Hvem?

Callø er startet de sidste 11 kampe i træk, som lejet spiller for en oprykkerklub, der må have haft som første målsætning at undgå nedrykning, er det flot.
Callø har nu i 2. sæsoner fået masser af brugbar spilletid, jeg tænker, JP gerne vil se have grundig af også fordi han som type, passer perfekt til den tekniske spillestil.

Jeg tror du er for pessimistisk på CV’s vejene i forhold til en åreladning til sommer.

Rigtigt meget kommer til at afhænge af sæson resultatet, hvis det fantastiske sker og AGF opnår en pokal af den ene eller anden slags, så er jeg ret sikker på at CV kommer til at forlænge med de to resterende veteraner, og samtidig at de to svenske backs også vil være noget nemmere at forlænge med. Hvis det modsatte sker og vi ingenting vinder, og kun skal i Conference League, så bliver udskiftingen større (og så vil det også være helt relevant med et generationsskifte).

Hvis det helt vanvittige skulle ske, og AGF fastholder den nuværende placering hele vejen - så vil spillere som Bech og Arnstad også blive tvunget til at overveje om de vil være en profil på et hold der spiller CL kval, eller marginalspillere på et hold som måske ikke engang er kvalificeret til europæisk fodbold?

Så sommerens transfervindue bliver i høj grad tegnet af de resultater, der er opnået om 11 Superligarunder.
Jeg håber du har ret, men tvivler. Hele holdet kan helt sikkert se værdien af at være med til at opnå bedste resultat i 30, måske 40 år for en klub hvor man bliver legendarisk.

Men AGF er stadig niveauet under toppen, og i Danmark. fra sommer nulstillet, og så er AGF presset af europæiske kampe og at skulle følge op på en fabelagtig sæson. Der tror jeg mange vil tænke man skal videre mens tiden er mest gunstig. Spørgsmålet er, hvor seriøst man kan fremstå på dem man tager ind - og nej til at sælge fx Yakob + Links tæller også. Det vil sikkert hjælpe på Beijmo og Kahl.

For PM og Dalsgaard er det udelukkende om AGF ønsker eller ej. Og i mine overvejelser ser klubben begge spillere som FOR marginale ift løn og plads til det man henter ind.

Det kan nemt lyde helt forkert, men hvis PM og Dalle kan være relevante i kommende sæson, bliver jeg skuffet over CV (eller seriøst imponeret over de to).

Last edited:
Hvem?

Callø er startet de sidste 11 kampe i træk, som lejet spiller for en oprykkerklub, der må have haft som første målsætning at undgå nedrykning, er det flot.
Callø har nu i 2. sæsoner fået masser af brugbar spilletid, jeg tænker, JP gerne vil se have grundig af også fordi han som type, passer perfekt til den tekniske spillestil.
Christ Tape er jævnaldrende i 1. Division - og en ret stor profil.

Askou er også jævnaldrende og spiller en del i Superligaen. Tror han havde sat et større aftryk i Fremad end Callø, med det vi ser fra ham pt. Noah Markmann er en årgang under dog.

Last edited:
Altså Askou som spillede på det bedste hold i 1. Division mens Callø er fastmand for en oprykker og som lejet spiller. Jeg synes ikke, det er specielt sammenligneligt.
Sidste år spillede han i perioder på et ret godt 1. Divisionshold der også kæmpede med i den bedre halvdel. Ligesom Askou.

Min pointe var blot at jeg havde håbet han var rykket sig foran f.eks Rolland - som i Lynhby ikke var speciel god. Jeg havde håbet han var blevet en profil for dem. Jeg havde også håbet han var kommet med på U20 landsholdet i efteråret.

Min pointe var blot at jeg havde håbet han var rykket sig foran f.eks Rolland - som i Lynhby ikke var speciel god. Jeg havde håbet han var blevet en profil for dem. Jeg havde også håbet han var kommet med på U20 landsholdet i efteråret.

Altså Rolland er 23 år, Callø er 19. Jeg skal ikke sige, hvem er bedst af de to men Callø er god nok til at træneren tror meget på ham selvom Callø måske er fortid til sommer.

I øvrigt har U20 landsholdet ikke spillet en kamp siden sommeren 2025 iflg. DBU.

Altså Rolland er 23 år, Callø er 19. Jeg skal ikke sige, hvem er bedst af de to men Callø er god nok til at træneren tror meget på ham selvom Callø måske er fortid til sommer.

I øvrigt har U20 landsholdet ikke spillet en kamp siden sommeren 2025 iflg. DBU.
Jeg skrev såment også bare der har været forlydende om, at Rolland er deres klart bedste spiller. Blandt andet da de spillede mod HSV’s andetholdet.

Jeg havde bare forventet at en spiller der, trods alt, har spillet for AGF i superligaen (omend ikke meget), ville være en større profil.

Der er trods alt - som jeg skrev - jævnaldrende der spiller en del i 1. Div og SL.

At han ikke er der til sommer synes jeg ikke skal diskvalificere nogen, vi har 6 med udløb i AGF, de bliver også valgt til.

Jeg skrev såment også bare der har været forlydende om, at Rolland er deres klart bedste spiller. Blandt andet da de spillede mod HSV’s andetholdet.

Jeg havde bare forventet at en spiller der, trods alt, har spillet for AGF i superligaen (omend ikke meget), ville være en større profil.

Der er trods alt - som jeg skrev - jævnaldrende der spiller en del i 1. Div og SL.

At han ikke er der til sommer synes jeg ikke skal diskvalificere nogen, vi har 6 med udløb i AGF, de bliver også valgt til.
Jeg har intet set af Fremads kampe, men Stiftens journalister har rost Callø meget (også Maznikar). At Rolland skulle være en større profil afsløres i hvert fald ikke af stats:

1000010995.webp
Men ok, jeg havde aldrig hørt om Rolland, før du nævnte ham, så det...

Jeg har intet set af Fremads kampe, men Stiftens journalister har rost Callø meget (også Maznikar). At Rolland skulle være en større profil afsløres i hvert fald ikke af stats:

View attachment 6273
Men ok, jeg havde aldrig hørt om Rolland, før du nævnte ham, så det...
Igen jeg påpegede jeg blot havde hørt, at Rolland var kommet tilbage og givet en masse ro i deres forsvar i opstarten. At han var en profil.

Jeg havde et ønske om, da jeg synes Callø har mange gode færdigheder, at han kunne være profilen i det forsvar. Rolland og ham har vel spillet nogenlunde lige mange kamp i Superligaen.

Jeg synes udlejninger er skide gode, og havde store forhåbninger. Jeg synes f.els Lindekilde og Johannesen i Fredericia viser den forskel der bør være fra et tophold i SL til et mindre hold.

Men det er dig, der siger han ikke er det. Nu kan Callø næppe gøre for, han ikke spiller i Lyngby eller en af de andre topklubber i 1. Division men jeg kan konstatere, Callø er profil nok til at spille hver gang fra start og i de fleste tilfælde hele kampen.
Det tror jeg ikke, der er så forfærdelig mange andre 19-årige forsvarsspillere, der gør i 1. Division.

Uden sammenligning i øvrigt måtte Bisseck en tur til lille Danmark for at forløse talentet. Måske er Callø ved at vise JP, han er værd at satse på-

Men Callø kommer heller ikke fra en hvilken som helst klub, han er i konkurrence med nogle ganske habile konkurrenter i AGF og derfor han er udlånt.
Når det er sagt, havde jeg da håbet på, han var en af vinderne ved trænerskiftet i sommers men jeg forstår nu godt, JP ikke var tryg ved, at give nævneværdig spilletid til en 18-årig forsvarsspiller på et hold som var sønderskudt på moralen samtidig med en markant anderledes spillestil skulle indkøres, at det så er lykkes på rekordtid, var der ingen, som havde forudset og en outlier fra hvad man ellers ser.
Emmery som eksempel er også blevet kørt meget langsomt ind.

Igen jeg påpegede jeg blot havde hørt, at Rolland var kommet tilbage og givet en masse ro i deres forsvar i opstarten

Men igen, Rolland er også 4 år ældre.

Latest posts

Back