New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 11K
  • Views Views: Views 679K
Transfervindue Sommer 2026
Filip Bundgaard har ikke spillet så meget for BIF i efteråret siden Cooper kom til (nu er han så skadet). Han ville passe rigtig godt ind i AGFs spillestille og en position som 10er.
Vi havde ham også oppe og vende i vintervinduet, hvor han kunne have været et godt supplement her og nu, med tanke på en større rolle til sommer. Men så blev han skadet kort inden vinduet lukkede.

Filip Bundgaard har formentlig valgt os fra i sin tid til fordel for Brøndby.
Jeg gider ikke være hans 2. valg.
Jeg kan måske godt forstå, at en ung teknisk offensivspiller ikke syntes det var så interessant at komme til AGF under Uwe. Så kan vi få ham lidt ældre, klogere og billigere til sommer vil jeg være godt tilfreds.

Filip Bundgaard har formentlig valgt os fra i sin tid til fordel for Brøndby.
Det har jeg intet problem med - hvis agf kan få en spiller de kan udvikle til et højt niveau - det er ny situation nu end da han skiftede til BIF. Hvis han skifter til AGF nu er det jo i hvert fald ikke hans 2. Valg efter bif nu.

Vi ved jo ikke engang om AGF bød på ham dengang, men det er i hvert fald ikke så sandsynligt at vi bød det samme som Brøndby endte med at betale. Vi ville nok heller ikke have tilbudt Bundgaard det samme i løn, hvis det var kommet så langt. Med mindre han udtalte et eller andet i den retning mener jeg ikke der er noget med at have valgt til og fra. Det kan naturligvis tænkes at han bare ikke ville fra Randers til AGF, men vi ved det ikke. Overvejes der en handel til sommer kan Brøndby kigge på at noget af købet dengang er afskrevet og sikkert få en videresalgsbonus med, men Bundgaard ville vel også stadig skulle acceptere en lønnedgang.

Eller også fandt han ud af den glitrende facade på bygningen og de indbydende reklamer for gourmet mad viste sig at være Jensens Bøfhus i forklædning og har indset fejlen.

Jeg er bedøvende ligeglad, hvor i rækken vi var dengang, hvis han gør en forskel for os.

Jeg bliver mere og mere bekymret for det vindue der kommer og hvor det nok bliver et farvel til en stor del af truppen. Der kommer formentlig mange udskiftninger, og hvad vil AGF? Er der afklaring på stadion og villighed til at øge budgettet mærkbart, eller skal flere talenter ind i stærre roller (det er ikke enten / eller, men alligevel lidt).

Det lugter mere og mere af farvel til PM og Dalsgaard på kontraltidløb. Jeg ser det som den rigtige løsning, selvom det gør nas - men det er den rationelle vurdering vs nostalgien.

Forhåbentlig kan Polle og Tingager gøre sig i start-11 noget endnu, og måske kan Jæver holde pladsen (det sidste håber dem rationelle del af mig noget mindre på, end den nostalgisk del gør).

Det her hold, og den stamme der er. Det er enestående og vil være et statement og legendarisk at runde af med guld (sølv er også imponerende). De mange spændende kampe i foråret holder heldigvis hjernen beskæftiget det meste af tiden.

Målmand:
Hansen - bliver, men sandsynlig reserve
Hedensted - vinder pladsen, eller skiftes
Lyhne - får flyttet kegler og udvikler sig forhåbentlig

Centerforsvar
Kahl - antager en af de to forlænger.
Beijmo - se Kahl
JJA - afsked, eller skridt frem? Jeg tror på afsked.
Mølgaard - sikkert AGF'er kontrakten ud, backup.
Tingager - styrmand næste år også
Dalsgaard - højst sandsynligt karriereforløb, ellers lille rolle
Callø - retur fra leje. Skal nok prøves af som starter.

Wingback
Andersen - ja, hvad med ham?
Carstensen - vil man bruge 10 mio og høj løn? Formentlig
Links - er det au revoir?
Emmery - på vej mod at blive starter.

Central midt
Yakob - afsked og en god kontrakt østpå?
Polle - fast mand
Knudsen - fast mand
Solbakken - fast mand
Haugstrup - ?? Trupspiller?

10'er
Bech - sælges formentlig
Arnstad - sælges formentlig
Jørgensen - afsked sandsynlig
Kristjansson - kan han nå at blive fast mand?
Tchamche - ??
Gyamfi - må forsøges solgt

9'er
PM - jeg tror ikke på ny aftale
Serra - mon ikke de bliver enige om han skal videre?

Jeg bliver mere og mere bekymret for det vindue der kommer og hvor det nok bliver et farvel til en stor del af truppen. Der kommer formentlig mange udskiftninger, og hvad vil AGF? Er der afklaring på stadion og villighed til at øge budgettet mærkbart, eller skal flere talenter ind i stærre roller (det er ikke enten / eller, men alligevel lidt).

Det lugter mere og mere af farvel til PM og Dalsgaard på kontraltidløb. Jeg ser det som den rigtige løsning, selvom det gør nas - men det er den rationelle vurdering vs nostalgien.

Forhåbentlig kan Polle og Tingager gøre sig i start-11 noget endnu, og måske kan Jæver holde pladsen (det sidste håber dem rationelle del af mig noget mindre på, end den nostalgisk del gør).

Det her hold, og den stamme der er. Det er enestående og vil være et statement og legendarisk at runde af med guld (sølv er også imponerende). De mange spændende kampe i foråret holder heldigvis hjernen beskæftiget det meste af tiden.

Målmand:
Hansen - bliver, men sandsynlig reserve
Hedensted - vinder pladsen, eller skiftes
Lyhne - får flyttet kegler og udvikler sig forhåbentlig

Centerforsvar
Kahl - antager en af de to forlænger.
Beijmo - se Kahl
JJA - afsked, eller skridt frem? Jeg tror på afsked.
Mølgaard - sikkert AGF'er kontrakten ud, backup.
Tingager - styrmand næste år også
Dalsgaard - højst sandsynligt karriereforløb, ellers lille rolle
Callø - retur fra leje. Skal nok prøves af som starter.

Wingback
Andersen - ja, hvad med ham?
Carstensen - vil man bruge 10 mio og høj løn? Formentlig
Links - er det au revoir?
Emmery - på vej mod at blive starter.

Central midt
Yakob - afsked og en god kontrakt østpå?
Polle - fast mand
Knudsen - fast mand
Solbakken - fast mand
Haugstrup - ?? Trupspiller?

10'er
Bech - sælges formentlig
Arnstad - sælges formentlig
Jørgensen - afsked sandsynlig
Kristjansson - kan han nå at blive fast mand?
Tchamche - ??
Gyamfi - må forsøges solgt

9'er
PM - jeg tror ikke på ny aftale
Serra - mon ikke de bliver enige om han skal videre?
I din udregning har El/Chl meget at sige ift truppen.

Last edited:
I din udregning har El/Chl meget at sige ift truppen.
Jeg er enig. Med europæiske kampe, bliver der formentlig brug for bredere trup og dermed flere ind.

Og hvad er ambitionsniveauet? Hvis AGF vil spille med i toppen på nyt stadion, og etablere sig i europa, skal der noget til.

Med Bech, Arnstad, Yakob og Links som realistiske salg. Med Beijmo og Kahl som 50/50 ift forlængelse, og med PM og Dalsgaard uden kontraktforlængelse - mit bud er det ikke kommer - er der basis for en del udskiftning. Vi ved heller ikke med Carstensen. Det er nok AGF der vælger, men 10 mio og meget høj løn? AGF har ikke råd til at fylde truppen med Solbakken, Knudsen og Carstensen-transfers. Det giver sportslig mening og med sandsynlighed for at få pengene igen. Men det er en dyr investering og ikke en man forventer at generere transfers på.

Så er der Mølgaard, Andersen, Serra, JJA og Jørgensen. Spillere på lavere niveau end det man har. Er det reelt ikke de spillere, der er talent-blockere i stil med meget udskældte Max Power? Og er man frisk på de træder et skridt frem når første geled forlader klubben? For mig er det mest at de ikke virker til at kunne fungere som sportsligt fundament. Som AGF spiller, skal backkæden være knivskarp, så der er ikke råd til niveaufald.

Og Jesper Hansen... et so-so forår, et glimrende efterår og nu et forår der indtil videre er godt nok. Er han platformen for næste sæson?

Lyspunktet er Callø, der skal hjem og vise sig frem. Kristjansson og Emmery må også gerne træde frem - Emmery er bedst på vej.

Supplerende info: alt ovenfor er spekulationer. Jeg tager udgangspunkt i min vurdering af i dag. Forudsætningen for hver enkelt vurdering kan sagtens være forkert allerede nu (jeg begår fejl/ser det i mit perspektiv, der ikke altid er det bedste), eller ændres i løbet af foråret.

Jeg ved ikke hvilken vinkel der er mere tvivlende end 'skråsikker', er det "lodret-sikker", eller "vandret-sikker". Og hvilken vinkel er skråsikker? 45 grader? 60?, eller måske 85?

Så er der Mølgaard, Andersen, Serra, JJA og Jørgensen. Spillere på lavere niveau end det man har. Er det reelt ikke de spillere, der er talent-blockere i stil med meget udskældte Max Power? Og er man frisk på de træder et skridt frem når første geled forlader klubben? For mig er det mest at de ikke virker til at kunne fungere som sportsligt fundament. Som AGF spiller, skal backkæden være knivskarp, så der er ikke råd til niveaufald.
Jeg synes at Andersen, inden han blev skadet, faktisk viste store tegn på rigtig gode fremskridt og at han nok godt kunne blive en rigtig god del af fremtiden i AGF, men det afhænger selvfølgelig af hvordan han kommer tilbage. I min optik kan han både spille højre side af forsvaret og en højre midtbane.

Jeg tænker Mølgaard, hvis han kan finde niveauet fra før skaderne(Yakob har gjort det senest, så det kan lade sig gøre), så tror jeg, at han og Callø kommer til at deles om højre centerback. Men hvis Beijmo vil blive, så lader jeg gerne Mølgaard gå.
Andersen mener jeg, hvis han kommer godt tilbage, kan tage H. wingback sammen med Carstensen. synes han var ved at komme godt med i mixet, da han blev skadet.
Serra kan jeg godt kan indgå i en trio på 9´er positionen sammen med en ny og James, hvis man vurdere han er klar. Og man tænker PM skal have et sidste eventyr og ikke forlænger med ham.
JJA tænker jeg bliver solgt, da han desværre ikke har udviklet sig som håbet. Men synes det er forkert at sammenligne ham med Max Power, da JJA var hentet med håbet om at forløse potentialet, hvor Power vel mere var gardering.
Jørgensen er til eksamen i foråret, men jeg vil ikke afskrive ham endnu. Hvis vi skulle afskrive alle spillere efter 6 måneder, så ville vi have en alt for aktiv svingdør. F.eks. ville Links ikke være i klubben mere, som jeg tænker vi alle er glade for han er i dag.

Jeg tænker Mølgaard, hvis han kan finde niveauet fra før skaderne(Yakob har gjort det senest, så det kan lade sig gøre), så tror jeg, at han og Callø kommer til at deles om højre centerback. Men hvis Beijmo vil blive, så lader jeg gerne Mølgaard gå.
Andersen mener jeg, hvis han kommer godt tilbage, kan tage H. wingback sammen med Carstensen. synes han var ved at komme godt med i mixet, da han blev skadet.
Serra kan jeg godt kan indgå i en trio på 9´er positionen sammen med en ny og James, hvis man vurdere han er klar. Og man tænker PM skal have et sidste eventyr og ikke forlænger med ham.
JJA tænker jeg bliver solgt, da han desværre ikke har udviklet sig som håbet. Men synes det er forkert at sammenligne ham med Max Power, da JJA var hentet med håbet om at forløse potentialet, hvor Power vel mere var gardering.
Jørgensen er til eksamen i foråret, men jeg vil ikke afskrive ham endnu. Hvis vi skulle afskrive alle spillere efter 6 måneder, så ville vi have en alt for aktiv svingdør. F.eks. ville Links ikke være i klubben mere, som jeg tænker vi alle er glade for han er i dag.
selv hvis beijmo bliver, så vil højre siden bestå af carstensen, beijmo, JA og mølgaard, hvilket vil give 4 spillere til 2 positioner, hvor nogle a f dem også kan sendes over i venstre side i tilfælde af skader.

såfrem de har niveau, så skal der nok blive spilletid til dem alle hvis vi skal spille både superliga, europa og pokal efter sommerferien

Nu har jeg set flere skrive, at Links forventes solgt til sommer. Ved I noget, jeg ikke ved (dét gør I uden tvivl, men lige specifikt om dét her, mener jeg)?
Jeg er med på, der har været interesse for ham igennem et par vinduer nu, men interesse er ikke det samme som bud og bud er ikke det samme som accept fra klubben og accept fra klubben er ikke det samme som accept fra spilleren.

Links slår mig faktisk som én, der måske er lidt tryghedssøgende og har brug for at trives uden for banen, for at kunne præstere på banen. Han har vist sagt noget i stil med, at han spiller bedst, når han er glad i hverdagen. Det gælder selvfølgelig alle, men jeg har en fornemmelse af, at det er ekstra udtalt hos Links. Dertil kommer at han har dansk kæreste.

Jeg siger bare, jeg er ikke overbevist om at Links ryger til sommer. Hvis han gør, så under jeg ham al succes af hele mit hjerte, og han vil altid - altid - være velkommen i Århus. I min verden er den vel 60/40, hældende til at han bliver. Men jeg kan tage fejl, det er set ret ofte faktisk...

JN og COs mantra plejer dog også at tage spillere ind, der brænder for projektet.

Men hvorfor skulle han ikke det? Hvis han vil skifte - og nu er det jo et fan bud ikke et konkret rygte - så kan det være, han er træt af BIFs strategi og heller vil til en klub, hvor strategien er mere tydelig.

Det er trods alt tilladt at blive klogere og måske har han fundet ud af, BIF ikke er den klub, som han troede.

selv hvis beijmo bliver, så vil højre siden bestå af carstensen, beijmo, JA og mølgaard, hvilket vil give 4 spillere til 2 positioner, hvor nogle a f dem også kan sendes over i venstre side i tilfælde af skader.

såfrem de har niveau, så skal der nok blive spilletid til dem alle hvis vi skal spille både superliga, europa og pokal efter sommerferien
Jeg har Callø med i mikset på den position. Men han kan også være i spil til de to andre pladser. Ligesom Beijmo kan være.

Jeg er enig. Med europæiske kampe, bliver der formentlig brug for bredere trup og dermed flere ind.

Og hvad er ambitionsniveauet? Hvis AGF vil spille med i toppen på nyt stadion, og etablere sig i europa, skal der noget til.

Med Bech, Arnstad, Yakob og Links som realistiske salg. Med Beijmo og Kahl som 50/50 ift forlængelse, og med PM og Dalsgaard uden kontraktforlængelse - mit bud er det ikke kommer - er der basis for en del udskiftning. Vi ved heller ikke med Carstensen. Det er nok AGF der vælger, men 10 mio og meget høj løn? AGF har ikke råd til at fylde truppen med Solbakken, Knudsen og Carstensen-transfers. Det giver sportslig mening og med sandsynlighed for at få pengene igen. Men det er en dyr investering og ikke en man forventer at generere transfers på.

Og Jesper Hansen... et so-so forår, et glimrende efterår og nu et forår der indtil videre er godt nok. Er han platformen for næste sæson?

Lyspunktet er Callø, der skal hjem og vise sig frem. Kristjansson og Emmery må også gerne træde frem - Emmery er bedst på vej.

Supplerende info: alt ovenfor er spekulationer. Jeg tager udgangspunkt i min vurdering af i dag. Forudsætningen for hver enkelt vurdering kan sagtens være forkert allerede nu (jeg begår fejl/ser det i mit perspektiv, der ikke altid er det bedste), eller ændres i løbet af foråret.

Jeg ved ikke hvilken vinkel der er mere tvivlende end 'skråsikker', er det "lodret-sikker", eller "vandret-sikker". Og hvilken vinkel er skråsikker? 45 grader? 60?, eller måske 85?
Jeg håber faktisk ambitionsniveauet er følgende:
-Klubben sigter efter at blive en de 5 bedste klubber i Norden.
Jeg håber også at der investeres derefter så snart vi rykker ind på det nye stadion.
-Jeg håber at der bliver gennem analyseret hvordan vi har skabt/skaber succes som hold.
jeg håber at de dataer og keypoints bliver implementeret i vores DNA i klubben.

Jeg er personligt spændt på hvordan vores sommer vindue bliver.
Hvor meget satser vi på at holde på vore nøglespillere?
Hvor mange vil selv væk?
Hvor meget talent masse satses der på?
Hvad er retningen fra direktionen.
Vi ved alle at vi har et kommende stadion der kan allokere en masse midler, og at vi er ret “låst” ift at udvikle os økonomisk pt.
Så skal vi med muligheden for europæisk stadig køre med livrem og seler og evt glippe muligheden for at lave noget sjovt?

En ting er sikkert vi har 11 finaler endnu vi skal have fokus på først.

Latest posts

Back