I din udregning har El/Chl meget at sige ift truppen.
Jeg er enig. Med europæiske kampe, bliver der formentlig brug for bredere trup og dermed flere ind.
Og hvad er ambitionsniveauet? Hvis AGF vil spille med i toppen på nyt stadion, og etablere sig i europa, skal der noget til.
Med Bech, Arnstad, Yakob og Links som realistiske salg. Med Beijmo og Kahl som 50/50 ift forlængelse, og med PM og Dalsgaard uden kontraktforlængelse - mit bud er det ikke kommer - er der basis for en del udskiftning. Vi ved heller ikke med Carstensen. Det er nok AGF der vælger, men 10 mio og meget høj løn? AGF har ikke råd til at fylde truppen med Solbakken, Knudsen og Carstensen-transfers. Det giver sportslig mening og med sandsynlighed for at få pengene igen. Men det er en dyr investering og ikke en man forventer at generere transfers på.
Så er der Mølgaard, Andersen, Serra, JJA og Jørgensen. Spillere på lavere niveau end det man har. Er det reelt ikke de spillere, der er talent-blockere i stil med meget udskældte Max Power? Og er man frisk på de træder et skridt frem når første geled forlader klubben? For mig er det mest at de ikke virker til at kunne fungere som sportsligt fundament. Som AGF spiller, skal backkæden være knivskarp, så der er ikke råd til niveaufald.
Og Jesper Hansen... et so-so forår, et glimrende efterår og nu et forår der indtil videre er godt nok. Er han platformen for næste sæson?
Lyspunktet er Callø, der skal hjem og vise sig frem. Kristjansson og Emmery må også gerne træde frem - Emmery er bedst på vej.
Supplerende info: alt ovenfor er spekulationer. Jeg tager udgangspunkt i min vurdering af i dag. Forudsætningen for hver enkelt vurdering kan sagtens være forkert allerede nu (jeg begår fejl/ser det i mit perspektiv, der ikke altid er det bedste), eller ændres i løbet af foråret.
Jeg ved ikke hvilken vinkel der er mere tvivlende end 'skråsikker', er det "lodret-sikker", eller "vandret-sikker". Og hvilken vinkel er skråsikker? 45 grader? 60?, eller måske 85?