New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 11K
  • Views Views: Views 698K
Der var bud på Links fra fransk fodbold, da han forlængede sin kontrakt. Er der noget som helst, som bakker sådan et nyt rygte op nu? AJ er jo en helt anden sag.
Det franske vindue må da være lukket, så ikke noget uro ift foråret. Han er stadig pivgod, så hvis man var interesseret før jul, er man det nok endnu. Det giver bare ikke mening at byde nu, medmindre man er bange for andre købere.

Last edited:
Kahl og Beijmo er begge oplagte backs i en 4-x-x, så at miste dem øger ikke chancen for, at det sker
Enig. Links og Tingager er de mest oplagte til 3-back og wingbacks. De øvrige kan passes ind i en 4-3-3.

Jeg ved ikke med Bech. Som kant i en 4-3-3 vil han skulle ligge bredt (den offensive position wingbacks tager i dag). Arnstad kan spille 8'er, der tager den samme position som han har nu (under forudsætning af jeg har forstået det korrekt).

Det har potentiale til at blive det vildeste vindue i mands minde.

Salg af startere Links, Bech og Arnstad
Ufrivillige kontraktudløb på Beijmo, Kahl og evt Carstensen
Frivillige kontraktudløb: PM, Dalsgaard, Jørgensen
Andet: JJA

--------------- Patrick
----- Arnstad --- Bech
----- Yakob - Knudsen
Links ------------------- Carstensen
----- Kahl -Dalsgaard- Beijmo
-------‐--‐----Hansen

Poulsen tager nok midten tilbage, men det ændrer ikke noget Tingager tager over for Dalle, hvilket forbedrer billedet. Yakob kan blive salg.

Man kan sikkerheden sikkert gøre noget med PM, Dalle og Carstensen, og der er en chance med Kahl og Beijmo. Links er usikker. Men det er et puslespil.

Mit bud er fortsat at PM og Dalle ikke ses som startere efter sommerpausen, og det harmonerer ikke med hvordan de ser sig selv - dermed afsked.

Carstensen er nok for dyr, rent lønmæssigt. Men med den udskiftning der bliver, og AGFs reviderede lønramme (det er min mavefornemmelse der siger den er ændret), er det nok 60/40 ift at få en aftale.

Kahl og Beijmo er begge oplagte backs i en 4-x-x, så at miste dem øger ikke chancen for, at det sker

Uenig ift Kahl. Han har i AGF været forsøgt i en fireback kæde. Det var ikke imponerende. Han har været markant bedre centralt i et tremandsforsvar. Beijmo er oplagt back i en firebackkæde. Men Beijmo er jo oplagt på nærmest alle positioner i en firebackkæde og en fembackkæde :)

Men min kommentar gik egentlig mest på Dalsgaard og Links. Jeg vil vurdere, at Dalgsgaard grundet sin manglende fart er klart bedst central i en fembackkæde. Og Links har for os været forsøgt på vb, hw og vw, og det eneste sted, han rigtigt har fungeret, er på vwb og hwb. Man kunne nærmest komme til at tro, at Links er hele grund til, at vi spiller med wingbacks.

At miste fire ud af fem forsvarsspillere i startopstillingen (lige nu er Dalsgaard i startopstillingen) giver i selvfølgelig plads til at indkøbe andre typer, hvis man vil.

Enig. Links og Tingager er de mest oplagte til 3-back og wingbacks. De øvrige kan passes ind i en 4-3-3.

Jeg ved ikke med Bech. Som kant i en 4-3-3 vil han skulle ligge bredt (den offensive position wingbacks tager i dag). Arnstad kan spille 8'er, der tager den samme position som han har nu (under forudsætning af jeg har forstået det korrekt).

--------------- Patrick
----- Arnstad --- Bech
----- Yakob - Knudsen
-------‐--‐----Hansen

Poulsen tager nok midten tilbage, men det ændrer ikke noget Tingager tager over for Dalle, hvilket forbedrer billedet. Yakob kan blive salg.

Man kan sikkerheden noget med PM, Dalle og Carstensen, og der er en chance med Kahl of Beijmo. Links er usikker. Men det er et puslespil.

Mit bud er fortsat at PM og Dalle ikke ses som startere efter sommerpausen, og det harmonerer ikke med hvordan de ser sig selv - dermed afsked.

Carstensen er nok for dyr, rent lønmæssigt. Men med den udskiftning der bliver, og AGFs reviderede lønramme (det er min mavefornemmelse der siger den er ændret), er det nok 60/40 ift at få en aftale.

Enig, det kan blive rigtigt voldsomt. Jeg tror dog ikke, Carstensen er for dyr lønmæssigt. Som jeg har forstået det, bør den del være klappet af. Jeg tror bare man venter med at aktivere frikøbsklausulen til man har set, at han ikke er blevet langtidsskadet i løbet af sæsonen.

Ift. at bevare kontinuiteten i truppen vil vi stadig have en række etablerede spillere. Efter kæde:

Hansen, Christiansen
Tinager, Møllen, Andersen, Carstensen
Knudsen, Solbakken, Poulsen, Yakob
Evt. Jørgensen, Serra og Badji

Men der mangler klart noget. Derfor vil det også være vigtigt, hvis Emmery, Kristjansson eller Tchamche kan ligge på henover foråret, så de er mere etablerede næste år. Vi kunne godt bruge en offensiv starter fra egne rækker. Ligeledes ville det være rigtigt godt, hvis Callø er klar til at være starter næste år.

--------------- Patrick
----- Arnstad --- Bech
----- Yakob - Knudsen
-------‐--‐----Hansen

Man kan sikkerheden sikkert gøre noget med PM, Dalle og Carstensen, og der er en chance med Kahl og Beijmo. Links er usikker. Men det er et puslespil.

Meget kan man sige om Brøndby og om Benjamin Schmedes, men deres tanker om at gøre vintervinduet til det primære, og dermed fastholde truppen hen over sommeren, giver rigtigt god mening. Man kan vel efterhånden godt tillade sig at forvente en europæisk kvalifikation af en eller anden art til sommer, og hvis den skal foregå med en trup fuld af reserver, så er der nærmest ikke rigtigt nogen grund til prøve. Kan man vente med at sælge f.eks. Bech og Arnstad til efter kval kampene er overstået? Så havde man da et hold med en lille smugle konkurrenceevne:
Hansen
Dalsgaard - Tingager - Mølgaard
Carstensen - Yakob - Poulsen - Links
Bech - Mortensen - Arnstad​

Jeg tror simpelthen ikke på at CV vælger at lade Dalsgaard og Paddy løbe ud, hvis det ender med et stort resultat og vigtige kvalkampe til Europa. Så de udmeldinger der kommer lige nu fra Dalsgaard, om at han overvejer at stoppe karrieren, må være noget forhandlingsstrategi, fordi CV ikke vil give nok i løn, og han godt ved at der ikke er så mange andre interessante destinationer.

En worst case opstilling, ville simpelthen ikke kunne konkurrere i Europa:

Hansen
Mølgaard - Tingager - Andersen
Knudsen - Solbakken - Poulsen - Emmery
Yakob - Serra - Kristjansson​

Meget kan man sige om Brøndby og om Benjamin Schmedes, men deres tanker om at gøre vintervinduet til det primære, og dermed fastholde truppen hen over sommeren, giver rigtigt god mening. Man kan vel efterhånden godt tillade sig at forvente en europæisk kvalifikation af en eller anden art til sommer, og hvis den skal foregå med en trup fuld af reserver, så er der nærmest ikke rigtigt nogen grund til prøve. Kan man vente med at sælge f.eks. Bech og Arnstad til efter kval kampene er overstået? Så havde man da et hold med en lille smugle konkurrenceevne:
Hansen
Dalsgaard - Tingager - Mølgaard
Bech - Mortensen - Arnstad​

Jeg tror simpelthen ikke på at CV vælger at lade Dalsgaard og Paddy løbe ud, hvis det ender med et stort resultat og vigtige kvalkampe til Europa. Så de udmeldinger der kommer lige nu fra Dalsgaard, om at han overvejer at stoppe karrieren, må være noget forhandlingsstrategi, fordi CV ikke vil give nok i løn, og han godt ved at der ikke er så mange andre interessante destinationer.

En worst case opstilling, ville simpelthen ikke kunne konkurrere i Europa:

Hansen
Mølgaard - Tingager - Andersen
Knudsen - Solbakken - Poulsen - Emmery
Yakob - Serra - Kristjansson​
Jeg havde gerne set flere nye i vinterpausen, det tror jeg ikke nogen er i tvivl om.

Det ligner også mindst sølv for AGF, og dermed Europa næste sæson. Dertil ved vi ikke helt, hvad ambitionsniveauet for den sæson er. I denne var det mellemsæson, men formentlig (ikke kommunikeret) opjustering på baggrund af resultaterne.

Kommende sæson er der mere at spille om, og et nyt stadion i foråret. Det harmonerer skidt med faste pladser til Callø, Emmery og Kristjansson, samt roller til Haugstrup, Borgere osv. For ikke at tale om Gyamfi, thø-hø.

Hvis man sælger Bech, Arnstad, Links og Yakob - det 'vilde' scenarie, kunne det give 40 + 65 + 15 + 15 = 135 mio. Vil det blive vekslet til 70 mio at købe for?

Det tyder på man skal vænne sig til tanken om en ny 'Dalsgaard-tilgang', fx Jønne (for mig er hans AGF-fortid positiv, men ikke væsentligt. Jeg ser på pris og niveau og tænker det formentlig kan noget i måske 2 år).

Truppen skal være bredere end nu, og der skal erstattes noget højt niveau. Og der skal være plads til spilletid til unge.

Der er også udløbene. Hvis PM og Dalle var oplagte lødninger næste sæson, ville der nok ligge en underskrevet kontrakt. For Dalsgaard er det nok AGF eller familie, mens det for PM sikkert er AGF eller udland. Jeg køber at AGF har mulighed for at vente, så måske ender der med forlængelse. PM har dog udsigt til bænken, og så er udlandet sikkert federe. Dalsgaard var marginal da Tingager spillede og bliver det nok igen. Det er han sikkert for dyr til, og samtidig gider han nok heller ikke være backup. Hvis Mølgaard matcher hans niveau og Beijmo erstattes, er der også Callø at tage højde for.

Med Carstensen kan man principielt lige så godt vente. Bliver han alvorligt skadet, slipper man for at betale transfer + løn. Han får angiveligt en meget høj løn nu, og der skal nok alligevel lægges mere arm om niveauet i en permanent aftale.

Det er et voldsomt puslespil.

Jeg havde gerne set flere nye i vinterpausen, det tror jeg ikke nogen er i tvivl om.

Det ligner også mindst sølv for AGF, og dermed Europa næste sæson. Dertil ved vi ikke helt, hvad ambitionsniveauet for den sæson er. I denne var det mellemsæson, men formentlig (ikke kommunikeret) opjustering på baggrund af resultaterne.

Kommende sæson er der mere at spille om, og et nyt stadion i foråret. Det harmonerer skidt med faste pladser til Callø, Emmery og Kristjansson, samt roller til Haugstrup, Borgere osv. For ikke at tale om Gyamfi, thø-hø.

Hvis man sælger Bech, Arnstad, Links og Yakob - det 'vilde' scenarie, kunne det give 40 + 65 + 15 + 15 = 135 mio. Vil det blive vekslet til 70 mio at købe for?

Det tyder på man skal vænne sig til tanken om en ny 'Dalsgaard-tilgang', fx Jønne (for mig er hans AGF-fortid positiv, men ikke væsentligt. Jeg ser på pris og niveau og tænker det formentlig kan noget i måske 2 år).

Truppen skal være bredere end nu, og der skal erstattes noget højt niveau. Og der skal være plads til spilletid til unge.

Der er også udløbene. Hvis PM og Dalle var oplagte lødninger næste sæson, ville der nok ligge en underskrevet kontrakt. For Dalsgaard er det nok AGF eller familie, mens det for PM sikkert er AGF eller udland. Jeg køber at AGF har mulighed for at vente, så måske ender der med forlængelse. PM har dog udsigt til bænken, og så er udlandet sikkert federe. Dalsgaard var marginal da Tingager spillede og bliver det nok igen. Det er han sikkert for dyr til, og samtidig gider han nok heller ikke være backup. Hvis Mølgaard matcher hans niveau og Beijmo erstattes, er der også Callø at tage højde for.

Med Carstensen kan man principielt lige så godt vente. Bliver han alvorligt skadet, slipper man for at betale transfer + løn. Han får angiveligt en meget høj løn nu, og der skal nok alligevel lægges mere arm om niveauet i en permanent aftale.

Fine tanker....vil dog knytte en kommentar til PM: Tror han vældig gerne vil få muligheden for, som spiller, at løbe ind på det nye stadion. Og tror faktisk gerne GF vil give ham den chance....men ikke for enhver pris. Bl.a må PM finde sig senest i foråret -27 at spille 2. violin. Mon ikke de finder hinanden; dét tror jeg.

Men måske har CV styr på det, og der kan falde meget på plads i foråret, så startopstillingen i kval kampene bliver konkurrencedygtig:

Hansen
Beijmo - Tingager - “Højer”
Borgere - Mortensen - Arnstad
Jeg tror flere vil være interesseret i at forlænge, hvis det ender med et mesterskab, eller måske endda blot en pokaltitel. Så måske kan man lægge en plan for Arnstad, Beijmo og Links hvor de skydes af til vinter, og får muligheden for at spille CL/EL kval i AGF?

Så er der kun behov for en enkelt forstærkning, som erstatning for Eric Kahl.

Hvis Mølgaard matcher hans niveau og Beijmo erstattes, er der også Callø at tage højde for.

Jeg tvivler på Mølgaard kommer tilbage på et niveau som vi kan bruge som starter. Men håber naturligvis🤞🏻Han har nærmest ikke spillet i flere sæsoner.

Mon ikke Dalsgaard napper en forlængelse hvis kroppen er ok.

Det er lidt sjovt med Carstensen. I efteråret lød det på ham som om AGF bare skulle slå til og så var alt allerede aftalt. Det såede “Det hvide snit” så tvivl om på vinterens træningslejr - spørgsmålet er om det var en fortalelse eller om det er en reel problemstilling.
Fra klubbens side kan jeg godt se grunde til at vente. Det kan være man gerne vil se Mølgaard og JA’s niveau inden man bruger midler på en ny. Beijmos evt forlængelse kan spille ind og i sidste ende kan det være man bare trækker den - da det ikke er nødvendigt at gøre noget før kort tid inden aftalen udløber.
Jeg vil gætte på klubben har aftalt alt med Carstensen på forhånd og man bare afventer men det er naturligvis bare et gæt.

Og så kan jeg græde snot over, at vi sikkert enten skal spille i Horsens, Randers eller Herning. Selvom Herning er federe som stadion, vil jeg sgu hellere til Horsens. At spille i Randers vil være decideret smertefuldt.

Stod det til mig, lejede vi Esbjerg Idrætspark eller Vejle Stadion. Men de to taber sikkert på grund af afstand vs. kapacitet. Knap 2.000 færre pladser i Vejle i forhold til Herning, og pisselangt til Esbjerg.

Og så kan jeg græde snot over, at vi sikkert enten skal spille i Horsens, Randers eller Herning. Selvom Herning er federe som stadion, vil jeg sgu hellere til Horsens. At spille i Randers vil være decideret smertefuldt.

Stod det til mig, lejede vi Esbjerg Idrætspark eller Vejle Stadion. Men de to taber sikkert på grund af afstand vs. kapacitet. Knap 2.000 færre pladser i Vejle i forhold til Herning, og pisselangt til Esbjerg.
Herning er nok udelukket. Den bane kan nok ikke klare to hold der spiller midtugekampe også. Jeg tænker det bliver Randers. Fint stadion og med deres nye bane kan den nok holde til det.

Hvis det var Champions League, så skulle AGF da få lavet en aftale med Hamborg eller Parken! Se lige hvor eftertragtet Pokalfinalen er - AGF ville SNILDT kunne fylde Parken til CHL..

der kører jo tog direkte til esbjerg fra aarhus, så helt forfærdeligt er det vel ikke.

Latest posts

D
Replies
756
Views
51K
Back