New posts

Transfervindue Sommer 2024

• Thread starter Thread starter TLassen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 453K
Transfervindue Sommer 2024
Havde man ikke præsenteret Max Power nu, hvis han er set i AGF trøje igår med interview+kamera?

Kigger man efter noget andet og har ham i vente position?
Dit gæt er ligeså godt som mit. Mit bud vil være, at de gerne vil sprede nyhederne lidt, så de ikke falder ovenpå hinanden. Rent kommercielt giver det mening ikke at klumpe nyheder sammen (med mindre man skal gemme en dårlig nyhed). Men jeg kan forstå de tog billeder af ham i AGF kamptrøje i går på Fredensvang, til manges beskuelse. Så mon ikke de lige melder de ind til eftermiddagskaffen ;)

Havde man ikke præsenteret Max Power nu, hvis han er set i AGF trøje igår med interview+kamera?

Kigger man efter noget andet og har ham i vente position?

Han er transferfri, så kan skrives færdig med om 2 dage hvis vi vil.
Det er da bare smart lige at afvente hvad der tikker ind af bud på spillere - såvel som tilbud om at KØBE nogle - når agenterne ringer løs her i dag.
Der er mange kabaler der går op, som løsner spillere der ikke var en mulighed for 24 timer siden. At låse sig fast på Power i dag er næsten dumt, hvis man ikke er bange for, at han i sidste øjeblik så vælger et andet sted.

Dit gæt er ligeså godt som mit. Mit bud vil være, at de gerne vil sprede nyhederne lidt, så de ikke falder ovenpå hinanden. Rent kommercielt giver det mening ikke at klumpe nyheder sammen (med mindre man skal gemme en dårlig nyhed). Men jeg kan forstå de tog billeder af ham i AGF kamptrøje i går på Fredensvang, til manges beskuelse. Så mon ikke de lige melder de ind til eftermiddagskaffen ;)
Tænker også de venter, så de kan holde os ved ilden...for jeg tror ikke vi får flere transfernyheder end den i dag. :-)

Det er min formodning - har ikke kunne forestille mig andet.
Fair, det virker bestemt også som en realistisk formodning. Jeg har bare nysgerrig, om jeg havde misset fx en artikel med uddybende detaljer.

I øvrigt: God vind til dem begge! Det er svært at se for sig, at de skulle lykkes i AGF, men man kan jo for deres skyld håbe på det bedste på deres nye adresser.

Fair, det virker bestemt også som en realistisk formodning. Jeg har bare nysgerrig, om jeg havde misset fx en artikel med uddybende detaljer.

I øvrigt: God vind til dem begge! Det er svært at se for sig, at de skulle lykkes i AGF, men man kan jo for deres skyld håbe på det bedste på deres nye adresser.
Ja nogle gange lidt svært at huske at sætte "tror jeg" på alle indlæg, når man liiige i hurtig vending skriver ud fra hvad man mener giver mening.
Man skal ALTID have forbehold for alle mulige ting der kan dukke op. Klausuler og andet godt :D

Badji: Tiden må jo vise om det var en god handel eller ej, men man kan jo sige at hvis han var ekstremt billig ville man blive mere nervøs fordi det indikerer større usikkerhed. €1.5 mio er bestemt ikke dyrt hvis talentet er som vi håber, men vi kan så også håbe at det handler om en klub med lidt problemer, noget med spillestil og så har vi måske også overhalet andre klubber med lidt ekstra videresalgsprocenter fordi Charleroi ved at der er potentiale for en stor transfer senere.

Haugen: Jeg spekulerede netop også i at man har været opsatte på at sælge ham og derfor har trukket den helt til sidst før man er sprunget på et tilbud fra Rostock. Som måske har budt lidt for lidt nu, men har en højere frikøbsklausul Haugen kan overbevise dem om at indløse. Det kan dog også være lidt afhængigt af at de rykker op så det er ikke så godt med en dårlig start på sæsonen. Scorer Haugen flittigt får det dog nok også andre på banen.

Badji: Tiden må jo vise om det var en god handel eller ej, men man kan jo sige at hvis han var ekstremt billig ville man blive mere nervøs fordi det indikerer større usikkerhed. €1.5 mio er bestemt ikke dyrt hvis talentet er som vi håber, men vi kan så også håbe at det handler om en klub med lidt problemer, noget med spillestil og så har vi måske også overhalet andre klubber med lidt ekstra videresalgsprocenter fordi Charleroi ved at der er potentiale for en stor transfer senere.

Haugen: Jeg spekulerede netop også i at man har været opsatte på at sælge ham og derfor har trukket den helt til sidst før man er sprunget på et tilbud fra Rostock. Som måske har budt lidt for lidt nu, men har en højere frikøbsklausul Haugen kan overbevise dem om at indløse. Det kan dog også være lidt afhængigt af at de rykker op så det er ikke så godt med en dårlig start på sæsonen. Scorer Haugen flittigt får det dog nok også andre på banen.
Hvis bare Rostock dækker det ene års afskrivning på ham, og Roda gjorde det samme sidste år, så går det hele nok. Så kan vi sikkert godt få det sidste hjem næste sommer, og om ikke andet, så er det ikke så omkostningstungt at blive enige om en ophævelse. Men lad os da håbe for alles vedkommende at det bliver en succes i det tyske. Haugen har også fortjent at komme videre med sin karriere. Det må ikke være sjovt at komme hjem til AGF på den måde og vide at man er dead man walking og ingen fans gider sig dig i trøjen. Det er på mange måder lidt uværdigt for manden. Godt der kommer en umiddelbar løsning.

Vel en meget forventelig handel. Ikke er så eksotisk som Sune Schmidt ellers foretrækker, men de kan da trods alt tilføje endnu en nationalitet. Og i den billige ende for dem med 15-20 mio. Jeg kan se ham både blive en stor gevinst og floppe, men jeg er i hvert fald tilfreds med at vi ikke sætter transferrekord for ham. Jeg tror sådan set heller ikke vi er gået længere end måske lige at spørge havde de vil have for ham. Lønnen i FCK er selvsagt også meget højere end den vi ville have kunnet tilbyde.

Tak for at spørge ind til ham - og dele svar.

Jeg frygter NETOP at alternativet til PM er en yngre spiller på "instinkt", hvor spillestil, og soliditet og pres/aftaler ofres for at han selv kan shine.
Men jeg håber han går ydmygt til opgaven, får succes, og at Uwe og co. bygger det andet på ham, og han ser lyset i at spille i en enhed hos os.

AGF har i 2024 hentet Jensen-Abbew (21), Tobias Bach (20), Aksel Halsgaard (19), Richmond Gyamfi (19) og nu Kristian Arnstad (20). De har vel til sammen kostet i omegnen af 40 mio. kr.

Når man i vinters signalerede, at man havde en ny transferstrategi, og at man var blevet opmærksomme på videresalgsværdien af yngre spillere, så synes jeg faktisk, at man har fulgt det op. Tjek på 'put your money where your mouth is'. Jeg kan godt lide det.
Selv om han er fyldt 22, kan vi vel godt sætte Badji på listen. Så rammer vi også ca 50 millioner kroner, som AGF alene i 2024 har investeret i unge spillere, der ikke nødvendigvis giver en stor sportslig gevinst på den helt korte bane. Det er efter AGFske standarder ganske voldsomt.

Måske fylder de yngre spillere mest bænken pt, men de får da deres chancer sidst i kampene (uden at falde igennem), og mon ikke i hvert fald et par af dem også kan vokse ind i mere bærende roller over tid.

Hvis bare Rostock dækker det ene års afskrivning på ham, og Roda gjorde det samme sidste år, så går det hele nok. Så kan vi sikkert godt få det sidste hjem næste sommer, og om ikke andet, så er det ikke så omkostningstungt at blive enige om en ophævelse. Men lad os da håbe for alles vedkommende at det bliver en succes i det tyske. Haugen har også fortjent at komme videre med sin karriere. Det må ikke være sjovt at komme hjem til AGF på den måde og vide at man er dead man walking og ingen fans gider sig dig i trøjen. Det er på mange måder lidt uværdigt for manden. Godt der kommer en umiddelbar løsning.
Ja, det er stadig helt fint med en udlejning. Jeg er ikke helt overbevist om at de betaler en hel sæsons afskrivning, så skal de vel betale et par millioner for lejemålet. Men vi har nok under alle omstændigheder foretrukket et salg da han sportsligt er afskrevet, men fint også for ham at få muligheden et andet sted.

Last edited:

Så kom den med Power - 1 årig aftale.
"Efter en succesfuld prøvetræning i sidste uge, er vi blevet enige med midtbanespilleren Max Power om, at han fortsætter i AGF på en aftale, der går sæsonen ud."

----¨
- Jeg er en holdspiller ind til benet - ellers havde jeg ikke fået så mange kamp i England som jeg har i min karriere. Jeg kan dække flere pladser og byder ind med en god defensiv styrke, et blik for spillet og en stærk vindermentalitet, siger Max Power, som kender vores assistenttræner Rob Kelly fra deres fælles tid i Wigan. Nu bliver de altså genforenet i Aarhus til stor glæde for Max.

- Jeg er meget glad for, at en god uge er endt med, at jeg nu kan skrive en kontrakt med AGF. Jeg har fået et rigtig godt indtryk af klubben og mine nye holdkammerater har taget fremragende i mod mig.

- Det var det, jeg gik efter, da jeg kom her for en uges tid siden og nu glæder jeg mig bare til at kunne fortsætte og blive en del af det her fantastiske hold, siger Max Power, som du kan se et længere interview med på AGF Play+

Selv om han er fyldt 22, kan vi vel godt sætte Badji på listen. Så rammer vi også ca 50 millioner kroner, som AGF alene i 2024 har investeret i unge spillere, der ikke nødvendigvis giver en stor sportslig gevinst på den helt korte bane. Det er efter AGFske standarder ganske voldsomt.

Måske fylder de yngre spillere mest bænken pt, men de får da deres chancer sidst i kampene (uden at falde igennem), og mon ikke i hvert fald et par af dem også kan vokse ind i mere bærende roller over tid.
Jeg syntes det virker dejligt ambitiøst på den længere bane og som gode backups på den korte. Startelleveren har leveret hidtil og nu ser det ud til, at der kommer en del talent ind som kan hjælpe gevaldigt på bredden. Med lidt held banker de så voldsomt på, at de kommer til at kræve en plads i løbet af sæsonen. Nogen før andre ;)

1 år er måske liiige lidt nok, hvis han faktisk falder til, og gør det godt.
Men vi kan jo altid forlænge med ham (hvornår det skal være) så længe han er på kontrakt her.

Så kan han bevise sig - og vinde vores hjerter - og forlænge til den tid.
Jeg synes det er ret perfekt. Lang nok tid til at parterne rigtigt kan lære hinanden at kende og se om det er et godt match. Og kort nok tid til at vi ikke binder os for meget økonomisk, hvis det er et dårligt match. Og umiddelbart har han jo ikke en profil, hvor man frygter at en større klub kommer og stjæler ham, hvis han gør det godt fem kampe i træk.

Power glider lidt nemmere ned, når han ikke blev den eneste midtbanespiller. Selvom jeg meget gerne havde set vi gik efter Brink, så har SIB jo også skulle have penge til en 9er.
Alt i alt et godt vindue men fordi vi har hentet spillere som af forskellige årsager ikke bare lige er plug and play, kan jeg ikke gå længere op end godt.
Potentialet i vinduet er til gengæld meget stort. Nu er det op til Uwe og spillerne selv at indfri potentialet og jeg glæder mig med et fortærsket udtryk til den videre rejse.

KSDH.

1 år er måske liiige lidt nok, hvis han faktisk falder til, og gør det godt.
Men vi kan jo altid forlænge med ham (hvornår det skal være) så længe han er på kontrakt her.

Så kan han bevise sig - og vinde vores hjerter - og forlænge til den tid.
Jeg tror han bliver en kæmpe publikumsdarling, alle bør lige se interviewet med ham på Play. (videoen er gratis). Det er en mand der virkelig er en klubmand/trupspiller fra dag 1.

Latest posts

Back