New posts

Transfervindue Sommer 2024

• Thread starter Thread starter TLassen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 453K
Transfervindue Sommer 2024
Eneste forbehold med Badji er vel, hvis PM bliver alvorligt skadet i næste uge, så bliver det en meget stor opgave for ham at løfte. Lad os håbe at det ikke sker - og at PM tværtimod får en længere holdbarhedstid, fordi Badji gradvis skal spilles ind på pladsen.
Det ville den være for de fleste. Havde vi sprængt banken og hentet en “top” angriber på Superliganiveau, så havde det været et “problem” hvis Patrick Mortensen havde spillet for godt og for meget.

En spiller som ham, rendyrket 9’er, anfører og en ældre spiller hvor kroppen gerne skal spille 90 minutter hver gang, så den ikke bliver vant til kun 70 minutter (Kian Hansen f.eks), så er der her nok en god løsning

Badji lyder - på papiret - som den realistiske udgave af det, alle har bedt om:
Ung
Ubestrideligt talent
Til at købe for AGF-penge.

22 tæller stadig som ung - han kommer ikke til at blive solgt for et trecifret millionbeløb, men han kan godt blive en god case.
Når man bliver hentet til Brügge som 18 årig og har spillet (1 kamp) for Senegals landshold, så kan man ét og andet.
Det sidste giver lidt sig selv... vi synes jo at være ved at købe ham :)

Jeg frygter naturligvis endnu et angriberflop, SIB's statistik på præcis dén position er jo lidt blakket - men som back-up for PM og med en sæsons penge til at blive kørt i stilling, så tillader jeg mig at være håbefuld.

Han skal ikke sælges før næste sommer.

Arnstad kan til den tid være erstatning.

Tror bare ikke Arnstad er Anderson-typen ift fart og drev med bolden, men mere et alternativ til MEM, og en hybrid mellem NP/MEM.
Han har ikke samme evne til at løbe med bolden på siden ift hvad jeg har set.

Lidt mere fra Twitter om Badji:

Uwe skal bare have lært den unge mand at afslutte ordentlig. 🥅

Jeg frygter delen om hans selvtillid ift hvad der blev sagt om Serra inden han kom hertil. Der blev der sagt, at han var super hård ved sig selv, og ikke kunne præstere når han manglede selvtillid (i en podcast hvor en fra mediano gav sit besyv med fra tysk fodbold).

Jeg synes netop vi har brug for en, der har selvtillid nok til, og tålmodighed til, at vente på sin chance, og acceptere umiddelbar rolle som alternativ til PM, men være klar når han kommer ind, og give den gas. Så frygter en dårlig start til ham. Lad det bare blive skide godt - uanset hvem vi henter. Jeg vil bare gerne have en 9'er klar hvis PM må sidde ude x antal kampe. Frygter ikke en slem skade. Han er god til at passe på sig selv og sin krop.

Det lyder faktisk rigtigt godt. Hvis pakken er der, så er der “bare” brug for en heldig periode med stolpe ind. Vores problem med alternativer til PM har været, at de har manglet spidskompetencer (fart eller højde eller placeringsevne). Hvis ham her har fart, ok teknik, højde, så skal mål og selvtillid nok komme…

Tror bare ikke Arnstad er Anderson-typen ift fart og drev med bolden, men mere et alternativ til MEM, og en hybrid mellem NP/MEM.
Han har ikke samme evne til at løbe med bolden på siden ift hvad jeg har set.

Jeg frygter delen om hans selvtillid ift hvad der blev sagt om Serra inden han kom hertil. Der blev der sagt, at han var super hård ved sig selv, og ikke kunne præstere når han manglede selvtillid (i en podcast hvor en fra mediano gav sit besyv med fra tysk fodbold).

Jeg synes netop vi har brug for en, der har selvtillid nok til, og tålmodighed til, at vente på sin chance, og acceptere umiddelbar rolle som alternativ til PM, men være klar når han kommer ind, og give den gas. Så frygter en dårlig start til ham. Lad det bare blive skide godt - uanset hvem vi henter. Jeg vil bare gerne have en 9'er klar hvis PM må sidde ude x antal kampe. Frygter ikke en slem skade. Han er god til at passe på sig selv og sin krop.
Bare fordi han ikke har samme fart som Anderson, kan han jo sagtens spille en glimrende 8’er. Den kan tolkes på mange måder, f.eks som MEM gør det.

En bedre kombinationsspiller kan give muligheder for flere løb fra Beijmo

Det lyder faktisk rigtigt godt. Hvis pakken er der, så er der “bare” brug for en heldig periode med stolpe ind. Vores problem med alternativer til PM har været, at de har manglet spidskompetencer (fart eller højde eller placeringsevne). Hvis ham her har fart, ok teknik, højde, så skal mål og selvtillid nok komme…
PM viser at man ikke behøver fart - men mere placeringsevne, hehe :D

Men en 22-årig på 1,92m skal være meget udviklet hvis han evner at placere sig som PM. Til gengæld skal det være galt hvis ikke en 22-årig ikke har større fart end PM :D
Så den slags udvikler sig, og ændrer sig - over karrieren med alderen. Så længe han har fysik, fight og evne til at spille i holdets tjeneste, og skabe chancer til andre, så behøver jeg ikke at få op imod 10 mål fra ham, hvor han ikke engang er fast starter. Men laver han 5+ som indhopper, og PM ikke skades og er fast i start 11, men spilleren er med til at spille pointene hjem på en god måde, som lader PM være mere frisk og klar til at øge sin målscoring, så er jeg også glad for det. At PM evt. skal holde igen over løbet af en kamp koster også. Selvom PM er god til at spare sig igennem kampen for at holde til 90 minutter, så vil det lune hvis han og holdet ved, at når PM er tømt for kræfter, så kommer der en ind, som lader os spille videre uden ændringer.

Og hvis han så er skide god, og PM falder i niveau/småskades, så kan det jo hurtigt hedde et par hele kampe, eller PM som indhopper i perioder.

Bare fordi han ikke har samme fart som Anderson, kan han jo sagtens spille en glimrende 8’er. Den kan tolkes på mange måder, f.eks som MEM gør det.

En bedre kombinationsspiller kan give muligheder for flere løb fra Beijmo
Enig.
Min pointe var faktisk mere, at Anderson er eneste i start 11, som kan det der med at modtage bolden uden fart, og så selv sætte den og holde den forbi 1-2 mand og komme fri. Links er lynhurtig, men ikke på samme vis hurtig på bolden i direkte fysisk duel - og er mere eksplosiv i første aktion med bolden.

Jeg tror ikke Arnstad kan erstatte det element ift Andersons fart og evne til at løbe med bolden fordi 1-2 mand.
Jeg lader mig gerne overraske. MEM kan også tage gode træk med bolden, og trænge igennem et par mand. Det tror jeg også Arnstad kan.
Men Anderson er unik på det punkt i AGF.

He is Fast and create oportunity on the surface but big problem on Self-confidence (He was very unlucky) and miss a lot

Han er hurtig, han er i stand til at komme frem til mange muligheder, han afslutter meget…whats not to like?

Han mangler selvtillid (ellers lyder han også som end der er langt udenfor vores rækkevidde)

Jeg vil klart foretrække at det er selvtilliden der mangler, frem for hurtighed, evnen til at komme til muligheder, eller motivationen for at afslutte.

Han lyder som et udpræget projekt for Phil Mansfield - med assistance fra Patrick Mortensen - så skal han nok blive proppet med selvtillid, og komme til at rive Superligaen i stykker.

Enig.
Min pointe var faktisk mere, at Anderson er eneste i start 11, som kan det der med at modtage bolden uden fart, og så selv sætte den og holde den forbi 1-2 mand og komme fri. Links er lynhurtig, men ikke på samme vis hurtig på bolden i direkte fysisk duel - og er mere eksplosiv i første aktion med bolden.

Jeg tror ikke Arnstad kan erstatte det element ift Andersons fart og evne til at løbe med bolden fordi 1-2 mand.
Jeg lader mig gerne overraske. MEM kan også tage gode træk med bolden, og trænge igennem et par mand. Det tror jeg også Arnstad kan.
Men Anderson er unik på det punkt i AGF.
Mads Emil har lavet 4 mål ved at løbe i feltet. Det kan Arnstad også.

Der hvor det største problem er, som jeg ser det, er når vi presser med 3 mand, mod en 4-back kæde, som i går, så er det altid Anderson der går det. Det tror jeg ikke så mange af de andre kan.

Tror også det kan blive spændende i kampe som mod f.eks Lyngby, Vejle m.fl., hvor Arnstad kan træde ind på 6’eren

Lad os først og fremmest have tålmodighed med ham.
Han skal liiige bygges op igen - efter at være røget ud af varmen dernede. Nu tager han et skridt (lidt) ned, og skal bevise, at han kan meget mere, end han har fået vist det sidste 1-2 år. Og vi er klar til at se ham gøre det. Men han skal jo ikke have noget foræret, og vil ikke få det heller. PM starter på banen til Badji har vist til træning, og via indhop, at han skal have chancen for at overtage en evt. startplads. Hvis timingen bliver således, at vi trækker pokalmodstand der er overkommelige modstandere, så skal han naturligvis starte der også. Og der kommer i første omgang 10 ligakampe i efteråret, samt lidt pokalbold. Jeg forventer ikke nogen starter fra ham foran PM dette efterår i ligaen.

Men altså da vi kommer på 3-0 mod Vejle, AaB og SøE, der kunne han jo bare være kommet ind. Vi sagde bare det samme om Gyamfi, som er mindre skolet, og også skal bruge tid til at vende sig til DK fodbold. Så lad os se hvad ham her skal bruge. Ville være en kærkommen overraskelse hvis han rammer jorden løbende.

Mads Emil har lavet 4 mål ved at løbe i feltet. Det kan Arnstad også.

Der hvor det største problem er, som jeg ser det, er når vi presser med 3 mand, mod en 4-back kæde, som i går, så er det altid Anderson der går det. Det tror jeg ikke så mange af de andre kan.

Tror også det kan blive spændende i kampe som mod f.eks Lyngby, Vejle m.fl., hvor Arnstad kan træde ind på 6’eren
Jeg snakker jo ikke om at løbe i feltet. Jeg skrev løbe på siden af modstanderen - ned langs siden.

Selvfølgelig kan han løbe i feltet, hvilket vi har mange der kan. Men det er kun Anderson der kan modtage en bold foran eget forsvar og køre ned langs linjen med bolden, eller modtage den på midten og runde direkte midtbanemodstander - såvel som næste forsvarsmodstander. De andre vi har kan tage gode træk og nogle gange runde en mand, eller smart trække mellem to på en gang.

Jeg snakker jo ikke om at løbe i feltet. Jeg skrev løbe på siden af modstanderen - ned langs siden.

Selvfølgelig kan han løbe i feltet, hvilket vi har mange der kan. Men det er kun Anderson der kan modtage en bold foran eget forsvar og køre ned langs linjen med bolden, eller modtage den på midten og runde direkte midtbanemodstander - såvel som næste forsvarsmodstander. De andre vi har kan tage gode træk og nogle gange runde en mand, eller smart trække mellem to på en gang.
Sorry beklager. Det var det jeg mente i et tidligere indlæg.

Man kan “bytte om på” hvem der løber på siden. Mit gæt er Arnstad vil give mere frihed til Beijmo end Anderson. Men når det er sagt, så ser Arnstad altså heller ikke langsom ud

Aron Johannsson brændte også en masse chancer indtil han endelig fik scoret og så lavede som bekendt det hurtigste hattrick i Superligahistorien og blev solgt som topscorer. Jeg tror man kan finde masser af eksempler på gode angribere der skulle have en hvis mængde erfaring og lidt op i tyverne før de rigtig begyndte at score mål. Badji har faktisk scoret pænt i en stærkere liga i en ung alder, så hvis han bare er gået lidt i stå og det eneste der mangler er mere selvtillid synes jeg det lyder som et meget fornuftigt sats at se om man ikke kan gøre noget ved det.

Vi har brug for en spiller der kan starte inde ret hurtigt, men som vi også kan udvikle og løfte til et højere niveau. Alder og CV synes jeg passer meget godt når vi formentlig ikke betaler 30 mio, men vi må jo selvfølgelig lige se hvor han står når han kommer.

Sorry beklager. Det var det jeg mente i et tidligere indlæg.

Man kan “bytte om på” hvem der løber på siden. Mit gæt er Arnstad vil give mere frihed til Beijmo end Anderson. Men når det er sagt, så ser Arnstad altså heller ikke langsom ud
Fair.

Min pointe er faktisk mest, at netop det med Andersons løb med bold, og evne til at runde sine modstandere er han den eneste der kan.

Last edited:
Peter Sørensen i studiet om Kjerrumgaard:
"Hvis AGF henter ham - så vil det være godt hentet af AGF" :D

Men næppe noget han har hørt noget om, men vel mere bare et statement (og lidt reklame for deres transfershow i morgen)

EDIT: Og vi skal nok ikke give det for meget ilt - når det bare var PS der står og siger han synes vi skal hente ham - og to sek efter reklamerer for transfershow i morgen :D Det er viasat trods alt.

Kunne det give mening at lægge billet ind på Slotsager? Han er stadig kun 18 år, så masser af potentiale. OB afviste angiveligt bud i omegnen af 30 millioner sidste vinter. Han har kun 1 år tilbage af kontrakten, og vil tydeligvis ikke forlænge. OB vil på den anden side rigtig gerne nå at tjene lidt på ham. Jeg tror max. de kan forlange 7 millioner kr., og måske kan de endda presses yderligere.
Jeg hælder selv mest til et nej, men primært fordi vi har mere brug for en ekstra midtbanespiller.

Han er hurtig, han er i stand til at komme frem til mange muligheder, han afslutter meget…whats not to like?

Han mangler selvtillid (ellers lyder han også som end der er langt udenfor vores rækkevidde)

Jeg vil klart foretrække at det er selvtilliden der mangler, frem for hurtighed, evnen til at komme til muligheder, eller motivationen for at afslutte.

Han lyder som et udpræget projekt for Phil Mansfield - med assistance fra Patrick Mortensen - så skal han nok blive proppet med selvtillid, og komme til at rive Superligaen i stykker.
Phil mansfield gnider sig allerede i hænderne over at få lov til at arbejde med Badji, læg dertil at Patrick Mortensen er så godt et menneske, der er så varm og favnende. Badji kan kun blive en succes

Kunne det give mening at lægge billet ind på Slotsager? Han er stadig kun 18 år, så masser af potentiale. OB afviste angiveligt bud i omegnen af 30 millioner sidste vinter. Han har kun 1 år tilbage af kontrakten, og vil tydeligvis ikke forlænge. OB vil på den anden side rigtig gerne nå at tjene lidt på ham. Jeg tror max. de kan forlange 7 millioner kr., og måske kan de endda presses yderligere.
Jeg hælder selv mest til et nej, men primært fordi vi har mere brug for en ekstra midtbanespiller.
Det ville være en fantastisk transfer i så fald. Slotsager til venstre ville være en stor opgradering.

Desværre tror jeg ikke, han er interesseret. Han lader sin kontrakt løbe ud, og så ser vi ham ikke i Danmark de næste 15 år. Hvis han var mulig at købe for en dansk klub, var det allerede sket. Jeg skulle også mene, at han ser det som sin opgave at få OB tilbage i ligaen.

Det ville være en fantastisk transfer i så fald. Slotsager til venstre ville være en stor opgradering.

Desværre tror jeg ikke, han er interesseret. Han lader sin kontrakt løbe ud, og så ser vi ham ikke i Danmark de næste 15 år. Hvis han var mulig at købe for en dansk klub, var det allerede sket. Jeg skulle også mene, at han ser det som sin opgave at få OB tilbage i ligaen.
I morgen bliver en fed dag. Håber ikke vi går skuffede i seng.

Men Slotsager og Kjerrumgaard på falderebet er mere end jeg tør håbe på.
Men jeg tror vi ser en overraskelse i morgen. Alle eksperter, journalister etc som kommenterer på AGF siger, at der sker en del.

Men en signing af Power, Badji og evt. 1 mere fordi Anderson også skal ud, det er jo også "en del".

Latest posts

Back