New posts

Transfervindue Sommer 2024

• Thread starter Thread starter TLassen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 453K
Jeg synes, at Badji lyder som en type, der realistisk set passer godt ind i kabalen og strategien.

Passer som ind i vores mangler (targetmand), han er ung med potentiale og et vist niveau allerede (indikerer CV'et) og kan nok acceptere at Paddy i udgangspunktet står foran.

Der er naturligvis også risici, men såfremt vi skulle hente en angriber mere, var det i den kategori som Badji ser ud til at tilhøre, som jeg realistisk set havde regnet med.

Præcis.
Havde det været en spiller som Onughka, så skulle han jo spille med det samme for at være tilfreds, og man ville ikke kunne vente 1-2 år med at se værdi fra ham heller.
Jeg håber vi KØBER Badji (hvis det ender med ham) og ikke bare lejer. Men klart lejeaftale med option kan være en løsning, hvis vi er nervøse for kvaliteten og et evt. prisskilt på 5-10 mio (handler mest om at "hænge på" en spiller mere, hvis han ikke er et match)

Ja og hvis Anderson ikke er her om 30 timer, så skal der helst en central midt mere ind

Præcis.
Arnstad og Anderson er lidt 1:1 handler ift størrelsesordnen af handlen, og Arnstad spiller også mest 8'er.
Men de er ikke helt samme type. Så kommer Max Power eller Westergaard ind, og skal supplere NP på 6'eren, så ønsker jeg også en spiller mere ind, som skal kunne udfylde Andersons sko ift fart med bolden mm.

Præcis.
Havde det været en spiller som Onughka, så skulle han jo spille med det samme for at være tilfreds, og man ville ikke kunne vente 1-2 år med at se værdi fra ham heller.
Jeg håber vi KØBER Badji (hvis det ender med ham) og ikke bare lejer. Men klart lejeaftale med option kan være en løsning, hvis vi er nervøse for kvaliteten og et evt. prisskilt på 5-10 mio (handler mest om at "hænge på" en spiller mere, hvis han ikke er et match)

Præcis.
Arnstad og Anderson er lidt 1:1 handler ift størrelsesordnen af handlen, og Arnstad spiller også mest 8'er.
Men de er ikke helt samme type. Så kommer Max Power eller Westergaard ind, og skal supplere NP på 6'eren, så ønsker jeg også en spiller mere ind, som skal kunne udfylde Andersons sko ift fart med bolden mm.
Men truppen vil stadig være for tynd, hvis Arnstad erstatter Anderson

Arnstad har nok også lidt inden han er helt i gear. Det har de fleste når de ikke har spillet meget

Er det midnat i morgen det hele slutter? Det her er for spændende ...

Jeg er nysgerrig på Provstgaard. Der er INTET til at bakke det op, men hvem ved.

Ja mandag kl 23:59 i DK.

Husk at vi kan sælge hele året - og købe hele året.
Vi kan bare ikke spille med dem der er på kontrakt i en anden klub når vinduet lukker.
Max Power kan vi hente når vi vil - da han er kontraktfri - ligesom Wilshere fx.

Vi kan sælge Haugen 22. november hvis vi vil. En evt. købers vindue skal bare være åbent for at kunne bruge ham efterfølgende. Hvis nogen er skøre nok til at købe ham efter deres eget vindue er lukket, så kan de stadig det - og så bare ikke lade ham spille/træne før deres vindue åbner igen. Ophæver vi med ham (mod forventning), så kan han dog godt, så længe ophævelsen sker inden mandag kl 23:59.

Men truppen vil stadig være for tynd, hvis Arnstad erstatter Anderson

Arnstad har nok også lidt inden han er helt i gear. Det har de fleste når de ikke har spillet meget

Jo men hvis vi samtidig skriver med Power eller Westergaard, og henter en angriber ala Badji, så vil jeg da mene vi kan spille efteråret færdigt sådan - især med Duelund der joiner efter landsholdspausen så småt.

Han har aldrig spillet i den næstbedste - til gengæld Over 80 kampe i den bedste belgiske og 9 i den bedste franske
Det har du da ret i - jeg er blevet misinformeret af Campo!:

Charleroi SC spillede kamp i går i den næstbedste belgiske række, og her var Badji ikke med i truppen.

Jo men hvis vi samtidig skriver med Power eller Westergaard, og henter en angriber ala Badji, så vil jeg da mene vi kan spille efteråret færdigt sådan - især med Duelund der joiner efter landsholdspausen så småt.
ikke enig. Og jeg ser ikke Westergaard som en opgradering over Anderson, eller noget der minder om det. Power er sandsynligvis en fin backup for sæsonen for Poulsen.

Arnstad har ikke spillet mange kampe de sidste 6-8 måneder.

Power har ingen spillet.

Duelund spille ganske få

Yakob ingen.

Der er uhyggelig meget rust når man ser på dem der skal aflaste start-11

ikke enig. Og jeg ser ikke Westergaard som en opgradering over Anderson, eller noget der minder om det.
Det skrev jeg da virkelig heller ikke :D

Jeg skrev at hvis vi henter Arnstad, Power/Westergaard + en anriber ind, så vil jeg mene vi kan spille efteråret færdigt (med Duelund på vej ind også) - før man behøver erstatte Anderson. Ingen grund til forhastede beslutninger ift at erstatte ham. Jeg vil helst bare beholde ham, og så kun skrive med angriberen!

Det skrev jeg da virkelig heller ikke :D

Jeg skrev at hvis vi henter Arnstad, Power/Westergaard + en anriber ind, så vil jeg mene vi kan spille efteråret færdigt (med Duelund på vej ind også) - før man behøver erstatte Anderson. Ingen grund til forhastede beslutninger ift at erstatte ham. Jeg vil helst bare beholde ham, og så kun skrive med angriberen!
Det er jeg bestemt ikke enig i. I hvert fald hvis vi sigter efter mere end "bare" top 6. Vi kan ikke sælge en af vores bedste spillere og så tro at vi ikke behøver en direkte erstatning. Vi henter Arnstad og muligvis Power fordi vi virkelig mangler bredde på midten. Sælger vi Andersson er vi jo lige vidt og der SKAL (i mine øjne) en direkte erstatning ind. Ellers vil vi falde for meget i niveau.

Jeg synes Badji lyder spændende. Et kæmpe talent, når man som teenager kan komme ind og spille 33 kampe for FC Brügge (og score 7 mål), men åbenbart også en case, der skal samles op efter at han er gået lidt i stå i Charleroi. Sådan lidt Bisseck-agtigt, uden i øvrigt at sammenligne de to spillere. Og ja, det havde da været meget sjovere, hvis han ikke var gået i stå og havde været topscorer i Belgien, men så havde han jo ikke stået i Århus lige nu.

Lige nu er det også fint nok, at han ikke er hentet som en spiller der skal erstatte PM fra dag 1. Det var nok SIBs dilemma, det at skulle hente en angriberprofil, som dog ikke kunne loves en plads på holdet. Måske en del af problemet for Serra sidste år, selvom han tilsyneladende også havde mange skader.

Det er jeg bestemt ikke enig i. I hvert fald hvis vi sigter efter mere end "bare" top 6. Vi kan ikke sælge en af vores bedste spillere og så tro at vi ikke behøver en direkte erstatning. Vi henter Arnstad og muligvis Power fordi vi virkelig mangler bredde på midten. Sælger vi Andersson er vi jo lige vidt og der SKAL (i mine øjne) en direkte erstatning ind. Ellers vil vi falde for meget i niveau.

Jeg er enig i at vi SKAL erstatte Anderson.
Min eneste pointe i ovenstående er, at der er tale om 10 kampe før næste vindue åbner. Vi har spillet 7 med Anderson, og der er 10 tilbage inden ligaen går på julepause omkring 1. december.

Så vælger man at acceptere et sidste minuts stort bud på Anderson, så håber jeg man har en 1:1 erstatning klar.
Men hvis dem man kunne få er videre nu, og man faktisk ikke regnede med at Anderson skulle væk så sent, så vil jeg hellere spiller året ud med Arnstadt + Duelund retur, og enten Power/Westergaard ind, såvel som angriberen - og så have Anderson-erstatningen som helt store mål til jul/vinter.

Men jeg vil allerhelst beholde Anderson, og hvis ikke, så have en 1:1 god erstatning hvis han ryger.
Orker bare ikke en Knoester-løsning i sidste sekund bare for at have en ind.

SELVFØLGELIG er Westergaard eller Power ikke erstatninger for Anderson, og Arnstad er ej heller samme type.

Ham der islændingen på Twix der kender familien og Freyer i Kortrijk og hvad fanden han ellers kender, har rygtet Anderson videre i de seneste 3 vinduer, han har gættet forkert hver gang indtil videre, men hvis man blive ved, rammer man jo nok rigtigt til sidst.

Jeg tror simpelthen ikke han skal spille nedrykniningsbold med Freyr Alexanderson i Kortrijk, det rimer ikke specielt godt på “Noget exceptionelt”, så hvis MA ryger videre, bliver det til en topklub i en af de mindre ligaer, som Portugal, Tyrkiet, Belgien eller Østrig, da de største ligaer er lukket.

Men jeg tror mere på at han vil gøre sig lækker i den næste halvsæson i AGF, hvor han nu får lov til at spille den form for fodbold som han er bedst til, og så kan det store skifte komme til januar, når de 5 store ligaer åbner igen.

Jeg er enig i at vi SKAL erstatte Anderson.
Min eneste pointe i ovenstående er, at der er tale om 10 kampe før næste vindue åbner. Vi har spillet 7 med Anderson, og der er 10 tilbage inden ligaen går på julepause omkring 1. december.

Så vælger man at acceptere et sidste minuts stort bud på Anderson, så håber jeg man har en 1:1 erstatning klar.
Men hvis dem man kunne få er videre nu, og man faktisk ikke regnede med at Anderson skulle væk så sent, så vil jeg hellere spiller året ud med Arnstadt + Duelund retur, og enten Power/Westergaard ind, såvel som angriberen - og så have Anderson-erstatningen som helt store mål til jul/vinter.

Men jeg vil allerhelst beholde Anderson, og hvis ikke, så have en 1:1 god erstatning hvis han ryger.
Orker bare ikke en Knoester-løsning i sidste sekund bare for at have en ind.

SELVFØLGELIG er Westergaard eller Power ikke erstatninger for Anderson, og Arnstad er ej heller samme type.
Jeg læser hvad du skriver.

Enig. Han skal ikke sælges før næste sommer.

Arnstad kan til den tid være erstatning. Hvis Westergaard skal ind på dette hold, så er det fordi Brandhof har fået en anden mulighed.

PM har vigtige roller i meget andet end målscoring.

Han har heldigvis scoret godt med mål i år indtil videre og det må han gerne fortsætte med. PM bidrager med meget andet og har nogle clearinger i går men ellers fik Fcn pakket ham lidt for godt ind - man skulle tro de har lært noget.

Jeg synes, at Badji lyder som en type, der realistisk set passer godt ind i kabalen og strategien.

Passer som ind i vores mangler (targetmand), han er ung med potentiale og et vist niveau allerede (indikerer CV'et) og kan nok acceptere at Paddy i udgangspunktet står foran.

Der er naturligvis også risici, men såfremt vi skulle hente en angriber mere, var det i den kategori som Badji ser ud til at tilhøre, som jeg realistisk set havde regnet med.

Det ligner helt klart man har fokus på en PM-type og det søgte man også med Serra. Nu må vi håbe det går bedre denne gang og hvis han ankommer, at han også kan holde sig i en fysisk forfatning til at spille.

Han er nok klar over, at han ikke starter fra første kamp men jeg tænker også man har indikeret, at han over tid skal tage over for PM. Der skal nok lidt gulerod til sådan en spiller. Spørgsmålet er om han kan det eller PM laver en JH på ham ;)

I den perfekte verden får han tid til at spille sig ind på holdet og forstå Uwe's taktiske greb - så kan han henover sæsonen få mere og mere tid på banen. Det lyder godt at han er villig til at kæmpe - så kan han formentlig lære presspillet rimeligt hurtigt. Det er jeg heller ikke så bekymret for, hvis han gerne vil arbejde. Jeg syntes ikke længere, det entydigt er PM der dikterer hvornår presset sættes - det er ofte Tobias Bech eller MA der sætter det. Til genæld er PM god til at få de andre til at afvente, hvis der lige skal pustes og energibundterne ikke skal køre resten af eget hold over i arbejdsraseri.

Nå men han er jo heller ikke hentet endnu og intet er sikkert. Bare kom i gang SIB - der mangler stadig et par stykker🙏

Latest posts

Back