Skal ikke forlænges:
- Mats Knoester (AJ er manden, der satses på, Akoto er første reserve)
Problemet med Akoto er at han kun spiller i højre side, hvor AJ også kan.
At se Knoester gøre det godt som den centrale mod BIF taler i stedet til at forlænge/frikøbe netop Knoester, og så lade enten Anker eller Akoto smutte. Ingen af de to kan spille langs jorden på flere pladser. Akoto og Knoester kan også spille back hvis det skal være.
AJ kan i begge sider. Anker giver måske mest mening som Tingager-reserve på kort sigt, da Tingager sjældent ikke spiller, og man ikke kan have en kæmpe profil bag Tingager der bare sidder på bænk. Og Tingager er tydeligt bedst når han spiller nær-fast.
Men Akoto er ikke foran hverken Mølgaard, Beijmo, Links eller Andersen på den højre wingback/back.
Og ift højre CB, så kan både Mølgaard, Beijmo og AJ spille den. AJ kan især spille den HVIS Knoester er klar og kan spille venstre.
Knoester på fast kontrakt åbner dermed for langt flere muligheder på højre, som er med til at overflødiggøre Akoto i en AGF-trup hvor alle er klar.
Det er de sjældent - men omvendt kan en spiller som Akoto kun have sin berettigelse hvis han er foran nogle talenter. Og forhåbenligt er akademiet snart klar med typer der skal have chancen foran en Akoto.
- Magnus Knudsen (ikke god nok 6'er, ikke god nok offensiv, men bare sådan møøøh)
Jeg synes Knudsen er bedre end Yakob på den 6'er.
Jeg synes Yakob er bedre på pladsen længere fremme.
Knudsen kan bare begge dele, og endda også spille mere med bolden. Han er minimum som Bjur offensivt, og han løser mange opgaver som MEM/Yakob/Hvidt/Brandhof/Bjur ville kunne - og fysisk er han ikke NP - men faktisk tættere på ift det fysiske end man skulle tro. Jeg synes han har løst sine opgaver godt fra dag 1, og han har alt alt alt for længe spillet MEMs plads uden at bede om det/passe dertil fordi MEM var skadet, selvom han var hentet ind for at erstatte Yakob. Jeg ved sgu ikke hvor meget bedre sæson Yakob havde haft på den 6'er. Han trak røde kort, straffe, og gav kæmpe målchancer væk på den plads da han fik lidt kampe for MEM i 2023 forår.