New posts

Transfervindue Sommer 2024

• Thread starter Thread starter TLassen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 453K
Transfervindue Sommer 2024
Jeg har i mange år været træt af FCN for deres strategi i mesterskabsspillet, som for mig at se ofte handlede om at komme i top 6 og så bruge resten af kampene som træningskampe for de unge og de uprøvede. Nu står vi med selvsamme mulighed, og mit egoistiske jeg skriger netop efter at vi lader spillere som Serra, Jacob Andersen, Tobias Anker, Bach osv. få meget mere spilletid!

Min ud liste:
- Peter Bjur (ingen forklaring nødvendig)
- Sigurd Haugen (hjem til Norge - det er vist niveauet)
- Tobias Anker (jeg har intet set, der berettiger at han bliver)
- Erik Kahl (god venstreback, lunken wingback. Cut the losses)

Skal ikke forlænges:
- Mats Knoester (AJ er manden, der satses på, Akoto er første reserve)
- Magnus Knudsen (ikke god nok 6'er, ikke god nok offensiv, men bare sådan møøøh)

Håber at fastholde
- Ja, alle andre inklusive Janni Serra (som endnu ikke har haft en længere skadesfri periode, men er en proven goalscorer) og Peacock.

Det giver plads til:
- Mere spilletid til egne talenter i bagkæden
- Indkøb af en spiller til vwb, der kan slå indlæg
- Køb af en dygtig 10'er med blik for at sætte spillet, der kan supplere Duelund og Anderson (på en position, hvor det er godt at kunne sætte friske kræfter ind efter 60 minutter giver det mening, at "game changeren" har højt niveau)

Hvis alle mand var klar, er det vigtigt at se på, hvor manglerne reelt er til en start 11:
Alt OK på målmandsposten.
Alt OK på trebackkæden.
Alt OK på wingbacks, selv om back up kunne være stærkere
Alt OK på midtbanen. Både rugbrød og teknik. Måske en enkelt med mere fart.
Forreste 2-3. Her er vi rigtigt tynde. Mangler to kvalitetsspillere.

Min ud liste:
- Peter Bjur (ingen forklaring nødvendig)
- Sigurd Haugen (hjem til Norge - det er vist niveauet)
- Tobias Anker (jeg har intet set, der berettiger at han bliver)
- Erik Kahl (god venstreback, lunken wingback. Cut the losses)

Skal ikke forlænges:
- Magnus Knudsen (ikke god nok 6'er, ikke god nok offensiv, men bare sådan møøøh)

Håber at fastholde
- Ja, alle andre inklusive Janni Serra (som endnu ikke har haft en længere skadesfri periode, men er en proven goalscorer) og Peacock.

Det giver plads til:
- Mere spilletid til egne talenter i bagkæden
- Indkøb af en spiller til vwb, der kan slå indlæg
- Køb af en dygtig 10'er med blik for at sætte spillet, der kan supplere Duelund og Anderson (på en position, hvor det er godt at kunne sætte friske kræfter ind efter 60 minutter giver det mening, at "game changeren" har højt niveau)
Anker synes jeg er en hård skæbne. Han har skulle vænne sig til et meget højere niveau og har tilmed være skadet. Ham vil jeg gerne give en sæson mere. Synes han har noget pondus i duellerne, og det skal han bygge videre på.

Du mangler en angriber i din indkøbsliste, som jeg ellers er enig i. Resten er jeg også enig i.

Hvis alle mand var klar, er det vigtigt at se på, hvor manglerne reelt er til en start 11:
Alt OK på målmandsposten.
Alt OK på trebackkæden.
Alt OK på wingbacks, selv om back up kunne være stærkere
Alt OK på midtbanen. Både rugbrød og teknik. Måske en enkelt med mere fart.
Forreste 2-3. Her er vi rigtigt tynde. Mangler to kvalitetsspillere.
Med Brandhof, NP og Knudsen er der for meget rugbrød. Kun MEM og Yakob er tekniske. Det må gerne tippe over til den tekniske frem for rugbrød. Så Knudsen ud og en teknisk stærkere spiller ind.

Anker synes jeg er en hård skæbne. Han har skulle vænne sig til et meget højere niveau og har tilmed være skadet. Ham vil jeg gerne give en sæson mere. Synes han har noget pondus i duellerne, og det skal han bygge videre på.

Du mangler en angriber i din indkøbsliste, som jeg ellers er enig i. Resten er jeg også enig i.
Anker er et stort brød, som selvfølgelig kan være stand in for Big Ting. Men han er altså ikke en, jeg ville være tryg ved. Mod FCN tabte han fx mange hovedstødsdueller mod mere agile, men også markant mindre spillere.

Så hellere 1,88 høje Akoto som back up derinde.

Angriberposten... Jeg har faktisk ikke afskrevet Serra. Serra-Duelund med Anderson bag sig kunne jeg godt se som løsning. Om ikke andet så fordi, jeg ikke har et bedre bud på en angriber. Belært af erfaring vil jeg tænke, at det skal være en spiller, der over 2-3 sæsoner har vist målform og fysisk udholdenhed, i en liga, der er mindst på niveau med suppen. Det er rigtigt dyrt. Til gengæld har vi en Serra, der har haft 3 gode sæsoner i 2BL med en del mål, og 1 sæson i 1Bl med få mål, men dog mange erfaringer fra langt højere niveau.

Hvis Janni kommer ind i et godt fysisk forløb - er han så ikke manden, vi leder efter?

Anker synes jeg er en hård skæbne. Han har skulle vænne sig til et meget højere niveau og har tilmed være skadet. Ham vil jeg gerne give en sæson mere. Synes han har noget pondus i duellerne, og det skal han bygge videre på
Anker har næppe heller nogen stor salgsværdi, men man kunne godt overveje at leje ham ud i en sæson, hvis man kan finde en hylde over 1. division, men under superligaens top 6 (læs: Sverige, Norge eller AaB/Sønderjyske).

Orker ikke flere spillere "som vi ikke har afskrevet"... kan vi ikke snart bare hente en angriber, der bare brager ind ad døren og sparker den i kassen med det samme?

Serra har efter min mening intet vist, der gør, at et gennembrud er lige på trapperne.
Ja han kan skiftes ind og udfylde pladsen til nød, men han er jo ikke et reelt alternativ til PM.
Det er jo virkelig svært at sige. Han har stadig kun spillet 445 minutter hvilket er mindre end 5 kampe. Og så har han scoret 2 mål og lavet en assist. Det er ikke helt så slemt. Skader har selvsagt betydet meget. Derfor er jeg klar til at give ham resten af sæsonen som minimum. Kan vi afhænde Haugen så kan vi for min skyld også beholde ham som tredjevalg så længe vi er klar til at hente en stor angrebsprofil. Med mindre han da får masser af spilletid i de sidste 8 kampe men falder helt igennem.

• Like
Reactions: fsc
Ift. Serra er det for mig at se ret enkelt. Vi skal bruge et reelt alternativ til PM næst’ år. En, der er er god nok til at starte de fleste kampe.

Serra har resten af sæsonen til at bevise, han er den spiller. Gør han ikke det, må man forvente, at SIB går på jagt.
Det må man forvente alligevel. Vi skal ikke have Haugen tilbage og vi kan ikke fortsætte med kun de to. Vi skal have mere fart i det angreb.

En spiller som Akoto viser at de trods alt er i stand til at vurdere nogle evner og et eller andet potentiale som vi andre logisk nok ikke har samme forudsætninger for. Han har også været skadesramt og den risiko kan man nok påpege var tilstede, men af samme grund har han så heller ikke været helt i form. Han spillede en fin kamp dengang mod Brügge og viser et udmærket niveau igen nu. Han har vel endnu ikke nået et niveau hvor man tænker det netop skulle være ham man hentede, men det er stadig brugbart til at minde en om ikke at afskrive spillerne pga deres niveau, hvis de har været ude med skader og ikke været i form. Derfor skal Serra også rimeligvis have mulighed for at vise sig frem nu hvor han forhåbentlig er tættere på toppen fysisk.

Det vil aldrig være alt der lykkes, Haugen ser ikke ud til at kunne tage næste skridt op, men det er også sværere at vurdere om spillere er i stand til det end hvordan deres eksisterende niveau er. Vi bør med andre ord i højere grad kunne forvente at Serra viser sig som det han blev udråbt til at være. Det skal vi så se her i afslutningen af sæsonen og så vil man kunne nøjes med at tilføje et talent, selvom det gerne skal være et talent på et niveau hvor han trods alt kan få nogle indhop med det samme.

Skal ikke forlænges:

Problemet med Akoto er at han kun spiller i højre side, hvor AJ også kan.
At se Knoester gøre det godt som den centrale mod BIF taler i stedet til at forlænge/frikøbe netop Knoester, og så lade enten Anker eller Akoto smutte. Ingen af de to kan spille langs jorden på flere pladser. Akoto og Knoester kan også spille back hvis det skal være.

AJ kan i begge sider. Anker giver måske mest mening som Tingager-reserve på kort sigt, da Tingager sjældent ikke spiller, og man ikke kan have en kæmpe profil bag Tingager der bare sidder på bænk. Og Tingager er tydeligt bedst når han spiller nær-fast.

Men Akoto er ikke foran hverken Mølgaard, Beijmo, Links eller Andersen på den højre wingback/back.
Og ift højre CB, så kan både Mølgaard, Beijmo og AJ spille den. AJ kan især spille den HVIS Knoester er klar og kan spille venstre.

Knoester på fast kontrakt åbner dermed for langt flere muligheder på højre, som er med til at overflødiggøre Akoto i en AGF-trup hvor alle er klar.
Det er de sjældent - men omvendt kan en spiller som Akoto kun have sin berettigelse hvis han er foran nogle talenter. Og forhåbenligt er akademiet snart klar med typer der skal have chancen foran en Akoto.

Jeg synes Knudsen er bedre end Yakob på den 6'er.
Jeg synes Yakob er bedre på pladsen længere fremme.

Knudsen kan bare begge dele, og endda også spille mere med bolden. Han er minimum som Bjur offensivt, og han løser mange opgaver som MEM/Yakob/Hvidt/Brandhof/Bjur ville kunne - og fysisk er han ikke NP - men faktisk tættere på ift det fysiske end man skulle tro. Jeg synes han har løst sine opgaver godt fra dag 1, og han har alt alt alt for længe spillet MEMs plads uden at bede om det/passe dertil fordi MEM var skadet, selvom han var hentet ind for at erstatte Yakob. Jeg ved sgu ikke hvor meget bedre sæson Yakob havde haft på den 6'er. Han trak røde kort, straffe, og gav kæmpe målchancer væk på den plads da han fik lidt kampe for MEM i 2023 forår.

Jeg er enig med Stig omkring Knudsen.
Jeg synes vi ofte glemmer, at han kun er 22 år, at hans vinteropstart var præget af skade, og at han viste et fornuftigt stabilt niveau i efteråret i Madsens fravær.
Knudsen har på få kampe her i foråret præsteret et mål og en assist. Det er mere end man kan sige om de fleste andre af vores midtbanespillere 😉
Er Knudsen kun 22?
Der fik han lige 20% ekstra kredit hos mig.

Last edited:
Knudsen var faktisk sammen med Links på rundens hold et eller andet sted...
Muligvis på Bold.dk
Hans mål tæller naturligvis op i den sammenhæng og så har de sikkert ikke trukket fra at han bare lod Wass score på et frit hovedstød. Jeg synes ikke engang han var bedste midtbane hos agf i søndags. MEM var bedre. Han havde langt flere afleveringer, dobbelt så
Mange berøringer, flere dueller og vundne dueller, vandt flere frispark, var defensivt bedre. Men Knudsen scorede selvfølgelig og det er naturligvis afgørende.

Jeg synes ikke han bidrager med nok generelt. Han er en af de spillere der nok er ok at hente hvis det er en fri transfer og lønnen er derefter, men det betyder, at han skal løses fra sin russiske kontrakt og der er nok mere tvivlsomt.

Tobias Anker er i øvrigt
Problemet med Akoto er at han kun spiller i højre side, hvor AJ også kan.
At se Knoester gøre det godt som den centrale mod BIF taler i stedet til at forlænge/frikøbe netop Knoester, og så lade enten Anker eller Akoto smutte. Ingen af de to kan spille langs jorden på flere pladser. Akoto og Knoester kan også spille back hvis det skal være.

AJ kan i begge sider. Anker giver måske mest mening som Tingager-reserve på kort sigt, da Tingager sjældent ikke spiller, og man ikke kan have en kæmpe profil bag Tingager der bare sidder på bænk. Og Tingager er tydeligt bedst når han spiller nær-fast.

Men Akoto er ikke foran hverken Mølgaard, Beijmo, Links eller Andersen på den højre wingback/back.
Og ift højre CB, så kan både Mølgaard, Beijmo og AJ spille den. AJ kan især spille den HVIS Knoester er klar og kan spille venstre.

Knoester på fast kontrakt åbner dermed for langt flere muligheder på højre, som er med til at overflødiggøre Akoto i en AGF-trup hvor alle er klar.
Det er de sjældent - men omvendt kan en spiller som Akoto kun have sin berettigelse hvis han er foran nogle talenter. Og forhåbenligt er akademiet snart klar med typer der skal have chancen foran en Akoto.

Jeg synes Knudsen er bedre end Yakob på den 6'er.
Jeg synes Yakob er bedre på pladsen længere fremme.

Knudsen kan bare begge dele, og endda også spille mere med bolden. Han er minimum som Bjur offensivt, og han løser mange opgaver som MEM/Yakob/Hvidt/Brandhof/Bjur ville kunne - og fysisk er han ikke NP - men faktisk tættere på ift det fysiske end man skulle tro. Jeg synes han har løst sine opgaver godt fra dag 1, og han har alt alt alt for længe spillet MEMs plads uden at bede om det/passe dertil fordi MEM var skadet, selvom han var hentet ind for at erstatte Yakob. Jeg ved sgu ikke hvor meget bedre sæson Yakob havde haft på den 6'er. Han trak røde kort, straffe, og gav kæmpe målchancer væk på den plads da han fik lidt kampe for MEM i 2023 forår.
der er bare det, at Akoto ejer vi, Knoester er lejet. Og Knudsen er ligeledes lejet.

Så vi skal sælge/ophæve Akoto og fx Brandhof eller Hvidt for at få plads til Knudsen og Knoester

Jeg ser Knudsen som prototypen på en midtbanegeneral, hvilket kunne være fedt at have i AGF på langt sigt; det er længe siden, vi har haft såden en, og jeg ser klare tegn på forbedring i både hans individuelle spil og hans holdspil. Jeg synes, han er fremragende for holdet, og jeg vil meget gerne beholde ham efter denne sæson, hvorefter han så forhåbentlig kan bygge yderligere på sit spil og blive til en smuk, norsk svane.

(Men jeg vil hellere have Beck på en femårig) 💁🏼‍♂️

Latest posts

Back