New posts

Transfervindue Sommer 2024

• Thread starter Thread starter TLassen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 369K
Jeg ser rigtig meget Championship og et hold som stoke er ikke over top 6 i superligaen. Der er nok bedre løn men sportsligt tror jeg ikke han kommer videre end midten/subtoppen af Championship og det er altså ikke meget bedre end top 6 i suppen.
Men man kan vel sige, at for en målmand er der bare ekstra meget mulighed for at profilere sig i en under middel klub i Championship. De møder hold på niveau (eller over) top-6 i Danmark og lønnen, selv i Stoke, er nok også yderst konkurrencedygtig. Men man må gå ud fra, at han gerne vil spille på et højere niveau. Jeg er ikke sikker på, at han har AGF i tankerne. Det er jo heller ikke så eksotisk, som det sikkert er for Peacock-Farrell.

Lønnen skal jo være konkurrencedygtig i AGF, men hvorfor skulle BPF ikke også vægte:

- At være førstemålmand. Det kan han være andre steder, men positionen er ret klar i AGF nu og reserven har også lige forlænget, et andet sted skal han erobre pladsen.
- Landsholdet. Som starter i AGF kommer den position nok heller ikke lige i fare.
- Muligheden for at spille om titler og medaljer. Svært men ikke umuligt, som det vil være hos alternativerne (OK, der er EFL Trophy.)
- Europæiske kampe. Det skal være et gruppespil før det rigtig giver noget, men der kan være mulighed for at vise sig frem mod hold der er over Superliga/Championship-niveau.
- Oplevelsen. Han har selv nævnt det og hvorfor ikke vægte oplevelsen hvis man er typen der gerne vil opleve noget andet end den hjemlige andedam.

Kommer der en god Championship-klub og siger han skal stå fast for dem er det svært at konkurrere med, men mon ikke han faktisk ligger lige deromkring hvor han er en rigtig god Superligamålmand, der mangler det sidste for at rykke til et afgørende højere niveau og hvor vi så kan konkurrere på andre parametre, hvis ikke på lønnen, med klubber der er omkring samme niveau som os.

Tænke belastningen i Bundesligaen er en del hårdere også selvom vi har en tysk træner, den vil have intensitet på træningerne.
Jeg tror slet ikke Skov er inden for vores muligheder desværre.
Hvorfor skulle belastningen være større? Banerne i Danmark er værre. De spiller kun lidt flere kampe i Tyskland over en sæson. Ja, vi har en længere vinterpause men de har en længere sommerpause.

Så at Daniel Iversen, pt Stoke, søger nye græsgange....måske vi forsøger at lande ham hvis påfuglen flyver videre.
SIB og Fournais kunne vel også finde på at gå efter ham her. Tænk på alle de dejlige penge vi vil kunne spare - og vi har jo forlænget med Jesper Hansen....

Påfuglen siger til Bold, at han syntes, det er fedt at være i finalen i sin første sæson i klubben. Det lugter da af, at han tager mindst en mere.

Og 27 år er ikke meget for en målmand. Han har sikret sin plads mere eller mindre i Nordirlands mål, når han ikke har været småskadet.

Jeg kan dog godt forstå, hvis han holder sine muligheder åbne - han har været meget stabil, hvis man ser bort fra "Rygsækken mod Junkieland". Jeg ser kun Grabara være en bedre keeper i DK pt. Folk snakker Trott og Pentz. Jeg er slet ikke enig i, at de er bedre. Peacock er minimum på niveau og må have lukrative tilbud liggende. Jeg tillader mig at holde Lössl ude af dette postulat, da jeg tror, at han NU denne gang bliver i Herning.

Som jeg tidligere har sagt, så er jeg bekymret omkring hvorvidt BPF kan lide at være på fastlandet.

Og 27 år er ikke meget for en målmand. Han har sikret sin plads mere eller mindre i Nordirlands mål, når han ikke har været småskadet.

Jeg kan dog godt forstå, hvis han holder sine muligheder åbne - han har været meget stabil, hvis man ser bort fra "Rygsækken mod Junkieland". Jeg ser kun Grabara være en bedre keeper i DK pt. Folk snakker Trott og Pentz. Jeg er slet ikke enig i, at de er bedre. Peacock er minimum på niveau og må have lukrative tilbud liggende. Jeg tillader mig at holde Lössl ude af dette postulat, da jeg tror, at han NU denne gang bliver i Herning.

Som jeg tidligere har sagt, så er jeg bekymret omkring hvorvidt BPF kan lide at være på fastlandet.
Synes man her i foråret kan se hvor meget kontinuerlig spilletid har løftet hans niveau. Han er gået fra at være mere eller mindre lige med JH til at være klart førstevalg og en top 3 keeper i ligaen. Håber der allerede er skrevet under.

Med Links indsats i går, syntes jeg ikke, vi behøver opgradere på vb. Links er blevet vanvittig stabil defensivt, han ligger på offensivt, og med hans seneste produkt i form af mål og assist er han altså svær at erstatte. Kahl er en udmærket reserve, der stadig har tid til at udvikle sig. Millionerne kan passende bruges andetsteds.

Med Links indsats i går, syntes jeg ikke, vi behøver opgradere på vb. Links er blevet vanvittig stabil defensivt, han ligger på offensivt, og med hans seneste produkt i form af mål og assist er han altså svær at erstatte. Kahl er en udmærket reserve, der stadig har tid til at udvikle sig. Millionerne kan passende bruges andetsteds.
Vi skal simpelthen have en hurtig 9'er. Paddy er efterhånden så mærket af alderen, at det gør ondt at se på. Serra er ikke manden. Flegmatisk og uden den nødvendige speed og kraft.

Vi skal simpelthen have en hurtig 9'er. Paddy er efterhånden så mærket af alderen, at det gør ondt at se på. Serra er ikke manden. Flegmatisk og uden den nødvendige speed og kraft.
Enig.. Serra er ikke løsningen.. En klon af Paddy fra for 6 år siden ville være fantastisk - vi SKAL have en "proven goalscorer" ind..

Derudover så skal vi have en forsvarsspiller ind til at tage kampen op med Møllgård og Abbew - en på samme niveau som dem..

Jeg er helt med på at holde på Links som konkurrence, men Kahl skal altså ud. Han er ikke god nok, hvis man gerne vil tage et ekstra skridt. Bare se hvor stor forskel der var i går på Links og Kahl primært fordi Links er så meget hurtigere. Forudsat at BPF skriver under, så er min prioriteret liste

Hurtig, teknisk dygtig angriber
Offensiv profil
Hurtig og mere offensiv dygtig vwb
Teknisk dygtig midtbanespiller

Jeg er helt med på at holde på Links som konkurrence, men Kahl skal altså ud. Han er ikke god nok, hvis man gerne vil tage et ekstra skridt. Bare se hvor stor forskel der var i går på Links og Kahl primært fordi Links er så meget hurtigere. Forudsat at BPF skriver under, så er min prioriteret liste

Hurtig, teknisk dygtig angriber
Offensiv profil
Hurtig og mere offensiv dygtig vwb
Teknisk dygtig midtbanespiller
Jeg synes Links er ved at nå et niveau, hvor han kan spille på et top-6 niveau. Han bliver mere og mere stabil defensivt, hans indlæg på dødbolde er eminente og nu begynder han at blive mere målfarlig. Han mangler vel næsten "kun" evnen til at kunne lægge en aflevering, når han er i løb. Når/hvis det kommer, vil vi til gengæld også kunne få en del penge for ham. Men bare det at han bliver en seriøs skudtrussel vil gøre, at modstanderne ikke kan lukke ham ned på samme måde som tidligere, hvor han bare skulle skærmes af indtil han lagde en aflevering uden adresse.

Kahl skal videre, jeg er enig. Jeg ved ikke hvilken løn han render rundt med, men selvfølgelig er han da en tålelig reserve. Vi skal bare ikke spille med både Links og Kahl på samme tid. Men det vil også være godt for Kahl selv at prøve noget nyt.

Back