New posts

Transfervindue Sommer 2024

• Thread starter Thread starter TLassen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 453K
Er Knudsen kun 22?
Der fik han lige 20% ekstra kredit hos mig.
Jeg nævnte det også en side tilbage da jeg også har siddet lidt med en fornemmelse af at han måske nærmere bliver vurderet som om han er noget i retning af fire år ældre. Jeg tror måske det er fordi man tænker han var en ret etableret spiller i Norge der tog til Rusland og så kunne hentes der, men han spillede fast i Norge i en ung alder og nåede ikke at spille i Rusland. Jeg tror da vi ville være glade for en af vores egne 22-årige på det niveau. Om han skal hentes kommer dog også meget an på økonomi, men der er vel en chance for at man finder en mere permanent ordning nu så spillere på kontrakt i Rusland ikke ender med at være låst i årevis. Og så vil jeg gerne vide hvor sådan en som Hvidt står, han er vel også til den position og der kan måske være behov for at bruge ressourcerne på andre typer.

Kahl er også 22 og har stadig mere udviklingspotentiale. Det skal vi også huske og ikke gøre ham dårligere end han er. I hans tilfælde synes jeg mere det handler om at han måske ikke er den rigtige type til vores system.

Jeg nævnte det også en side tilbage da jeg også har siddet lidt med en fornemmelse af at han måske nærmere bliver vurderet som om han er noget i retning af fire år ældre. Jeg tror måske det er fordi man tænker han var en ret etableret spiller i Norge der tog til Rusland og så kunne hentes der, men han spillede fast i Norge i en ung alder og nåede ikke at spille i Rusland. Jeg tror da vi ville være glade for en af vores egne 22-årige på det niveau. Om han skal hentes kommer dog også meget an på økonomi, men der er vel en chance for at man finder en mere permanent ordning nu så spillere på kontrakt i Rusland ikke ender med at være låst i årevis. Og så vil jeg gerne vide hvor sådan en som Hvidt står, han er vel også til den position og der kan måske være behov for at bruge ressourcerne på andre typer.

Kahl er også 22 og har stadig mere udviklingspotentiale. Det skal vi også huske og ikke gøre ham dårligere end han er. I hans tilfælde synes jeg mere det handler om at han måske ikke er den rigtige type til vores system.
Magnus Knudsen udtalte i efteråret, at det krævede noget tilvænning at spille i superligaen, der er mere fysisk og hurtigere end han var vandt til, jeg tænker at det særligt er vanskeligt når man spiller på den position. Men det kunne være fedt at se ham i et par kampe med samme formation, her i foråret, der er for meget udskiftning hele tiden, til at man for alvor kan bedømme en spiller der kun kan blive god ved gode relationer med medspillerne.

Som @Nizzleroy siger, så var MEM nok lidt bedre i søndags, men han har også spillet i klubben i længere tid, så han kender medspillerne bedre. Jeg synes Knudsen har flyttet sig meget, og han ville helt sikkert blive endnu bedre hvis han fik 5-6 kampe med de samme medspillere her i foråret. Han er en bedre spiller end Brandhof, Bjur og Hvidt, og har et større salgspotentiale end dem, så hvis det er muligt at hente ham permanent, så er han værd at gå efter.
(Men jeg vil hellere have Beck på en femårig) 💁🏼‍♂️
Ja Julius Beck på 18-19 år er der endnu mere perspektiv i, han virker dog også længere fra at kunne forstærke holdet. Kan man be SIB om at hente dem om begge to?

Ja Julius Beck på 18-19 år er der endnu mere perspektiv i, han virker dog også længere fra at kunne forstærke holdet. Kan man be SIB om at hente dem om begge to?
Jeg tror ikke Beck vil koste nogen penge. Måske lidt håndører. Så det kommer nok an på om Uwe ser noget i ham og han selv er parat til at være reserve med meget lidt spilletid. Mon ikke Sønderjyske også lurer i kulissen. Man kan ikke fortænke ham for at rykke dertil såfremt de ringer og er rykket op, uden dog at vide hvor tæt han ville være på spilletid her. Men måske Beck og Uwe er tilfredse nok med de seneste 9 måneder til at man kan se et gennembrud over det næste års tid.

I min optik skal Kahl kun videre, hvis vi får et godt bud på ham. Links har endegyldigt vist, at vi skal satse på ham på VWb. Kahl er en udmærket backup, og vi finder nok næppe en, der er markant bedre og stadig tilfreds med at være backup.

Ift. CM tror jeg, vi holder Brandhof. Det har har også fortjent. Når Yakob forhåbentlig kommer tilbage på niveau har vi udover de to MEM og Poulsen til CM. Jeg tænker, at vi herefter har plads til maks 2 af Knudsen/Hvidt/Beck. Her hælder jeg til Knudsen.

Beck er uden tvivl et stort talent, men hvis han ikke får lov til at spillemere, bliver det svært at forløse talentet. Så hvis man ikke har tiltro til at han kan spille en rolle, skal man undlade at hente ham. Knudsen ser jeg gerne blive. Jeg syntes også, der er klar fremgang at spore. Og Hvidt bliver nok også, forhåbentlig kan vi få ham i gang igen

I min optik skal Kahl kun videre, hvis vi får et godt bud på ham. Links har endegyldigt vist, at vi skal satse på ham på VWb. Kahl er en udmærket backup, og vi finder nok næppe en, der er markant bedre og stadig tilfreds med at være backup.

Ift. CM tror jeg, vi holder Brandhof. Det har har også fortjent. Når Yakob forhåbentlig kommer tilbage på niveau har vi udover de to MEM og Poulsen til CM. Jeg tænker, at vi herefter har plads til maks 2 af Knudsen/Hvidt/Beck. Her hælder jeg til Knudsen.

Beck er uden tvivl et stort talent, men hvis han ikke får lov til at spillemere, bliver det svært at forløse talentet. Så hvis man ikke har tiltro til at han kan spille en rolle, skal man undlade at hente ham. Knudsen ser jeg gerne blive. Jeg syntes også, der er klar fremgang at spore. Og Hvidt bliver nok også, forhåbentlig kan vi få ham i gang igen
Vi kan sagtens finde en der er bedre end Kahl og som kan tage konkurrencen op med Links. Vi skal jo ikke finde en der bare skal sidde på bænken. Vi skal finde en der kan tage kampen op med Links. Det kan Kahl ikke og så skal vi ikke glemme, at det jo faktisk først er den seneste måneds tid, hvor der er begyndt at komme et slutprodukt på Links. Kan han fortsætte med det eller er det bare en god periode han er i. Kahl har ikke et specielt godt produkt hverken offensivt eller defensivt, så det vil give rigtig god mening at bytte ham ud med en der rent faktisk kan noget. Kahl har ikke den store værdi i regnskabet længere, så jeg tror nu nok man kan afsætte ham uden at det vil fremstå som et tab i regnskabet. Måske man endda kan lave et plus. Men han bliver hverken hurtigere eller teknisk dygtigere så han er nok som han er. Jeg medgiver dog, at det er en del af en større kabale, for der er andre positioner, særligt de offensive, der kræver, at man bruger en del ressourcer. Men lad os lige se hvordan Links spiller resten af sæsonen og gerne på den vwb position og så Andersen på højre. Jeg vil langt hellere se spilletid til Andersen end Kahl.

Det virker som en urealistisk god handel Lyngby har lavet. 1,5 mio. kr. og en lille videresalgsklausul på en ung angriber der har scoret 10 mål i sæsonen og som har et interessant navn og spiller for et landshold der får opmærksomhed. Imponerende handel. Man må gå ud fra, at spilleren har sikret sig en klausul i forbindelse med nedrykning. Jeg havde gerne set AGF hente ham som billigt alternativ, men måske vi sætter barren højere.

Jeg synes også der er en styrke i, at Kahl er en anden type. Det giver nogle flere taktiske muligheder. Anderson har spillet nogle af sine bedste kampe med Kahl bagved, fordi Anderson så tager den brede position, og Kahl ofte glider ind som 8'er i det opbyggende spil. Jeg synes forum her er blind for den effekt. Med en Gift Links som den seneste måned har været i top tre blandt backs i superligaen, synes jeg faktisk at SIB's sats med at holde fast i duoen Links/Kahl de to seneste vinduer har virket, og jeg ser ingen grund til at sadle om det næste års tid. Eric Kahl er stadig kun 22 år, og jeg har svært ved at se, at det giver mening at droppe ham nu, hvor vores førstevalg er nøjagtigt så god, som vi kunne ønske, han skulle være, og vi oven i købet også har en Tobias Bach, som et mere uslebet talent på pladsen.

Jeg synes også der er en styrke i, at Kahl er en anden type. Det giver nogle flere taktiske muligheder. Anderson har spillet nogle af sine bedste kampe med Kahl bagved, fordi Anderson så tager den brede position, og Kahl ofte glider ind som 8'er i det opbyggende spil. Jeg synes forum her er blind for den effekt. Med en Gift Links som den seneste måned har været i top tre blandt backs i superligaen, synes jeg faktisk at SIB's sats med at holde fast i duoen Links/Kahl de to seneste vinduer har virket, og jeg ser ingen grund til at sadle om det næste års tid. Eric Kahl er stadig kun 22 år, og jeg har svært ved at se, at det giver mening at droppe ham nu, hvor vores førstevalg er nøjagtigt så god, som vi kunne ønske, han skulle være, og vi oven i købet også har en Tobias Bach, som et mere uslebet talent på pladsen.
Hvis tanken er at Bach kan blive en ny VWB kunne man ideelt set udvikle Kahl eller links til et fornuftigt selv i løbet af næste sæson hvor Bach får noget Superligaerfaring på forskellige positioner og samtidig træner som wingback og så kan han spille den plads mere permanent fra sæsonen efter.

SIB og Uwe må vurdere hvilket niveau Kahl kan nå. Det er rigtigt at man kan opstille holdet så enkelte spilleres styrker kan komme til deres ret mens der kompenseres for svagheder og sådan noget som at trække holdet lidt skævt kan fungere udmærket. Jeg synes godt man kan se hvorfor Kahl blev betragtet som et stort backtalent og i moderne fodbold kræver det vel også at man kan lidt fremad banen, selv hvis der er en venstre midt foran. Kahl er jo trods alt også med fremme og lave overlap osv med Anderson, men lidt mere fart og evner til at afdrible en modstander ville nok flytte en del. Noget kan være svært at lære, men der kan naturligvis lægges på.

Links er 25 og får måske først nu for alvor sit gennembrud så i den sammenligning har Kahl også et par år at udvikle sig i.

der er bare det, at Akoto ejer vi, Knoester er lejet. Og Knudsen er ligeledes lejet.

Så vi skal sælge/ophæve Akoto og fx Brandhof eller Hvidt for at få plads til Knudsen og Knoester

Altså Knoester kom ind for TK og AJ for Bisseck. 1:1 der.
Akoto kom vel snarere ind for Munksgaard? Og Beijmo kom ind for Mølgaard som blev rokeret ind centralt, hvor Oliver Lund blev sendt videre. Og Brandhof blev forlænget.
Og selv med Yakob, Duelund, MEM og NP + Anderson - så manglede vi jo en til midtbanen, da vi brugte 2 foran NP/MEM hver kamp, og skulle kunne skifte begge to undervejs, og også skal have alternativer til NP/MEM.

Eller sagt på en anden måde: Knudsen er ikke bare en erstatning for Yakob, men den ekstra mand vi ledte efter. En Julius Beck gør det pt godt, hvor Duncan er sendt videre fx, men Knudsen bør blive hos os, ligesom Knoester. At Tingager nu endelig har en gut til at lære op (Anker) er også bare fint.

Jeg ser mere Kahl i overskud dernede, da både Links og Tobias Bach kan spille den plads, såvel som Knoester/AJ måske kan det til nød.
Hvis vi gerne vil have 2 faste venstre backs, og Bach ikke skal ses sådan, så synes jeg stadig vi skal opgradere Kahl - men det er en anden snak :D

Jeg synes også der er en styrke i, at Kahl er en anden type.

Skulle lige finde en udtalelse fra Uwe omkring det. Ifb med forlængelsen af Links kontrakt udtalte han:
Jeg er meget tilfreds med konkurrencesituationen på venstresiden. Eric er en afleveringstype, mens Links er en aggressiv, ihærdig, løbende wingback, og jeg synes, konkurrencen mellem dem, gør dem begge bedre, fortæller han.

Man kan tilføje at Kahl måske af den grund også lider mere under at der har været så mange skader og udskiftninger af spillerne omkring ham. Links er lidt mindre afhængig af de relationer når han sprinter forbi modstanderne.

Betyder det, at han er agf-spiller fra sommer på lige vilkår med alle andre - og altså ikke lejespiller?
Han har ret beset aldrig været på leje, men har kunnet skrive kontrakt med andre klubber og blive der et år af gangen mens der i stedet blev lagt et år på hans kontrakt med Kiev i den anden ende. Den ordning er heller ikke holdbar for spillerne der ikke kan lave en langsigtet ordning og nu bliver den altså heller ikke forlænget. Så han er fri af kontrakten med Kiev til sommer og kan fortsætte i AGF uden at være afhængig af den særlige krigsordning. Jeg tænker de så også skriver en længere kontrakt snart, det er nok noget man kan forestille sig de vil kigge på efter sommerferien.

Altså Knoester kom ind for TK og AJ for Bisseck. 1:1 der.
Akoto kom vel snarere ind for Munksgaard? Og Beijmo kom ind for Mølgaard som blev rokeret ind centralt, hvor Oliver Lund blev sendt videre. Og Brandhof blev forlænget.
Men hele den historiske opgørelse er jo helt og aldeles ligegyldig nu. SIBs opgave er at få den bedste trup for pengene, hvem der kom ind for hvem er irrelevant nu. Kontraktforhold og længder på aftaler er til gengæld meget centrale for sportschefens arbejde

Latest posts

Back