New posts

Skadessituationen

• Thread starter Thread starter ramloser
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 134K
Skadessituationen
Beijmo træner i den grad på højre side, så det tror jeg næsten, man kan udelukke. Bach træner med på venstre, men mon ikke Links er helt klar til kamp.
At Mølgaard ikke trænede med i dag betyder jo ikke, at han ikke er med igen i morgen. I dag var det primært Akoto som overtog pladsen. Stig skriver, at det er kryptisk. Jeg ser det mere som et udtryk for, at Mølgaard fases ind senere end NP, og det er en overraskelse for flere af os.

Det kryptiske var jo bare at der det ene sted står at de træner hele ugen, og det andet sted står at Mølgaard ikke gør, og andre steder står at han nærmest ikke har rørt en bold hele opstarten. Jeg er sgu nok et sted, hvor jeg ikke føler vi kan tolke så meget på hvem der spiller hvad i de træningskampe overhovedet. Jeg gav simpelthen op på det i sommers - hvor Anderson spillede 0 min, men alligevel startede inde da det gjaldt point. Hvorfor skulle det ikke kunne være tilfældet med Mølgaard, NP eller andre etablerede spillere?

Det kryptiske var jo bare at der det ene sted står at de træner hele ugen, og det andet sted står at Mølgaard ikke gør, og andre steder står at han nærmest ikke har rørt en bold hele opstarten. Jeg er sgu nok et sted, hvor jeg ikke føler vi kan tolke så meget på hvem der spiller hvad i de træningskampe overhovedet. Jeg gav simpelthen op på det i sommers - hvor Anderson spillede 0 min, men alligevel startede inde da det gjaldt point. Hvorfor skulle det ikke kunne være tilfældet med Mølgaard, NP eller andre etablerede spillere?
Ja, man skal læse og lytte meget præcist efter det sparsomme, der er kommet ud fra klubben.

Men facts er: Polle og Mølgaard har ikke spillet i en eneste af kampene og har kun trænet fysisk uden bold.
Poulsen er her midt i ugen begyndt at spille med for fuld knald. Endnu har ingen set Mølgaard med bold på banen, men det kan ske i morgen eller senere. Mener alle kan spille i et eller andet omfang undtagen måske Mølgaard. Det afhænger af, om han er 100 % over skaden. Fysikken er der, men hvor hurtigt man tør lade ham komme på banen, ved jeg af gode grunde ikke.

Men lad os nu glæde os over, hvor meget der er sket i.f.t. skader i denne uge, så lige nu peger pilen kun opad 🥳.

Ja, man skal læse og lytte meget præcist efter det sparsomme, der er kommet ud fra klubben.

Men facts er: Polle og Mølgaard har ikke spillet i en eneste af kampene og har kun trænet fysisk uden bold.
Poulsen er her midt i ugen begyndt at spille med for fuld knald. Endnu har ingen set Mølgaard med bold på banen, men det kan ske i morgen eller senere. Mener alle kan spille i et eller andet omfang undtagen måske Mølgaard. Det afhænger af, om han er 100 % over skaden. Fysikken er der, men hvor hurtigt man tør lade ham komme på banen, ved jeg af gode grunde ikke.

Men lad os nu glæde os over, hvor meget der er sket i.f.t. skader i denne uge, så lige nu peger pilen kun opad 🥳.

Hvis man slet ikke har rør bolden/spillet med til træning, så er det jo en helt anden sag ja.
Så forventer jeg hverken Mølgaard/NP i start 11.

Som jeg så NP i dag, tror jeg han starter 🙂.

Hvis man kan sidde ude af alle træningskampe, og træninger med bold - og stadig starte inde i første kamp - så vil det være enden på spekulation omkring spillere nogensinde :D Jeg har hidtil konstateret, at hvis du er ude i kampene, så kan du spille så længe du træner.

Hvis man kan spille selvom man hverken træner eller spiller - så er det sgu næsten lidt mærkeligt.

Hvis man kan sidde ude af alle træningskampe, og træninger med bold - og stadig starte inde i første kamp - så vil det være enden på spekulation omkring spillere nogensinde :D Jeg har hidtil konstateret, at hvis du er ude i kampene, så kan du spille så længe du træner.

Hvis man kan spille selvom man hverken træner eller spiller - så er det sgu næsten lidt mærkeligt.
Nu er det jo Polle vi taler om 😂.

Jeg er ingenlunde ekspert, men det lyder da lettere vanvittigt, hvis Mølgaard eller NP er i spil til startopstillingen.

En ting er den manglende opstartstræning noget andet er den store risiko for at smadre foråret med yderligere skadesproblemer ved at forcere spilletid efter en lang pause.

Jeg håber ikke, at de starter inde på mandag.

Jeg er ingenlunde ekspert, men det lyder da lettere vanvittigt, hvis Mølgaard eller NP er i spil til startopstillingen.

En ting er den manglende opstartstræning noget andet er den store risiko for at smadre foråret med yderligere skadesproblemer ved at forcere spilletid efter en lang pause.

Jeg håber ikke, at de starter inde på mandag.
Med mindre de er blevet holdt helt ude af vinteropstarten for ikke at forcere noget, vi ved jo ikke om de reelt set har været klar længe, men man ville være helt sikker, før de fik lov til at spille. Det er jo ikke spillere der skal lære systemet, eller holdkammeraternes spilmønstre.

Med mindre de er blevet holdt helt ude af vinteropstarten for ikke at forcere noget, vi ved jo ikke om de reelt set har været klar længe, men man ville være helt sikker, før de fik lov til at spille. Det er jo ikke spillere der skal lære systemet, eller holdkammeraternes spilmønstre.
Nej, men de har modsat alle andre ikke set skyggen af kamptræning siden december.

Der er forskel på træningsøvelser og kamptræning.

Nej, men de har modsat alle andre ikke set skyggen af kamptræning siden december.

Jeg er 100% sikker på at NP er klar. Det er en "skade" han har døjet med i flere sæsoner, som man har håbet på at få bugt med ved at give ham en mere rolig opstart. Uanset om det er lykkedes eller ej, er jeg sikker på han er klar fra start. Mølgaard tror jeg får en mere rolig indkøring, så man ikke risikerer noget.

Jeg er 100% sikker på at NP er klar. Det er en "skade" han har døjet med i flere sæsoner, som man har håbet på at få bugt med ved at give ham en mere rolig opstart. Uanset om det er lykkedes eller ej, er jeg sikker på han er klar fra start. Mølgaard tror jeg får en mere rolig indkøring, så man ikke risikerer noget.

Det er ikke engang bare træningskampene de har været ude af - men al træning med bold i lange perioder..
Så det er den del der gør mig nervøs. Mølgaard, NP og Anderson trænger ikke til at blive "spillet ind", og vil i langt højere udstrækning end mange andre kunne samle op præcis hvor de efterlod sig i december. Men hvis man ikke engang har deltaget i øvelser med bold - til træning - så kan de næppe stå særligt skarpe ift touch på bolden mm.

Meeen - det er ikke deres første sommer de skal på græs, så at sige.
Så de 3 skal nok klare det - hvis de formmæssigt er klar..

Meeen - det er ikke deres første sommer de skal på græs, så at sige.
Så de 3 skal nok klare det - hvis de formmæssigt er klar..
Det er også sådan jeg har det. Især NP har så meget rutine, at han sagtens kan håndtere sådan en koldstart. Banerne er alligevel ikke til poleret fodbold den næste måneds tid. Og det gode er, at vi for første gang siden Duncan ødelagde knæet, har noget der ligner fuldgode reserver i Julius Beck og Brandhof.

Og det gode er, at vi for første gang siden Duncan ødelagde knæet, har noget der ligner fuldgode reserver i Julius Beck og Brandhof.

Og Knudsen.
Men om Julius Beck er klar til at være "fuldgod erstatning" ved jeg nu ikke.
Jeg sover trygt om natten ved tanken om, at Brandhof skal spille reserve i en kamp. Det er jeg glad ved. Især fordi vi har Knudsen også til at hjælpe hvis MEM må skiftes ud, som han sikkert skal fordi han løber tør for kræfter.

Beck lader til at have imponeret i opstarten. Og det er fedt.
Men liiige sådan at være erstatning for NP ala da Duncan præsterede så flot i NPs fravær vil jeg gerne lige se først.

Men liiige sådan at være erstatning for NP ala da Duncan præsterede så flot i NPs fravær vil jeg gerne lige se først.
Ja, Duncan spillede 2-3 gode kampe på den defensive midtbane, sammen med Amini. Men ellers synes jeg klart at Duncan var bedst som 8'er i de kampe, hvor NP også var med. Men vi skal jo helt tilbage til 19/20-sæsonen.

Men hvis man ikke engang har deltaget i øvelser med bold - til træning - så kan de næppe stå særligt skarpe ift touch på bolden mm.
Ved vi at de ikke har deltaget i øvelser med bold? Hvis det er tilfældet, synes jeg det vil være noget satset at kaste i dem i kamp fra start af.

I forhold til Brandhof, så ser det ud til at han efterhånden har taget et step op og egentligt også overhalet Knudsen. Det er fedt synes jeg, for han er en spiller der giver alt på banen. Tidligere synes jeg han har manglet lige lovligt meget i forhold til teknisk niveau og placeringsevner, til at tage en af de to pladser på midten, men i de sidste kampe i efteråret så det bedre ud og det lyder til, at den opadgående kurve er fortsat her i vinterpausen. Knudsen har jeg egentligt tidligere set som en Brandhof type, bare bedre, men det er som om at det er ved at vende nu og det bør indgå i overvejelserne, når det vurderes om Knudsens aftale skal gøres permanent.

Ved vi at de ikke har deltaget i øvelser med bold? Hvis det er tilfældet, synes jeg det vil være noget satset at kaste i dem i kamp fra start af.

Anderson har spillet med i nogle af træningskampene, såvel som trænet med bold, men har jo bare været mere ude omkring vinduets luk, og så efter vinduet for at blive skånet. Jeg tror 100% han er klar. NP har trænet til dels, men været ude af selve kampene og er jo bare en speciel type maskine.

Mølgaard er der tvivlen er størst. Og der snakkes der om, at han har været ude af næsten alle øvelser med bold.
Men altså en Mølgaard der er i fin fysisk form... Han er stadig bedre for holdet end at skulle bytte en masse rundt dernede tænker jeg. Og ellers er Akoto/Andersen nok dem der skal spille pladsen.

I forhold til Brandhof, så ser det ud til at han efterhånden har taget et step op og egentligt også overhalet Knudsen. Det er fedt synes jeg, for han er en spiller der giver alt på banen. Tidligere synes jeg han har manglet lige lovligt meget i forhold til teknisk niveau og placeringsevner, til at tage en af de to pladser på midten, men i de sidste kampe i efteråret så det bedre ud og det lyder til, at den opadgående kurve er fortsat her i vinterpausen. Knudsen har jeg egentligt tidligere set som en Brandhof type, bare bedre, men det er som om at det er ved at vende nu og det bør indgå i overvejelserne, når det vurderes om Knudsens aftale skal gøres permanent.

Vi skal lige huske at det er to forskellige pladser der er tale om, altså NP og MEMs..
Knudsen blev hentet ind for Yakob, hvor MEM var skadet, og ligesom Yakob havde vikarieret for en skadet MEM, så spillede Knudsen hele efteråret for MEM. Men i virkeligheden kan han ligge længere fremme, som jeg håber vi ser mere af i foråret her. Hvis der er nogen der skal overhale Knudsen for at spille, så er det nok snarere Bjur (hvilket jeg ikke tror sker). Om Brandhof spiller over Knudsen på MEMs plads tvivler jeg langt mere på. For den type er Brandhof ikke.

Latest posts

Back