New posts

Skadessituationen

• Thread starter Thread starter ramloser
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 134K
Mon ikke Anderson er ude resten af året, det er en hovedskade man sikkert ikke vil tage chancer med og der er trods alt kun to kampe tilbage. Så får vi at se hvordan det går, måske kommer det til at skubbe SIB lidt yderligere i retning af en tilgang til offensiven.
Jeg synes der var tale om at Mikael Anderson ikke var lagt fra at blive udtaget imod Viborg, men man valgte at spare ham for en sikkerheds skyld (men det var måske spin?), der var også snak om at Peacock skulle spille mod Danmark, så han er måske heller ikke langt fra.

Til gengæld siges det at Knöester er ude i resten af 2023, at Duelund forventes at komme i kamp i løbet af januar, og at Benjamin Hvidt forventes klar til at spille kamp i løbet af foråret.

Jeg synes der var tale om at Mikael Anderson ikke var lagt fra at blive udtaget imod Viborg, men man valgte at spare ham for en sikkerheds skyld (men det var måske spin?), der var også snak om at Peacock skulle spille mod Danmark, så han er måske heller ikke langt fra.

Til gengæld siges det at Knöester er ude i resten af 2023, at Duelund forventes at komme i kamp i løbet af januar, og at Benjamin Hvidt forventes klar til at spille kamp i løbet af foråret.
Jeg håber selvfølgelig meget på at han bliver klart hurtigt, både fordi sådan en hovedskade kan være meget alvorlig og det vil den så ikke være, men også fordi der mangler en del i offensiven uden ham. Det var opløftende at vi stadig kunne være bedst og skabe mest mod Viborg, men nu venter der en række tophold. Anderson kan nok godt have været anset for tæt på og alligevel ende med at være ude i noget tid, jeg synes i hvert fald før man har set den slags skader være behæftet med usikkerhed.

Det er også superærgerligt med Knoester, men hvis det ender med at Andersen får et decideret gennembrud hjælper det meget på det.

Jeg kunne godt tænke mig at få Duncan at se inden jul, hvis man da ikke helt har opgivet ham og det er nok også muligt det er tilfældet.

Jeg er alvorligt bekymret med hensyn til Anderson.
Hvis han var meldt næstenklar inden landsholdspausen og fortsat ikke er ovenpå nu, kan det stå skidt til.

Håber, sagt i citationstegn (som jeg hader inderligt), næsten, at der er tale lidt halvtræls knas med baglåret, der blot har brug for en uges hvile, selvom jeg naturligvis ikke ønsker vores spillere skadet. Men at være ude så lang tid med en hovedskade er virkelig ikke godt. (Ved det af egen bitter erfaring).

Krydser fingre for vores sublime østjyske islænding. Havde jeg dog bare været sådan lidt småreligiøs og kunne have smidt et par bønner oveni puljen.

Den eneste upside ved Andersons skade er, at den formentligt øger sandsynligheden for, han spiller foråret i AGF. Forhåbentligt på fuld kraft.
Det tænker jeg han vil gøre under alle omstændigheder. Han har i mine øjne ikke vist nok i efteråret til at det kommer en udenlandsk klub og giver det vi forlanger. For os er han nærmest uundværlig men han er ikke afgørende nok til at vi tilstrækkelig attraktiv for udlandet. Forhåbentlig kommer det i foråret.

Den eneste upside ved Andersons skade er, at den formentligt øger sandsynligheden for, han spiller foråret i AGF. Forhåbentligt på fuld kraft.
Det lyder vel heller ikke, som om han har så travlt:

– For at være helt ærlig, så tager jeg det lidt fra dag til dag. Jeg har mange personlige ambitioner, men jeg har også ambitioner på AGF’s vegne. Det er det, der driver mig ved at være her – at vinde noget. Om det er Superligaen eller Pokalen er mindre vigtigt. Jeg vil bare gerne vinde.

Stiften har en opdatering på skadessituationen fra Marbella:

Mats Knöester fik et slag over anklen som resulterede i et “Bone Bruise”, det er uklart om det var i kamp eller til træning at skaden opstod, men han har været ude i de seneste 8 kampe - Han havde forventet at være klar til træningslejren, men det er åbenbart vanskeligt at sætte en tidshorisont på den type skader, og derfor også usikkert om han bliver klar til sæsonstart.

Tobias Mølgaard fik en forstrækning i baglåret i de to pokalkampe imod Brøndby, og han er på skånekost i opstarten men forventes klar til den første kamp.

Mikkel Duelund spares på den første træningslejer, men kommer i spil på den anden, og forventes klar til sæsonstart

Benjamin Hvidt er med i nogle af træningerne, og gør kæmpestore fremskridt lige nu, men når nok ikke helt at blive klar til sæsonstart.

Der var ingen meldinger omkring Kevin Yakob desværre.

(Låst artikel):

Mats Knöester fik et slag over anklen som resulterede i et “Bone Bruise”, det er uklart om det var i kamp eller til træning at skaden opstod, men han har været ude i de seneste 8 kampe - Han havde forventet at være klar til træningslejren, men det er åbenbart vanskeligt at sætte en tidshorisont på den type skader, og derfor også usikkert om han bliver klar til sæsonstart.
Det må eliminere ethvert spørgsmål der stadig kunne være om hvorvidt der skal hentes noget til den position. Hvis man synes han har vist meget gode takter som en langsigtet løsning kunne man eventuelt leje en spiller, men eftersom Knoester jo er her på leje, vil en logisk slutning nok være at det nok ikke bliver til mere end det og så henter man en anden permanent løsning. Provstgaard fx hvis det overhovedet er realistisk.

Stiften har følgende overskrift:

Skadesoverblik: Forsvarsspiller vrikkede om til træning og forstørrer AGF's problemer i forsvaret

Det drejer sig om Akoto :cautious:
Den gode nyhed er, at det ikke var Tingager 😬 Nå, så kører vi måske Anker, Tingager, Beijmo på lørdag? Eller Beijmo, Tingager, Callø for ikke at rode rundt i relationerne på venstre side.

Mon ikke både Mølgaard og Akoto er klar i Spanien, så det lysner lidt igen i det forsvar.

Den gode nyhed er, at det ikke var Tingager 😬 Nå, så kører vi måske Anker, Tingager, Beijmo på lørdag? Eller Beijmo, Tingager, Callø for ikke at rode rundt i relationerne på venstre side.

Mon ikke både Mølgaard og Akoto er klar i Spanien, så det lysner lidt igen i det forsvar.
3 x 45 minutter lørdag lyder ikke længere optimalt. Mon ikke vi skal gå over til 4-4-2 med alle de midtbanespillere, vi råder over 😉.

Ja, der vil være nogle spillere, der bliver testet maksimalt på lørdag. Vi har vel følgende spillere, der kommer i kamp:

Central forsvar: Tingager, Anker
Venstre forsvar: Beijmo, Kristensen
Højre forsvar: Callø, (Brandhof?)

Venstre wingback: Bach, Kahl, (Links)
Højre wingback: Links, Andersen

Vi kommer ikke til at se skide godt ud i de sidste 45 minutter, men det har nok heller ikke været formålet på noget tidspunkt. Det er nok prioriteten, at spillere som Anker, Beck, Kahl, Andersen, Bjur, og Serra skal presses og have godt med minutter i benene, så de er helt klar til at spille, når der bliver brug for dem.

Jeg er stadig seriøst bange for den sædvanlige fejlvurdering fra sundhedsstaben, hvor det pludselig viser sig - til stor overraskelse for alle - at Mølgaards og Polles skader er værre end forventet, og de begge skal opereres og derved er ude hele foråret.

Selvfølgelig nåes denne erkendelse først to dage før første ligakamp.
Polle er ikke mere skadet end han har været hele tiden, men han har spillet med en øm lægmuskel i flere sæsoner, og nu var der mulighed for at give den noget ro og behandling. Det er grunden til at han ikke spiller og træner med, er meldingen fra Stiftens mand i felten.

Mølleren udgik af den første pokalkamp mod Brøndby med en forstrækning i det ene baglår, han spillede returopgøret i Brøndby, det skulle han nok ikke have gjort da han måtte lade sig udskifte. Det er efterveerne fra forstrækningen der holder ham ude, men det er tilsyneladende ikke voldsomt, men mere for at give den masser af ro så han kan komme tilbage på 100% til sæsonstart.

Benjamin Hvidt er til gengæld begyndt at træne med holdet i enkelte øvelser, så han begynde at nærme sig (langt om længe).

Kevin Yakobs kors- og ledbåndsskade følger planen, men han bliver nok ikke klar i foråret.

Michael Akoto Kunne ikke støtte på foden efter han vred om i dag, så det lyder ikke godt. - Han er skadet for ofte, og SIB er nød til at gøre noget her i den sidste uge af transfervinduet. Det ville være fint hvis han kan liste Provstgaard ud af bagdøren i Vejle imens ham tysk- tyrkeren står ved fordøren og råber op.

Latest posts

Back