Jeg vil ikke kritisere dommeren for at følge en klart lagt linje, for det er nu engang mest en positiv ting.
Jeg vil til gengæld gerne kritisere dommeren. Nu har jeg sovet på det, og jeg er nået frem til, at det stadig ikke er dommerens skyld, at vi taber, men det ER hans skyld, at kampen er endog meget tæt på at koge over til sidst.
OG:
FCM stod konsekvent for tæt på bolden ved frispark til os - hele tiden og igen. Det skal der slås ned på første gang. Anden gang skal det give et kort.
FCM lavede SÅ mange små og store svinestreger, og når vi gav lidt igen, fik de frispark. Det kalder jeg ikke en linje. De peb så også, når de fik igen - men det er ikke dommerens skyld, bare ynkeligt.
FCM spillere modtog behandling af mange, mange omgange, men blev aldrig bedt om at gøre det uden for banen, så vi kunne komme videre med kampen OG der blev ikke lagt videre med tid til (5 minutter i anden halveg er bare mærkværdigt lidt).
Dommeren fløjtede for frispark til os ved FCM's aflyste mål, INDEN afslutningen - en klar dommerfejl; sekvensen skal spilles færdig og så skal VAR afgøre den slags situationer.
Jeg vil påstå at vi havde fået mere spil og færre afbrydelser, havde dommeren givet et gult kort eller to i første halveg allerede.
Havde Polle været klar, havde han trukket et kort i første halveg, og dermed tvunget dommeren til at begynde at dele dem ud lidt tidligere; det havde givet en kamp mere på vores præmisser.
Konklusion: elendig dommerpræstation, mest men ikke kun til FCM's fordel (deres underkendte mål kunne tænkes at få lov at stå, havde han ikke fløjtet før afslutningen; jeg kunne ikke se situationen fra min plads på C3).
Vi skulle imidlertid have tilpasset os langt hurtigere og enten fundet David-bolden frem igen, eller spille hurtigere rundt om deres psyko-pres.