New posts

Kamptråd Pokalturneringen: semifinale: AGF - FCM, torsdag d. 12.2. kl 19.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 397
  • Views Views: Views 18K
Added to Calendar: 12-02-26

Serra med ok indhop. Man så hvor uafstemt det er, da han løb ind i Bechs rum og nok skulle have spillet den bredt. Men det må komme med kamptræning.

Jeg sad og bandede over Bech - han lavede et udfald, hvor det så ud som om han ville løbe på tværs men vendte om. Det resulterede i at Serra løb lige ind i hans bane. Jeg ved ikke hvad kutymen er blandt angriberne her men Bech ville have trukket en med over og så havde der måske været hul til Serra i en forsættelse af hans løbebane. Alternativt et aflæg til Bech som dermed løb til venstre.

Jeg saa 1.halveg on/off paa arbjedet og 2.halveg fra stolen derhjemme.
Mod maaske det bedste FCM hold nogeninde(med flere ude med skader)
Det slutter med en folelese af at vi sgu kan vaere med, selvom det selvfolgeligt bliver meget svaert i Herning.
Vi skal forsoge at spille saa meget fodbold som muligt en kamp paa fysik taber vi.
En god general prove paa hvad der venter i slutspillet.

Jeg er egentlig rimelig fortrøstningsfuld på vej mod slutspillet. Det kan godt være i tabte en fodboldkamp, men det var ikke en kamp hvor vi blev sat til vægs.

Jeg tænker også det var en rigtig god generalprøve frem mod slutspillet. Vi kunne sagtens være med men manglede værktøjerne til at få løst den problemstilling de gav os. Nuvel - nogle tidligere gule kort kunne have hjulpet men vi skal kunne løse det uden. Det håber jeg JP finder frem.

Men set i forhold til hvordan KEP har talt Fcm's bredde op, så giver det mig håb, at vi sender Frederik på 19 og Kristjansson på 17 ind mens vi øger presset på dem.

På det tidspunkt har vi fået dem kørt lidt trætte og indskifterne har lidt mere plads at boltre sig på. Det gjorde de fornuftigt men uden det blev så prangende, at vi scorede. Måske de små indhop henover sæsonen, vil komme os til gode i slutspillet 🤞

1770931143451.webp

Det er ene og alene dommerens skyld at kampen bliver som den gør.
Han kunne have stoppet det allerede i først halvleg.
Alle de spilstop. Bolde som sparkes væk ved spilstop, spillere som stiller sig lige foran bolden når agf skal sparke frispark. FCM spillere som tager sig til hovedet selv om de er ramt på benet. Det bliver ikke stoppet og så bliver kampen bare uskøn og gabene.
Det er åbenbart det dagens dommer gerne vil se, et ødelæggende fodboldspil.

Jeg forstår ikke han skal dømme en semifinale? Er det virkelig det bedste vi kan finde frem til i dansk fodbold

Jeg sad og bandede over Bech - han lavede et udfald, hvor det så ud som om han ville løbe på tværs men vendte om. Det resulterede i at Serra løb lige ind i hans bane. Jeg ved ikke hvad kutymen er blandt angriberne her men Bech ville have trukket en med over og så havde der måske været hul til Serra i en forsættelse af hans løbebane. Alternativt et aflæg til Bech som dermed løb til venstre.
Sådan så jeg den slet ikke fra A4.

Jeg så den som at Bech trak en modstander med væk mod højre, så Serra kunne være gået til venstre og derved være helt fri. Men min vinkel kan godt snyde.

På ingen måde. Vi har vel 45% chance for at gå videre til finalen, for jeg synes vi er et bedre fodboldhold end FCM, selvom de nok har nogle individualister der kan gøre en forskel.

På en (lidt) bedre og lidt mere tør bane, så tror jeg vi havde spillet dem ud af brættet.
Jeg kan så informere dig om, at bookmakerne er nede på 25%. Og det odds bliver nok sænket, eftersom FCM får en del spillere tilbage til den kamp.

Vi har ik vundet i Herning siden august 2022, og FCM har ik tabt på hjemmebane i et helt år. Deres pointsnit hjemme under Tullberg er 2,83.

Det er op ad bakke, men der er sket større sensationer, og bolden er rund.

Jeg kan så informere dig om, at bookmakerne er nede på 25%. Og det odds bliver nok sænket, eftersom FCM får en del spillere tilbage til den kamp.

Vi har ik vundet i Herning siden august 2022, og FCM har ik tabt på hjemmebane i et helt år. Deres pointsnit hjemme under Tullberg er 2,83.

Det er op ad bakke, men der er sket større sensationer, og bolden er rund.
Never trust a bookie! 😄

Jeg tænker også det var en rigtig god generalprøve frem mod slutspillet. Vi kunne sagtens være med men manglede værktøjerne til at få løst den problemstilling de gav os. Nuvel - nogle tidligere gule kort kunne have hjulpet men vi skal kunne løse det uden. Det håber jeg JP finder frem.

Men set i forhold til hvordan KEP har talt Fcm's bredde op, så giver det mig håb, at vi sender Frederik på 19 og Kristjansson på 17 ind mens vi øger presset på dem.

På det tidspunkt har vi fået dem kørt lidt trætte og indskifterne har lidt mere plads at boltre sig på. Det gjorde de fornuftigt men uden det blev så prangende, at vi scorede. Måske de små indhop henover sæsonen, vil komme os til gode i slutspillet 🤞

View attachment 6134
De to unge knægte kommer også ind da Billing går ud.

Jeg er faktisk overrasket over så stor en påvirkning han har på deres spil.

Jeg er ikke skarp i deres aftaler, men jeg ved Bech er glimrende til at placere sig og indgå i småspil - fx ved chancen til Yakob. Derfor antager jeg Bech har placeret sig jf aftalen og at Serra skal gå lige ned, eller lægge bolden ud på fløjen bag Bech

Jeg er ikke skarp i deres aftaler, men jeg ved Bech er glimrende til at placere sig og indgå i småspil - fx ved chancen til Yakob. Derfor antager jeg Bech har placeret sig jf aftalen og at Serra skal gå lige ned, eller lægge bolden ud på fløjen bag Bech
Som jeg lige så den, så var Links et bredt punkt til højre. Så ville Bech tage midten (tror jeg), fordi forsvar og medspillere ved at Serra kun ville afslutte med venstre, men så trækker Serra pludselig mod midten.

Det er klart en omstilling der kunne have været anderledes hvis ikke det var tre venstrebenede spillere. Så havde Links været endnu mere bred og Bech havde søgt højre side af midten

Uanset resultatet i dag har vi en chance i returen. Ikke en stor chance men en chance trods alt.

Og så må det have været en super god kamp at få i benene før de sidste kampe i grundspillet, med en helt anden intensitet end en gennemsnitlig superligakamp og som der kun er tre hold i ligaen der kan levere. Det skal blive en fordel i de næste kampe.

Som jeg lige så den, så var Links et bredt punkt til højre. Så ville Bech tage midten (tror jeg), fordi forsvar og medspillere ved at Serra kun ville afslutte med venstre, men så trækker Serra pludselig mod midten.

Det er klart en omstilling der kunne have været anderledes hvis ikke det var tre venstrebenede spillere. Så havde Links været endnu mere bred og Bech havde søgt højre side af midten
Med Links til højre og Serra i boldbesiddelse mod feltet/mål, så er det en mindre katastrofe at Bech ikke trække venstre og åbner banen for Serra.
Han trækker enten en mand med ud og splitter forsvarerne, eller forsvarerne forbliver sammen, og han får selv hele verdens plads at trække fri i derude. Han gør i stedet omtrent det eneste, han ikke må ved at løbe et ubeslutsomt løb i midten, og det er en kæmpe gave til de to forsvarer i undertal.
At den chance fiser ud i sandet er helt og alene Bechs fortjeneste.

FCM’s taktik lykkedes perfekt: en destruktiv omgang fysik og så se om man kan lave et mål på en tilfældighed eller individuel aktion og det lykkedes på deres ene chance i anden halvleg. Jeg ved ikke hvor meget man kan kritisere modstanderne i det tilfælde, det er vel klogt og vi skulle bare løse det bedre, men havde ikke samme fysik og fik ikke rigtig spillet os rundt om det, men det er også interessant at de kom med så få spillemæssige ambitioner og derfor er jeg også fortrøstningsfuld ift foråret når banerne bliver bedre. De er jo da favoritter, men den økonomiske forskel taget i betragtning er det om ikke andet en god fornemmelse at det ikke er os der skal forsøge at ødelægge noget for et hold der er bedre spillende.

har haft en god lang samtale om kampen med en kammerat der er lige så stor fcm fan, som jeg er agf fan, altid interessant at have en saglig dialog med den anden side.

han bed sig meget fast i hvor gode vi var med bolden, og at det var netop derfor at fcm måtte ty til de uendelige frispark. derudover var han lykkelig for at linjen lå hvor den gjorde med hensyn til gule kort, eller mangel på samme, så kunne han ikke helt lade vær emed at håne over de vandt på den ene reelle afslutning de havde, men det er vel fair nok.

han sagde også at han tror fcm ville have tabt hvis polle havde været inde på midbanen.

Jeg vil ikke kritisere dommeren for at følge en klart lagt linje, for det er nu engang mest en positiv ting. Desværre var det så mest til FCMs fordel denne gang.

Til gengæld så - og det føler jeg godt, jeg kan skrive, for jeg har også gjort det før kampen i går - så er det blevet en personlig kæphest, at linjen i superligaen er gået fra engang at være lige lovligt pernitten i forhold til gule kort ved tidsudtræk til, at der nærmest *aldrig* slås ned på det. Det er en ærgerlig udvikling.

Jeg håber, der kan komme fornyet fokus på det.

Last edited by a moderator:
Jeg vil ikke kritisere dommeren for at følge en klart lagt linje, for det er nu engang mest en positiv ting. Desværre var det så mest til FCMs fordel denne gang.

Til gengæld så - og det føler jeg godt, jeg kan skrive, for jeg har også gjort det før kampen i går - så er det blevet en personlig kæphest, at linjen i superligaen er gået fra engang at være lige lovligt pernitten i forhold til gule kort ved tidsudtræk til, at der nærmest *aldrig* slås ned på det. Det er en ærgerlig udvikling.

Jeg håber, der kan komme fornyet fokus på det.
Ja dommeren kan lægge linjen som han vil, men det er også den linje han lægger, der afgør hvor seværdig og velspillet kampen bliver, og her synes jeg hans linje ødelægger spillet.

Der er jo også sådan et dommerniveau, der gør at de danske dommere ikke længer bliver inviteret med til de store internationale dommersamlinger:

Man kigger på de danske topopgør og ser bl.a. på hvordan dommerlinjen bliver lagt, og om denne linje kan bruges i f.eks. Champions League. Det konstateres sandsynligvis at dommerlinjen i gårsdagens kamp havde afgørende betydning på kvaliteten af “fodboldproduktet”, at det ikke fremmer seværdigheden, og samtidig gør at det dårligste fodboldhold gives bedre muligheder for at vinde pga. denne dommerlinje.

UEFA ønsker at fremme seværdig fodbold, og sikre at de hold der har flest seere kommer så langt som muligt.

Man må formode at Karlsen får et opgør imellem de bedste klubber, fordi han er den bedst egnede, og en præstation som den i går. er bare ikke det som UEFA ønsker i betydende internationale kampe, derfor bliver de danske dommere ikke længere inviteret ind i det fine selvskab.

Det er Michael Johansens ledelse der afgør hvilke dommerkapaciteter det er muligt at tiltrække, og Michael Johansen der definerer linjen i DBU, det er derfor hans ansvar at danske dommere ikke længere inviteres til de vigtige internationale samlinger.

JP synes heller ikke om dommerlinjen:

Med Links til højre og Serra i boldbesiddelse mod feltet/mål, så er det en mindre katastrofe at Bech ikke trække venstre og åbner banen for Serra.
Han trækker enten en mand med ud og splitter forsvarerne, eller forsvarerne forbliver sammen, og han får selv hele verdens plads at trække fri i derude. Han gør i stedet omtrent det eneste, han ikke må ved at løbe et ubeslutsomt løb i midten, og det er en kæmpe gave til de to forsvarer i undertal.
At den chance fiser ud i sandet er helt og alene Bechs fortjeneste.

Disclaimer: Jeg har ikke set situationen, fordi Viasat.

Men handler det ikke bare om manglende relationer, der skal opbygges gennem fælles spilletid?

Latest posts

Back