New posts

Kamptråd Pokalturneringen: semifinale: AGF - FCM, torsdag d. 12.2. kl 19.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 397
  • Views Views: Views 18K
Added to Calendar: 12-02-26

Kamptråd Pokalturneringen: semifinale: AGF - FCM, torsdag d. 12.2. kl 19.00
Er det ikke lidt problemet at idag har alle FCMerne styr på dem de skal dække? Eneste som formår at trække fri er Carstensen IMO. Desværre fandt hans afleveringer eller indlæg ikke en medspiller.
Omvendt, så laver de 27 frispark.

En anden dommer havde måske stoppet det allerede efter de første 5-6 stykker.

Billing river inden for 10 minutter også en AGFer omkuld i fremdrift. Sidste var Dalsgaard, husker ikke hvem den første var.

Andre havde stoppet disse ting.

Omvendt, så laver de 27 frispark.

En anden dommer havde måske stoppet det allerede efter de første 5-6 stykker.

Billing river inden for 10 minutter også en AGFer omkuld i fremdrift. Sidste var Dalsgaard, husker ikke hvem den første var.

Andre havde stoppet disse ting.

Jeg har absolut 0 forventninger til at en dansk dommer kan styre hold som fcm eller fck. Sådan er det bare når dommer niveauet er så ringe som det er.

Jeg har absolut 0 forventninger til at en dansk dommer kan styre hold som fcm eller fck. Sådan er det bare når dommer niveauet er så ringe som det er.
Thulberg er uenig, han synes det var en brandgod dommerpræstation:

Men han fik det jo også præcis som han ville have det, med ubegrænset mulighed for at begå frispark, helt uden risiko for at det blev stoppet af dommeren :)

Vi må håbe på en bedre dommer i Herning.

Der findes også dommer hvor man nærmest føler de synes det er rart, at være midtpunkt.

Men ja, det bliver tit uskønne kampe.

Jeg tror faktisk at et svinsk frispark efter 15-20 minutter fra AGF, til et gult kort havde hjulpet. Så kunne dommeren ikke “undgå” at give Mbabu et efter hans 4. frispark på Links.

Nogle gange tror jeg det hjælper, at tage det første. I dag kom det første efter 70 minutter og han endte med at uddele 4 i alt

FCM er ekstremt aggressive i deres pres og har held til at bremse alle situationer hvor de taber en nærkamp.

Det generer mig at holdeforseelser mod en mand der er gået forbi ikke giver gult. Det er en generel anke. Måske virker det trivielt, men det er ekstremt kalkuleret og hvis det ikke var vigtigt, kunne man bare lade være med at begå de frispark. Helt ok med kontakt i duellen, men når den er tabt, er den tabt. Det skal være risikoen ved ay spille med høj risiko.

AGF mistede kampen efter ca 30 min og kom først med igen, da Billing går ud. Måske kan Tingager og Poulsen gøre en forskel, men det bliver i ligaen, ikke på Heden i en kamp hvor AGF skal jagte en sejr.

På lange stræk en intens og god kamp, med tryk på kamp. Der var ingen æstetik og få chancer. Men det understreger at AGF mangler styr på midten og/eller en angriber der kan udfordre og true bagrummet. Gad vide om FCM turde gå så aggressivt til værks, hvis AGF havde en hurtig angriber?

Serra med ok indhop. Man så hvor uafstemt det er, da han løb ind i Bechs rum og nok skulle have spillet den bredt. Men det må komme med kamptræning.

Det er klart dommerens linje er medvirkende til de mange frispark men det ændrer imo ikke på, vi ikke løser deres duelspil og fysiske tilgang til kampen på samme niveau som i Herning.
Jeg tror mangel på NP er en årsag en anden at de offensive spillere havde svært ved at flytte rundt med deres overfrakke. FCM var godt forberedt og missionen med at tage Links ud af kampen lykkedes til fulde.

Vi vinder som et hold og når holdet ikke rammer dagen, så får vi det svært men vi taber kun med et mål i en kamp ingen kan brokke sig over, hvis den var endt 0-0. Det understreger bare endnu engang, vi agerer som et tophold.

Højt bundniveau.

Thulberg er uenig, han synes det var en brandgod dommerpræstation:

Men han fik det jo også præcis som han ville have det, med ubegrænset mulighed for at begå frispark, helt uden risiko for at det blev stoppet af dommeren :)

Vi må håbe på en bedre dommer i Herning.
Haha, han var henne ved 4. dommeren hver eneste gang og kommentere kendelserne.

Jeg saa 1.halveg on/off paa arbjedet og 2.halveg fra stolen derhjemme.
Mod maaske det bedste FCM hold nogeninde(med flere ude med skader)
Det slutter med en folelese af at vi sgu kan vaere med, selvom det selvfolgeligt bliver meget svaert i Herning.
Vi skal forsoge at spille saa meget fodbold som muligt en kamp paa fysik taber vi.
En god general prove paa hvad der venter i slutspillet.

Lad os ikke forfalde til dommersnak. Så er vi ikke et hak bedre end OB forleden.
Vi skal vinde returen på egne præmisser.
Jeg er ærgerligt over dommeren ikke stoppede deres nødfrispark med gule kort. Men det er en kommentar til kampen, ikke et forsøg på at delegitimere FCMs sejr.

AGF skal spille sig ud af presset og vinde kampen med den linje der er lagt, helt enig.

Det er klart dommerens linje er medvirkende til de mange frispark men det ændrer imo ikke på, vi ikke løser deres duelspil og fysiske tilgang til kampen på samme niveau som i Herning.
Jeg tror mangel på NP er en årsag en anden at de offensive spillere havde svært ved at flytte rundt med deres overfrakke. FCM var godt forberedt og missionen med at tage Links ud af kampen lykkedes til fulde.

Vi vinder som et hold og når holdet ikke rammer dagen, så får vi det svært men vi taber kun med et mål i en kamp ingen kan brokke sig over, hvis den var endt 0-0. Det understreger bare endnu engang, vi agerer som et tophold.

Højt bundniveau.
Jeg ved ikke om NP nødvendigvis havde gjort en forskel. Ja, lidt mere rutine ville måske have hjulpet, men det var jo mange steder på banen de rendte og lavede de her ting. Specielt Mbabu lavede vel 4-5 på Links alene?

Jeg synes også banen spillede rolle. Vi var lidt langsommere/forsigtige i vendingerne. Arnstad og senere Jørgensen havde et par situationer hvor jeg tænker en bedre bane havde gjort en forskel.

Jeg er egentlig rimelig fortrøstningsfuld på vej mod slutspillet. Det kan godt være i tabte en fodboldkamp, men det var ikke en kamp hvor vi blev sat til vægs.

FCM får lige præcis den kamp, de gerne vil have, og det kan man ik klandre dem for. En lukket kamp, hvor det står uafgjort er naturligvis til deres fordel, så selvfølgelig spiller de på det. Det havde vi også gjort, hvis første kamp var i Herning.

Vi bliver overmatchet fysisk i de første 2/3 af kampen. Vi har enormt svært ved at spille os ud af deres pres, og når vi så endelig kommer forbi, så bliver der lavet et frispark, eller bolden ryger ud til indkast. Det får vi desværre aldrig løst, og så er det sgu svært at hamle op med dem. Den ku sagtens have endt 0-0, men selv det resultat havde været op ad bakke, for jeg har svært ved at se os vinde i Herning. De er bare et helt andet hold på hjemmebane.

JP har fået sig noget at se til frem mod slutspillet.

Jeg er egentlig rimelig fortrøstningsfuld på vej mod slutspillet. Det kan godt være i tabte en fodboldkamp, men det var ikke en kamp hvor vi blev sat til vægs
På ingen måde. Vi har vel 45% chance for at gå videre til finalen, for jeg synes vi er et bedre fodboldhold end FCM, selvom de nok har nogle individualister der kan gøre en forskel.

På en (lidt) bedre og lidt mere tør bane, så tror jeg vi havde spillet dem ud af brættet.

På ingen måde. Vi har vel 45% chance for at gå videre til finalen, for jeg synes vi er et bedre fodboldhold end FCM, selvom de nok har nogle individualister der kan gøre en forskel.

På en (lidt) bedre og lidt mere tør bane, så tror jeg vi havde spillet dem ud af brættet.
Jeg tror vi er på 35-40% og tror ikke vi havde spillet dem ud ad brættet. Men jeg tror vi havde haft et andet udtryk, som vi kun så i perioder af kampen. Vi fik simpelthen ikke sat afleveringer nok sammen.

Hold kæft jeg kom frustreret hjem fra stadion.
Det er (næsten) aldrig dommerens skyld at man taber - Yakob kunne bare have hakket den bold op i krogen.
Men når FCM konsekvent får lov at spille med små og store svinestreger i de første 70 minutter, så er det sgu ikke nemt at være i.
Havde Nicolai Poulsen været med i dag, så havde de røvhuller fået svar på tiltale, og så var det blevet en anden kamp.

Jeg håber ikke, det bliver stilen fra vores modstandere i foråret... synes også OB gik mere til den end godt er.

Hold kæft jeg kom frustreret hjem fra stadion.
Det er (næsten) aldrig dommerens skyld at man taber - Yakob kunne bare have hakket den bold op i krogen.
Men når FCM konsekvent får lov at spille med små og store svinestreger i de første 70 minutter, så er det sgu ikke nemt at være i.
Havde Nicolai Poulsen været med i dag, så havde de røvhuller fået svar på tiltale, og så var det blevet en anden kamp.

Jeg håber ikke, det bliver stilen fra vores modstandere i foråret... synes også OB gik mere til den end godt er.
Sådan spiller de #international erfaring

Latest posts

Back