Nyheder om andre klubber
Alt er relativt og i forhold til FCK er de vel ikke rige, men tankegangen er vel at de skal købe sig tilbage til toppen så jeg tror udmeldingerne er gode nok. De nye ejere forventer at de kan gå ud og bruge de penge og blive tophold og så kører det bare derfra med store spillersalg og indtægter fra europæiske kampe osv. Det kan så blive interessant hvordan amerikanerne ser på det hvis de spenderer de penge og bare laver endnu større underskud uden at de sportslige resultater følger med. De fik vel et par hundrede millioner ind, men hvis de lige lægger 50 mio oven i deres underskud er de da hurtigt væk så de kan ikke vente for længe med at hente de indtægter hvis ikke ejerne skal komme og fylde hullet op. Lad dem endelig købe vildt og voldsomt ind uden at lykkes med at skabe et ordentligt hold, så kan det godt blive interessant at følge...
Jeg mener de har meldt ud, at de skal investere sig til succes. Derfor forventer jeg også de gør det. Men jeg mener også de har sagt, at det kommer til at ske over tid, da det ikke er holdbart at øge budgettet fra den ene dag til den anden.
Fair pointer, og meget kan have ændret sig med de investorer i forbindelse med salget.
BIF når hurtigere det budget, såfremt det er med samme lønrammer/niveau som under Troels Bech i hvert fald![]()
Det er svært, da det er lidt et definitionsspørgsmål men de er ihvertfald rigere end os og de fleste andre klubber i suppen. Til gengæld ikke lige så rige som Fck og endnu ikke Fcm.
Vi må se om det er bedre denne gang, end det var sidste gang. Der fik Troels Bech brugt rigtig mange penge men det gav vel også et mesterskab og mange hyldede ham for det - de brugte ikke så lang tid på at se underskuddene bagved. Er budgettet stort nok, øger man sandsynligheden for et mesterskab men ikke nødvendigvis en bæredygtig økonomi. I gamle dage var det jo Bif der solgte for store beløb men de er blevet overhalet af flere konkurrenter de senere år og det vil de selvfølgelig forsøge at matche. De skal have hævet deres salgspriser - det kender vi jo godt og det sker ikke fra den ene dag til den anden.