New posts

Nyheder om andre klubber

• Thread starter Thread starter Fribs
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 386K
Nyheder om andre klubber
Helenius var allerede holdt op med at score mål efter at Vallys rejste, han scorede nogle mål i starten af sæsonen og derefter vidt kun et enkelt. Vi var da heller ikke så overraskede over at han ikke bare bombede løs for AaB.

Han scorede nu 3, men ja.

Men det er interessant om AaB og deres spillere kan omstille sig ift de forhold der er, dårligere baner og anderledes spillestil og at de skal vinde flertallet af kampene. Der er ikke plads til alt for fine fornemmelser. Hold som Horsens og Sønderjyske kender rutinen og er indstillet på det og selvom Sønderjyske mister faldskærmspengene får de måske så meget hvis Holm skifter til Juve at de kan køre nogenlunde videre. Ellers er AaB's held måske at der ikke er så mange klubber med "store" budgetter, som VB og Viborg. Hvidovre rykkede dog også op uden.

Jeg håber AaB hænger fast et år mere :D Men så op igen ;D

Han scorede nu 3, men ja.

Jeg håber AaB hænger fast et år mere :D Men så op igen ;D
Han scorede fire mål helt i starten af sæsonen for Silkeborg, siden kun et enkelt. Så det var ret tydeligt at der var noget der havde fungeret rigtig godt hos Silkeborg indtil de begyndte at lhe ud af dem der servicerede ham. Han var måske også ramt af skuffelse over ikke selv at komme afsted igen som Superligatopscorer, men det lignede en spiller der også kunne få problemer med målscoringen på et AaB-hold med mangler længere tilbage. Det blev til et enkelt mål i foråret. Der bliver mere plads i førstedivision, men jeg ville være nervøs ved at sætte min lid til ham som bomber.

Helenius skal nu nok blive topscorer i 1. division.

Spændende hvordan AaB kan få spillet til at køre mod alle de hold, som vil elske at stille sig ned og tage imod dem. Det vil stille STORE KRAV til typer som Luca Prip's kreativitet. Sousas direktehed bliver meget vigtig - men er også svær at udnytte fart mod modstandere som ikke kommer frem.

Han scorede fire mål helt i starten af sæsonen for Silkeborg, siden kun et enkelt. Så det var ret tydeligt at der var noget der havde fungeret rigtig godt hos Silkeborg indtil de begyndte at lhe ud af dem der servicerede ham.

Jeg skriver altså ikke 3 mål for sjov. Han lavede 2 mål også imod Horsens i 3-2 nederlaget der i oktober.
Men det er ligegyldigt. Pointen står - at det var setuppet omkring ham i SIF som gjorde, at han lavede mål.

Min pointe er også den, altså at tager du det fra typer som PM/Helenius, så forsvinder mange af målene.
(Man skal dog ikke tage æren fra dem ift at lave de mål - for du kan ikke sætte hvem som helst til at udfylde den rolle og få samme output - og det synes jeg nogle gange det fremstår som, når folk fremlægger det i snakke, hvor man skal beskrive, hvor mål i åbent spil kommer fra, og hvordan og hvorledes. Man skal mindst ligeså meget kigge på de kanter/backs som skal levere de assists. Helenius og PM løber derinde - og giver du dem 10 chancer, så får du et godt antal mål.

SIF.png

Inter kan lave det samme trick i morgen, hvis en PL- klub vil have Bisseck.

Men det kan da godt være, at man skuler ondt imod Høgh efter den her. Han kunne jo bare have valgt at sige fra starten, at han helst ville til Bodø. Så det ligner en bevidst studehandel, hvor Høeg nok også laver 2 x sign-on fee og har kendt til manøvren i forvejen. Bodø må også, af en eller anden grund, have set en interesse i at Stabæk fik penge ud af det. Jeg er ikke sikker på, at en dansk klub ville have ageret sådan i forhold til en anden konkurrent? Historien kan dog også sagtens være den, at Bodø var i forhandlinger med AaB og AaB forsøgte at presse prisen op, så Bodø har fået lidt rabat på denne måde.

AaB var sgu ikke nødsaget til at sælge Høgh for 2,5 mio.

Vi havde jo ikke solgt for 52,5 hvis der ingen klausul var. At vi ikke kunne sælge ham til Inter for ligeså meget som Inter kunne sælge til PL dagen efter alligevel, ja det er en anden historie, som ikke har noget med potentiel dårligt købmandsskab at gøre.

Jeg tror bare AaB igen igen igen har undervurderet en angriber, som de har sendt ud (Van Weert/Prica/Høgh) - og beholdt en (Ementa) der ikke kan score om han så fik penge for det.... nå nej..jeg mener... ja I ved hvad jeg mener....
Det kan godt være at Premier League klubberne har ualmindeligt mange penge, men at de skulle købe Bisseck af Inter for mere end de selv kunne købe ham af os for, det virker ikke logisk. Der har efter sigende været interesse fra Manchester City og West Ham, så de klubber er nok beviste om at der er en attraktiv spiller med en frikøbsklausul der er langt lavere end hans værdi.

Wilfried Zaha har tilsyneladende 3 færdige tilbud klar, som han kan vælge imellem, det kan ikke afvises at Bisseck og agenten også er i en lignende forhandlingssituation lige nu, med flere bejlere som ikke har været ligeså åbenmundede som Inter omkring deres interesse. Måske er årsagen til at Bisseck ikke skynder sig til lægetjek i Milano, at han også lige vil undersøge andre muligheder?:

Jeg skriver altså ikke 3 mål for sjov. Han lavede 2 mål også imod Horsens i 3-2 nederlaget der i oktober.
Men det er ligegyldigt. Pointen står - at det var setuppet omkring ham i SIF som gjorde, at han lavede mål.
Jeg gik efter den her på Transfermarkt - der om ikke andet passer med min erindring, men ja, pointen er at han skal serviceres og at det kræver noget det virkelig fungerer godt hvis det skal ramme topscorerniveau. Der var ikke nogen speciel grund til at tro, at han ville bombe mål ind på stribe i AaB i foråret når de heller ikke adresserede problemerne på midtbanen, selvom jeg da nok havde forventet han kunne score mere end en enkelt gang. Selvfølgelig skal AaB kunne skabe mere i førstedivision og Helenius må dermed have en god chance for at blive topscorer (uden at jeg kender konkurrencen om det,) men de kan nok også få problemer med at åbne nogle forsvar og der er det måske ikke lige ham der selv skaber sine chancer.

MatchdayDateVenueForOpponentResultPos.
17/17/22ASilkeborg IF(6.)Lyngby BK (5.)2:2 CF 290'
27/22/22ASilkeborg IF(6.)FC Midtjylland (7.)1:3 CF 190'
37/31/22HSilkeborg IF(3.)Bröndby IF (7.)2:0 CF 190'
48/8/22HSilkeborg IF(2.)Aalborg BK (11.)3:1 CF 89'
58/14/22ASilkeborg IF(2.)Viborg FF (7.)2:0 CF 90'
68/21/22ASilkeborg IF(2.)Nordsjaelland (1.)0:2 CF22'
78/28/22HSilkeborg IF(1.)Odense BK (11.)1:2 CF 90'
89/2/22ASilkeborg IF(3.)FC Copenhagen (8.)1:0 CF 81'
99/11/22HSilkeborg IF(4.)Aarhus GF (5.)1:0 CF 64'
109/18/22ASilkeborg IF(4.)Randers FC (2.)3:2 26'
1110/2/22HSilkeborg IF(4.)AC Horsens (6.)2:1 CF 190'
1210/9/22ASilkeborg IF(4.)Odense BK (9.)1:1 CF 72'
1310/17/22HSilkeborg IF(4.)Randers FC (2.)3:3 CF 78'
1410/23/22ASilkeborg IF(4.)AC Horsens (10.)3:2 CF 280'
1510/30/22HSilkeborg IF(4.)Viborg FF (2.)1:2 17'
1611/6/22ASilkeborg IF(5.)Aalborg BK (11.)1:2 45'
1711/12/22HSilkeborg IF(4.)Lyngby BK (12.)0:2 CF 90'

Som en art fejring af en tur ned i glemslerne har AaB nu tilegnet sig både 1. og 2. pladsen over historiens mest stupide spillertrøjer. 1. pladsen vil til evig tid være besat af trøjen fra dengang de tillod en sponsor i form af Metax at blive en del af selve klublogoet. Det var episk! Nu har de så lavet en trøje til 2. pladsen, som er inspireret af en af de mest bøvede og tumpede slagsange, Danmark nogensinde har set. En sølle kopi af Milans "Che confusione" kaldet "Som ramt af lynet". Og derfor har man nu lavet en trøje med lyn i stedet for striber. Jeg har ingen ord... 😂

Last edited:
Som en art fejring af en tur ned i glemslerne har AaB nu tilegnet sig både 1. og 2. pladsen over historiens mest stupide spillertrøjer. 1. pladsen vil til evig tid være besat af trøjen fra dengang de tillod en sponsor i form af Metax at blive en del af selve klublogoet. Det var episk! Nu har de så lavet en trøje til 2. pladsen, som er inspireret af en af de mest bøvede og tumpede slagsange, Danmark nogensinde har set. En sølle kopi af Milans "Che confusione" kaldet "Som ramt af lynet". Og derfor har man nu lavet en trøje med lyn i stedet for striber. Jeg har ingen ord... 😂

Fy for en skefuld - den er godt nok grim!

Edit: Deres ønske om at bringe klub og fans tættere samme, og lade fansenes hyldest blive en del af trøjedesignet er sympatisk (hvis man skal stjæle så skal man stjæle fra de bedste) - Så jeg synes da de skal have point for forsøget. Det hjælper dog meget lidt når man skal have så mange minuspoint for resultatet!

Og derfor har man nu lavet en trøje med lyn i stedet for striber. Jeg har ingen ord... 😂
Jeg så på deres fansite, at der var en der fik 2. verdenskrig-associationer (SS) af de lyn - og en anden der mente at det var naturligt, nu hvor de var blevet tysk ejede :) Måske lige en grov nok spøg, dog.

Med striber i begge retninger får den almindelig fan da lov til at fremvise alle sine attributter henover bryst og mave.

Jeg så på deres fansite, at der var en der fik 2. verdenskrig-associationer (SS) af de lyn - og en anden der mente at det var naturligt, nu hvor de var blevet tysk ejede :) Måske lige en grov nok spøg, dog.

Med striber i begge retninger får den almindelig fan da lov til at fremvise alle sine attributter henover bryst og mave.
Ja, på grund af reklamen der skærer lynet over kommer toppen af brystet faktisk til at give associationer til SS-symbolet. Relativt uheldigt må man sige.

Derudover er det bare generelt noget af en øjebæ.

View attachment 2239
Enhver grafisk designer SKAL vide at et lyn på en uniform er et klassisk fascistisk symbol!
AaB bør indse at nogen har lavet en (bevidst?) fejl, og trække trøjen.
Den er klam.
Udformningen af deres lyn er endda tættere på et SS-logo end lynet på forsiden af den bog. Det er selvfølgelig også en bedre grund til at lave designet om igen end det rent æstetiske. Nordens Dresden?

Latest posts

Back