Jeg sad selv og tænkte på det.
Forskelle:
i) Anderson var i periferien af FCMs hold. Det virkede vanligt grisk og obstruerende adfærd overfor AGF, med spilleren som collateral damage
ii) Der var ingen beretning om at AGF og Anderson var enige om en kontrakt.
iii) Jensen er stadig ny i klubben og en central brik på deres hold.
Jeg kan næsten ikke forestille mig Jensen reagere som han gør, med mindre FCM har viftet millioner i sign-on for næsten af ham. Men retfærdighedsvis skal det siges, at det er spekulation fra min side, og min fantasi er ingen sandhedsdommer. Det er beretningen om enighed, derimod i større grad
MA blev jo 100% også præsenteret for et setup, da vi prøvede at hente ham i FCM. Der har sikkert ikke lagt en decideret kontrakt på bordet, men alle spillere kører jo sådan noget gennem deres agenter, som jo er i kontakt med klubberne. Det er jo det samme som her. Så er det klart, at der er noget symbolsk værdi ift at hugge en anfører kontra en periferispiller, men "spillet" er jo meget identisk.
Og selvfølgelig har FCM lokket med en kæmpe millionkontrakt, som jo er en once in a lifetime mulighed for Magnus Jensen. Men det gør alle jo, hvis de har pengene til det. Magnus Jensen vælger så bare at gå over grænsen.
Men værdien for Sønderjyske er jo kæmpe stor - manden er udset til at være forsvarskrumtap de kommende år. Ham sender man da ikke videre for 5-6 mio. Det må selv FCM og Magnus Jensen kunne forstå.
De bliver jo svækkede minimum på den korte bane og skal ud og købe en n afløser. Det er ikke sikkert der lige er en nedrykker som sælger en billigt.
Men enig - hans opførsel er forfærdelig selvom jeg godt kan forstå han gerne vil skifte.
Uden tvivl. Magnus Jensen kan jo potentielt være forskellen på overlevelse og nedrykning. Derfor er det helt forståeligt, at de vil have rigtig mange penge for at lade ham gå. Men derfor er ingen anden klub tvunget til at hoppe med på den vogn, hvis de vurderer, han ik er det værd.
Forskellen her er bare, at der er en spiller, der har ageret som et fjols.
Havde Magnus Jensen nu bare været professionel, så var den her saga jo overstået og husket som en almindelig transfer, hvor køber og sælger bare var for langt fra hinanden ift prisen.
UEFA har været nød til at tydeliggøre reglerne fordi FCM skider på dem, jeg synes det er fantastisk fan-arbejde at gøre FCM til skurken hvergang de får kritik for ikke at opføre sig ordenligt.
Og hvornår var det senest, at de gjorde det. Jeg synes, det udstråler småklubsmentalitet, og den vogn vil jeg ik hoppe med på. Der er mange ting, jeg ik bryder mig om ved den klub, men deres ageren på transfermarkedet er altså ik væsentlig anderledes end alle andre klubbers.