New posts

Nyheder om andre klubber

• Thread starter Thread starter Fribs
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 469K
Nyheder om andre klubber
Under VM spillede han alle positioner på banen pånær målmand.
Nogle gange spillede han flere positioner i samme kamp.
Bizart arbejdsom spiller.
Og de fortalte at da han kom tilbage fra VM, gik han straks i gang med at træne. Fønsskov var nød til at fortælle ham at han skulle holde noget ferie - han er virkeligt motiveret for at skabe sig en stor karriere, et helt enormt drive.

Magnus Jensen-historien kører flere steder. Men hvis man isolerer den til ham, Haderslev og FCM, er det her den passer ind.

Jeg må indrømme at være meget skuffet over Jensen i denne sammenhæng. én sæson i Haderslev har han leveret. Han har en forsvsrskollega med 3 sæsoner, der er blevet lovet et skifte.

Det er oplagt at han står sent i karrieren og gerne vil have nogle gode penge med sig videre - og sportsligt er det et stort skridt op fra nedrykningskandidat til midterhold. Men med mindre FCM er gedigne røvhuller og linker hans aftale med transferbeløbet, er det kun rimeligt at FCM betaler i hvert fald 10 mio, og nok også 12. At Haderslev kræver 15 mio kan man tage internt, hvis der skulle ligge et bud på 12 mio på bordet. Men uanset hvor meget man gerne selv vil skiftet, kan man ikke gå full bitch mode og detonere på den måde, når FCM leverer et pisbud.

Ikke at det generer FCM det fjerneste, men det er ekstremt ukollegialt på den måde at vende spilleren mod sin egen klub.

Hvis Haderslev har besvaret buddet på 5 mio med et 'I skal ikke tage kontakt til Magnus før der ligger væsentligt mere på bordet', kan man vel ikke på nogen lovlig måde stå med en historie om at spiller og køber er enig?

Så er det ikke værre. FCM har budt det de synes han er værd for dem. Det er så mindre end SE synes han er værd for dem. De gør det næppe for at få Jensen til at vende sin klub ryggen. Nu lyder det til at de kigger andet steds. Hvis vi vurderer Gretarson til 5 mio så håber jeg da ikke vi byder 10 bare fordi SE vil have det.

Den store taber i det her spil er spilleren. Hold op han har opført sig som et kæmpe fjols.

Ødelægger alt goodwill for penge.

Så er det ikke værre. FCM har budt det de synes han er værd for dem. Det er så mindre end SE synes han er værd for dem. De gør det næppe for at få Jensen til at vende sin klub ryggen. Nu lyder det til at de kigger andet steds. Hvis vi vurderer Gretarson til 5 mio så håber jeg da ikke vi byder 10 bare fordi SE vil have det.
Enig, 12-15 mio for Magnus Jensen er der jo ingen, der vil betale. At FCM har flere penge end alle andre gør jo ik, at de skal ud og betale mere, end han reelt er værd. Så har FCM jo selvfølgelig ret til at afsøge en anden mulighed, hvilket de jo så gør nu.

Magnus Jensen kommer ud af det her som en kæmpe taber, og det bliver sgu spændende at se, hvad der kommer til at ske med ham. Sønderjyske har også taget en kæmpe risiko ift harmonien i truppen og stemningen i omklædningsrummet. Det her ku godt ramme dem hårdt, men de må jo vurdere, at det er vigtigere at sætte et eksempel og signalere ret tydeligt, at ingen er over klubben.

Gad vide om FCM ku finde på at hijacke Asger Sørensen fra FCK. Han koster vist 7,5 mio, og han er trods alt fast mand i Sparta Prag.

Det er oplagt at han står sent i karrieren og gerne vil have nogle gode penge med sig videre - og sportsligt er det et stort skridt op fra nedrykningskandidat til midterhold. Men med mindre FCM er gedigne røvhuller og linker hans aftale med transferbeløbet, er det kun rimeligt at FCM betaler i hvert fald 10 mio, og nok også 12. At Haderslev kræver 15 mio kan man tage internt, hvis der skulle ligge et bud på 12 mio på bordet. Men uanset hvor meget man gerne selv vil skiftet, kan man ikke gå full bitch mode og detonere på den måde, når FCM leverer et pisbud.
Det er da ikke rimeligt, at FCM betaler et tocifret millionbeløb, hvis de vurderer, at han kun er det halve værd. Magnus Jensen har kun spillet for bundklubber og været skiftevis i 1. division og superligaen. Han er 29 år og midtstopper. Selvfølgelig er han ikke 10-15 mio værd i dagens marked. Men han er vanvittigt vigtig for Sønderjyske, og derfor presser de jo citronen. Det skal en anden klub da ik bødle for.

Jeg var da blevet rasende, hvis CV havde betalt så mange penge for ham.

Det er udelukkende Magnus Jensen, som kommer ud som en gigantisk taber og skurk i den her case.

Selvfølgelig skal FCK og FCM betale en højere pris for spillere end andre. Sådan er markedsmekanismerne.
Vi kan jo evt hoppe ind og købe ham for et mindre beløb. Problem solved.
Sådan er markedsmekanismerne altså ik. Specielt ik 4 uger før vinduet lukker.

Hvis FCK eller FCM vurderer, at en spiller er prissat for højt, så kan de bare smutte over til næste spiller. Sådan er det jo for alle.

Sådan er markedsmekanismerne altså ik. Specielt ik 4 uger før vinduet lukker.

Hvis FCK eller FCM vurderer, at en spiller er prissat for højt, så kan de bare smutte over til næste spiller. Sådan er det jo for alle.
Det er de da i høj grad. Men du har ret i, at en rig klub bare kan vælge en anden - lige så dyrt prissat - spiller.

Det er da ikke rimeligt, at FCM betaler et tocifret millionbeløb, hvis de vurderer, at han kun er det halve værd. Magnus Jensen har kun spillet for bundklubber og været skiftevis i 1. division og superligaen. Han er 29 år og midtstopper. Selvfølgelig er han ikke 10-15 mio værd i dagens marked. Men han er vanvittigt vigtig for Sønderjyske, og derfor presser de jo citronen. Det skal en anden klub da ik bødle for.

Det er udelukkende Magnus Jensen, som kommer ud som en gigantisk taber og skurk i den her case.
Nej det er i høj grad også FCM der kommer ud som en kæmpe taber og skurk i det her, at starte forhandlinger med en spiller, med 2 år tilbage på kontrakten, uden tilladelse fra ejerklubben, er uanset hvem man er, ringe opførsel. Jeg håber SønderjyskE holder fast, og FCM bliver så desperate i aften omkring kl 23 så de ender med at betale en voldsom overpris for ham, det har Anders Holch råd til.

Nej det er i høj grad også FCM der kommer ud som en kæmpe taber og skurk i det her, at starte forhandlinger med en spiller, med 2 år tilbage på kontrakten, uden tilladelse fra ejerklubben, er uanset hvem man er, ringe opførsel. Jeg håber SønderjyskE holder fast, og FCM bliver så desperate i aften omkring kl 23 så de ender med at betale en voldsom overpris for ham, det har Anders Holch råd til.
Jeg synes godt nok, at man skal have sine store ANTI-FCM-briller på for at kunne melde dem som en taber i den her sag. Jeg har heller ik set Sønderjyske gå ud og klandre FCM for noget. ALLE ved, at der konstant bliver forhandlet på agentniveau. Det har intet at gøre med ringe opførsel. At Magnus Jensen så vælger at blive tøsefornærmet og opfører sig som et fjols, er udelukkende hans problem.

Det er FCM, der har de bedste kort på hånden. Hvis nogen bøjer sig, så gætter jeg på, at det bliver Sønderjyske. Men det gør de nok ik, for så taber de godt nok ansigt, når de allerede har smidt ham af holdet.

Enig. FCM skal ikke betale mere end de kan se værdi i.

Men det er rimeligt i relationen mellem Jensen og Haderslev, at klubben må forlange en ordentlig sum penge for at slippe ham.

Og det er absolut urimeligt at FCM går ind og bruger spilleren mod Haderslev. Det er effektivt i situationen, men samtig en adfærd der ødelægger deres anseelse hos de andre klubber - gætter jeg på. Om FCM er ligeglade? Sikkert.

Enig. FCM skal ikke betale mere end de kan se værdi i.

Men det er rimeligt i relationen mellem Jensen og Haderslev, at klubben må forlange en ordentlig sum penge for at slippe ham.

Og det er absolut urimeligt at FCM går ind og bruger spilleren mod Haderslev. Det er effektivt i situationen, men samtig en adfærd der ødelægger deres anseelse hos de andre klubber - gætter jeg på. Om FCM er ligeglade? Sikkert.
Det er fuldt forståeligt, at Sønderjyske vil presse citronen så meget som muligt. Det er fuldt ud rimeligt. Ligesom det er fuldt ud rimeligt, at FCM ik vil betale mere end 6 mio.

Det er så bare ærgerligt for Sønderjyske, at de har en spiller, der opfører sig som et fjols, men jeg tvivler altså på, at det er FCM's værk, at MJ er et fjols.

Da Mikael Andersson lagde det berømte fængselsbillede op på Instagram, da FCM ik ville sælge til os, var det så os, der var en usympatisk klub og en flok gedigne røvhuller?

Jeg synes godt nok, at man skal have sine store ANTI-FCM-briller på for at kunne melde dem som en taber i den her sag. Jeg har heller ik set Sønderjyske gå ud og klandre FCM for noget. ALLE ved, at der konstant bliver forhandlet på agentniveau. Det har intet at gøre med ringe opførsel. At Magnus Jensen så vælger at blive tøsefornærmet og opfører sig som et fjols, er udelukkende hans problem.

Det er FCM, der har de bedste kort på hånden. Hvis nogen bøjer sig, så gætter jeg på, at det bliver Sønderjyske. Men det gør de nok ik, for så taber de godt nok ansigt, når de allerede har smidt ham af holdet.
Jeg ved godt at du ser FCM som ufejlbarlige og som en klub der aldrig træder ved siden af, men alle andre kan sagtens se at FCM igen igen igen igen igen, har taget direkte kontakt til en spiller og efter sigende givet han et tilbud som han skulle have accepteret. Dette kan selvfølgelig igen være FCM propaganda ligesom med Tobias Bech, det er bare sjovt at det altid er FCM der er involveret i de her svinestreger, hvis de er så ufejlbarlige.

En ting er helt sikker: MJ er færdig i sønderjyske hvis det reelt er en straf der iværksat imod ham. Så smider han småkagerne, hæver sin hyre og slår op i banen og alle andre end sønderjyske og MJ vinder på det. Sønderjyske svækkes, MJ har mistet tilliden til klubben og vi andre kan undres over det sjitshow fcmuh har fået sst igang her.
Med mindre at som en anden skriver at Herning life pludselig GODTkan finde flere penge sent i aften.
Der er ihvertfald en del underholdning i det her for os uden for!!

Det er fuldt forståeligt, at Sønderjyske vil presse citronen så meget som muligt. Det er fuldt ud rimeligt. Ligesom det er fuldt ud rimeligt, at FCM ik vil betale mere end 6 mio.

Det er så bare ærgerligt for Sønderjyske, at de har en spiller, der opfører sig som et fjols, men jeg tvivler altså på, at det er FCM's værk, at MJ er et fjols.

Da Mikael Andersson lagde det berømte fængselsbillede op på Instagram, da FCM ik ville sælge til os, var det så os, der var en usympatisk klub og en flok gedigne røvhuller?
Jeg sad selv og tænkte på det.

Forskelle:

i) Anderson var i periferien af FCMs hold. Det virkede vanligt grisk og obstruerende adfærd overfor AGF, med spilleren som collateral damage
ii) Der var ingen beretning om at AGF og Anderson var enige om en kontrakt.
iii) Jensen er stadig ny i klubben og en central brik på deres hold.

Jeg kan næsten ikke forestille mig Jensen reagere som han gør, med mindre FCM har viftet millioner i sign-on for næsten af ham. Men retfærdighedsvis skal det siges, at det er spekulation fra min side, og min fantasi er ingen sandhedsdommer. Det er beretningen om enighed, derimod i større grad

Men værdien for Sønderjyske er jo kæmpe stor - manden er udset til at være forsvarskrumtap de kommende år. Ham sender man da ikke videre for 5-6 mio. Det må selv FCM og Magnus Jensen kunne forstå.
De bliver jo svækkede minimum på den korte bane og skal ud og købe en n afløser. Det er ikke sikkert der lige er en nedrykker som sælger en billigt.

Men enig - hans opførsel er forfærdelig selvom jeg godt kan forstå han gerne vil skifte.

Jeg ved godt at du ser FCM som ufejlbarlige og som en klub der aldrig træder ved siden af, men alle andre kan sagtens se at FCM igen igen igen igen igen, har taget direkte kontakt til en spiller og efter sigende givet han et tilbud som han skulle have accepteret. Dette kan selvfølgelig igen være FCM propaganda ligesom med Tobias Bech, det er bare sjovt at det altid er FCM der er involveret i de her svinestreger, hvis de er så ufejlbarlige.
Overhovedet ik, men synes, det er tåkrummende og på grænsen til småklubsmentalitet, at man konstant prøver at tegne en dansk klub som værende en flok værre røvhuller, der konstant skider på reglerne.

Mon ik DBU, UEFA og FIFA havde gjort noget, hvis FCM som de eneste i hele verden sked på reglerne.

Jeg er generelt overrasket over, hvor lidt viden der generelt er om, hvordan en transfer overhovedet bliver sat sammen. Det der med at en klub spørger en anden klub om lov, er simpelthen ren fantasi.

Overhovedet ik, men synes, det er tåkrummende og på grænsen til småklubsmentalitet, at man konstant prøver at tegne en dansk klub som værende en flok værre røvhuller, der konstant skider på reglerne.

Mon ik DBU, UEFA og FIFA havde gjort noget, hvis FCM som de eneste i hele verden sked på reglerne.

Jeg er generelt overrasket over, hvor lidt viden der generelt er om, hvordan en transfer overhovedet bliver sat sammen. Det der med at en klub spørger en anden klub om lov, er simpelthen ren fantasi.
UEFA har været nød til at tydeliggøre reglerne fordi FCM skider på dem, jeg synes det er fantastisk fan-arbejde at gøre FCM til offeret hvergang de får kritik for ikke at opføre sig ordenligt.

Latest posts

Back