New posts

Nyheder om andre klubber

• Thread starter Thread starter Fribs
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 8K
  • Views Views: Views 506K
Nyheder om andre klubber
Og som sagt - jeg vinder ikke popularitetskonkurrence ved at åbne denne diskussion

Jeg synes, diskussionen er interessant og du argumenter sagligt for dine synspunkter.
Jeg er enig langt henad vejen med dig men bundlinjen for mig er bare, at uligheden i dansk fodbold er blevet alt for stor og i for mange sæsoner er der slet ikke tale om reel spænding, for vi ved jo i sidste ende er det oftest, FCK som vinder og hvis ikke er det FCM.
Europæisk erfaring og penge er en del af problemet men løsningen har jeg ikke udover en radikal reform af hele pengesystemet herunder transfers, lønninger og MCO forbud.

I alt den tid jeg har debatteret AGF på internettet helt tilbage til Fæstningen, har vi håbet at få en sund økonomi og få indløst det potentiale, der er i Århus. Nu er potentialet indløst eller godt på vej, et stort nyt flot moderne stadion er klar om få år, der er godt gang i fanscenen og økonomien er sund, alligevel er forspringet til de bedste bare vokset og vokset og her mener jeg til mesterskabet for økonomien har soleklart gjort os til et top 6 hold med medaljechancer men ingen af os er tilfredse med kun det.
Som Uglen skrev i et andet indlæg, er eksterne investorer og måske endda helt nyt ejerskab vores håb eller rettere mareridt med tanke på Esbjerg og AaB som 2 eksempler.
Det er en deprimerende tanke.

Jeg fryder mig squ lidt over mange FCK fans ikke kan logge på FCKTV. Ikke på vegne af fansene men at FCK har bestemt kampen kun kan ses med et FCKTV abb.
Det kan måske få JN til ikke at gå samme vej selvom håbet er lille.
Jeg tror desværre ikke skal sætte dine forventninger for højt.

TV Selskaberne og UEFA osv har for stor gevinst til de kampe.

Da Real Madrid, Barcelona, Juventus osv var ved at skabe Superleague var det netop TV pengene der gjorde forskellen.

20 millioner seere i Asien der betaler 1 dollar for at se kampen, som klubben deler.

Jeg tror desværre ikke skal sætte dine forventninger for højt.

TV Selskaberne og UEFA osv har for stor gevinst til de kampe.

Da Real Madrid, Barcelona, Juventus osv var ved at skabe Superleague var det netop TV pengene der gjorde forskellen.

20 millioner seere i Asien der betaler 1 dollar for at se kampen, som klubben deler.

Jeg er ikke sikker på, jeg forstår din pointe?

Jeg så også godt klippet med Mads Junker i går. Det var rygklapper automatpilot og argumentation ude af propertioner. Som sædvanlig.

Jeg gad godt se en samregning af, hvad FCK har handlet for i samtlige danske klubber de sidste 10 år. Sammenholdt med en præcis profeti om, hvad de spillere ville havde gået for, havde FCK ikke været i gruppespil, i nogen turnering, i samme periode. Enten til FCKs lavere bud. Eller til andre klubber. Og den forskel holdt op i mod, den prestige (og dermed mulighed for at trække spillere til) og indtjening FCK har opnået kva de europæriske resultater de har lavet.

At der skal relativt små beløb til pr seer før end klubberne får flere penge ud af, at producere selv.
Jeg vil også hellere spytte penge i AGF's kasse end i Viaplays, så jeg synes bare JN skal gi' den gas når vi i næste sæson kommer i Champions League. Tøffe og BSN som studieværter, Gunnar Lind og Lars Lundkvist som kommentatorpar (det bliver dejligt stille fremfor det sædvanlige ævleri) og Peter Graulund som terrieren på sidelinjen, der spørger spillere og trænere om deres følelser mv. Det bliver stort.

At der skal relativt små beløb til pr seer før end klubberne får flere penge ud af, at producere selv.

Jeg aner ikke, hvad Viaplay tilbød FCK men en million kroner er nok ikke overdrevet. Hvis det er sandt, skal FCK hente små 15000 ekstra abonnementer bare for at matche. Dertil mister de øget eksponering både for dem selv og for sponsorer.

Jeg forstår FCKs rationale men jeg er ikke og bliver aldrig enige i, det er vejen i form af fanpleje og øget faninteresse.

Jeg vil også hellere spytte penge i AGF's kasse end i Viaplays, så jeg synes bare JN skal gi' den gas når vi i næste sæson kommer i Champions League. Tøffe og BSN som studieværter, Gunnar Lind og Lars Lundkvist som kommentatorpar (det bliver dejligt stille fremfor det sædvanlige ævleri) og Peter Graulund som terrieren på sidelinjen, der spørger spillere og trænere om deres følelser mv. Det bliver stort.

Så tager satme hellere i mod det tilbud ekskæresten gav mig i weekenden om jeg ikke lige har lyst til at møde hendes nye kærestes familie 😱

Jeg aner ikke, hvad Viaplay tilbød FCK men en million kroner er nok ikke overdrevet. Hvis det er sandt, skal FCK hente små 15000 ekstra abonnementer bare for at matche. Dertil mister de øget eksponering både for dem selv og for sponsorer.

Jeg forstår FCKs rationale men jeg er ikke og bliver aldrig enige i, det er vejen i form af fanpleje og øget faninteresse.
Hvis Viaplay tilbyder 1 million, så skal de finde 13.500 mennesker der vil betale 75,- kr.

Malmø har cirka 20.000 tilskuere pr kamp.

Måske de kan finde en partner også til produktionen

Alene i startpenge for at deltage i ligaspillet i Champions League vil FCK være sikret 139 millioner kroner. Dertil kommer langt flere præmiepenge undervejs end i de øvrige to turneringer.

Startpengene i Europa League lyder på 32 millioner kroner. Der er yderligere et spring ned til den tredje og lavest rangerede klubturnering, Conference League, hvor startpengene udgør 24 millioner kroner.

Det er et sygt system. Nu kan man sige, FCK alligevel er så langt foran økonomisk men prøv at forestille Bodø kvalificerer sig eller en anden klub i en mindre liga hvor jævnbyrdigheden er stor.

139 mio bare for at møde til start i gruppespillet, det er vel mere end vores 2 store transfervinduer tilsammen.

Latest posts

Back