New posts

Nyheder om andre klubber

• Thread starter Thread starter Fribs
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 8K
  • Views Views: Views 504K
Jeg har en god ven, som var inkarneret United fan, han er næsten stoppet med at følge med og hvis jeg spurgte ham, hvem United møder i premiererunden, tror jeg ikke, han ved det.

Altså han så masser af United da det gik godt, men nu gider han ikke mere?
Tror man skal passe på med at bruge United fans som eksempler på fodboldens udvikling sådan generelt 😄
Jeg er sikker på at Liverpool fans ser mere fodbold i dag end de gjorde for 10 år siden, på trods af den kedelige udvikling TV har bidraget med.

Hvis man var i tvivl om hvor arrogant og ignorant neeeees var, så værsgo -

Jeg synes helt oprigtigt, han opfører sig sammenligneligt med Donald Trump, som keg er ganske overbevist om, er psykopat. Det her citat er priceless:

‘ - I må venligst gerne sige til mig, hvis jeg en dag sidder som FC København-træner og kommer med undskyldninger på den måde. Så lukker I bare pressemødet ned.’

Manden laver ikke andet end at komme med undskyldninger. FCK har dårligere forhold for at komme i Europa end Malmø, selvom Malmø har mindre forberedelsestid. Hands reglerne er imod FCK, selvom det egentlig bare er Neestrup, der ikke kender dem. Det var bare de to seneste.

Ståle Solbakken fremstår sympatisk i sammenligning med Neestrup.

Gode pointer.

FCK er i deres egen liga for mig at se. Men lad tage den med FCM. Det bliver lidt en hønen-og-ægget drøftelse.

Vi skal 100% løfte vores scouting- talentarbejde betydeligt for at kunne hente FCM. Det er en nødvendig men ikke tilstrækkelig forudsætning. De har været i gang i mange år med akademi, Nigeria, Mafra og scoutingnetværk i lande hvor vi ikke er. Bare at komme derop vil tage måske fem år, og FCM holder ikke stille i mellemtiden - deres ansættelse af Broe og Figo i nøglepositioner viser det. De er sygt ambitiøse.

Ja, vi kan outmatche dem på sponsor- og matchday med det nye stadion. Lad os for sjov skyld sige, at vi kan hente 60 mio. kr. på dem i de to katagorier (40+20). De penge henter de ind ved groft sagt at være næsten sikker på COL allerede i dag. Så er vi lige vidt.
Enig, de må for næsten alt i verden ikke kvalificere sig til CL, for der er pengene abnorme.

Men de sælger og køber bedre qua europæisk deltagelse næsten hvert år. Buksa sagde ved ankomsten sidste år, at han kom derud fordi det var chancen for CL og nærmest garanti for EL - han var ikke taget til AGF selv hvis vi havde matchet hans løn. De sælger også for højere beløb, fordi deres potentielle købere har set en spiller præstere internationalt - de kan sælge til en højere hylde end vi kan qua Europa. (FCN synes jeg er lidt udenfor nummer her, fordi de er så specielle, men det er en smagssag). FCM får groft sagt en bedre spiller end os for samme købssum, og de kan sælge den samme spiller for 50 mio. kr. mere. Det jeg spørger mig selv om er: hvordan skal vi kunne matche de to uligheder uden selv at være i Europa ?

Det er derfor jeg synes vores genvej til europæisk ligaspil er vigtig, og der er 15. pladsen enormt interessant lige præcis for os. Vel vidende at risikoen er, at FCM løber yderligere fra os. De vil dog næppe kvalle ind i CL fra en 2. plads.

Og som sagt - jeg vinder ikke popularitetskonkurrence ved at åbne denne diskussion :-)
Fair nok. Jeg skal vist moderere mig lidt. Det er selvfølgelig ikke i AGF’s interesse, at alle (andre) danske hold crasher og burner i Europa. Tværtimod.

Det er når det gælder kvalifikation til især CL-, men også EL-ligaspil, at konklusionen er klar, for mig at se.

Personligt har jeg så en prik med popbrillerne fra heden, klassens frække dreng, som jeg gerne ser tabe så mange fodboldkampe som absolut muligt… 😜

Jeg synes helt oprigtigt, han opfører sig sammenligneligt med Donald Trump, som keg er ganske overbevist om, er psykopat. Det her citat er priceless:

‘ - I må venligst gerne sige til mig, hvis jeg en dag sidder som FC København-træner og kommer med undskyldninger på den måde. Så lukker I bare pressemødet ned.’
Neestrump!
Det bliver vist nogle korte pressemøder, når FCK taber.

Fair nok. Jeg skal vist moderere mig lidt. Det er selvfølgelig ikke i AGF’s interesse, at alle (andre) danske hold crasher og burner i Europa. Tværtimod.

Det er når det gælder kvalifikation til især CL-, men også EL-ligaspil, at konklusionen er klar, for mig at se.

Personligt har jeg så en prik med popbrillerne fra heden, klassens frække dreng, som jeg gerne ser tabe så mange fodboldkampe som absolut muligt… 😜
Helt enig, det er især CL der vil være en yderligere game changer for FCM.

Jeg bor i Holstebro, så jeg har en kæmpe prik med dem....

Igen en VAR fejl i en Fcm kamp som faldt ud til deres fordel.

Har stadig ikke tilgivet dommeren og VAR-teamet for det klokkeklare straffespark Bech skulle have haft (var det ikke sidste sæson):mad:

Dommerteamet dømmer rigtigt men VAR sørger for en forkert beslutning - klasse:whistle:

- En efterfølgende kalibrering viste, at angriberen var offside med 15 cm, som også var det, dommerteamet havde dømt i første omgang. Målet skulle derfor ikke være godkendt.

Har stadig ikke tilgivet dommeren og VAR-teamet for det klokkeklare straffespark Bech skulle have haft (var det ikke sidste sæson):mad:

Dommerteamet dømmer rigtigt men VAR sørger for en forkert beslutning - klasse:whistle:

Gad vide hvad FCK siger til deres "fejl" ikke nævnes.. Det må jo være ren korruption!

Eller hvad med det MEM-‘straffespark’ på Cho, som VAR ikke blandede sig i? Absurd. Der kom aldrig en forklaring, og der har da heller ikke (mig bekendt) været dømt et lignende straffespark siden. Det er vel en slags trøst.

Det er jeg faktisk lodret uenig i. Jeg vil elske, hvis JN går samme vej. Hvad er alternativet? At viaplay køber den, så jeg skal have abonnement der? Eller bold+/EB+? Eller skrækeksemplet med SolidSport, der fx sender SIF på torsdag, som pay-per-view for 15 EUR?

Dybt uenig fordi prisen på FCKTV kommer for langt de fleste oveni et Viaplay abonnement ergo en ekstra udgift.
Jeg kommer til at se lige præcis 0 kampe på AGFTV med mindre jeg kan se ALLE AGF kampe.

Altså han så masser af United da det gik godt, men nu gider han ikke mere?

Sådan en kommentar er passende, hvis du vidste mere nu er den bare provokerende. Nej, han begyndte at holde med United i slut 70erne men siden Glazers køb har han stille og roligt mistet interessen ligesom jeg har men jeg har trods alt holdt ved.

Tror man skal passe på med at bruge United fans som eksempler på fodboldens udvikling sådan generelt

Aner ikke hvad du vil sige.

Eller hvad med det MEM-‘straffespark’ på Cho, som VAR ikke blandede sig i? Absurd. Der kom aldrig en forklaring, og der har da heller ikke (mig bekendt) været dømt et lignende straffespark siden. Det er vel en slags trøst.

Jo der kom en forklaring i Viaplay programmet VARrummet, hvor dommerformanden sagde at det ikke er en dommerfejl at dømme straffe der (fordi nogle kriterier er opfyldt for strafbar forseelse og derfor blandede VAR sig heller ikke) men valideringsgruppen har vurderet den til at der ikke skal fløjtes i sådanne situationer og derfor hælder mere til spil videre.

Latest posts

Back