New posts

Ny Ceres Park

• Thread starter Thread starter mono
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 9K
  • Views Views: Views 689K
Ny Ceres Park
Lyder plausibelt.

Så må vi tage os godt betalt!

Jeg er ret glad for ordningen. Der må være nogle fordele ved, at drive stadion f.eks hele teamet omkring banerne med deres udstyr osv.
Det var vist også et krav fra AGF fra starten at de skulle stå for banen. Kommunens gartnere kan være dygtige nok til at holde de almindelige græsbaner rundt omkring, men der skal dedikerede eksperter til at holde en bane på top Superliganiveau.

Det var vist også et krav fra AGF fra starten at de skulle stå for banen. Kommunens gartnere kan være dygtige nok til at holde de almindelige græsbaner rundt omkring, men der skal dedikerede eksperter til at holde en bane på top Superliganiveau.
Ligesom jeg tænker, når afstanden ikke er større at der næsten kan passes med det udstyr og de folk der alligevel er på Fredensvang.

Vækstlys er nok sværere at flytte dog

Ligesom jeg tænker, når afstanden ikke er større at der næsten kan passes med det udstyr og de folk der alligevel er på Fredensvang.

Vækstlys er nok sværere at flytte dog
Noget af det der var ved at blive sparet væk, men kom ind igen, var de der faciliteter på østsiden til maskiner og andet udstyr til banen. Jeg tænker der må være lidt overlap så noget kan bruges både der og på Fredensvang, men de slipper heldigvis for at skulle køre det hele frem og tilbage hele tiden. Jeg ved ikke om de bruger vækstlys på Fredensvang, det er måske nok mest noget man tager i brug på stadion fordi kampene skal spilles der, mens man bedre kan flytte noget træning til en kunststofbane.

Så har Stiften brug for at få clicks igen, så de har fået “”EKSPERTEN”” Per Nikolaj Bukh til at komme med sine “”EKSPERT””-udtalelser. Han har erkendt at stadionkontrakten sandsynligvis vil gå igennem ankestyrelsen, selvom beløbet er under 1/5 af det beløb han tidligere har sagt at stadionlejen skulle koste. Så i stedet for at erkende at han tog grusomt fejl med sine “”EKSPERT””-udtalelser, , så vælger han i stedet at latterliggøre aftalen, og svine den til med udtalelser som “Den går igennem hvis de holder tungen lige i munden og undgår at grine”.

Det er for nemt at kalde sig “”EKSPERT”” og så når “”EKSPERT””-udtalelsen viser sig at være trukket ud af røven, og lysår fra virkeligheden, så kan man svine alle dem der ikke giver en ret, uanset om det er Kroman Reumert, Aarhus Kommune eller sågar Ankestyrelsen.

Seriøse aviser bør holde sig fra sådan en fantast, der ikke har forstand på de regler og den lovgivning han udtaler sig om.

Jeg har haft Roger Buch som underviser. Han mødte op, sagde noget og gik igen.

Den eneste person, jeg nogensinde har set holde tal på sine medieoptrædender på egen hjemmeside. Herlig type, som har fundet sig en ægte niche som kommunalforsker ☺️
Jeg synes faktisk ikke hans udtalelser var helt så åndsvage, men han har så heller ikke så meget han skal trække i land som ham fantasten. Roger Buch har en pointe, når han siger at folketinget har lavet nogle regler om at kommunerne ikke må støtte private virksomheder, og hvis man opfatter en fodboldklub alene som en privat virksomhed, så er det problematisk.

Jeg mener dog ikke at man kan sammenligne det, som han gør, med at få et stykke tømrerarbejde billigst muligt, når man f.eks. renoverer en daginstitution. De kommunale skattekroner skal komme alle til gode, ikke kun skoleeleverne, børnehavebørnene og plejehjemsbeboerne, men også langt størstedelen af kommunens befolkning som betaler store summer i kommuneskat.

Hvis man reducerer alle kommunens udgifter til kun at handle om institutionerne, så bliver det mere og mere vanskeligt at forstå, hvorfor man skal betale så store summer i skat.

Jeg har ikke andre udgifter der koster flere hundrede tusinde kroner om året, men jeg har en udgift til kommunen på det beløb, og for det får jeg (måske) en plejehjemsplads når jeg bliver gammel, en vej at køre på arbejde på, og tømt min skraldespand. Det er utroligt mange penge for forsvinde lidt den anden vej. Derfor er det vigtigt at kommunen også tilbyder andet og mere end det, f.eks. sport- og kulturtilbud, som giver kvalitet til byen, og en by der er værd at bo i.

Jeg har haft Roger Buch som underviser. Han mødte op, sagde noget og gik igen.

Den eneste person, jeg nogensinde har set holde tal på sine medieoptrædender på egen hjemmeside. Herlig type, som har fundet sig en ægte niche som kommunalforsker ☺️
Det er muligt han er det, men det er jo rene synsninger osv. At kalde Bukh og Buch for "eksperter" igen og igen er jo latterligt. Den ene er Cand oecon og beskæftiger sig med "økonomistyring", den anden er politolog. Hvorfor spørger de ikke en rigtig ekspert, dvs. med indsigt i jura, lejeforhold, etc? Det er jo tendentiøst.
Nu må de så give fortabt og kan ikke styre deres antipatier.

Det er muligt han er det, men det er jo rene synsninger osv. At kalde Bukh og Buch for "eksperter" igen og igen er jo latterligt. Den ene er Cand oecon og beskæftiger sig med "økonomistyring", den anden er politolog. Hvorfor spørger de ikke en rigtig ekspert, dvs. med indsigt i jura, lejeforhold, etc? Det er jo tendentiøst.
Nu må de så give fortabt og kan ikke styre deres antipatier.
Jeg er enig og beklager, hvis ironien ikke kom ordentligt til udtryk ☺️

Både den ene og den anden er helt sikkert eksperter på bestemte områder.

Man mister bare troværdighed når man bliver "ekspert" i alt.
Ja ikke mindst når man som Nikolaj Bukh rammer så langt fra skiven, som med hans udtalelse om at lejen skulle være helt astronomisk, og så viser det sig, at det overhovedet ikke var korrekt. Sådan noget kan man ikke rigtigt holde til i længden, hvis man skal kunne fungere som ekspert. Han burde holdes op på de tidligere udtalelser, når nu han i den grad vender på en tallerken, og nu siger at det ikke er i strid med reglerne, (hvilket det jo ikke kan være når han siger at lejekontrakten sandsynligvis bliver godkendt at ankenævnet)

Ja ikke mindst når man som Nikolaj Bukh rammer så langt fra skiven, som med hans udtalelse om at lejen skulle være helt astronomisk, og så viser det sig, at det overhovedet ikke var korrekt. Sådan noget kan man ikke rigtigt holde til i længden, hvis man skal kunne fungere som ekspert. Han burde holdes op på de tidligere udtalelser, når nu han i den grad vender på en tallerken, og nu siger at det ikke er i strid med reglerne, (hvilket det jo ikke kan være når han siger at lejekontrakten sandsynligvis bliver godkendt at ankenævnet)

Har I læst historien i Stiften om de mulige konsekvenser, hvis Ankestyrelsen ikke godkender lejeaftalen?

Lars Hovbakke Sørensen er ekspert i ekspertise, og han ser det som stærkt sandsynligt, at byggeriet snart bliver sat i stå, mens Ankestyrelsen vurderer sagen om lejekontrakten.

Problemet er ifølge eksperten, at styrelsen sandsynligvis først vil godkende kontrakten, når stadion er færdigopført, hvilket ifølge ham ikke er muligt, da byggeriet jævnfør paragraf 5 i lov om stadionlejekontraktgodkendelsesprocedurer ikke må færdiggøres, så længe lejekontrakten endnu ikke er godkendt. Det er i hvert fald Lars Hovbakke Sørensens tolkning af loven.

Bo jensen har i øvrigt sagt op og er blevet erstattet af John Yossarian. Han var byggerådgiver i forbindelse med opførelsen af Berlins lufthavn og stod for al dialog med myndighederne. Derfor bør vi have fået en stærk mand på holdet med stor erfaring på området, så det hele skal sikkert nok gå trods Lars Hovbakke Sørensens udtalelser. Jeg er i hvert fald fuld af fortrøstning.

Har I læst historien i Stiften om de mulige konsekvenser, hvis Ankestyrelsen ikke godkender lejeaftalen?

Lars Hovbakke Sørensen er ekspert i ekspertise, og han ser det som stærkt sandsynligt, at byggeriet snart bliver sat i stå, mens Ankestyrelsen vurderer sagen om lejekontrakten.

Problemet er ifølge eksperten, at styrelsen sandsynligvis først vil godkende kontrakten, når stadion er færdigopført, hvilket ifølge ham ikke er muligt, da byggeriet jævnfør paragraf 5 i lov om stadionlejekontraktgodkendelsesprocedurer ikke må færdiggøres, så længe lejekontrakten endnu ikke er godkendt. Det er i hvert fald Lars Hovbakke Sørensens tolkning af loven.

Bo jensen har i øvrigt sagt op og er blevet erstattet af John Yossarian. Han var byggerådgiver i forbindelse med opførelsen af Berlins lufthavn og stod for al dialog med myndighederne. Derfor bør vi have fået en stærk mand på holdet med stor erfaring på området, så det hele skal sikkert nok gå trods Lars Hovbakke Sørensens udtalelser. Jeg er i hvert fald fuld af fortrøstning.
Det er noget vrøvl, der er ingen krav om at Ankestyrelsen skal godkende noget som helst, det er et ønske Aarhus Kommune har haft, for at lukke munden på kritikere (læs Ena), og sikre sig imod efterfølgende at komme i problemer. Men lejekontraktern på de to stadions i Farum og Silkeborg er aldrig blevet godkendt af Ankestyrelsen.

Lars Hovbakke Sørensen er ekspert i ekspertise
Han har også engang skrevet en bog. Faktisk 2, det er et tobindsværk. Og så er han også kongehusekspert.

Man kan godt mørke åget fra hans vid.

Det er noget vrøvl, der er ingen krav om at Ankestyrelsen skal godkende noget som helst, det er et ønske Aarhus Kommune har haft, for at lukke munden på kritikere (læs Ena), og sikre sig imod efterfølgende at komme i problemer. Men lejekontraktern på de to stadions i Farum og Silkeborg er aldrig blevet godkendt af Ankestyrelsen.

Jeg skal vist på et kursus i noget med noget humor eller noget. Der var ikke et eneste ord i nærværende smøre, som havde et gran af sandhed over sig.
Men det skinnede tilsyneladende absolut ikke igennem. Beklager.

Han har også engang skrevet en bog. Faktisk 2, det er et tobindsværk. Og så er han også kongehusekspert.

Man kan godt mørke åget fra hans vid.

Det var et forsøg på satirisk causeri. Som tilsyneladende kæntrede totalt baseret på reaktionerne.
John Yossarian er hovedpersonen i Catch-22. Lars Hovbakke Sørensen er det menneske i landet, der kæmper for at udtale sig om flest mulige emner uden at have nogen voldsom stor viden om det meste af det. Da jeg var politisk redaktør, ringede han flere gange og nærmest tiggede mig om at være med i mine historier som ekspert politik, uanset hvad det handlede om.

Jeg ville blot udstille, hvor absurd stadiondebatten kan være. Jeg gik helt galt i byen.

Jeg skal vist på et kursus i noget med noget humor eller noget. Der var ikke et eneste ord i nærværende smøre, som havde et gran af sandhed over sig.
Men det skinnede tilsyneladende absolut ikke igennem. Beklager.
Man kan sgu aldrig vide med de “eksperter” som bliver bedt om at kloge sig omkring stadionprojektet :)

Det var et forsøg på satirisk causeri. Som tilsyneladende kæntrede totalt baseret på reaktionerne.
John Yossarian er hovedpersonen i Catch-22. Lars Hovbakke Sørensen er det menneske i landet, der kæmper for at udtale sig om flest mulige emner uden at have nogen voldsom stor viden om det meste af det. Da jeg var politisk redaktør, ringede han flere gange og nærmest tiggede mig om at være med i mine historier som ekspert politik, uanset hvad det handlede om.

Jeg ville blot udstille, hvor absurd stadiondebatten kan være. Jeg gik helt galt i byen.
Jeg beklager, hvis min satire i svaret (+ smileyen) ikke i tilstrækkelig grad signalerede, at jeg havde opfattet din humoristiske tilgang🤷‍♂️

Latest posts

Back