New posts

Ny Ceres Park

• Thread starter Thread starter mono
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 9K
  • Views Views: Views 782K
Podcast der blandet andet omhandler Kongelunden og har bes?g af Direkt?ren Trine Ribergaard Skammelsen ?Hvis alting klapper, kan AGF vinde superligaen i 2025 p? et nyt stadion? -...

Hun forventer stadion f?rdig i 2025 og siger det er en ok tidsramme. Det hele er kastet lidt op igen og de skal bredt omkring alle ideer samt fors?ge at f? alle interessenter til at bidrage. De har f.eks. ikke talt med AGF endnu om hvad de forestiller sig og om hvor mange tilskuere der kan/b?r v?re. Beslutningskompetencen er hos Byr?det men "sponsorerne" har nogle krav.

Vi starter helt forfra og 2020 er afsat til at unders?ge muligheder - det er vel som det skal v?re, for s? stort et projekt.

Det hele er kastet lidt op igen og de skal bredt omkring alle ideer samt fors?ge at f? alle interessenter til at bidrage. De har f.eks. ikke talt med AGF endnu om hvad de forestiller sig og om hvor mange tilskuere der kan/b?r v?re. Beslutningskompetencen er hos Byr?det men "sponsorerne" har nogle krav

Jeg siger ikke, vi f?r et makv?rk af et stadion, men jeg er ikke blevet mere rolig i forhold til mine bekymringer.

H?ber det bedste, frygter det v?rste. Livet som AGF fan.

Martin Hansen said:
Det hele er kastet lidt op igen og de skal bredt omkring alle ideer samt fors?ge at f? alle interessenter til at bidrage. De har f.eks. ikke talt med AGF endnu om hvad de forestiller sig og om hvor mange tilskuere der kan/b?r v?re. Beslutningskompetencen er hos Byr?det men "sponsorerne" har nogle krav

Jeg siger ikke, vi f?r et makv?rk af et stadion, men jeg er ikke blevet mere rolig i forhold til mine bekymringer.

H?ber det bedste, frygter det v?rste. Livet som AGF fan.

Det kan jeg godt f?lge dig i, men jeg h?ber dog at det prim?rt bliver AGF man lytter til samt de krav der blev stillet fra Lind og Salling ang?ende fokus p? stadionoplevelsen. S? skal der naturligvis ogs? lyttes til arrang?rer af koncerter mm. s? man kan lave den bedste l?sning og afholde nogle gode arrangementer til gode for byen. Men der m? v?re et altoverskyggende fokus p? oplevelsen til fodboldkampe som f?rsteprioritet. Nu skal vi ikke have en eller anden gammel nisse i byr?det, der insisterer p?, at der skal kunne afholdes jysk mesterskab i Krolf og der skal v?re plads til verdensm?det for spejdere i 2028.

Stig AKA Frank Heskj?r date=1591708228 said:
Men fedt at f? visuelle bud, og jeg er VILD med ideen om en Rambla

Ja, der er ikke s? mange detaljer, f.eks. omkring stadion, men ideen om Rambla, forbundet til underjordisk(?) parkering ved travbanen er et godt indspark. Det er godt at nogen begynder at t?nke parkeringsforhold. Ogs? en interessant placering af atletikanl?g, men n?ppe s? popul?rt hos travfolket,

Ja, der er ikke s? mange detaljer, f.eks. omkring stadion, men ideen om Rambla, forbundet til underjordisk(?) parkering ved travbanen er et godt indspark. Det er godt at nogen begynder at t?nke parkeringsforhold. 
[member=37]SteenA[/member]? 

Tror kun det er Ramblaen der er underjordisk (f? steder) og er istedet for en tunnel under travbanen. Men jeg er mere vild med id?en om en rambla end placeringen i forslaget. Elsker den g?tur fra S-bahn-stationen t?ttest p? HSV stadion, og s? ud til stadion. Der er s? meget liv, og giver altid en fed optakt til kampene synes jeg.

Jeg syntes virkelig det er godt inspark F&M er kommet med her!
Der er tilgodeser alle? Interessanter og har gjort s? v?ddel?bsbanen for mere en aktiv del af helhedsindtrykket, samt bliver gjort mere tilg?ngelig.
Jeg kan desuden godt lide ideen om en multiarena ved siden af stadion, og mener ogs? at skulle der kunne findes midlerne til det, s? ville det kunne tage ?rhus til et voldsomt niveau ift tiltr?kning af internationale events.
Selve stadionet ser ud til at blive et Allianz Arena Light, og den ide er jeg med p?!
Det her forslag s?tter imo barren utrolig h?jt for fremtidige bud.

Stig AKA Frank Heskj?r date=1591704628 said:

Er det ikke er gammelt bud der er lavet lidt 3d modellering af? Der var i hvert fald en rambla-ide f?r s? det var nok ogs? Friis og Moltke. Den tidligere ide lignede dog mest en hurtig skitse for at have noget med og arkitekter elsker ramblaer, men det er naturligvis helt fint at de arbejder videre med det. Jeg tror stadig ikke det er s?dan specielt gennemt?nkt ift krav og muligheder, men det er sikkert heller ikke s? nemt i den her fase af projektet. Der er n?ppe nogen tvivl om at alle byens arkitekter gerne vil have den her opgave.

Stig AKA Frank Heskj?r said:
Ja, der er ikke s? mange detaljer, f.eks. omkring stadion, men ideen om Rambla, forbundet til underjordisk(?) parkering ved travbanen er et godt indspark. Det er godt at nogen begynder at t?nke parkeringsforhold.
[member=37]SteenA[/member]?

Tror kun det er Ramblaen der er underjordisk (f? steder) og er istedet for en tunnel under travbanen. Men jeg er mere vild med id?en om en rambla end placeringen i forslaget. Elsker den g?tur fra S-bahn-stationen t?ttest p? HSV stadion, og s? ud til stadion. Der er s? meget liv, og giver altid en fed optakt til kampene synes jeg.

Der er satme ogs? forskel p? om der kommer 46.000 tilskuere eller 8.000 tilskuere. Jeg tror ikke du skal regne med s? meget liv en kold november is?r fordi langt de fleste ogs? vil komme fra den anden side inde fra byen (dermed ikke sagt at ideen ikke er god, for det ?bner muligheden for at lave nogle gode aktiviteter p? kampdagen)

Der er satme ogs? forskel p? om der kommer 46.000 tilskuere eller 8.000 tilskuere. Jeg tror ikke du skal regne med s? meget liv en kold november is?r fordi langt de fleste ogs? vil komme fra den anden side inde fra byen (dermed ikke sagt at ideen ikke er god, for det ?bner muligheden for at lave nogle gode aktiviteter p? kampdagen)
[member=174]Nizzleroy[/member]? 

Alts? nu kan der jo ogs? laves en kortere/mere centreret udgave. Og alene det lille omr?de bagom B3-B6 har jo v?ret en succes eksempelvis. F?r stod man bare udenfor. Nu kan man sidde og hygge, k?be p?lser, h?re musik, m?des, f?lges ind etc etc.

Ahva'? Var det dem, der byggede det nuv?rende stadion? I s? fald skal de holde sig fucking langt v?k....

[member=46]Tizzer[/member]?

Jeg f?ler liges? meget for at det firma der stod bag nuv?rende stadion skal have lov til det igen, som jeg f?ler for at gense HSV smide endnu en sejr i overtiden... S? cirka p? linje med at f? glassk?r igennem ?jenl?gene efter en lang l?betur, hvor man er badet i saltet sved. 

Stig AKA Frank Heskj?r said:
Ahva'? Var det dem, der byggede det nuv?rende stadion? I s? fald skal de holde sig fucking langt v?k....
[member=46]Tizzer[/member]?

Jeg f?ler liges? meget for at det firma der stod bag nuv?rende stadion skal have lov til det igen, som jeg f?ler for at gense HSV smide endnu en sejr i overtiden... S? cirka p? linje med at f? glassk?r igennem ?jenl?gene efter en lang l?betur, hvor man er badet i saltet sved.
Noget af det kan jo v?re betinget af retningslinjer de har f?et udstukket og et skrabet budget, men  arkitekterne har selvf?lgelig ogs? et ansvar for at vide at hvis man vil se skoven og himlen risikerer man bl?st og regn. Forh?bentlig er ambitionsniveauet og budgettet s?dan denne gang at man bruger nogle arkitekter med mere succesfuld erfaring i stadion byggeri. Lokale arkitekter der mangler det m? samarbejde med nogle andre eller projektans?tte. Jeg ved ikke om det skal i EU-udbud eller om de inviterer nogle firmaer, men der m? da gerne v?re nogle udenlandske imellem der ogs?.

Der er heldigvis sket meget indenfor de sidste 20 ?r arkitektonisk s?vel som sportsligt og ?konomisk.
Jeg mener efter at have l?st deres 25 sider opl?g p? deres side, at der er virkelig mange fede inputs og brugbare ideer.
Det kan anbefales at l?se, da det er ret interessant.

Nu st?r vi heldigvis i en helt anden situation med nogle st?rke ?konomiske kr?fter og et politisk byr?d der bakker op om projektet, end da det tidligere makv?rk af et atletik stadion blev opf?rt.

Bare det at Henrik Lund har tilkendegivet at han "kr?ver" et ordentligt stadion f?r at midlerne kan frigives g?r at enhver virksomhed med respekt for sig selv kommer med et opl?g der skal matche visionen.

Tror ikke man skal frygte at F&M ville st? p? m?l for samme fad?se som sidst da vilk?rene er helt anderledes i nuv?rende forhold.

Latest posts

Back