Jeg er ikke rigtig med p?, hvad du mener. Der er vel den samme afstand fra stadionbygningen til skr?nten uanset, om det er tribuner, bane (herunder st?rrelsen p? den) eller l?bebane. Jeg kan i hvert fald ikke umiddelbart visualisere, hvad du mener. Jeg er heller ikke med p? det med, hvis banen var nedgravet, for det kan den jo ikke blive. Som n?vnt kan det sagtens v?re mig, der bare har sv?rt ved at visualisere det, du skriver.
[member=8]Snurre Snup[/member]?
Det med nedgravningen var blot for at sige, at hvis man KUNNE DET, s? beh?vede man slet ikke lave om p? resten af stadion for at f? plads til t?t p? 25.000.
Ift afstanden fra A-tribunen s? glemmer du hvor langt der er fra inde i s?jlehallen og ud til A-tribunen, og fra A-tribunen til banen pga. l?bebane og teknisk omr?de. P? den anden side er der ogs? et stort grus-omr?de bag C-tribunen. Der er MASSER af plads, is?r hvis man laver en l?sning hvor man g?r under tribunen (som vi g?r nu p? C, og rykker stadion en anelse ud mod skr?nten/eller helt derud hvis det er n?dvendigt. Alts? fra det fredede omr?de i s?jlehallen og og hallerne, og frem til banen, og fra stadion op til skr?nt + l?bebaneplads er der langt mere end de 37 meter som der skulle bruges ekstra hvis banen vendte om. (68m bred pt bliver til 105 meter l?ngde) S? kan slet ikke se problemet.
Jeg g?r ud fra, at stadion skal v?re lige h?jt hele vejen rundt (i hvert fald ca.), ikke mindst for at det skal f?les intimt. Som jeg l?ser det, du skriver, s? vil du, hvis man vender banen, have en endetribune (nuv?rende A-tribune) med kun otte-ni stoler?kker, (s? stadion kommer til at ligne det i Horsens, men bare med endnu st?rre forskel i h?jden p? tribunerne i henholdsvis enderne og p? langsiden?
Det er ikke det jeg fors?ger at skrive nej, s? jeg m? have formuleret mig uklart. Banen er jo allerede 68 meter bred, og der skal kun findes 37m for at n? de nuv?rende 105m. (kan v?re helt ned til 100m hvis man vil). S? alts? ift nuv?rende 37m forskel. Og alts? nuv?rende A-tribune laves jo HELT OM, s?ledes at VIP kommer over p? nuv?rende B s?ledes at b?de h?ndbold, fodbold og andet deler VIP-omr?der, og danner "bro" mellem de to omr?der. S?dan har JN beskrevet det han h?ber p?/argumenterer for.
S? alts? n?r du river nuv?rende A-tribune ned, s? er der frit til at erstatte de m2 som VIP bruger nu, samt at de mange meter som l?bebane+teknisk omr?de optager er v?k. (bliver jo m?l-ende)
Hvis man m? (det m? man s? sikkert ikke), kunne der vindes noget plads, hvis man byggede tribune oven p?/oven over stadionbygningen og muligvis ogs? nok til, at stadion vil kunne v?re der i bredden (med nuv?rende placering af ba
Den del vil jeg slet ikke udelukke som mulighed. Kommer an p? hvor stejlt stadion skal st?/v?re. Hvis det bliver som min v?de dr?m, s? bliver nuv?rende A til AGFs fanzone i 1-plan. Ala Malm?, hvor der er to d?k hvor det ?verste er lukket til kampe med f? tilskuere (for at samle folk p? nedre som stadig er overd?kket) mens hjemmefansenes omr?de er eneste 1-plan.
EDIT: https://www.mff.se/app/uploads/2019/04/190410_stadion-hero2.jpg