New posts

Ny Ceres Park

• Thread starter Thread starter mono
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 9K
  • Views Views: Views 783K
Ny Ceres Park
ChristianJensen date=1593779853 said:
Det er super sp?ndende. Gl?der mig meget til at se resultatet.
-Chris
Spam St?tter altid De Hvie!
Please lad v?re med at smide personlige reklamer for webshop i de tr?de her.
Beklager min afvisning, men der er rigeligt af den slags alle andre steder, og det er en fryd at fora er holdt fri for den slags, s? det  netop kan v?re et fristed.
Men du kan sikkert oprette en tr?d i off-topic og lade folk selv beslutte om de vil klikke.

Stig AKA Frank Heskj?r said:
Nizzleroy date=1593781213 said:
WTF. F?rste gang jeg har set en spambot her p? siden.
En spambot det ved at vi hedder "De Hvie"? N?ppe :D

Og der har nu v?ret mange tidligere, men admins/siden er gode til at fange dem.
Det kan ?benbart betale sig at ligge og oprette profiler og skrive semirelevante beskeder for at smide et link til en webshop. Jeg ved ikke om det er ejeren af en enmandsbutik eller om der ans?ttes en studentermedhj?lper, men der er sikkert nogle der gerne vil g?re den slags for et mindre bel?b. S? kan vi andre bruge tid p? at slette...

Vi havde en fra Ronaldo der skrev lignende indl?g alene for at linke til deres artikler, men det var da fodboldrelateret, ellers er det mest et eller andet underligt fra en bot en gang imellem.

Det undre mig lidt at ingen har kommenteret den her Det vil da v?re synd at lade ham v?re uimodsagt. Han siger sjove ting om hvordan man t?nker i Odense hvor han s? lige glemmer at de har et fodbold stadion. Han kalder AGF et k?behold og h?ner vores ikke lokale ledelse og manglende talent. Sjovt nok er der ikke et eneste ord om at hans verden har skabt Jesper T?rring og ??? N? ja Sahara Slot.

Hamborg said:
Det undre mig lidt at ingen har kommenteret den her Det vil da v?re synd at lade ham v?re uimodsagt. Han siger sjove ting om hvordan man t?nker i Odense hvor han s? lige glemmer at de har et fodbold stadion. Han kalder AGF et k?behold og h?ner vores ikke lokale ledelse og manglende talent. Sjovt nok er der ikke et eneste ord om at hans verden har skabt Jesper T?rring og ??? N? ja Sahara Slot.
Jeg tror dels det skyldes at der ikke er s? mange der opdager hvad der st?r i Stiftens l?serbreve, dels at det er den samme gamle sang fra atletikfolkene, de sidste krampetr?kninger fra dem der stadig g?r og dr?mmen om Golden League-st?vner p? ?rhus Stafion. Det er helt rimeligt at tale for atletik- og motionsfolkene, men de har haft ?rtier til at f? gang nogle store st?vner og stadion har ikke v?ret inkluderende i flere generationer, om nogensinde. Nu er situationen jo faktisk den at der dels er penge udefra til stadion, s? de ?konomiske indvendinger er ret tynde - det kommer til at generere penge til byen - dels at der alts? stadig er planlagt faciliteter til atletikfolkene som kan designes s? det netop kan blive inkluderende. Jeg h?ber da meget der laves noget som hele byen kan f? gl?de af og s? vil motions- og atletikklubberne ogs? kunne rekruttere lidt nye medlemmer den vej.

De kan selv v?re et l?behold :p At AGF er et k?behold er jo som det er hvis man vil klare sig i toppen af professionel idr?t. Man kan d?rligt angribe dem b?de for det og for at de ikke har gode nok resultater. Ja, det er da prisv?rdigt hvis man et Athletic Bilbao og repr?senterer en s?rlig region, kultur og sprog, men i ?rhus kan det hurtigt blive lidt provinsielt. Ja, vi skal da udvikle de lokale talenter, men ligesom en stor del af byens indbyggere kommer fra resten af landet, m? spillerne ogs? godt v?re f?dt udenfor bygr?nsen. Atletikfolkene har nok heller ikke noget imod medlemmer der er tilflyttere. Eller hvis 1900 kunne f? en professionel repr?sentant et andet sted fra (skribenten her repr?senterer ikke specifikt dem.)

Jeg s? i ?vrigt lige den her artikel: Pengene er fundet: Aros klar med k?mpe satsning til 200 millioner | stiften.dk
Det minder mig faktisk om den ide jeg havde for stadion hvor ydersiderne netop kunne bruges af motionsfolk og andre, med terr?nl?b og ski/k?lkebakke og den slags. Det vil nok fylde for meget, men kunne passe som element i skoven og i et koncept hvor omr?det g?res anvendeligt for hele byen hele ?ret. M?ske vil der ogs? bare komme for mange kommentarer knyttet til gravh?jen hvis AGF taber :)

Edit: Stadion kunne i ?vrigt godt ligge andre steder, men det er nok sv?rt rigtigt at forklare eller forst? at det betyder noget at det ligger hvor det ligger, at der er den historie omkring klubben som har den v?rdi den har og at den fysiske placering for enden af Stadionall? ogs? har betydning.

Det h?rer vel ogs? med til visen at Baskerlandet har en befolkning p? 3 mio. indbyggere, og det har ?rhus ikke. Men det er jo ikke noget nyt at alle tuder over fodbolden her i byen, selvom man efterh?nden skal v?re et p?nt stykke oppe i ?rene f?r det ikke var AGF der stod for det meste af den relevante sport.

Derudover er det lidt morsomt at det i ?rtier var fodboldholdet der skulle b?re driften af alle dem der ikke kunne tjene penge, men det gjorde i sagens natur ikke noget hos kritikerne n?r deres niche var sikret. Da vi havde katastroferegnskabet for et lille ?rti siden mindes jeg at noget i omegnen af 10 mio. af underskuddet kom fra alt det andet g?gl som badminton m.m., der ikke kan l?be rundt.

Hamborg said:
Det undre mig lidt at ingen har kommenteret den her Det vil da v?re synd at lade ham v?re uimodsagt. Han siger sjove ting om hvordan man t?nker i Odense hvor han s? lige glemmer at de har et fodbold stadion. Han kalder AGF et k?behold og h?ner vores ikke lokale ledelse og manglende talent. Sjovt nok er der ikke et eneste ord om at hans verden har skabt Jesper T?rring og ??? N? ja Sahara Slot.
Det er fordi det er bedre at ignorere s?dan en fantast end at begynde at diskutere med ham. Det er personer som ham med for meget politisk indflydelse og for lidt realitetssans der har bragt atletikken i Aarhus i kn?, og det mest skr?mmende er at han stadigv?k tror han har ret og det hele ?ndrer sig hvis man bare giver atletikken endnu st?rre faciliteter.

Jeg tror han kigger misundeligt mod Sverige og er helt overbevist om at hvis bare han fik de samme faciliteter s? ville folk lige pludselig begynde at dukke op til de aktiviteter de laver, det minder sgu lidt om en Nordkoreansk filosofi men der har de dog mulighed for at tvinge folk. I demokratiske samfund foreg?r det altid omvendt, man bygger en aktivitet op, den bliver s? popul?r at den vokser ud af sine rammer og der bygges nye rammer.

Derfor er det atletikken i Aarhus har brug for sm? intime rammer der passer til behovet, og som de har mulighed for at vokse ud af, ikke at blive del i et stadion med plads til 25.000 tilskuere, det er helt vandvittigt urealistisk.

Derfor er det atletikken i Aarhus har brug for sm? intime rammer der passer til behovet, og som de har mulighed for at vokse ud af, ikke at blive del i et stadion med plads til 25.000 tilskuere, det er helt vandvittigt urealistisk.
[member=5]T-Knogle[/member]? 

Den konklusion vil jeg passe p? med. Det handler jo netop om, at n?r man bygger nyt, s? kan st?rre dele af potentialet indfries. Ikke at jeg tror et sekund p? at det ville blive det i atletikkens tilf?lde. Men siger bare at det er samme argument vi bruger. 

Og der kan vi jo heller ikke forsvare et stadion til 25.000 udelukkende ved at pege p? de sidste 20 ?rs brug. Men der er muligheder for europ?iske kampe, pokalfinaler, nations league, og m?ske endda almindelige landskampe af mindre karakter, samt U21-kampe/kvindelandshold og meget meget andet. Men det er alle potentielle mer-brug ift nu. 

Manden skal da v?re velkommen til at komme med 500 mio. kr. fra private investorer. S? kan han nok f? det som han gerne vil have det. Men n?r man udelukkende vil lukrere p? andre, og ikke selv bidrage med andet end luftkasteller, jamen s? f?r man ganske naturligt ikke meget at skulle have sagt. Det fik de desv?rre sidst, og det har vist sig at v?re en katastrofe. Vil atletikken overhovedet stadion, eller vil de hellere have deres eget i de rette rammer i Viby? Hvis jeg var atletikud?ver, s? tror jeg da helst jeg ville have noget i ordentlige rammer frem for at v?re en bi-ting p? et alt for stort stadion/kompleks som sporten slet ikke kan leve op til.

Stig AKA Frank Heskj?r said:
[member=5]T-Knogle[/member]? Den konklusion vil jeg passe p? med. Det handler jo netop om, at n?r man bygger nyt, s? kan st?rre dele af potentialet indfries. Ikke at jeg tror et sekund p? at det ville blive det i atletikkens tilf?lde. Men siger bare at det er samme argument vi bruger.

Og der kan vi jo heller ikke forsvare et stadion til 25.000 udelukkende ved at pege p? de sidste 20 ?rs brug. Men der er muligheder for europ?iske kampe, pokalfinaler, nations league, og m?ske endda almindelige landskampe af mindre karakter, samt U21-kampe/kvindelandshold og meget meget andet. Men det er alle potentielle mer-brug ift nu.
Men der er trods alt forskel p? om man ind imellem fylder stadion og argumenterer for at det vil kunne ske oftere og med lidt flere tilskuere hvis man har moderne faciliteter bygget til form?let, eller om man i bedste fald kan fylde lidt op en gang hver tiende eller tyvende ?r... Jeg kunne forst? et argument om at atletikfolkene gerne vil v?re i n?rheden af Team Danmark-faciliteterne, men det er jo ogs? tanken der skal bygges noget nyt og s? forst?r jeg ikke at de ikke i stedet griber muligheden for m?ske at f? noget unikt efter deres behov. Det er fint hvis der kan blive plads til 1000 tilskuere eller hvad der er behov for for at afholde et DM, men f?rst og fremmest kan det jo laves s? det optimerer deres tr?ningsforhold. S? der kan v?re mere permanent udstyr sat op eller at det er nemmere at s?tte op, men hvis de havde lidt visioner m? der ogs? v?re noget moderne teknologi der kan t?nkes ind i det, s? man kan m?le og registrere de sm? detaljer der m? g?re en enorm forskel. Eller virtuel spydkast eller l?b ved siden af verdensrekorden? Et eller andet der svarer til AGF?s goalstation? Og s? lave det s? flere motionister ogs? kan f? gl?de af det. Som et simpelt eksempel m? der da v?re mange af de utilknyttede motionsl?bere der ville synes det var sjovt at pr?ve sig af som banel?ber og f? lidt fif af en af klubtr?nerne og pludselig melder de sig m?ske ind og begynder at komme forbi anl?gget p? deres vej ud p? l?betur i Marselisborgskoven. Og der kan jo laves mere i hele omr?det, fx terr?nl?b.

Problemet er jo nok netop at de fleste gamle sure m?nd mangler de n?dvendige visioner. Jeg synes jo det er helt fjollet at man kan fylde Danmarks gader op med Royal Run og diverse andre l?b, men samtidigt ikke kan skabe 2 minutters opm?rksomhed omkring atletik i den almene befolkning, selvom vi har en Sara Slott og tidligere haft Kipketer m.fl. Det er jo decideret popul?rt at l?be marathon i Danmark, hvor alle fra b?rn til bedstefor?ldre deltager, men alligevel sker der ikke det store p? eliteplan eller ogs? kan man ikke finde ud af at markedsf?re det. Alts? kan man sige at d?ren er blevet sparket op, men der bliver ikke gjort meget for at f? folk ind.

Hvis jeg var atletikmand ville jeg f.eks. ogs? kigge p? forholdene i diverse folkeskoler og m?ske f? rykket nogle af idr?tstimerne i de gode m?neder ud p? rigtige stadions med atletikforhold. Jeg kan sgu godt huske hvordan det var at lave hurtigl?b p? en 50m lang asfaltsbane p? Skovvangskolen: Der var 0 elever der synes det var sjovt at g? p? r?ven der, s? man gav den sj?ldent helt gas. Til geng?ld er der flere klubber der har nogenlunde ordentlige forhold, som m?ske kunne vise b?rn at det godt kunne v?re sjovt. For det er jo i virkeligheden der skoen trykker for de fleste sportsgrene i Danmark: Vi har en lille befolkning, s? det er ungerne man skal have fat i for at vokse p? sigt.

Jeg kan i hvert fald godt mist?nke atletikfolket for at sidde i det samme gamle amat?r-mindset som fodbolden har gjort helt op til ?rtusindeskiftet: Nemlig at det skal v?re for sportens og ?rens skyld at man er med, ikke fordi man vil have en karriere eller udnytte det kommercielt.

swharders said:
Zinras said:
Jeg kan sgu godt huske hvordan det var at lave hurtigl?b p? en 50m lang asfaltsbane p? Skovvangskolen:

Katrinebjerg var ikke bedre. Bulet og hullet asfaltbane. Blev mest brugt til at smugryge cigaretter.

P? Kochs skole var hele lortet asfalteret - tilgeng?ld kunne man fra 7. klasse l?be i Jaco og k?be en Las Cola til 2,50 kr.. Det kunne ogs? noget!

swharders said:
Zinras said:
Jeg kan sgu godt huske hvordan det var at lave hurtigl?b p? en 50m lang asfaltsbane p? Skovvangskolen:

Katrinebjerg var ikke bedre. Bulet og hullet asfaltbane. Blev mest brugt til at smugryge cigaretter.

?h ja, Katrinebjerg. Den bane har ihvertfald l?rt mig hvad smerte er i en tidlig alder. Hold da op det gjorde ondt n?r man v?ltede p? den.

DBU vil v?re med p? banen Vilde Parken-planer ? Ekstra Bladet

Etablering af nyt og moderne stadion - gerne med plads til 25.000 tilskuere - i Kongelunden i Aarhus. Aarhus Kommune og AGF er allerede langt i arbejdet, og nu ?nsker DBU at bidrage med aftale om landskampe.

DBU ?nsker ogs? at rykke sit hovedkvarter fra Br?ndby til kontorer ved siden af Parken i K?benhavn. Her skal ogs? v?re plads til Divisionsforeningen og Kvindedivisionsforeningen.

Hvis det sker, vil DBU som et led i planen s?lge det nuv?rende hovedkontor i Br?ndby.

DBU vil ogs? rykke DBU Jyllands hovedkontor fra Tilst ved Aarhus til Kongelund i Aarhus.

Martinstranger date=1597829927 said:
DBU ?nsker ogs? at rykke sit hovedkvarter fra Br?ndby til kontorer ved siden af Parken i K?benhavn. Her skal ogs? v?re plads til Divisionsforeningen og Kvindedivisionsforeningen.

Jeg ved ikke, om Br?ndby ligefrem har tjent penge p? at have DBU som naboer, men det her m? alligevel v?re en nyhed der g?r ondt p? vestegnen. F?rst og fremmest er de p? vej til at miste status som nr. 2 stadion i Danmark, med de muligheder der er for at tjene penge/status p? landskampe.

DBU ved ogs? at det sender signaler politisk og de hellere m? hj?lpe projektet undervejs. Det er vel ogs? f?rste lejer til nogle lokaler i det kommende byggeri:-)

AGF-boss gl?der sig over stadionst?tte fra DBU | Tipsbladet.dk

Borgmesteren er ihvertfald glad:-)
I Aarhus er vi rigtig glade for den positive melding fra DBU?s bestyrelse om at g? aktivt ind i arbejdet med at f? skabt et moderne fodboldstadion i Aarhus. Vi har de seneste uger endnu engang oplevet, at fodbold betyder enormt meget for byens stolthed og sammenhold. Projekt Kongelunden og et nyt stadion har stor bev?genhed og allerst?rste prioritet i Aarhus. Dagens melding fra DBU?s bestyrelse kommer p? et rigtigt godt tidspunkt, og vi har inviteret DBU ind i det konkrete projektsamarbejde mellem AGF og Aarhus Kommune, som er tilrettelagt over efter?ret.

Jeg kan n?sten ikke v?re i mig selv nu!

Vi k?ber en af vores h?rdeste konkurrenters profiler.
DBU vil bygge stadion med os.
Vi vandt bronze.
Vi har solgt en profil for et tocifret millionbel?b, efter et for?r hvor han stort set ikke spillede.
...de gode nyheder om og fra AGF st?r i k? for tiden.

Det er jeg ikke vant til. Jeg kunne dog godt v?nne mig til det, tror jeg... :D

Latest posts

Back