New posts

Lidt nyt fra træningsbanen

• Thread starter Thread starter Di Stefano
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 163K
Vil det sige, at ikke havde med hans synsnerve at gøre, at han blev udskiftet?
"Med hensyn til Markus havde han noget ubehag. Det var selvfølgelig ikke med i planen, men vi håber, det ikke er noget vanvittigt slemt med nogle af dem, siger Jakob Poulsen til Campo og den øvrige presse efter testdeleren"

Det her er af ren nysgerrighed, fordi jeg ikke ved det, og fordi det kunne være spændende at sammenligne deres fremgangsmåde med vores (velvidende at alle cases er forskellige!): Men er det noget du har fulgt med i eller har data på? Altså at de venter 6-12 måneder fra spillerens ankomst? Det vil jo typisk være noget, der kan svække transferværdien ret markant, hvis spilleren først begynder at få spilletid tæt på sin 19-års fødselsdag.

Lamine Sadio er den eneste spiller, jeg lige umiddelbart kan vurdere, fordi han stadig er 18. Det blev han juleaften sidste år (så han er små to måneder ældre end James). Han har nu spillet 3 gange i superligaen og har fået fuld tid i to af kampene.
For et par uger siden tjekkede jeg en håndfuld af de succesfulde afrikanere. Også lidt tilbage i tiden. Generelt gik der omkring 6-12 måneder før de fik debut. Dermed ikke sagt at det kan være undtagelser. Men det er måske også nemmere når man hele tiden har 1-2 i pipeline.

For et par uger siden tjekkede jeg en håndfuld af de succesfulde afrikanere. Også lidt tilbage i tiden. Generelt gik der omkring 6-12 måneder før de fik debut. Dermed ikke sagt at det kan være undtagelser. Men det er måske også nemmere når man hele tiden har 1-2 i pipeline.

Det er samme indtryk jeg har, når jeg har set på Fcn.

Den store forskel er, at vi nærmest aldrig har hørt de navne, før de begynder at få regelmæssig spilletid i Superligaen. Måske bunder det i, at jeg er imponeret over de kontinuerligt kan fastholde deres model men samtidig ikke syntes holdet er værd at følge:eek:

Fra tid til anden, syntes jeg også de får nogen frem som bliver bragt tidligt - så det afhænger nok af talentet/modenheden. Har nævnt det tidligere men tænker vi har flere folk tilknyttet som kender alt til modellen og derfor kan komme med input til, hvordan man gør det bedst muligt. Samtidig fornemmer jeg måske lidt, at man ikke længere forcerer ting men gør det, når man mener spillerne er klar (skader, debut mv.).

Det bliver spændende at se om Links træner - han så noget medtaget ud i BIF-kampen.
Efter en lille uges forpåske-ferie var spillerne tilbage på græs igen.
Og, ja. Links var tilbage i helt almindelig træning sammen med hele 23 andre spillere. Dog suppleret med lidt ekstra U-spillere, da både Yakob og Emmery er ude med landshold og hverken NP, Solbakken eller Tchamche var tilbage efter skader i træningskampen. Vi skal nok noget længere hen på ugen for at finde ud af, hvor mange der er parate til at indgå i truppen til mandagskampen.

Humøret og den interne konkurrencementalitet fejlede bestemt ikke noget, da der blev spillet med 4 mod 3 plus målmand i tre forskellige hold i solskinsvejret. Det var som altid godt at se.

Påskerunden bliver bare drønspændende, nu når FCM vil komme “buldrende”. For Tullbergs blodtryk må man håbe, at det ikke bliver tomme tønder 😂.

KSDH.

Noget pis med NP - havde virkelig set frem til at få ham tilbage i omdrejninger!
I det hvide snit sagde Dennis Bjerre at han bare gik, i træningskampen mod Silkeborg. Det overraskede de to journalister lidt, at han bare smuttede midt i kampen, uden at vente på at Knudsen fik klædt om og varmet op, men AGF spillede med 10 mand i en periode indtil Knudsen blev klar.

Jeg ved ikke hvad man kan drage ud af dette, men JP udtalte efterfølgende, at NP kunne mærke at det begyndte at spænde op, og han ville ikke risikere noget, derfor gik han ud straks han kunne mærke noget. Havde det været en betydende kamp, var han fortsat.

Jeg tror ikke der er mere i dette end der har været længe omkring Polle, hans betændte archillesscener er noget skrammel, og det bliver ikke bedre uden en operation.

Jeg begriber ikke hvordan man kan være professionel atlet, når ens ben ikke kan holde til at man løber.

wtf GIF

Det lyder jo som om Polle er kvart i fodboldinvalid. Jeg begriber ikke hvordan man kan være professionel atlet, når ens ben ikke kan holde til at man løber.
Det er NP desværre formentlig heller ikke meget længere. I hvert fald ikke på Superliganiveau.
Det er bare utrolig trist, for hvor har han bare udviklet sit spil de sidste to-tre sæsoner.

Det er NP desværre formentlig heller ikke meget længere. I hvert fald ikke på Superliganiveau.
Det er bare utrolig trist, for hvor har han bare udviklet sit spil de sidste to-tre sæsoner.
Den forlængelse af ham virker i hvert fald mere og mere mærkværdig - desværre

Han var en nøglespiller, men ligner ikke en man kan tillade sig at bygge et hold op om længere.

Han var en nøglespiller, men ligner ikke en man kan tillade sig at bygge et hold op om længere.

Det vil da også være en dårlig strategi at bygge et hold op omkring en 32-årig spiller. Ben problemerne har CV været helt klar over men det er da nok kommet som en overraskelse, NP har haft så svært ved at komme tilbage denne gang.

Jeg stod bag beslutning trods min kæphest med ikke at give mere end 1 år til spillere på +30 år men i bakspejlet var 1 år åbenlyst det rigtige.

Det vil da også være en dårlig strategi at bygge et hold op omkring en 32-årig spiller. Ben problemerne har CV været helt klar over men det er da nok kommet som en overraskelse, NP har haft så svært ved at komme tilbage denne gang.

Jeg stod bag beslutning trods min kæphest med ikke at give mere end 1 år til spillere på +30 år men i bakspejlet var 1 år åbenlyst det rigtige.
Det synes jeg ikke nødvendigvis det er, i år har vi bygget en del op om Tingager, Hansen, Mortensen, Poulsen og Dalsgaard. I Bayern bygger man også op om f.eks. Kane og der er mange andre eksempler.

Men NP's skadeshistorik er bare rigtige skrammende, vi er nu på trejde vinteropstart i træk hvor banerne ikke har hjulpet ham. Ligesom han ikke ønsker at spille på kunstgræs.

Det synes jeg ikke nødvendigvis det er, i år har vi bygget en del op om Tingager, Hansen, Mortensen, Poulsen og Dalsgaard. I Bayern bygger man også op om f.eks. Kane og der er mange andre eksempler.

Vi har bygget holdet op omkring en stamme af rutinerede spillere ikke kun NP og kommer der et generationsskifte til sommer, vil det heller ikke være NP, der blev bygget op omkring, det viser indkøbene af Solbakken og Knudsen også.

Bayern bygger heller ikke op omkring Kane.

Vi har bygget holdet op omkring en stamme af rutinerede spillere ikke kun NP og kommer der et generationsskifte til sommer, vil det heller ikke være NP, der blev bygget op omkring, det viser indkøbene af Solbakken og Knudsen også.

Bayern bygger heller ikke op omkring Kane.
Så tror jeg det er semantik vi snakker om.

Bayern bygger muligvis ikke op om Kane, men han er første mand på holdkortet, anfører og højst lønnede spiller (nogensinde) i klubben. Han er ligeledes den spiller med - klart - flest kampe for klubben, efterfulgt af to spillere på 31 og en på 30.

Nicolai Poulsen har sikkert også haft en forventning om, at han skulle være blandt startende når han er klar, men det er nu tydeligt, at det ikke er den rolle vi taler om for ham.

Latest posts

Back