New posts

Lidt nyt fra træningsbanen

• Thread starter Thread starter Di Stefano
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 163K
Lidt nyt fra træningsbanen
Så vidt jeg har hørt fra flere af de involverede har man denne gang besluttet at give Polles “skavanker” mere tid. Og at der generelt bliver passet bedre på spillerne, og de sluses langsommere ind. Ud fra at det giver bedre resultater på den lange bane.
Det kunne være interessant at se nogle tal på en sammenligning, i det omfang det kan lade sig gøre på tværs af sæsoner. Der er selvfølgelig antal spillede minutter, men også højintense løb, dueller vundet, offensive aktioner osv, så man, udover det man kan se direkte, kan konstatere sort på hvidt om man ikke også får mere ud af ham de kampe han så spiller og alt i alt selvom det måske ender med samlet set færre minutter.

Det er også stadig et spørgsmål om man alligevel kunne have været tvunget til at spille med ham hvis vi ikke havde kunnet spille med Knudsen med det samme da Solbakken også var ukampdygtig. Hvor "skadet" må en spiller være før man alligevel fremskynder det lidt fremfor at bruge en anden helt ude af position eller hiver en op fra U19-holdet? Om ikke andet virker det som en bedre balance med lidt bedre talenter og en træner der stoler mere på dem.

For at flere spillere kan få nogle kilometer i benene, spiller AGF mandag træningskamp på Fredensvang mod Horsens kl. 13. Men hold da op en trup man nu vil kunne stille med:

Hedenstad
Mølgaard - Tingager - Jensen-Abbew
Andersen - NP - Solbakken - Emmery
Jørgensen - Serra - Kristjansson

Lyhne, Storch, Camara, Haugstrup, Grantzau, Traore, Hamza, Borgere og Tchamche.

Udgangspunktet er, at “standard 11” er udeladt, samt at man satser på de “voksne” i de første 45 minutter og så skifter flere af de unge ind til de sidste 30 minutter. Men mon ikke halvdelen af de førstnævnte får fuld spilletid, da man kun afvikler 75 minutter. “Udvalget” af U-spillerne er mit bud, men her kan andre komme på tale.

ud af de unge du nævner, så var det kun Tchamche der ikke var med U19 i dag.
Lyhne, Storch, Haugstrup og Hamza alle fuld tid
Camara (Ind efter 45
Grantzau (ud efter 45)
Traore (ud efter 85)
Borgere (ud efter 79)
Spørgsmålet er om de kommer med eller om det er for tæt på deres kamp i dag

Må de det?

§ 17.1 En spiller er ikke spilleberettiget i turneringen, hvis spilleren samme spilledag har
deltaget i en anden turneringskamp. Følgende dage betragtes som én og samme

spilledag:

Fredag / lørdag / søndag

Skærtorsdag / Langfredag

Påskelørdag / 1. Påskedag / 2. Påskedag

Fredag / lørdag / 1. Pinsedag / 2. Pinsedag

Denne regel er dog fraveget for indskiftede spillere, som ved det seneste årsskifte op til turneringsåret, var under 21 år, jf. §§ 22.3 og 22.4, samt for reservemålmanden.

Last edited:
ud af de unge du nævner, så var det kun Tchamche der ikke var med U19 i dag.
Lyhne, Storch, Haugstrup og Hamza alle fuld tid
Camara (Ind efter 45
Grantzau (ud efter 45)
Traore (ud efter 85)
Borgere (ud efter 79)
Spørgsmålet er om de kommer med eller om det er for tæt på deres kamp i dag
Der er klart, at med så meget spilletid for flere af U-spillerne, begrænser det udskiftningerne noget mere. Haugstrup og Tchamche kan jo benyttes, og så kan Camara/Grantzau bidrage til forsvarskæden. Men flere fra start 11 kommer nok til spille samtlige 75 minutter, hvilket de nok også har brug for.

Lidt ærgerligt at Tingager og Poulsen ikke er med i træningskampen mod Horsens i dag. De lignede et par spillere der manglede den sidste kampform for at være tilbage på topniveau.

Jeg ved dog ikke om de er med i truppen og kan komme ind senere.

Opstillingen:
Hedenstad
Mølgaard - AJ (udskiftet efter 35 min. for Laugesen) - Camara
Andersen - Solbakken - Haugstrup - Emmery
Jørgensen - Tchamche - Kristjansson

Lidt ærgerligt at Tingager og Poulsen ikke er med i træningskampen mod Horsens i dag. De lignede et par spillere der manglede den sidste kampform for at være tilbage på topniveau.

Opstillingen:
Hedenstad
Jeg håber godt nok, at vi begynder at se Bogere mere inde i billedet efter landsholdspausen. Jeg er godt klar over at han har været lidt småskadet og at det har været omvekslende at flytte land og især vejr. Men Hamza ser jo ud til at blomstre op, så hvem ved om det bliver ham vi først ser i A-truppen. Lige nu ville et alternativ til PM og Serra dog være velkomment. Tchamche har desværre ikke fået vist noget i lang tid, men han er nok i øjeblikket 3. valg som 9'er.

Jeg håber godt nok, at vi begynder at se Bogere mere inde i billedet efter landsholdspausen. Jeg er godt klar over at han har været lidt småskadet og at det har været omvekslende at flytte land og især vejr. Men Hamza ser jo ud til at blomstre op, så hvem ved om det bliver ham vi først ser i A-truppen. Lige nu ville et alternativ til PM og Serra dog være velkomment. Tchamche har desværre ikke fået vist noget i lang tid, men han er nok i øjeblikket 3. valg som 9'er.
Har tænkt det samme, og til en kamp med to store, lidt tunge, midterforsvarer, kunne en hurtig fyr være godt.

Jeg tror der går lang tid før vi ser Bogere omkring 1. holdet. Det bliver ihvertfald ikke denne sæson og jeg tror også vi skal et godt stykke ind i næste. Jeg har bare på fornemmelsen af at han er blevet hypet lige lovlig meget. Der er meget der skal læres, så jeg tror vi skal have meget lange briller på. Men det vil da være fedt at blive modbevist.

Opstillingen:
Hedenstad
Hvordan endte kampen?

Hvordan endte kampen?
Den endte 1-0 til GF over 70 minutter. På et hovedstødsmål af Mølgaard efter hjørne. Og mod et velvoksent Horsensmandskab. Kun Jensen-Abbew blev efter aftale skiftet ud. Åbenbart ikke en kamp, hvor man ville give Tingager og Polle chancen for at banke lidt rust af. Lidt underligt egentlig.

Synes formålet ellers var rigtigt. Man kunne se på de fleste, at de havde gavn af lidt fysisk modstand og lidt spilpraktik.

Last edited:
nogen der så kampen der kan give et kort referat
En seriøs kamp hvor der blev gået til stålet og passet på i bagkæderne.
Solbakken var klart et niveau over alle andre. Både teknisk og formmæssigt. Gjorde det godt sammen med Haugstrup. Hedenstad virkede god og sikker. Andersen og Mølgaard mangler stadig noget. Kristjansson løber utroligt meget og Emmery forsøger meget. Og i dag fik de kærligheden at føle. Synes Jørgensen gør for lille en forskel. Camara som ofte med store præstationer - og store mangler. Abbew spillede 30 gode minutter i midten. Tchamche skuffer igen. Løber og kæmper for lidt og er utrolig nem at dække og kyse.

Latest posts

Back