New posts

Lidt nyt fra træningsbanen

• Thread starter Thread starter Di Stefano
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 190K
En backkæde med Kahl, Dalsgaard og Møllgaard har fart, duelstyrke og evnerne til til at føre bolden frem.

Jeg er stor fan af Tingager, men er begyndt at overveje om han også er en hæmsko.
Jeg synes godt nok, det ville være vildt, hvis Kahl spiller over Tingager. Altså han har spillet overraskende flot dernede, men jeg sidder ikke med følelsen af, at han ligefrem udvikler sig til en profil. Så skal det være på WB, men Uwe har gjort klart, at han foretrækker en back og en fløj på WB, og Beijmo er vel vores bedste spiller.

Jeg kan godt høre, det lyder utaknemmeligt, for Kahl har som sagt gjort det fint, og det er dejligt at have en reserve, man kan regne med.

Jeg synes godt nok, det ville være vildt, hvis Kahl spiller over Tingager. Altså han har spillet overraskende flot dernede, men jeg sidder ikke med følelsen af, at han ligefrem udvikler sig til en profil. Så skal det være på WB, men Uwe har gjort klart, at han foretrækker en back og en fløj på WB, og Beijmo er vel vores bedste spiller.

Jeg kan godt høre, det lyder utaknemmeligt, for Kahl har som sagt gjort det fint, og det er dejligt at have en reserve, man kan regne med.
Kahl bliver valgt over Tingager som vcf 10/10 gange, men centralt i forsvaret 0/10 gange. Jeg lurer på om Dalsgaard centralt kunne give andre muligheder.

Jeg kan i øvrigt følge dig. Kahl gør det glimrende og for fortjent alle de minutter han har fået. Men der er helt tiden fornemmelsen af han ikke er 'rigtig' forsvarer. Men det har udelukkende at gøre med defensiven. Jeg har ingen kvaler ved at lade Kahl føre bolden frem.

Bemærk: jeg er ingenlunde ved at pensionere Tingager. Men jeg overvejer:

i) om han har tabt lidt niveau
ii) om holdet kan blive endnu vildere med en hurtigere og mere pasningsstærk centralt.
Sunde overvejelser. Vi skulle jo gerne blive bedre. Jeg mener nu, at Tingager har en fin teknik for en mand af hans størrelse, men det er klart, at han er nemmere at presse grundet de større bevægelser.

Jeg tror heller ikke, Uwe bliver ved med at lade ham føre bolden frem, når de to andre er tilbage. Dalsgaard virker til at kunne sættes ind i hele bagkæden, men så er vi tilbage ved diskussionen om den venstrefodede LCB. Jeg ser blot helst, at vi spiller de tre bedste, og det bør vel være Tingager, Dalsgaard og Mølgaard.

En backkæde med Kahl, Dalsgaard og Møllgaard har fart, duelstyrke og evnerne til til at føre bolden frem.

Jeg er stor fan af Tingager, men er begyndt at overveje om han også er en hæmsko.
Tingager blev ringere i samme øjeblik Dalsgaard blev skadet, han er en kaptajn i det forsvar, og han har både skullet kompensere for Abbew i højre side og Kahl i venstre, det er blevet lidt for meget selv for Tingager. Men så snart Mølgaard eller Dalsgaard er tilbage, så er Tingager også den gamle Tingager igen, det er der slet ingen tvivl om, hvis så vi kunne hente en VCB på samme niveau, så havde vi Superligaens klart bedste forsvar.

(Er Bisseck ikke snart færdig med den der Italienske ferie?)

Bemærk: jeg er ingenlunde ved at pensionere Tingager. Men jeg overvejer:

i) om han har tabt lidt niveau
ii) om holdet kan blive endnu vildere med en hurtigere og mere pasningsstærk centralt.

Det er præcis det samme som med PM, når vi ikke scorer, og snakken straks går op, hvorvidt han skal pensioneres...
Man skal ALDRIG starte med at kigge på at erstatte ham der har været bedst, og mest stabil - bare fordi han har en downperiode.
Inden da må og skal man se på, hvorfor det kan være at han ikke leverer på samme niveau, og analysere om der er begrundet tro på, at x og y faktorer kan ændre det.
PM skulle bruge 1 enkelt super indlæg mod HSV, så gjorde han det resten af holdet ikke havde evnet - at score. Når han ikke får gode indlæg i kampene, så scorer han færre mål, hvilket altid har været tilfældet. Men virker til at folk går direkte efter PM hver gang uanset hvem på holdet der er ude (sjovt som PM ikke har scoret i de 4 kampe Links ikke har kunne levere indlæg og dødbolde, hva?) :D

Tingager har spillet sammen med 117 forskellige konstellationer omkring sig. Han så jo stadig skide godt ud inden de sidste 4 kampe.
Jeg ville rive halvdelen af håret ud, hvis SIB vælger at forsøge at erstatte Tingager inden man har erstattet Bisseck/TK i venstresiden godt nok.
Dalsgaard/Mølgaard er selvfølgelig gode nok til at dække højresiden, og det har været absurd at Akoto også har været ude samtidig, så 3 mand på samme plads er ude samtidig. Men det er også en historie om, at Mølgaard spillede småskadet dengang truppen IKKE var så bred, at vi havde både Dalsgaard og Mølgaard. Var Dalsgaard i start 11 og Mølgaard sad over nogle kampe, så var Mølgaard muligvis ikke blevet skadet.

Når man ikke har en tilstrækkelig kvalitet i bredden, så vil der komme downperioder når der er perioder med skader - sådan vil det være.

Det bliver spændende hvor meget Dalsgaard og Mølgaard træner med i dag ift om Dalsgaard er i spil til mandag og vi kan begynde at håbe at Møllen er på vej tilbage 🤞🏼

Nogen der skal på fredensvangen i dag?
KSDH har en glimrende artikel fra dagens træning, hvor Uwe gennemgår status på skaderne.

Dalsgaard er ikke klar endnu, men træner mere med. Mølgaard er længere fremme, men her er det meget op til ham selv, hvor tæt han kan komme på en trupudtagelse. Akoto er næsten på 100%. Det svarer helt til, hvad jeg selv så til eftermiddagstræningen tirsdag.

Næste og sidste åbne træning inden mandagens kamp er fredag kl. 11, hvis nogen skulle have tid, mulighed og lyst. Her kan man ved selvsyn vurdere mulighederne.

Det er muligt, at Dalsgaard og Mølgaard ikke når 100% kampform før til foråret, men hvis bare de hver især vil kunne spille en halvleg for fuld tryk, så ville jeg have det fint med at bruge en udskiftning mellem de to i pausen. Det må også indgå i overvejelserne, men det væsentlige er selvfølgelig at de ikke er i en situation, hvor det at spille giver risiko for et tilbageslag. På mandag lyder det dog mest sandsynligt at vi får en time med Akoto som hcb (det håber jeg i hvert fald på, så vi kan holde Beijmo på wingbacken). Så må vi se, om vi kan være heldige, at Mølle eller Dalle kan spille nogle minutter i slutningen af kampen. Ellers er der jo altid Jacob Andersen.

Latest posts

Back