Bemærk: jeg er ingenlunde ved at pensionere Tingager. Men jeg overvejer:
i) om han har tabt lidt niveau
ii) om holdet kan blive endnu vildere med en hurtigere og mere pasningsstærk centralt.
Det er præcis det samme som med PM, når vi ikke scorer, og snakken straks går op, hvorvidt han skal pensioneres...
Man skal ALDRIG starte med at kigge på at erstatte ham der har været bedst, og mest stabil - bare fordi han har en downperiode.
Inden da må og skal man se på, hvorfor det kan være at han ikke leverer på samme niveau, og analysere om der er begrundet tro på, at x og y faktorer kan ændre det.
PM skulle bruge 1 enkelt super indlæg mod HSV, så gjorde han det resten af holdet ikke havde evnet - at score. Når han ikke får gode indlæg i kampene, så scorer han færre mål, hvilket altid har været tilfældet. Men virker til at folk går direkte efter PM hver gang uanset hvem på holdet der er ude (sjovt som PM ikke har scoret i de 4 kampe Links ikke har kunne levere indlæg og dødbolde, hva?)
Tingager har spillet sammen med 117 forskellige konstellationer omkring sig. Han så jo stadig skide godt ud inden de sidste 4 kampe.
Jeg ville rive halvdelen af håret ud, hvis SIB vælger at forsøge at erstatte Tingager inden man har erstattet Bisseck/TK i venstresiden godt nok.
Dalsgaard/Mølgaard er selvfølgelig gode nok til at dække højresiden, og det har været absurd at Akoto også har været ude samtidig, så 3 mand på samme plads er ude samtidig. Men det er også en historie om, at Mølgaard spillede småskadet dengang truppen IKKE var så bred, at vi havde både Dalsgaard og Mølgaard. Var Dalsgaard i start 11 og Mølgaard sad over nogle kampe, så var Mølgaard muligvis ikke blevet skadet.
Når man ikke har en tilstrækkelig kvalitet i bredden, så vil der komme downperioder når der er perioder med skader - sådan vil det være.