New posts

Kampen om top 6 -Spekulationstråden om sandsynligheden.

Kampen om top 6 -Spekulationstråden om sandsynligheden.
Måske er udsynet fra B tribunen ikke så godt, som derfra hvor andre så kampen. Jeg kan i hvert tilfælde konstatere, at jeg finder kritikken af både hold og enkelte spillere hård, harsk og grænsende til det underlødige.
Haugen bliver fremhævet som elendig. Jeg er uenig. Han var ikke prangende og han mangler slutprodukt, men i forhold til efteråret går han bedre med i spillet og kan nu tæmme en bold. Ja ja - jeg ved det godt, det SKAL man kunne på superliganiveau, men det havde han altså svært ved i efteråret, og lad os nu tage nærmeste udviklingszone først, ikke? ;-)
Links viste også flere gode takter, både offensivt, hvor han startede kampen fint, og defensivt, hvor han var inde og lukke en kontra ned centralt, midt i anden halveg.
Spillet var ikke verdensklasse - men helt ærligt: vi var oppe mod et af de 2-3 bedst spillende hold i ligaen. For en uge siden havde de højere xG end FCK, selvom de tabte 0-3. Hvis man gik ind til den kamp med en forventning om, at vi ville dominere stort, bare fordi vi var i Århus, så har man sgu ikke fulgt ret godt med.
Vi havde vores perioder, vi gjorde ondt på Silkeborg og vi holdt dem faktisk fra at vade i chancer, selvom de naturligvis havde flere end os.
Jeg synes vi spillede den kamp klogt og rigtigt - især da vi kom foran. Havde Paddy scoret på sit hovedstød efter et frispark i første halveg, så havde snakken godt nok været en anden nu.
Tidspunktet og måden Silkeborg udligner på er jeg forbandet over - men jeg kan ikke for alvor være sur, det var et fair resultat og ét, som vi bedst kan leve med som tingene står nu.

Jeg er deprimeret over, at vi har brugt 20 mio på Haugen når SIF kan hente Adamsen i 1. div for en kasse slots og et sjusket blowjob. Det synes jeg satme er træls. Det er ringe scoutingarbejde og det falder tilbage på SIB.
Det er der jo også 7-8 andre klubber i ligaen, der kan ærgre sig over. Når man hører folk med kendskab til divisionerne har det i nogle år været tydligt, at Adamsen havde niveau til mere end divisionsfodbold. Men omvendt er vores track-record med at hente divisionsspillere ret elendig. Og i tilfældet med Adamsen, så har mentaliteten/psyken været den primære årsag til, at han så længe er blevet i de lavere rækker. Det rimer rigtigt dårligt på succes i Århus, så på den baggrund kan jeg godt forstå, at vi ikke har stået først i køen til at hente ham.

Jeg er deprimeret over, at vi har brugt 20 mio på Haugen når SIF kan hente Adamsen i 1. div for en kasse slots og et sjusket blowjob. Det synes jeg satme er træls. Det er ringe scoutingarbejde og det falder tilbage på SIB.
Så er det da godt, at vi "kun" har brugt 10 mio danske kroner på ham, hva? Det var 10 mio, som kan blive til 15 mio med klausuler.
Synes sgu ikke det hjælper sådan lige i en hurtig vending at gøre en spiller dobbelt så dyr som han faktisk var. Altså AGF har sin transferrekord med Anderson til 15 mio rent.

Haugen til 10 mio var dog stadig en handel vi ikke har fået særligt meget ud af endnu. Og lægger man de 7,5 mio fra Kurminowski oven i, så nærmer vi os 20 mio... :(

• Like
Reactions: fsc
Det er der jo også 7-8 andre klubber i ligaen, der kan ærgre sig over. Når man hører folk med kendskab til divisionerne har det i nogle år været tydligt, at Adamsen havde niveau til mere end divisionsfodbold. Men omvendt er vores track-record med at hente divisionsspillere ret elendig. Og i tilfældet med Adamsen, så har mentaliteten/psyken været den primære årsag til, at han så længe er blevet i de lavere rækker. Det rimer rigtigt dårligt på succes i Århus, så på den baggrund kan jeg godt forstå, at vi ikke har stået først i køen til at hente ham.
Præcis.
Og som jeg forstod det, så var det mere en sag, hvor Adamsen selv valgte SIF, mere end at AGF valgte noget andet. Og SIF var bronzevindere, skulle spille europæisk gruppespil, og tilbød et miljø uden pres, og havde god økonomi til at kunne tilbyde ham en kontrakt, som ikke rimer på tidligere tiders små SIF_kontrakter tænker jeg (uden 100% at vide det)

Adamsen til Silkeborg var en længere proces, hvor han var til prøvetræning for to år siden og alle stadig var usikre, bl.a. fordi han er lidt en tryghedsnarkoman. Og så tog han altså springet som 27-årig. Jeg synes ikke at det lugter af en case, hvor det var oplagt for AGF. Vi har tidligere hentet spillere, som helt tydeligt havde vist topniveau i 1. division, men som alligevel ikke klarede springet til AGF. Ærgerligt nok.

Adamsen til Silkeborg var en længere proces, hvor han var til prøvetræning for to år siden og alle stadig var usikre, bl.a. fordi han er lidt en tryghedsnarkoman. Og så tog han altså springet som 27-årig. Jeg synes ikke at det lugter af en case, hvor det var oplagt for AGF. Vi har tidligere hentet spillere, som helt tydeligt havde vist topniveau i 1. division, men som alligevel ikke klarede springet til AGF. Ærgerligt nok.
Vi har også tidligere hentet spillere som har vist, omend ikke topniveau, så stadig et ganske fint niveau (også højere end superligaen), og som heller ikke klarede springet til AGF.

Der er bare ingen klokkeklar opskrift på den slags overgange, desværre.

Men uanset hvor oplagt det var for AGF, eller hvor meget AGF så gerne ville købe ham, eller hvor lidt/meget vi tror han kunne være slået igennem for AGF; så var det fremlagt sådan dengang som en case, hvor Adamsen selv gerne ville til SIF.
Jeg er ikke sikker på at Mistrati ville have valgt AGF over Randers dengang heller, såfremt vi ville sælge ham ideen om at komme til Aarhus frem for det Mistrati selv synes var et stort nok spring (Randers).

Jeg bliver tosset hvis AGF ikke har forsøgt, men forstår sagtens at der er spillere som vælger noget andet end AGF fra tid til anden.

Men hvad er det ved Haugen som gør, at man vælger at pisse 20 mio efter ham? Så hellere tre lottokuponer pr. vindue til 500.000

Men hvad er det ved Haugen som gør, at man vælger at pisse 20 mio efter ham? Så hellere tre lottokuponer pr. vindue til 500.000
Ok 10 så. Tror jeg ubevidst opfatter Haugen og Kurmi som een entitet. Hvilket ikke kun skyldes min alderdomssvækkelse, mind you.
Min pointe er bare: Når vi ikke er sikre på, at det er kvalitet - og det kan vi umuligt ha' være sikre på med Haugen - hvorfor så finde den store prangerpung frem? Haugen har ikke vist noget Daghim eller andre talenter ikke kunne have gjort ligeså godt - vil være min påstand.

Ok 10 så. Tror jeg ubevidst opfatter Haugen og Kurmi som een entitet. Hvilket ikke kun skyldes min alderdomssvækkelse, mind you.
Min pointe er bare: Når vi ikke er sikre på, at det er kvalitet - og det kan vi umuligt ha' være sikre på med Haugen - hvorfor så finde den store prangerpung frem? Haugen har ikke vist noget Daghim eller andre talenter ikke kunne have gjort ligeså godt - vil være min påstand.
Der er måske en underliggende forventning om, at hvis køber dyrere spillere, så er chancen for at finde kvalitet lidt større, end hvis vi køber billigere spillere. Der er ikke en lineær sammenhæng her, vi taler trods alt om mennesker, men jeg tænker at der f.eks. er en grund til at FCK altid ligger i toppen (trods en del dårlige indkøb) og at Lyngby og Horsens er elevatorhold.

Det er bare lidt en fejlslutning, at fordi Haugen (og Kurmi) har været fusere, så ville Adamsen være blevet en succes hos os.

Vejen til at blive et stabilt top 6 hold finder vi altså ikke ved at støvsuge divisionerne for lottokuponer.

Det er bare lidt en fejlslutning, at fordi Haugen (og Kurmi) har været fusere, så ville Adamsen være blevet en succes hos os.

Vejen til at blive et stabilt top 6 hold finder vi altså ikke ved at støvsuge divisionerne for lottokuponer.

Præcis, at finde en angriber, der forløser sit potentiale i en ny klub med det samme, er enten mega svært eller koster rigtigt mange penge.
Selv FCK der køber ind i dyre domme rammer forbi pænt mange gange.

Haugen tror jeg ikke længere på. Duin har jeg også mine tvivl om. Han kan nogle ting, men han virkede total forvirret over spillet i går, og PM måtte hele tiden løbe og dirigere med ham

Præcis, at finde en angriber, der forløser sit potentiale i en ny klub med det samme, er enten mega svært eller koster rigtigt mange penge.
Selv FCK der køber ind i dyre domme rammer forbi pænt mange gange.

Haugen tror jeg ikke længere på. Duin har jeg også mine tvivl om. Han kan nogle ting, men han virkede total forvirret over spillet i går, og PM måtte hele tiden løbe og dirigere med ham

Ja eller også skal han passe præcis til det man har gang i, som da vi hentede PM og havde backs gode nok til at fodre ham, og wings der kunne spurte afsted og fodre videre (nu spiller vi uden wings, og i stedet wingbacks der leverer ca. 0-1 assists og 0-1 mål per halvsæson...!)

Tror Adamsen ville passe ligeså dårligt ind som Haugen gør ift vores spillestil. Omvendt tror jeg Haugen ville passe ligeså godt ind hos SIF, som Adamsen gør. Præcis som jeg troede at PM ville smadre mål ind for SIF sidste år hvor han ikke scorede for os, men Helenius gjorde for SIF fordi han havde Vallys/Carstensen/Jørgensen til at fodre sig konstant... Det er jo ikke svært at se, hvor meget mere ufarlig Helenius har været for AaB i de to kampe her. Han skal nok få scoret nogle mål for AaB - ligesom PM jo altid scorer for os. Men pointe er, at hvis man fodrer den slags spillere, og de får bygget selvtillid og målform, så kan det blive ved og ved.

Og så er Adamsen jo altså også mere samme type som Haugen og Kurmi, så hvis det er typen af spiller der er fejlcastet, mere end spillerens individuelle kvalitet, så kunne Adamsen fejle hos os på samme måde. En Grot eller Egho ville nok nemmere kunne træde til. Vi spiller stadig med mange bolde op nedefra, som vores angribere skal modtage og vende med, også selvom det ikke er direkte "Duncan-bolde" i blinde længere.

Kan ikke kende top6-tråden! Guys, venligst tilbage på sporet.....jeg tror stadig på top6, men vi skal ubetinget have 3 point mod Horsens for at min tro kan fortsætte - ( ellers SKAL vi efterflg have 3 point ude mod Hestene! )

Tak for reminder.
Og ja hvis vi ikke vinder fredag, så tvinges vil til at lave overraskende point mod Randers formentlig.
Men hvis vi spiller 2 uafgjorte, og vinder 1 herfra, så har vi jo altså 31 point.
Og det kan ske på mange måder at 31 point viser sig at være nok. Men taber vi mod Horsens, så skal vi nok vinde mod Randers.

Puha da kan blive tæt. Randers kan jo slutte på 31 point på mange måder selv hvis vi vinder over dem, da de møder Viborg og AaB i de to andre kamp. 1 sejr til dem, så står de på 31 point.

Og så er Adamsen jo altså også mere samme type som Haugen og Kurmi, så hvis det er typen af spiller der er fejlcastet, mere end spillerens individuelle kvalitet, så kunne Adamsen fejle hos os på samme måde. En Grot eller Egho ville nok nemmere kunne træde til. Vi spiller stadig med mange bolde op nedefra, som vores angribere skal modtage og vende med, også selvom det ikke er direkte "Duncan-bolde" i blinde længere.
Haugen modtog 2 bolde i dybden og stod offside 2 gange, Adamsen modtog 5-6 bolde i dybden og var offside 0 gange - mod et bedre forsvar. Der er nogle helt grundlæggende færdigheder til forskel på de to spillere, så selvom han måske nok er samme type, så er det kun ligesom et Picasso er samme type som børnehavens flotteste fingermaleri.

Latest posts

Back