New posts

Kampen om top 6 -Spekulationstråden om sandsynligheden.

Kampen om top 6 -Spekulationstråden om sandsynligheden.
Viborg vandt ude over Horsens med 3-0 uden at få sved på panden, Horsens slog Randers 5-1 i efteråret , enig med Fribs der er ikke meget der tyder på at Randers er et exceptionelt stærkt hold lige i øjeblikket.
Men hvis vi har et lille indbyrdes kompleks imod Randers, så har Viborg et langt værre. Seneste hjemmesejr over Randers daterer sig til september 2006:

13.08.2021 kl. 19.00 VFF - RFC 1 - 2
12.08.2016 kl. 18.00 VFF - RFC 0 - 1
16.05.2016 kl. 13.00 VFF - RFC 2 - 3
23.02.2014 kl. 14.00 VFF - RFC 1 - 1
20.07.2013 kl. 17.00 VFF - RFC 2 - 2
18.05.2008 kl. 15.00 VFF - RFC 0 - 1
29.10.2006 kl. 15.00 VFF - RFC 1 - 1
17.09.2006 kl. 15.00 VFF - RFC 3 - 2

Vores "egen" PC spillede faktisk på det Randershold sidst de tabte i Viborg.

Men ok, styrkeforholdet HAR ændret sig det seneste 1-2 år og vi må vel forvente en tæt kamp.

Jeg skrev allerede efter forårets første kamp, at nøglekampen bliver ude mod Randers. Det holder jeg fast ved.

Jeg vil forfærdeligt gerne have Randers til at smide point i indeværende runde. Dermed er det os der kan nøjes med uafgjort deroppe.
Med to hold der har deres styrke i det defensive i en kamp på en dårlig bane, så forventer jeg at holdet der ligger øverst inden kampen står med rigtigt gode kort på hånden.

Men hvis vi har et lille indbyrdes kompleks imod Randers, så har Viborg et langt værre. Seneste hjemmesejr over Randers daterer sig til september 2006:

13.08.2021 kl. 19.00 VFF - RFC 1 - 2
12.08.2016 kl. 18.00 VFF - RFC 0 - 1
16.05.2016 kl. 13.00 VFF - RFC 2 - 3
23.02.2014 kl. 14.00 VFF - RFC 1 - 1
20.07.2013 kl. 17.00 VFF - RFC 2 - 2
18.05.2008 kl. 15.00 VFF - RFC 0 - 1
29.10.2006 kl. 15.00 VFF - RFC 1 - 1
17.09.2006 kl. 15.00 VFF - RFC 3 - 2

Vores "egen" PC spillede faktisk på det Randershold sidst de tabte i Viborg.

Men ok, styrkeforholdet HAR ændret sig det seneste 1-2 år og vi må vel forvente en tæt kamp.
Der findes løgn, forbandet løgn og statistik :)
Man skal huske på at en stor del af den periode, der mødte de ikke hinanden, da de ikke spillede i samme række, og i øvrigt så vandt Viborg senest mod Randers d. 21. februar 2022, altså i den forrige kamp de spillede, så jeg har vanskeligt ved at se at de skulle have et kompleks, overhovedet.

Det vil hjælpe hvis FCM og Brøndby kan dumme sig lidt, men i et scenarie hvor de to tager mange point, ligner det så en direkte duel mellem os og Randers om den sidste plads. De må gerne lige tabe til Viborg, men vi skal også meget gerne have mindst et point der og jeg tror også vi er nød til at hente en sejr i en af de to sidste kampe. Vinder Randers i Viborg i denne runde har vi balladen, fordi de ender foran os med en uafgjort i den indbyrdes kamp og en sejr i Aalborg i sidste runde, Så rækker 33 point ikke, hvis FCM og Brøndby laver 7 point (á point med FCM så på målscoren med mindre de laver 9,) men det er selvfølgelig heller ikke sikkert de gør det. Det kan blive en gyserafslutning for flere hold.

Det bliver i hvert fald med hjertet oppe i halsen af man evt. ser med når Randers skal til Viborg.
MEN: som jeg ser det, så har vi bare mange chancer at håbe på. For FCM skal jo også møde et AaB-hold som er kommet igang spillemæssigt, hvor de spillede flot med mod FCK i Parken, og siden har slået Viborg i pokalen efter en flot indsats der. Jeg falder på ingen måde ned af stolen hvis AaB får et X der. Det gør jeg samtidig heller ikke, hvis Lyngby formår at score mod BIF, ligesom Horsens gjorde. BIFs samlede defensiv er deres klart svageste, selvom de har max kvalitet på deres wingbacks. Og Lyngby mod FCN endte også med X. Den slags gør de tit på hjemmebane, Lyngby.

Og ja så møder SIF både FCM og BIF, såvel som at BIF skal møde FCN også, endda i Farum.
Det er muligt vi taber til Randers. Det har vi tit gjort. Men jeg tror nær 100% på, at vi står mod OB og selv kan afgøre det med en sejr. Point i Randers kan gøre, at vi kan nøjes med x og y mod OB. Men en sejr mod OB, hvor vi ender på 32 point, og en klart bedre målscore end fx BIF og Randers. Ja det kan gøre meget. Randers har -2 i målscore mens vi har +4 Og altså vi har ikke tabt med 2 mål i Randers i mands minde. Vi taber desværre for tit deroppe, men det er som regel 1-0 eller 2-1 hvis det er. Og uafgjort 1-1 er stadig det klart mest hyppige resultat. Sådan tror jeg også det ender denne gang.

FCM skal jo også møde et AaB-hold som er kommet igang spillemæssigt, hvor de spillede flot med mod FCK i Parken
AaB var altså pivheldige med at FCK kun scorede en gang i den kamp. De nævnte det faktisk også i dagens Mediano om vores Horsens-kamp, hvor de sammenlignede AaB og Horsens og konstaterede at Horsens så væsentligt bedre ud defensivt mod os end AaB gjorde mod FCK. Ikke at jeg synes at sammenligningen er helt fair, da FCK jo også er bedre end os, men vi har stadig til gode at se AaB spille en superligakamp, hvor det bliver lidt mere helstøbt.

De fik en fin sejr i pokalen over et Viborg-hold der stillede med flere reserver og man kunne jo godt se, at det forløste noget på AaB-holdet. Så det bliver spændende at se, hvor de er på mandag. Jeg forventer dog stadig en sikker FCM-sejr.

Er der noget jeg forventer i den liga her, så er det at der meget sjældent går mange kampe mellem overraskelserne. Altså før en kamp mellem FCN og Lyngby kan man jo sige det samme. Og ikke desto mindre slutter kampen 1-1.
FCN-Lyngby kampene har trods alt deres eget liv, fordi de er lokalopgør. Men ok, Lyngby har set bedre ud defensivt her efter vinterpausen. Pudsigt nok efter at de har solgt begge deres roste wingbacks. Men det var vist heller ikke deres defensive kvaliteter de blev så meget rost for.

Det bliver i hvert fald med hjertet oppe i halsen af man evt. ser med når Randers skal til Viborg.
MEN: som jeg ser det, så har vi bare mange chancer at håbe på. For FCM skal jo også møde et AaB-hold som er kommet igang spillemæssigt, hvor de spillede flot med mod FCK i Parken, og siden har slået Viborg i pokalen efter en flot indsats der. Jeg falder på ingen måde ned af stolen hvis AaB får et X der. Det gør jeg samtidig heller ikke, hvis Lyngby formår at score mod BIF, ligesom Horsens gjorde. BIFs samlede defensiv er deres klart svageste, selvom de har max kvalitet på deres wingbacks. Og Lyngby mod FCN endte også med X. Den slags gør de tit på hjemmebane, Lyngby.

Og ja så møder SIF både FCM og BIF, såvel som at BIF skal møde FCN også, endda i Farum.
Det er muligt vi taber til Randers. Det har vi tit gjort. Men jeg tror nær 100% på, at vi står mod OB og selv kan afgøre det med en sejr. Point i Randers kan gøre, at vi kan nøjes med x og y mod OB. Men en sejr mod OB, hvor vi ender på 32 point, og en klart bedre målscore end fx BIF og Randers. Ja det kan gøre meget. Randers har -2 i målscore mens vi har +4 Og altså vi har ikke tabt med 2 mål i Randers i mands minde. Vi taber desværre for tit deroppe, men det er som regel 1-0 eller 2-1 hvis det er. Og uafgjort 1-1 er stadig det klart mest hyppige resultat. Sådan tror jeg også det ender denne gang.
Ja, der er jo også det ved det at man kan se på den enkelte kamp og konstatere at det er sandsynligt at den kan falde ud på den værst tænkelige måde, men selvom Randers har et fint program i de sidste fem kampe, taler vi også om en situation, hvor de så efter en længere dårlig serie laver 11 point i fem kampe. Vi ser godt nok ud til også selv at skulle lave mindst det samme, tilsvarende efter en ikke for god afslutning på efteråret, og ser man på det som serier er det lidt vildt hvis begge klubber formår at lave mere en 2 point i snit efter vinterpausen. Sker det, er der da den mulighed at begge klubber faktisk kommer med, så det vil være fantastisk hvis Lyngby kan tage mindst en uafgjort mod Brøndby, det vil øge sandsynligheden for at holde dem bag os en del.

Jeg er sikker på RFC får smæk i dag i Viborg, Viborg er bare et bedre hold. Derimod er jeg ret sikker på at BIF vinder i Lyngby, FCM derimod skal ikke komme til AaB og føle sig for sikre - jeg tror AaB finder tilbage på sporet og tar minimum en uafgjort.
Kan FCN ta point i Silkeborg - den er svær - måske blir den uafgjort!
SÅ jeg spiller en kupon med sejr til Viborg, sejr til Brøndby, x i Aalborg og Silkeborg

FCN-Lyngby kampene har trods alt deres eget liv, fordi de er lokalopgør. Men ok, Lyngby har set bedre ud defensivt her efter vinterpausen. Pudsigt nok efter at de har solgt begge deres roste wingbacks. Men det var vist heller ikke deres defensive kvaliteter de blev så meget rost for.

Lyngby har bare taget langt flere point hjemme end ude, især uafgjorte. Så tænker skam ikke de slår BIF; men at 1-1 på ingen måde er urealistisk.

Ja, der er jo også det ved det at man kan se på den enkelte kamp og konstatere at det er sandsynligt at den kan falde ud på den værst tænkelige måde, men selvom Randers har et fint program i de sidste fem kampe, taler vi også om en situation, hvor de så efter en længere dårlig serie laver 11 point i fem kampe.

Og ja mest af alt, så tror jeg ikke det handler om den enkelte kamp isoleret set, men om at antallet af kampe gør, at der jo nær-garanteret vil komme overraskelser. Er det sandsynligt at AaB tager point fra FCM denne runde? Ikke særligt. Var det sandsynligt at Horsens slog Randers 5-1 eller FCK i Parken? Overhovedet ikke. Men overraskelser sker. Og med 3 runder minus vores kamp = 17 kampe tilbage med plads til et par overraskelser hist og her.

Viborg fører 2-0 over Randers - og nu gik den heller ikke længere for SIF der har været presset. FCN er kommet foran. Så mangler vi kun at de resultater holder, og at OB taber til FCK, så kan vi selv afgøre det i Randers!
A pro pos at der nok kommer overraskelser, vil de tre resulater vel for så vidt være favoritsejre. Især er det vigtigt Randers taber, Silkeborg har bl.a. en kamp mod Brøndby, altså et af de få tilbageværende indbyrdes top-6-opgør, og OB har vi jo selv til sidst hjemme. Under alle omstændigheder vil vi med en sejr i Randers have det i egne fødder til sidst, men det er nu også meget rart hvis vi kan nøjes med uafgjort i Randers.

A pro pos at der nok kommer overraskelser, vil de tre resulater vel for så vidt være favoritsejre. Især er det vigtigt Randers taber, Silkeborg har bl.a. en kamp mod Brøndby, altså et af de få tilbageværende indbyrdes top-6-opgør, og OB har vi jo selv til sidst hjemme. Under alle omstændigheder vil vi med en sejr i Randers have det i egne fødder til sidst, men det er nu også meget rart hvis vi kan nøjes med uafgjort i Randers.

Og ja det med at der "nok kommer overraskelser" - er jo set over alle 17 kampe der mangler.

SIF er tilbage i top-6 kampen for alvor.
Randers er i ca. status quo, men har den udfordring at de har ringere målscore end AGF, og derfor SKAL VINDE mod AGF hvis de selv skal kunne afgøre det på sidste dag. Vinder AGF bliver det nær umuligt for dem at hente os i sidste runde pga målscore. Spiller vi X kan de hente os hvis vi taber og de klarer uafgjort eller bedre - eller hvis vi spiller X mod OB og de vinder mod AaB.

Latest posts

Back