New posts

"Hvor blev de af"-tråden

• Thread starter Thread starter Martinstranger
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 372K
"Hvor blev de af"-tråden
Det handler også om modenhed, og at klubben og spilleren får et match der passer. Når vi taler om unge spillere, så svinger de i niveau, det gælder også deres modenhed. Et eksempel på en spiller som tog sin karriere til et højere niveau var Højer. Han tullede rundt i Lyngby som reserve, og måske havde han fået en plads, måske ikke.
Men han forlod AGF med sine egne ord om at han forlader AGF som en voksen.

Mmaee kan jo sagtens have lært noget af opholdet i AGF, måske Mmaee og baglandet tog en snak efter opholdet, om hvad der skulle til hvis han skulle slå til som spiller fremadrettet. Der kan man sige at opholdet i AGF fungerede som en katalysator for hans videre udvikling. Og det nyder Mmaee og hans nye klub så i fulde drag. :)

Michael Uhre har jo været i Brøndby i flere år, og stod da i mine øjne måske lidt i stampe, men pludselig er han klar, og alt går op i en højere enhed. Det er da fedt at se spillere og klub vise tillid til hinanden, og give den nødvendige tid.

Nu er vi i krise, og på alverdens platforme myldrer det frem med skribenter som pludselig mener at nu er det den enes skyld, og nu den anden. Jeg forstår godt frustrationen, men jeg håber også at ledelsen i AGF, formår at holde afstand, og holde hovedet koldt.

/Aske

Det handler også om modenhed, og at klubben og spilleren får et match der passer. Når vi taler om unge spillere, så svinger de i niveau, det gælder også deres modenhed. Et eksempel på en spiller som tog sin karriere til et højere niveau var Højer. Han tullede rundt i Lyngby som reserve, og måske havde han fået en plads, måske ikke.

Enig. Og samme med Blume.
Men fælles for dem er, at de i AGF blev brugt kontinuerligt på samme plads hele tiden.
Højer også i Lyngby, men Blume blev brugt på kanten der også. Ligesom Albert svinger mellem kant og 8'er.
Duncan og Hvidt flyttes der også meget rundt på, og har spillet alle 3 centrale pladser, selvom Duncan klart har spillet bedst som 6'er og Hvidt klart bedst som tilbageliggende 8'er.

Hvis Albert kontinuerligt blev spillet som kant som Daramy i FCK, og Duncan kontinuerligt som 6'er, og Hvidt som 8'er, så var de måske store ligaprofiler nu.

En af grundende til at de ikke slår fuldt ud igennem er i min optik, at de ikke satses på kontinuerligt på samme plads.
Michael Uhre har jo været i Brøndby i flere år, og stod da i mine øjne måske lidt i stampe, men pludselig er han klar, og alt går op i en højere enhed. Det er da fedt at se spillere og klub vise tillid til hinanden, og give den nødvendige tid.

Og ja, selvom Uhre ikke har været flyttet rundt, så kan det også "bare" være at få tiden til at slå igennem ala Aron Johansson i AGF.

Tid er en faktor, kontinuitet ift hvor du bruges en anden, og frekvensen af hvor ofte du bruges og hvor lange perioder i træk du bruges en tredje.

Og altså Albert Grønbæk spillede et super efterår i AGF i 2020. Men han blev flyttet rundt mellem venstrekanten, højrekanten, og har så i foråret spillet flere kampe centralt. Det tror jeg sgu ikke er optimalt for hans udvikling. Det første gok i nøden fik han i kamp 1 i foråret (runde 14) mod Vejle, hvor han blev flået ud efter 45 minutter da intet fungerede for ham som 8'er. Gift Links spillede højrekanten i den kamp, og Jon venstrekant (en opskrift David brugte store dele af foråret med meget lidt succes, efter at Jon og Albert i store dele af efteråret havde byttet mellem venstre/højre imellem sig med større succes).

Men med til den historie var jo netop også, at man ville have Links igang også. Det blev så bare på bekostning af Albert, så at sige. Og Albert scorede 2 mål da han kom tilbage på højrekanten i foråret, og lavede 1 enkelt assist til PO i Parken som 8'er (hvor PO jo scorede udefra, så ikke en "reel assist" som sådan, mens Links scorede 1 mål og lavede 1 assist fra højrekanten. Tilsammen altså 3 mål og 1 assist fra højrekanten hele foråret.. Fandme for ringe.

Og udviklingen blev delt mellem Links og Albert, og ingen af dem rykkede sig.
Men det var ikke Links' skyld at Albert ikke udviklede sig som 8'er som sådan. Men som typer fandt de ikke hinanden særligt godt. Ikke som Blume/Bundu i hvert fald. Og det skyldtes også valg af spillestil fra David mm.

Mmaee kan jo sagtens have lært noget af opholdet i AGF, måske Mmaee og baglandet tog en snak efter opholdet, om hvad der skulle til hvis han skulle slå til som spiller fremadrettet. Der kan man sige at opholdet i AGF fungerede som en katalysator for hans videre udvikling. Og det nyder Mmaee og hans nye klub så i fulde drag. :)

Nu er vi i krise, og på alverdens platforme myldrer det frem med skribenter som pludselig mener at nu er det den enes skyld, og nu den anden. Jeg forstår godt frustrationen, men jeg håber også at ledelsen i AGF, formår at holde afstand, og holde hovedet koldt.

/Aske
Meget enig - dog to ting: håber ikke David finder syndebukke, og håber ledelsen finder penge til en målscorer, det skal vi have en mere ind af, så er jeg ligeglad om han er kant eller 10er.

Den anden - ikke kun unge spillere svinger i niveau, det synes jeg også ældre gør ret meget.

Ja han har fundet sit rette niveau for nu, og det er fedt for ham.
Ja fortsætter han sådan så ryger han som mattsson og dreyer direkte til udlandet - men det kræver han kan vise det over en halv eller hel sæson. Var dog også allerede stærk i foråret i superligaen for Lyngby. Man kan kun unde ham den succes når man kender lidt til ham. Og bare fordi han er en af de hviiie ;-)

Ja fortsætter han sådan så ryger han som mattsson og dreyer direkte til udlandet - men det kræver han kan vise det over en halv eller hel sæson. Var dog også allerede stærk i foråret i superligaen for Lyngby. Man kan kun unde ham den succes når man kender lidt til ham. Og bare fordi han er en af de hviiie ;-)

Dreyer gjorde det fra 1.division også. Det medgiver jeg. Han spillede kun 14 superligakampe for EfB i alt (10 før forrige nedrykning, og 4 i deres bronzesæson). Mattsson nåede dog 16 kampe for SIF allerede i 17/18-sæsonen, og har præsteret over længere tid.

Jeg synes ikke Kaastrup er nær deres niveau på nogen måde. Hverken for deres hold, og da slet ikke for ligaen de spiller i. Men hvis man er en ganske habil 1.divisionsspiller, og måske tilmed bliver en profil dernede, så har man da muligheden for at slå igennem for et superligahold også.

Jeg tror Kaastrup kan lykkes. Men jeg synes du oversælger ham her. Men det holder mig ikke fra, som dig, at håbe for ham at han lykkes. Uanset hvad, så passer han i hvert fald overhovedet ikke ind i det nuværende AGF ift måden vi spiller på. Og for de kantspillere som Kaastrup der nærmest kun har deres forcer i arbejdet frem i banen, så bliver der færre og færre klubber der tør lede efter de typer. Men det findes da :D Heldigvis.

Dreyer gjorde det fra 1.division også. Det medgiver jeg. Han spillede kun 14 superligakampe for EfB i alt (10 før forrige nedrykning, og 4 i deres bronzesæson). Mattsson nåede dog 16 kampe for SIF allerede i 17/18-sæsonen, og har præsteret over længere tid.

Jeg synes ikke Kaastrup er nær deres niveau på nogen måde. Hverken for deres hold, og da slet ikke for ligaen de spiller i. Men hvis man er en ganske habil 1.divisionsspiller, og måske tilmed bliver en profil dernede, så har man da muligheden for at slå igennem for et superligahold også.

Jeg tror Kaastrup kan lykkes. Men jeg synes du oversælger ham her. Men det holder mig ikke fra, som dig, at håbe for ham at han lykkes. Uanset hvad, så passer han i hvert fald overhovedet ikke ind i det nuværende AGF ift måden vi spiller på. Og for de kantspillere som Kaastrup der nærmest kun har deres forcer i arbejdet frem i banen, så bliver der færre og færre klubber der tør lede efter de typer. Men det findes da :D Heldigvis.
Synes det er svært at vurdere Kaastrup. Men jeg undrer mig over han ikke fik længere snor i AGF end til 20 år. Han faldt ikke igennem på vores superligahold, havde noget han skulle udvikle. Samme som Anbo 2½ flotte kampe - faldt slet ikke igennem. Synes jo bare vi har set med begge de nu trods ung alder og ingen erfaring allerede er profiler på niveauet under superligaen.

Jeg er overrasket og imponeret over Kaastrup har været så vild i 1 div indtil nu og gjorde det så fint i superligaen i foråret. Gået meget hurtigere end jeg havde set komme.

I værste fald tror jeg han bliver en kæmpe profil i 1 div generelt. Vil blive overrasket hvis vi ikke også ser ham få succes i superligaklubber i midten-bunden af rækken.

Jeg synes naturligvis ikke han har Dreyers klasse. Mattsson har jeg ikke set spille så meget igen - men set nok. Ligesom jeg har med Kaastrup. De to andre er større. Siger bare præsterer Kaastrup lige så flot en hel sæson i 1 div og bliver topscorer der, så ryger han for 10 mio

Så får vi heldigvis udviklingspenge. Derfor kan der der god investering i at have spillerne til de er 23 år. Vist der skillelinjen er ift de mønter.

Synes det er svært at vurdere Kaastrup. Men jeg undrer mig over han ikke fik længere snor i AGF end til 20 år. Han faldt ikke igennem på vores superligahold, havde noget han skulle udvikle. Samme som Anbo 2½ flotte kampe - faldt slet ikke igennem. Synes jo bare vi har set med begge de nu trods ung alder og ingen erfaring allerede er profiler på niveauet under superligaen.

Jeg er overrasket og imponeret over Kaastrup har været så vild i 1 div indtil nu og gjorde det så fint i superligaen i foråret. Gået meget hurtigere end jeg havde set komme.

I værste fald tror jeg han bliver en kæmpe profil i 1 div generelt. Vil blive overrasket hvis vi ikke også ser ham få succes i superligaklubber i midten-bunden af rækken.

Jeg synes naturligvis ikke han har Dreyers klasse. Mattsson har jeg ikke set spille så meget igen - men set nok. Ligesom jeg har med Kaastrup. De to andre er større. Siger bare præsterer Kaastrup lige så flot en hel sæson i 1 div og bliver topscorer der, så ryger han for 10 mio

Så får vi heldigvis udviklingspenge. Derfor kan der der god investering i at have spillerne til de er 23 år. Vist der skillelinjen er ift de mønter.

Du antager altid at det er AGF der ikke vil beholde alle spillere der forlader os, lukke det være en spiller, f.eks som Lunding, der ville væk?

Men jeg undrer mig over han ikke fik længere snor i AGF end til 20 år.
AGFs plan med Kaastrup og Lunding var at de skulle spille i AGF et par år endnu hvor de skulle kæmpe med om spilletiden. De var jo ikke i nærheden af at være faste startere da de blev solgt. Lunding ville ikke engang tilbage til AGF og være konkurrent til Links... Jamen så vil man det ikke nok.

Skulle Bundu så sige nej til AGF fordi vi har Links og Grønbæk nu?
Skulle Brandhof eller PO så forlade AGF nu fordi Anderson er kommet?

Måske de ville gøre det. Men det ville være deres eget valg. Nogle bliver og tager kampen op, og andre vil videre. Det er en del af gamet.

(Husk i øvrigt at Grønbæk har fået sit store gennembrud bl.a. fordi Lunding var væk, og Links/Jevtovic gik i stykker, og vi skulle komme på nye løsninger)
Andre kommer frem når nogle giver kampen op og søger væk.

Sydhavnen +1
Jeg har den samme fornemmelse af at Kaastrup vægtede sin egen spilletid meget højt.
Det gjorde Helenius også, det gjorde Thøgersen også, såvel som Lunding.

Det er helt fair.
Og det kan jo bunde i, at man ikke har tro på at man kan vinde kampen over sin direkte konkurrent (Thøgersen vs Højer, Helenius vs PM, og Lunding vs Links).
For nogle er det helt forståeligt (Thøgersen og Helenius), mens man er mere undrende ved andre som Lunding og Kaastrup, da de jo faktisk ville væk fordi Jevtovic, Links og Jon var foran dem. Men hvis de var blevet havde de sikkert fået masser af spilletid i den sidste sæson, hvor vi jo ledte rigtig meget efter de rette kant-præstationer...

Så var det AGF der tog den forkerte beslutning ved at lade dem gå? NEJ! Det var ude af vores hænder med mindre vi skulle holde på en sur/skuffet spiller. (Lunding var tæt på udløb alligevel).

Var det Kaastrup og Lunding der var for utålmodige, og faktisk kunne have fået chancen i efteråret hvor Jevtovic og Tengstedt var ude hele perioden, såvel som Links var det i en lang række kampe, og ditto med Tengstedt skadet i foråret, mens Jevtovic sportsligt aldrig kom tilbage, mens Jon og Links var de eneste reelle kanter sammen med Grønbæk.

Lunding og Kaastrups tab mere end AGFs vil jeg sige.
AGF fik Grønbæk ud af det.

Præcis. Også derfor det er godt at udleje. Vi kan ikke forløse alt det talent vi har - vi har kun 11 pladser.
Lunding troede vel ikke på AGF ville ham nok. Sådan er det og pyt. Fejlen lå i vi havde for kort kontrakt med ham - og Kaastrup. Modsat fx ST nu, hvor vi bestemte skulle han blive, udlejes eller sælges. Med de to andre var kontrakterne så korte vi fik symbolske transfers. Med ST fik vi 1½ mio. Vi har heldigvis lært noget

Du antager altid at det er AGF der ikke vil beholde alle spillere der forlader os, lukke det være en spiller, f.eks som Lunding, der ville væk?
Nej præcis ikke - der er altid 3 parter.

Som sagt lunding, kaastrup, helenius, ST, diks, kamil osv havde andre ambitioner.

SIB sagde det i et interview det gælder om at have kontrakt med spillerne - så bestemmer klubben.
Når man lejer eller har korte 1-2 års kontrakter - så har klubben ingen indflydelse.

Iøvrigt fint at helle røg, lunding tja, kaastrup ikke noget at gøre ved nu og måske slår han heller ikke igennem over agf niveau (ingen Daramy) - diks snøft, kamil snøft, men JH er god, ST tja kunne have valgt udleje et år, men ikke sikkert SIF ville det - ok god case,

Har nærmest aldrig hørt en spiller sige det så godt på vej ud af døren....
Tengstedt om exit: "- Jeg tror måske bare ikke, at jeg passede ind i spillestilen i AGF. De søgte måske noget lidt andet. De gange, hvor jeg så har haft muligheden, er det ikke fordi, det har været prangende heller."
Kort og præcist.
Han tilføjer dog lidt omkring, at han ikke fik så mange chancer, og at han ved at han kan gøre det bedre hvis han får kontinuerlig tid, hvilket han håber at få i Silkeborg.

Latest posts

Back