Folketingsvalg 2026
Gandalf den Hvide
Experienced member
man bliver ikke dette niveau af stinkene rig af at være dygtig til et normal job, eller for den sags skyld være en del af den arbejdene klasse, man bliver det niveau af stinkende rig, ved at tjene penge på andre folks arbejdeEt eller andet sted så handler det jo om at ramme den grænse som man mener er det rigtige, og det er individuelt..
Ja, jeg har ikke noget imod nogen er stinkende rige, fordi de er født ind i det, er heldige med at ramme det rigtige job, eller for håbelig som de fleste - er dygtige.
Enderne af det spektre må være enten skal man betale 100% skat, og så deler staten pengene - eller modsat så skal der brugerbetaling på alt, og man må beholde alt hvad man ejer.
Uanset hvor vi står her, så ligger ingen af os i de ekstreme ender, eller sågar tæt på. Jeg syntes det er fint de breddeste skuldre løfter det tungeste læs, men det gør de allerede. Og så handler det her om man mener man er ved at have ramt grænsen ved at skam skatte på alt. Der er jeg, og fint du ikke er der, det er jo bare holdninger.
Den sætning er dog imo noget nedladende. For så når vi smider 1% på, kan vi så om et år smide 1% mere på, fordi der vil samme sætning kunne bruges. Så 1% mere året efter osv. Hvornår er grænsen? Jeg syntes den er ramt.
At øge skatter er ikke den eneste måde man kan skabe flere penge i samfundet. Der findes andre måder også.