Folketingsvalg 2026
Helt fint..
Kan ikke finde hvor jeg som sådan er uenig personligt. Men at du putter alle DF og DD i samme bås, er netop noget af det der ærger mig rigtig meget i debatten i dag. At man påduttet andre holdninger og motiver.
Jeg stemmer ikke på nogen af dem, da de for mig er alt gået for langt i deres holdninger til det emner men det betyder ikke at jeg ikke godt kan forstå folk der stemmer det. Ligesom jeg godt kan se argumenterne for at stemmer enhedslisten og Alternativet, jeg er bare meget uenig i det.
Forstå og respekter er det vigtigste i en politisk debat, specielt når man er uenig.
Jeg føler ikke jeg har påduttet DF eller DD noget som de ikke selv siger, eller har sagt. Stemmer man på et af de to partier må man som vælger også stå på mål for hvad de står for.
Den som kørte for år tilbage med at mange stemte på DF fordi de gjorde så meget for de ældre(det passer så heller ikke, ihvertfald ikke økonomisk), kan ikke bruges som undskyldning mere, for ingen kan være i tvivl om DFs menneskesyn på dem som ikke kommer fra Midtjylland.
Edit - Groft sagt, når man stemmer tager man et valg. Så kan man ikke, i min verden, som voksen, stemme på DF/DD og så sige, "Ej det med muslimer er jeg heller ikke helt enig i, men de er gode ved mig som landmand, så derfor stemmer jeg på dem'. Nej, så står du sgu på mål for deres politik.