New posts

Fodbold på tv

• Thread starter Thread starter Deleted member 33
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 937
  • Views Views: Views 88K
Det er en meget mystisk sag med den udmelding fra Viaplay. Jeg er sikker på at der har været krisemøder hele weekenden. Og vi må have mere information om hvad hulen der sker.

Men når Viaplay siger at de opsiger aftalen, må det betyde fra deres side, at de mener de stadig har rettighederne. Men vil slippe for at betale for produktionen. Spare de penge og klare den selv. At de kontraktuelt har mulighed for det. Med henvisning til at ikke har fået den varer de har betalt for. Men som jeg også tidligere har givet udtryk for, så må Matchday have haft en svag kontrakt, hvis det Viaplay er ude i kan lade sig gøre. For så ringe og manglefuld har produktionen de første 8 runder sgu heller ikke været.

Det ligner at Viaplay er ude i et vildt sats her. Spiller højt spil med det formål, at de kan opnå en billigere aftale. Eventuelt strafrabatter ved fejl og mangler eller hvad ved jeg.

Man må formode at de rager nogle uvenner til sig undervejs. Udover de åbenlyse i konflikten, sidder der jo række medarbejdere i et moras nu. Folk der har kontrakt med Matchday.

Når alt kommer til alt, har Viaplay (eller TV2) næppe mistet en eneste kunde udelukkende grundet utilfredshed med kvaliteten af TV-produktionen af dansk fodbold i denne sæson indtil nu. Og jeg tænker heller ikke, at de har givet en økomisk kompensation til nogen.

Hvis det her ender med et juridisk slagsmål om kontraktbrud, bliver det grimt. De bør finde en løsning hurtigst muligt.

Det er en meget mystisk sag med den udmelding fra Viaplay. Jeg er sikker på at der har været krisemøder hele weekenden. Og vi må have mere information om hvad hulen der sker.

Men når Viaplay siger at de opsiger aftalen, må det betyde fra deres side, at de mener de stadig har rettighederne. Men vil slippe for at betale for produktionen. Spare de penge og klare den selv. At de kontraktuelt har mulighed for det. Med henvisning til at ikke har fået den varer de har betalt for. Men som jeg også tidligere har givet udtryk for, så må Matchday have haft en svag kontrakt, hvis det Viaplay er ude i kan lade sig gøre. For så ringe og manglefuld har produktionen de første 8 runder sgu heller ikke været.

Det ligner at Viaplay er ude i et vildt sats her. Spiller højt spil med det formål, at de kan opnå en billigere aftale. Eventuelt strafrabatter ved fejl og mangler eller hvad ved jeg.

Man må formode at de rager nogle uvenner til sig undervejs. Udover de åbenlyse i konflikten, sidder der jo række medarbejdere i et moras nu. Folk der har kontrakt med Matchday.

Når alt kommer til alt, har Viaplay (eller TV2) næppe mistet en eneste kunde udelukkende grundet utilfredshed med kvaliteten af TV-produktionen af dansk fodbold i denne sæson indtil nu. Og jeg tænker heller ikke, at de har givet en økomisk kompensation til nogen.

Hvis det her ender med et juridisk slagsmål om kontraktbrud, bliver det grimt. De bør finde en løsning hurtigst muligt.
Jeg opfatter det også som meget højt spil fra Viaplay, også så højt så det er udtryk for stor desperation, der kunne godt være tale om deres sidste håbløse krampetrækninger. Så de er måske ikke så fokuserede på aftalens betingelser, eller deres muligheder for evt. at kunne få medhold, men snarere på at få en reaktion fra Matchday eller Superligaen, som gør det muligt for dem at give dem skylden for deres egne problemer.

Affødt af en diskussion om ekspertniveauet på tv er jeg interesseret i at høre jeres mening om, hvem der egentlig er de "gode" eksperter.

Hvem lærer man noget af at lytte til?

Jeg beundrer selv Jonas Hebo, som altid har en interessant bemærkning eller to om de taktiske dispositioner inden kampene og skarpe analyser både i pausen og efter kampene.
Og Francis Dickoh, Mads Juncker, Morten Bruun og David Nielsen

Okay. Så i en tid, hvor medierne er fyldt med historier om uhensigtsmæssighederne ved ultraforarbejdet mad, laver Viapjat en kampagne, hvor man skal æde sig igennem en masse ultraforarbejdet mad for at få billigere fodbold. Den virksomhed er så meget ude af trit med tendenserne i samfundet.

Disclaimer: Jeg har intet mod Mcdonalds. Jeg spiser det selv med største fornøjelse. Men ligefrem at give et ekstra incitament til at tage på den gyldne måge?!

Okay. Så i en tid, hvor medierne er fyldt med historier om uhensigtsmæssighederne ved ultraforarbejdet mad, laver Viapjat en kampagne, hvor man skal æde sig igennem en masse ultraforarbejdet mad for at få billigere fodbold. Den virksomhed er så meget ude af trit med tendenserne i samfundet.

Disclaimer: Jeg har intet mod Mcdonalds. Jeg spiser det selv med største fornøjelse. Men ligefrem at give et ekstra incitament til at tage på den gyldne måge?!
Det næste naturlige skridt bliver, at point kan veksles til en sightseeing-tur i Helvede. Her bliver man vist rundt af en afdød diktator efter eget valg, forfriskes med snacks der er lavet af underbetalte børnearbejdere og kan bese svovlbade hvor hedengangne Brøndbyspiller koger lidelsesfuldt i al evighed. Det sidste trækker lidt i mig, kan jeg godt mærke ...

Det er trist nyt, at de har haft succes med det salgsfremstød hos Viaplay. Jeg trøster mig dog med at McDonals uden tvivl tager sig betalt af Viaplay for at køre den kampagne, og samtidig at Viaplay er nødt til at sælge deres abonnementer til 50% i et håb om at der er tilstrækkeligt mange der vælger at blive efter de 3 måneder. Det kan man jo så håbe på at der ikke er mange der gør (og måske at de nuværende kunder bliver sure over at skulle betale det dobbelte af nye kunder)

[Edit:] Det er ikke mange virksomheder som jeg håber det absolut værste for, men Viaplay er godt nok en af dem.

Latest posts

Back