New posts

Fodbold på tv

• Thread starter Thread starter Deleted member 33
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 934
  • Views Views: Views 87K
Fodbold på tv
Det er trist nyt, at de har haft succes med det salgsfremstød hos Viaplay. Jeg trøster mig dog med at McDonals uden tvivl tager sig betalt af Viaplay for at køre den kampagne, og samtidig at Viaplay er nødt til at sælge deres abonnementer til 50% i et håb om at der er tilstrækkeligt mange der vælger at blive efter de 3 måneder. Det kan man jo så håbe på at der ikke er mange der gør (og måske at de nuværende kunder bliver sure over at skulle betale det dobbelte af nye kunder)

[Edit:] Det er ikke mange virksomheder som jeg håber det absolut værste for, men Viaplay er godt nok en af dem.
Nu kender jeg ikke aftalen, men hvis jeg var chef med CBS-lingotitel hos McDonalds, ville jeg gladelig give Viaplay den kampagneeksponering kvit og frit. I stedet for at skulle forære produkter for de point, kunderne æder sig til, kan de gnide sig i hænderne over, at deres kunder gnasker burgere til fuld pris for at opnå rabat hos en anden virksomhed.

Viaplay har lavet et program Superligaens topchefer med Palmå fra BIF, Steinlein fra FCM, en fra FCK jeg ikke lige kan huske navnet på og så Jacob Nielsen.

1. program (hvis der kommer flere) er lidt blodfattigt udover de sædvanlige stikpiller mellem JN og Steinlein men under emnet "klubejerskaber" siger Jacob Nielsen lige ud, han ikke bryder sig om multiklubmodellen. Det er da sød musik for en som jeg der hader den model og men den burde forbydes men det er også indtil videre en gratis omgang, så længe vi er lokaltejet.

Viaplay har lavet et program Superligaens topchefer med Palmå fra BIF, Steinlein fra FCM, en fra FCK jeg ikke lige kan huske navnet på og så Jacob Nielsen.

1. program (hvis der kommer flere) er lidt blodfattigt udover de sædvanlige stikpiller mellem JN og Steinlein men under emnet "klubejerskaber" siger Jacob Nielsen lige ud, han ikke bryder sig om multiklubmodellen. Det er da sød musik for en som jeg der hader den model og men den burde forbydes men det er også indtil videre en gratis omgang, så længe vi er lokaltejet.

Ham fra FCK, du ikke kan huske navnet på, hedder Jacob Lauesen, og han er direktør for FCK.

Viaplay har indset, at de er nødt til at gøre noget for at imødekomme dem, som ikke har brug for den helt store fodboldpakke:

Viaplay oplyser således på et pressemøde torsdag, at det fremover vil være muligt at købe to nye pakker, hvor man enten får dansk fodbold eller Champions League. Og altså ikke behøver at betale for begge dele.
Den ene pakke giver adgang til alt dansk fodbold, herunder Superligaen, Nordic Bet Ligaen og pokalturneringen samt serier og film. Men altså hverken engelsk fodbold eller Champions League.

Den anden pakke giver adgang til Champions League samt serier og film. Men ikke dansk eller engelsk fodbold.

Begge pakker koster 299 kroner. Vil man se både dansk fodbold og Champions League, vil der fremover være Premium-pakken, som koster 499 kroner. Det er også den pakke, man er nødt til at punge ud for, hvis man vil se eksempelvis Premier League og andre sportsgrene som for eksempel Formel 1.
Alle tre pakker indeholder også Viaplays egen sportsnyhedskanal Viaplay Sport News.

Ændringerne træder i kraft inden sommer
Pakken med kun dansk fodbold kunne jeg godt have været fristet af, hvis ikke Norlys alligevel var billigere (fordi jeg kan vælge kampene på TV2 også).
Men jeg tror at det her er en konsekvens af, at de kan mærke at fodboldkunderne siver ud af forretningen.

Viaplay har indset, at de er nødt til at gøre noget for at imødekomme dem, som ikke har brug for den helt store fodboldpakke:

Pakken med kun dansk fodbold kunne jeg godt have været fristet af, hvis ikke Norlys alligevel var billigere (fordi jeg kan vælge kampene på TV2 også).
Men jeg tror at det her er en konsekvens af, at de kan mærke at fodboldkunderne siver ud af forretningen.

Det var på tide - nu kan jeg gå hen og blive fristet.

Dog er jeg træt af, at skulle påtvinges deres serier/film, fordi jeg gerne vil se fodbold. Den del er de ikke verdensmestre til, ifølge resten af vores husholdning og de kræver andre streamingtjenester.

På den anden side, er prisen kommet derned hvor det betyder mindre. Men lige nu er det nok nemmest at beholde Nordlys som leverandør ;)

Griske sataner viaplay (viasshit), for mig som både følger Liverpool og AGF, samt CL er jeg nu tvunget, hvis jeg vil have det som hidtil at betale 499,- istedet for viashit totalt, som jeg har nu, hvor det kun er få ting jeg går glip af( pokal kampe primært) æv æv nå men der må vel prioriteres når den tid kommer :)
Til gengæld er du så også en kunde der faktisk bruger din pakke. Da jeg havde total-pakken følte jeg mig noget til grin over både at skulle betale for engelsk fodbold, som ikke rigtig interesserer mig og CL, som jeg kun meget sjældent så og overhovedet ikke savner i dag.

Til gengæld er du så også en kunde der faktisk bruger din pakke. Da jeg havde total-pakken følte jeg mig noget til grin over både at skulle betale for engelsk fodbold, som ikke rigtig interesserer mig og CL, som jeg kun meget sjældent så og overhovedet ikke savner i dag.
Det er sandt, jeg tænker dog, jeg er nok ikke den eneste i viashits kunde kartotek, som både følger pl og suppe og cl, som godt kan føle sig en smule presset over man SKAL over på premium pakken....

Griske sataner viaplay (viasshit), for mig som både følger Liverpool og AGF, samt CL er jeg nu tvunget, hvis jeg vil have det som hidtil at betale 499,- istedet for viashit totalt, som jeg har nu, hvor det kun er få ting jeg går glip af( pokal kampe primært) æv æv nå men der må vel prioriteres når den tid kommer :)
Tvunget er der vel ingen der er. Der findes alternativer. Men jeg havde ikke fanget at de satte prisen op / fjerner "total"-pakken, men selvfølgelig gør de da det.

Fik set lidt Onside denne runde. Fordi, hvorfor ikk. Hold da kæft, hvor er især KEP og Graver en gang gøgler-TV. Jeg ved ikke om det er fordi jeg ikke har set andet på Viaplay end kampe siden Off-side lukkede. Eller det er fordi TV2 er kommet ind og har sat en anden og meget højere standard. Men det der - glem det.

Onside er altså også blevet ringere bare det sidste års tid. Et underligt svar på at TV2 har højnet niveauet generelt.
Onside er jo nærmest bare et nedtaktsprogram for aftenkampen krydret med lidt højdepunkter fra de andre kampe.

KEP er bare en plade der går i hak, der fortæller om hvor fortræffelige FCK er.
Jeg tror ikke han bliver inviteret hjem til jul af far, hvis ikke han lovpriser FCK hvert program.

Jeg gætter på, at 90% af indlæggene på sociale medier (og i denne tråd) om fodbold i tv er negative, og med Viaplay som omdrejningspunkt er det sikkert heller ikke ufortjent.

Herfra skal der dog lyde en ros til TV2 for en virkeligt vellykket transmission i går. En solid optakt, med kvalificerede interviews og kvalificerede eksperter, og fin kommentering fra især Morten Bruun (jeg bliver nok aldrig 100% fan af Thomas Kristensen som fodboldkommentator, men der er dog mange værre alternativer). Det er den slags niveau, der kan være med til at berettige det ret beset vanvittige prisniveau, der kræves for tv-superligafodbold.

Jeg gætter på, at 90% af indlæggene på sociale medier (og i denne tråd) om fodbold i tv er negative, og med Viaplay som omdrejningspunkt er det sikkert heller ikke ufortjent.

Herfra skal der dog lyde en ros til TV2 for en virkeligt vellykket transmission i går. En solid optakt, med kvalificerede interviews og kvalificerede eksperter, og fin kommentering fra især Morten Bruun (jeg bliver nok aldrig 100% fan af Thomas Kristensen som fodboldkommentator, men der er dog mange værre alternativer). Det er den slags niveau, der kan være med til at berettige det ret beset vanvittige prisniveau, der kræves for tv-superligafodbold.
Jeg synes faktisk, at ham Kristensen gjorde det ok. Han er hverken overgearet eller noget superlativsvin. Rolig stemmeføring og god til at spille op mod Bruun. Som jeg er virkelig glad for.

Jeg synes faktisk, at ham Kristensen gjorde det ok. Han er hverken overgearet eller noget superlativsvin. Rolig stemmeføring og god til at spille op mod Bruun. Som jeg er virkelig glad for.
Morten Bruun har en helt vild hukommelse, eller også er han altid super velforberedt. Fx siger Thomas Kristensen: "Mathias Jørgensen fik kun 22 minutters superligafodbold for AGF". Bruun: "Ja, men der var han til gengæld med til at skaffe 3-3 i Parken." Og sådan nogle detaljer kan han om alle hold i alle kampe. Min kone synes han er lidt arrogant, men jeg synes hans Silkeborg-dialekt holder ham helt nede på jorden. Elsker Morten Bruun.

Morten Bruun har en helt vild hukommelse, eller også er han altid super velforberedt. Fx siger Thomas Kristensen: "Mathias Jørgensen fik kun 22 minutters superligafodbold for AGF". Bruun: "Ja, men der var han til gengæld med til at skaffe 3-3 i Parken." Og sådan nogle detaljer kan han om alle hold i alle kampe. Min kone synes han er lidt arrogant, men jeg synes hans Silkeborg-dialekt holder ham helt nede på jorden. Elsker Morten Bruun.
Tilgengæld troede han, at vi skulle møde Randers på mandag. Så måske er han vildt forberedt på den slags spiller-ting med en almindelig hukommelse?

Når det er sagt, så nyder jeg ham også. Han er klart en af mine favoritter.

Last edited:
Tilgengæld troede han, at vi skulle møde Randers på mandag. Så måske er han vildt forberedt på den slags spiller-ting med en almindelig hukommelse?

Når det er sagt, så nyder jeg ham også. Han er klart en af mine favoritter.
Man kunne til gengæld fornemme skammen da han blev korrigeret - endda med argumenter om hvordan det var håbløst af ham at tro det 😁

Latest posts

Back