New posts

Fodbold på tv

• Thread starter Thread starter Deleted member 33
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 823
  • Views Views: Views 61K
Fodbold på tv
vis du vil se Superliga i TV, skal du have adgang til følgende TV-kanaler; TV3 Sport, TV3+, TV2 Sport og TV2 Sport X. Det er nemlig på disse, at Superliga-kampene sendes i 2024/25. Derudover kan kampene streames via Viaplay og TV2 Play.
TV2 sender også enkelte kampe på hovedkanalen. Den næste er med os. Men de bliver muligvis også sendt bagefter på en af sportskanalerne. Ellers må man jo finde dem andetsteds. Evt stadion.

Nu er jeg ret vild med PL, så der er ikke alternativ til viaplay, som jeg kender til. :sick:

Nope, for Amazon Prime, har kun 1 kamp om ugen, de er ellers ret billige 59,- om måneden mener jeg at jeg betaler, desuden nogle ganske "fede" film derinde.

Har også Amazon Prime :p

Nordlys + Amazon prime tilsammen er STADIG billigere end Viaplay.

Eneste man ikke får er den danske pokalturnering, hvilket Viaplay jo netop har sørget for.
Folk kan sige hvad de vil ift at det ikke er blevet dyrere denne gang, men mit Nordlys viser ikke den viasat-kanal, så jeg får sort skærm for samme pris.
Det kan ikke vendes til noget positivt eller neutralt.

Nordlys + Amazon prime tilsammen er STADIG billigere end Viaplay.

Eneste man ikke får er den danske pokalturnering, hvilket Viaplay jo netop har sørget for.
Folk kan sige hvad de vil ift at det ikke er blevet dyrere denne gang, men mit Nordlys viser ikke den viasat-kanal, så jeg får sort skærm for samme pris.
Det kan ikke vendes til noget positivt eller neutralt.
Det bliver kun i denne sæson at pokalturneringen ligger på en kanal som ingen kan se, når tv tallene kommer fra de største pokalkampe i kvartfinalen og frem, og de knap kan samle 1.000 seere, så får de besked på at ændre kanal.

Man kan selvfølgelig også håbe på at der er nogen der begærer dem konkurs inden da, fordi de bliver ved med at forgælde sig mere og mere, men det er måske for meget at håbe på.

Jeg har Norlys - fire valgfri kanaler. Der er fem med Superligaen, men man kan skifte hver måned, så jeg ændrer bare kanaler alt efter, hvor vores bliver vist. Tjekker programmet i god tid. Så er jeg dækket ind.

Næh... Det er du ikke længere.
For nu hvor viasat har lavet deres nye kanal, og tvunget udbyderne af TV-pakker at lukke den nye kanal ind (mod betaling), så er udbyderne tvunget til at vælge imellem at sende regningen til dig og mig, eller tabe på det. Nordlys har pt valgt at undlade at acceptere Viasats krav, og du kan ikke se AGF spille pokalturnering længere. Den er nemlig smidt på deres nye kanal - for at presse penge ud af udbyderne, for ikke at få endnu en shitstorm omkring prisstigninger på viaplay direkte. Men det er stadig ekstra penge de vil have fra udbyderne af TV-pakkerne (både dem bare med kanaler, og dem med stream-løsninger), og tvinger dem til at sende ekstraregningen til forbrugere eller tabe penge. Nordlys har valgt at vi ikke skal have en pakke-stigning. Lidt som da YouSee sagde nej til Viasats krav om store stigninger for nogle år siden, og kanalerne røg ud af deres pakker. Ikke helt så udtalt, men lidt i samme stil.

Yousee hæver lige om lidt - ikke overraskende.

Mon ikke forhandlingen er endt på, at de ikke betaler for i år men først fra årsskiftet. Udbyderne skal lige have hævet priserne.

View attachment 3815

Jeg tager hellere sort skærm, end at tvinges til at følge Viaplay i pris-helvedes-jagten indirekte.
Så må folk jo acceptere de stigninger - eller skifte.

Men tilbage står igen - og stadig - at viasat igen har sendt en ekstraregning ud.
Denne gang hedder den mindre indhold eller dyrere priser. Ikke bare dyrere priser.

Hvis vi dog bare kunne skære i andet end dansk fodbold..... :(

Næh... Det er du ikke længere.
For nu hvor viasat har lavet deres nye kanal, og tvunget udbyderne af TV-pakker at lukke den nye kanal ind (mod betaling), så er udbyderne tvunget til at vælge imellem at sende regningen til dig og mig, eller tabe på det. Nordlys har pt valgt at undlade at acceptere Viasats krav, og du kan ikke se AGF spille pokalturnering længere. Den er nemlig smidt på deres nye kanal - for at presse penge ud af udbyderne, for ikke at få endnu en shitstorm omkring prisstigninger på viaplay direkte. Men det er stadig ekstra penge de vil have fra udbyderne af TV-pakkerne (både dem bare med kanaler, og dem med stream-løsninger), og tvinger dem til at sende ekstraregningen til forbrugere eller tabe penge. Nordlys har valgt at vi ikke skal have en pakke-stigning. Lidt som da YouSee sagde nej til Viasats krav om store stigninger for nogle år siden, og kanalerne røg ud af deres pakker. Ikke helt så udtalt, men lidt i samme stil.

Du har desværre mere end blot almindeligt meget ret, @Stig AKA Frank Heskjær
Bemærkede lige en postgang for sent, at Viaplay har lavet et barn på mig. Igen. Og jeg har endda i forvejen en anstændig liebhaverbug.

Så må jeg undvære den næste pokalkamp, men det vil undre mig meget, hvis det mønster fortsætter. Jeg har vanskeligt ved at tro, at Viasat også vil tvinge nye brugere over på kanal hemmelig til de afgørende pokalkampe. Det vil kunne udløse en længevarende shitstorm, og så meget tror jeg heller ikke, det er værd for dem.

Spørgsmål til jer der har Norlys.

Kan I se f.eks. 3max på den ene enhed og 3+ på en anden enhed på samme tid?

Jeg har pt allente, og der kan jeg åbenbart kun se en af kanalerne 3+,3max, Tv3 sport og See, ad gangen på tværs af enheder.

Det kan altså ikke lade sig gøre at min søn sidder på sit værelse og ser Tottenham-Brentford samtidig med at jeg se Werder-Bayern i stuen på en anden kanal...

Har man viaplay total (via crap) så kan man se to kampe på samme tid, tv2play kun en hvis man ikke er på bopælen som jeg har mærket det

Spørgsmål til jer der har Norlys.

Jeg har pt allente, og der kan jeg åbenbart kun se en af kanalerne 3+,3max, Tv3 sport og See, ad gangen på tværs af enheder.

Det kan altså ikke lade sig gøre at min søn sidder på sit værelse og ser Tottenham-Brentford samtidig med at jeg se Werder-Bayern i stuen på en anden kanal...
Ja, det kan du godt.

I øvrigt er jeg blevet ret glad for den nye funktion "optag" på Norlys. Problemet er at man på visse kanaler ikke kan springe fremad i programmet, når man vil scanne hurtigt igennem et eller andet, f.eks. et magasinprogram. Hvis man "optager" programmet kan man gøre det. Det er især alle Viasats programmer, med de mange reklameafbrydelser, hvor det er rart. Jeg har optaget onside et par gange, men fundet ud af, at jeg end ikke har gidet scanne det igennem alligevel. Men i princippet ville det være velegnet der.

Last edited:
Pt. tillades afspilning af to forskellige Viaplay kanaler på samme PC. Og afspilning af samme kanal på to forskellige enheder med samme bruger. Men det har ikke altid været sådan. Det har tidligere været mere restriktivt. Og det kan det blive igen. Leverandørerne stiller krav til den slags overfor distributøren. Og så tror jeg i øvrgt at Norlys har kørt ret buggy.

Last edited:
Har ikke hørt den, men 'Superliga for Voksne' på Støt Mediano handler om streaming og TV i dag
Hvis man lytter til Froulund og Hammer har man slet ikke set det “værste” endnu 😱. Money rules og seerne har ikke andre valg. Hvad er alternativet til at se fodbold? Så fremtiden er: se mindre men betal det samme.

Det eneste der kan stoppe udviklingen er, hvis spillerne går ned i løn eller abonnenterne i stort tal falder fra.
Her kunne man afsynge: Sådan er kapitalismen ….. sørgeligt.

Hvis man lytter til Froulund og Hammer har man slet ikke set det “værste” endnu 😱. Money rules og seerne har ikke andre valg. Hvad er alternativet til at se fodbold? Så fremtiden er: se mindre men betal det samme.

Det eneste der kan stoppe udviklingen er, hvis spillerne går ned i løn eller abonnenterne i stort tal falder fra.
Her kunne man afsynge: Sådan er kapitalismen ….. sørgeligt.
Jeg tror nu, at hovedparten af seerne har en smertegrænse. Jeg har i hvert fald selv. Jeg tror også at det er det Viaplay mærker i disse år.

Min største anke er sådan set ikke prisen, men de mange kanaler man skal have for at følge med i en turnering. Det er lidt ligesom streaming af film og serier hvor man skal have 10 tjenester for at være sikker på at kunne se det man vil, og så skal man lede efter hvor det nu er denne gang. Det er bare irriterende.

Jeg betaler gerne en premium pris hvis der var enn pakke der gjorde det nemt at se dansk fodbold. Jeg skal have superliga, jeg skal have pokal, og jeg skal have landshold! Det må da være muligt at lave så man har det et samlet sted. Måske er det DBU eller spillerforening der skal på banen her ?

Min største anke er sådan set ikke prisen, men de mange kanaler man skal have for at følge med i en turnering. Det er lidt ligesom streaming af film og serier hvor man skal have 10 tjenester for at være sikker på at kunne se det man vil, og så skal man lede efter hvor det nu er denne gang. Det er bare irriterende.

Jeg betaler gerne en premium pris hvis der var enn pakke der gjorde det nemt at se dansk fodbold. Jeg skal have superliga, jeg skal have pokal, og jeg skal have landshold! Det må da være muligt at lave så man har det et samlet sted. Måske er det DBU eller spillerforening der skal på banen her ?
Argumentet skulle være, at den ville blive alt for dyr i.f.t. antal seere.

Så er det jo heldigt, at Hammer og Frolund ikke sådan for alvor har forstand på tv-pakker og dynamikker på tv-markedet. Det er klart, at hvis udviklingen fortsætter, og nogle få udbydere agregerer alle væsentlige rettigheder og tvinger alle til at købe det hele, så bliver det dyrere og dyrere.

Men hvis rettighederne bliver mere spredt, kan priserne falde. Ikke hvis man som seer skal have det hele, men hvis man kun vil have nogle bestemte rettigheder. Der er også mulighed for, at sælge kampe PPW. Og personligt tror jeg, at det her er den sidste klassiske tv-aftale for Superligaen.

Jeg gætter på, at man med udløbet af denne aftale etablerer en Superliga streamingtjeneste. Jeg tror også, det er derfor, man har etableret sit eget produktionsselskab til at producere kampene.

Og jeg VED, at man i de store klubber er opmærksomme på, at det er en problemstilling, at prisen for at følge de danske hold stiger og stiger.

Til dem, der har Norlys.

Hvordan fungerer det, hvis man vælger streamingtjenester i deres pakker? Får man så et login til pågældende streamingtjeneste, så man kan bruge fx Max’ app? Eller skal man igennem Norlys app for at bruge streamingtjensterne?

I mit daglige brug gider jeg simpelthen ikke fedte alt for meget rundt med casting eller airplay.

Til dem, der har Norlys.

Hvordan fungerer det, hvis man vælger streamingtjenester i deres pakker? Får man så et login til pågældende streamingtjeneste, så man kan bruge fx Max’ app? Eller skal man igennem Norlys app for at bruge streamingtjensterne?

I mit daglige brug gider jeg simpelthen ikke fedte alt for meget rundt med casting eller airplay.
Du skal linke din Norlys-konto med din eksisterende HBO-konto. Kan ikke helt huske hvordan.
Og så bruger du streamingtjenesternes egne apps og ikke Norlys.

Du skal dog være opmærksom på, at det er billigste abonnement du får igennem Norlys, så f.eks. hos HBO/Max er der i dag reklamer. Ved ikke hvordan det forholder sig med andre tjenester.

Back