New posts

Fodbold på tv

• Thread starter Thread starter Deleted member 33
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 934
  • Views Views: Views 87K
Fodbold på tv
Jeg tror nu, at hovedparten af seerne har en smertegrænse. Jeg har i hvert fald selv. Jeg tror også at det er det Viaplay mærker i disse år.
Jeg er ikke helt sikker på, hvor min smertegrænse går. Men den er der et sted, det ved jeg fra når vores kæledyr enten skal opereres eller aflives.

Personligt ville jeg 1.000 x hellere bruge pengene på aways - for jeg er skideligeglad med at kunne se andre kampe end dem, AGF er involveret i. Men problemet ser self. den anden store commodity, der er i spil her: Tid. Det tager satme lang tid tur-retur til Djævleøen, Aalborg, Haderslev, Randers, Viborg ... Så er det nemmere bare at køre dankortet og sætte sig til at råbe og skrige af Jørgen Daugbjerg-Burchardt fra sofaen :-(

Det kan være vi skal til at se frem til prisstigninger for Norlys TV.

Den nye direktør har netop fyret 3 direktører og en af begrundelserne er, at de ikke når budgetterne i internet- og tv-forretningen.
Jeg har aldrig troet på de ville kunne holde prisen på 249 i særlig lang tid, så mentalt har jeg altid indstillet mig på de satte prisen i meget nær fremtid. Og det tror jeg vi har nået nu, især hvis divisionen ikke når budgetterne.

https://bold.dk/fodbold/stillinger/...llade-viaplay-stopper-samarbejde-med-matchday
SÅ er der sgu ballade!

Klart Matchday productions har haft sine startproblemer, og Viaplay vil nok anføre nogle ting i kontrakten der gør de slipper for at betale til divisionsforeningen, pga. den kvalitet der har været, og så håber Viaplay bliver betalt for at producerer kampene, men det vil godt nok være udspekuleret!

https://bold.dk/fodbold/stillinger/...llade-viaplay-stopper-samarbejde-med-matchday
SÅ er der sgu ballade!

Klart Matchday productions har haft sine startproblemer, og Viaplay vil nok anføre nogle ting i kontrakten der gør de slipper for at betale til divisionsforeningen, pga. den kvalitet der har været, og så håber Viaplay bliver betalt for at producerer kampene, men det vil godt nok være udspekuleret!
Wow. Så kan man da håbe, de sælger Superligaen til anden side.

SÅ er der sgu ballade!

Jeg syntes mange skriver at de har haft problemer og kvaliteten er dårlig - det syntes jeg ikke umiddelbart at have bemærket? Altså produktionen i Aarhus er ikke så god som tidligere men det har jeg tilskrevet ombygningen.

Viaplay er vel tæt på konkursen og skal forsøge at hente penge ud. Spørgsmålet er om de ønsker en kompensation af en form eller om de reelt ønsker at slippe ud af rettighederne. Gad vide hvad mulighederne også er på det punkt.

Jeg vil straks hilse det velkommen, hvis Tv2 tager alle rettighederne 🤞

Jeg syntes mange skriver at de har haft problemer og kvaliteten er dårlig - det syntes jeg ikke umiddelbart at have bemærket? Altså produktionen i Aarhus er ikke så god som tidligere men det har jeg tilskrevet ombygningen.

Viaplay er vel tæt på konkursen og skal forsøge at hente penge ud. Spørgsmålet er om de ønsker en kompensation af en form eller om de reelt ønsker at slippe ud af rettighederne. Gad vide hvad mulighederne også er på det punkt.

Jeg vil straks hilse det velkommen, hvis Tv2 tager alle rettighederne 🤞
Så skal du i stedet købe TV2, TV2 SPORT X, TV2 SPORT Y, TV2 SPORT Z TV 2 FODBOLD, TV 2 FODBOLD 2, TV2 FODBOLD 3,, hvis du vil kunne se alle superligakampe.

Hvor ville det være skønt, hvis DR købte de rettigheder. I mine øjne er der faktisk tale om mandepublic service.

Opret ksnslen DR Superliga 1&2. Kun streaming for at spare udgifterne til coax- og luftbårent signal. To kampe søndag 12, 15 og 18.

Så vil man ofte have mulighed for at se lidt flere kampe end sit eget holds.

Alternativt også en kamp lørdag klokken 12 og 15 og så kun to søndagskampe klokken 15.

Jeg kender ikke prisen på egenproduktioner af serier eller dyre rettigheder til andre programmer, men det må for helvede da kunne lade sig gøre.

Så skal du i stedet købe TV2, TV2 SPORT X, TV2 SPORT Y, TV2 SPORT Z TV 2 FODBOLD, TV 2 FODBOLD 2, TV2 FODBOLD 3,, hvis du vil kunne se alle superligakampe.

Hvor ville det være skønt, hvis DR købte de rettigheder. I mine øjne er der faktisk tale om mandepublic service.

Opret ksnslen DR Superliga 1&2. Kun streaming for at spare udgifterne til coax- og luftbårent signal. To kampe søndag 12, 15 og 18.

Så vil man ofte have mulighed for at se lidt flere kampe end sit eget holds.

Alternativt også en kamp lørdag klokken 12 og 15 og så kun to søndagskampe klokken 15.

Jeg kender ikke prisen på egenproduktioner af serier eller dyre rettigheder til andre programmer, men det må for helvede da kunne lade sig gøre.
Det er bare at købe Play. Jadak til den løsning!

Men alt andet end lige, vil det være en kæmpe fordel for os seere kun at skulle skrive sig op til ÉN overpriced stream løsning. Jeg tror dog ikke at det kommer til at ske-var der ikke noget med at superligaen SKULLE fordeles ud på 2 platforme for at undgå en monopol situation der kunne påvirke brugerne negativt (for det har jo virkelig virket efter hensigten🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️)

Men alt andet end lige, vil det være en kæmpe fordel for os seere kun at skulle skrive sig op til ÉN overpriced stream løsning. Jeg tror dog ikke at det kommer til at ske-var der ikke noget med at superligaen SKULLE fordeles ud på 2 platforme for at undgå en monopol situation der kunne påvirke brugerne negativt (for det har jo virkelig virket efter hensigten🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️)
Så ændr reglerne og giv DR lov til at købe hele skidtet. Fordobl licensen - det vil stadigvæk være en guldrandet besparelse for alle superligainteresserede.

Syntes fra starten af sæsonen at de problemer med produktionen der blev nævnt og brokket over var blæst op. Jeg tænkte, at det meste var noget man kunne leve med som seer. Så længe det blev fikset hen ad vejen. Og at det nok var de færreste der bemærkede noget som helst, når det kom til stykket.

Det her stinker af, at Viaplay udnytter situationen. Har sat nogen til at nærlæse kontrakten om og om for at finde halmstrå af brud fra Matchdays side, som man kan tage aktion på. Og mest af alt bare vil hustle sig til en økonomisk kompensation. Nuvel, de og TV2 er sikkert også berettiget til et eller andet. En handlingsplan og investeringer fra Matchday, om ikke andet. Men at vifte med pistolerne....

Nu synes jeg der er noget mystisk i det med at opsige kontrakten. Det betyder vel modsat, at de ikke længere har rettighed til at vise kampene. Eller vil de bare rykke ud med deres egne mobilkamera, og transmittere fra stadion med dem?

Nej. Divisionsforeningen foretrækker at sælge til to rettighedshavere, men der er ingen regler på området. Det er ikke anderledes end, at Viasat gerne må have CL for sig selv.

Nej. Divisionsforeningen foretrækker at sælge til to rettighedshavere, men der er ingen regler på området. Det er ikke anderledes end, at Viasat gerne må have CL for sig selv.
Det er ikke korrekt. Der er regler på området sat af Konkurrencestyrelsen helt tilbage til slut 00’erne, blandt andet at kampene ikke kun måtte erhverves af en medieaktør.
I slut 10’erne skreg klubberne så på det skulle ændres, fordi vores medievaner også ændrede sig. Så i slut 2022 gav Konkurrencestyrelsen så dispensation til nævnte regel, så Divisionsforeningen kunne udbyde for 2024-2030 til 1 aktør. Men som alle ved nu, så er der stadig 2 aktører på, tv2 og Viaplay, så måske fandt klubberne alligevel ud af at 2 aktører gav mest muligt i kassen.

Det er ikke korrekt. Der er regler på området sat af Konkurrencestyrelsen helt tilbage til slut 00’erne, blandt andet at kampene ikke kun måtte erhverves af en medieaktør.
I slut 10’erne skreg klubberne så på det skulle ændres, fordi vores medievaner også ændrede sig. Så i slut 2022 gav Konkurrencestyrelsen så dispensation til nævnte regel, så Divisionsforeningen kunne udbyde for 2024-2030 til 1 aktør. Men som alle ved nu, så er der stadig 2 aktører på, tv2 og Viaplay, så måske fandt klubberne alligevel ud af at 2 aktører gav mest muligt i kassen.

Fair nuancering. Men pointen er den samme. Rettighederne til SL må godt sælges til en aktør i det nuværende medielandskab.

Jeg havde egentligt ikke tænkt det på den måde før, men er TV2’s markedsføring af Superligaen, “Alle fans er velkomne” - En direkte henvisning til Viaplays ekstreme fokus på Brøndby i alt hvad de laver?

Det er godt at se at Viaplay er blevet så desperate så de opsiger samarbejdet med Matchday Productions.

Matchday Productions er 51% ejet af Superligaen, så de har altså lige opsagt samarbejdet med Superligaen!?! - Det kunne godt være begyndelsen på enden for Superliga på Viaplays kanaler, og en måde at komme ud af aftalen på, hvor man forsøger at beskylde modparten for at have gjort noget forkert, en meget almindelig strategi for virksomheder der gisper efter luft og er millimeter fra en betalingsstandsning eller konkurs.

Latest posts

Back