New posts

Fodbold på tv

• Thread starter Thread starter Deleted member 33
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 937
  • Views Views: Views 88K
Fodbold på tv
Du stiller simpelthen spørgsmålstegn ved hvad det betyder et hold er konkurrencedygtig?
Øh ja - hvad vil det sige, at et hold/en spiller er konkurrencedygtig? Hvilke hold er det, og hvilke hold er det ikke, og ud fra hvilke kriterier bliver det målt?

Samtidig virker det temmelig håbløst at bruge et ord, der ikke findes på dansk, og så udtale det forkert i forhold til, hvordan der bliver udtalt på det sprog, hvor ordet rent faktisk eksisterer.

Er Vejle konkurrencedygtig i forhold til medaljer? Nej
Er AGF? Ja
Måske er det en semantisk diskussion.
Måske er vi uenige om, hvordan et specifikt ord kan bruges i en specifik sammenhæng.
Måske er det blot den halvgamle nar her, der er træt af de evindelige floromvundne og opstyltede understættelser, som kommentatorerne brækker op i mikrofonerne i en lind strøm.
Men nu skal jeg nok stoppe mit sprogkorstog, @Martin Hansen

Jeg synes Viaplay bashing har nået nogle højder, der gør der kører noget lemmingeffekt over det. Så her kommer lidt ros til dem.
Hvis I har set Superliga Kick-off i dag (optakt), så har det været på højt fagligt niveau af Peter Sørensen, Francis Dickoh, Per Frimann osv.
Det har været rigtig fint, ja.

Vi har tidligere diskuteret det der med, om man skal have en rival til at presse sig for at præstere, og således kan den diskussion åbnes igen i en tv-kontekst ☺️

Jeg synes Viaplay bashing har nået nogle højder, der gør der kører noget lemmingeffekt over det. Så her kommer lidt ros til dem.
Hvis I har set Superliga Kick-off i dag (optakt), så har det været på højt fagligt niveau af Peter Sørensen, Francis Dickoh, Per Frimann osv.
Sjovt nok-jeg sad NETOP og tænkte at der har har været uvanligt stor kvalitet over deres udsendelse idag…. Og guderne skal vide at jeg har været, og stadig er, én af deres største bashere!!!
Jeg kom til at tænke på om de faktisk (endelig) har fundet lidt selvindsigt (I doubt it), eller om de måske har skævet lidt over til tv2, og, og er begyndt at ryste lidt i buksen over den kvalitet der kommer derfra (more likely).
Men ja, udover deres reklamepauser, har det været en kærkommen overraskelse at se med idag (da jeg så de havde 2 timer planlagt, var min første tanke 50/50 med reklamer og uduelige rapportere). Jeg har iøvrigt lidt på fornemmelsen at de, helt overlagt, er begyndt hovedsageligt at sætte Frimann eller Peter Sørensen på Uwes interviews-måske pga det væsentligt mere brugbare svar de får fra Uwe, når der stilles kompetente spgsmål?

Det hjælper også, når man vælger at sætte to velbegavede personer i form af Sørensen og Dickoh sammen ;)

Ret skal være ret. Jeg er en af dem der har været en del efter Daniel Ortved.

Men i går gjorde han det faktisk rigtigt fint. Og det var ikke kun fordi vi vandt komfortabelt. Han leverede en fin kommentering af kampen.

Dog er han stadig den eneste kommentator der flere gange kan få mig til at eksplodere, selv når jeg ser en neutral kamp, når han bliver for begejstret eller kommer med de ekstremt hårdt vinklede sort-hvide konstateringer og ret flade ordspil.
Men når han lader være med det, og holder kommenteringen i et normalt spor, går det fint.

Og jeg er sikker på, at han er en hyggelig fyr, man sagtens kunne drikke en øl med i byen. Og hvis han sympatiserer med AGF, som nogle herinde vidst har nævnt, er han jo en veritabel guttermand. :)

Jeg har kigget efter den der nye ViaCrapSportNews+ExtremeXtraForever, eller hvad det nu er den kanal hvor Thomas Graversen får lov til at komme af med alt hans galde hedder. Jeg har Waoo TV, og her eksisterer den ikke i nogen af pakkerne endnu, gad vide om Viacrap har forpligtet sig til et eller andet minimum seere til den kanal som de vil vise pokalfodbold på, eller om det er lige meget. Lige nu ser det i hvert fald ikke ud til at kanalen er kommet flyvende fra land?

Jeg har kigget efter den der nye ViaCrapSportNews+ExtremeXtraForever, eller hvad det nu er den kanal hvor Thomas Graversen får lov til at komme af med alt hans galde hedder. Jeg har Waoo TV, og her eksisterer den ikke i nogen af pakkerne endnu, gad vide om Viacrap har forpligtet sig til et eller andet minimum seere til den kanal som de vil vise pokalfodbold på, eller om det er lige meget. Lige nu ser det i hvert fald ikke ud til at kanalen er kommet flyvende fra land?

Har man Yousee, kan man se kanalen resten af året.
Har man Total abonnementet direkte gennem Viaplay, er man automatisk opgraderet til deres nye Premium abonnement og kan se kanalen.
Har man Viaplay Total gennem en anden udbyder eksempelvis Waoo, så kan du ikke se kanalen.

Er der forskel på dødbolde og standardsituationer? (Udover at førstnævnte ord har tre stavelser, mens der er otte i sidstnævnte).
Da jeg var barn, hed det en dødbold, hvis bolden lå død og skulle sættes i spil igen. Hvilket gav meget god mening. Og man kunne eventuelt beskrive dødboldens karakter - altså om der sempelvis var tale om et hjørnespark eller et frispark.
Derimod er det komplet ulogisk, hvad en standardsituationer dækker over. Det eneste, jeg hører, er, at xx-hold er god til (de fleste siger i øvrigt mærkeligt nok "på"), standardsituationer, men hvorvidt de er gode til indkast, hjørnespark, målspark, frispark, straffespark, indirekte frispark, eller dommerkast, står hen i det uvisse. Medmindre det naturligvis betyder, at holdet er god til hele herligheden.
Og jeg har endnu til gode at høre kommentator sige, at "de er dårlige" til standardsituationer om et hold.
Det hedder en standartsituation og handler om at man god til det der foregår ude ved hjørneflagene ;)

Mon ikke det er noget med at det situationer hvor man har sat holdet op på en bestemt med positioner og løb som man kan gøre det med en dødbold.

Ortved: Det kan være han har taget noget af kritikken til sig. Mit problem med ham har ofte været at det har virket som om han havde forberedt en fortælling på forhånd og så skulle kampen kommenteres ind i den uden for mange forbehold og nuancer og uanset hvordan det gik på banen.

Jeg har i øjeblikket Viaplay Total – hvad sker der med mit abonnement?​

Har du et direkte**, aktivt abonnement på Viaplay Total, skifter dit abonnement automatisk navn til Viaplay Premium den 19. august. Dermed får du også adgang til Viaplay Sport News-kanalen fra lanceringsdagen.

Bemærk, at der ikke er ændringer i dit abonnement – din pris, betalingsdato og en eventuel bindingsperiode vil fortsat være gældende. Den eneste ændring for dig er et nyt navn på din pakke samt tilføjelsen af sportsnyhedskanalen, Viaplay Sport News.

**Abonnementer via Viaplay.dk eller Apple. Gælder ikke abonnementer gennem partnere.

Last edited:
Ortved: Det kan være han har taget noget af kritikken til sig. Mit problem med ham har ofte været at det har virket som om han havde forberedt en fortælling på forhånd og så skulle kampen kommenteres ind i den uden for mange forbehold og nuancer og uanset hvordan det gik på banen.

Lige præcis. Jeg har især bemærket det mht NP,(nok mest efter Uwe skiftede NP’s udtryk på banen til mere spillende end knæhøje taklinger), hvor Ortved stadig har ment at NP var et omvandrene Tjernobyl-frispark der helst skulle have første kort under opvarmningen. Ydermere har han iblandt nærmest vægret at udtale sig om bestemte situationer hvis de går imod hans narrativ-og det har givet mig herre-lange løg af at høre på….

Fuck Viaplay helt ind i helvede.

Folk med abonnementer til 449kr/md kan ikke se en tidlig runde af pokalen, uden at skulle betale ekstra...
Det er nærmest afpresning.. De åbner en ny sportskanal under dække af at give ekstra indhold, og smider så pokalen på den kanal, og kræver ekstra penge for den.

SVIN!

Latest posts

Back