New posts

Fodbold på tv

• Thread starter Thread starter Deleted member 33
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 838
  • Views Views: Views 63K
Fodbold på tv
Der vil jeg måske føle mig skubbet ud i at bryde loven og se med via VPN fra en udenlandsk løsning. Hellere det og få engelske kommentatorer, end at give Viaplay en krone igen.
Se det som en nødvendig rebelsk handling, @Stig AKA Frank Heskjær. Så skal du nok sove fint om natten. VPN er i øvrigt slet ikke nødvendigt, medmindre din udbyder direkte spærrer for den slags smuds. Har jeg hørt 😉

Gu ve hvad Viaplay nu finder på at pushe deres produkter med når "du kan se alle kampe inde på Viaplay" frasen ikke er så gangbar længere. Som man ellers høre dem sige i et væk. Når man forsøger at nyde en fodboldkamp. Det kan jo selvfølgelig være, at de må lade kunder se kampene on-demand efter at de er færdigspillede. Og så passer frasen jo sikkert stadig i deres måde at se tingene på.

Gu ve hvad Viaplay nu finder på at pushe deres produkter med når "du kan se alle kampe inde på Viaplay" frasen ikke er så gangbar længere. Som man ellers høre dem sige i et væk.

De har ikke vist hele superligaen i mange mange år...
Har de rent faktisk reklameret med det? Mit indtryk har været, at vinklen har været "du kan se alle former af indhold hos os". Og når de snakkede om hvad kan kunne se, så snakkede de om ligaer - ikke kampe.

Last edited:
En pose af mine røvhår på, at de lægger den ene kamp på TV2 Play. Bastards.
De kommer til lægge den ene på TV2 sport og de to andre på TV Sport X. De vil kunne streames via udvidet TV2 Play abonnement. Og så stiger prisen på alle kanaler selvfølgelig ifht i dag.

TV2 kommer ikke til at være anderledes end Viaplay i deres tilgang til at skabe omsætning, andet end at de ind imellem vil lægge et par teaserkampe på hovedkanalen og bringe meget mere superliga i deres sportsnyheder.

De kommer til lægge den ene på TV2 sport og de to andre på TV Sport X. De vil kunne streames via udvidet TV2 Play abonnement. Og så stiger prisen på alle kanaler selvfølgelig ifht i dag.

TV2 kommer ikke til at være anderledes end Viaplay i deres tilgang til at skabe omsætning, andet end at de ind imellem vil lægge et par teaserkampe på hovedkanalen og bringe meget mere superliga i deres sportsnyheder.
Nå, okay. Er det officielt? I så fald skylder jeg dig en pose af mine røvhår. Hvordan vil du have dem? 😎

Det er ikke officielt, men de skal vel finansiere deres dyre rettigheder. Det kommer de bedst til ved både at være på flow og på play.

Så gem lige røvhårstrimmeren et par uger endnu.
Men det du beskriver, at de deler kampene mellem TV2 Sport og -X, gør jo at man bare kan vælge de to kanaler i en pakke (f.eks. Norlys) og ikke behøver TV2 Play.

I øvrigt lyder det jo så til at "Match of the week", kommer til at ligge skiftevis kl. 18 (Viaplay) og kl. 16 (TV2) fremover.

Men det du beskriver, at de deler kampene mellem TV2 Sport og -X, gør jo at man bare kan vælge de to kanaler i en pakke (f.eks. Norlys) og ikke behøver TV2 Play.

I øvrigt lyder det jo så til at "Match of the week", kommer til at ligge skiftevis kl. 18 (Viaplay) og kl. 16 (TV2) fremover.

Jeg ved ikke præcist, hvordan de vil gøre det. Men de vil gerne sælge til os gamle røvhuller, der gerne vil have flow, og til cable-cutter segmentet, der gerne vil streame live eller forskudt. Så man behøver ikke Play, ligesom man ikke behøver Viaplay for at se Viasats kampe i dag.

Jeg ved ikke præcist, hvordan de vil gøre det. Men de vil gerne sælge til os gamle røvhuller, der gerne vil have flow, og til cable-cutter segmentet, der gerne vil streame live eller forskudt. Så man behøver ikke Play, ligesom man ikke behøver Viaplay for at se Viasats kampe i dag.

Fra en anden artikel:

TV 2 skulle ifølge bold.dk vurdere at Europa League og Conference League rettighederne ikke rigtig skaber salg af TV 2 Play abonnementer sammenlignet med Superligaen. Manglende salg af TV 2 Play abonnementer brugte TV 2 også i forbindelse med at man opsagde sin NFL rettighedsaftale kort efter årets Superbowl finale. TV 2 havde ellers havde option på et år mere.

Det kan godt være, du får fornøjelsen af Tizzers røvhår.

Viasat er så flinke at de introducerer endnu en ny kanal til os til næste sæson. Denne gang med sportsnyheder og baggrundsreportage. De har ikke rigtig fundet ud af prisen endnu og måske heller ikke rigtig indholdet. Jeg tænker at de måske hiver Onside med derover. Det er de også velkomne til for min skyld. Held og lykke med det.

Viasat er så flinke at de introducerer endnu en ny kanal til os til næste sæson. Denne gang med sportsnyheder og baggrundsreportage. De har ikke rigtig fundet ud af prisen endnu og måske heller ikke rigtig indholdet. Jeg tænker at de måske hiver Onside med derover. Det er de også velkomne til for min skyld. Held og lykke med det.

Det er mere end svært at få øje på, hvad den nye kanals eksistensberettigelse skal være. Set fra seerens perspektiv, altså. Jeg ved godt, hvad Viasat vil med den, men jeg tror deres dage er talte når det kommer til at lave nye kanaler for at hive flere penge op af lommen på forbrugerne. Viasat er væk om højst 3 år.

Det er mere end svært at få øje på, hvad den nye kanals eksistensberettigelse skal være. Set fra seerens perspektiv, altså. Jeg ved godt, hvad Viasat vil med den, men jeg tror deres dage er talte når det kommer til at lave nye kanaler for at hive flere penge op af lommen på forbrugerne. Viasat er væk om højst 3 år.
Ikke om jeg begriber, hvorfor i alverden man skulle se en ny kanal med kun sport fra Viaplay. Vi ved jo alle sammen godt, at der vil være reklamepauser af 4-5 minutters varighed hver tyvende minut med masser af bettinglort. Indholdet bliver et opkog af weekendens begivenheder inden for fodbold, dart, håndbold, boksning og selvfølgelig Formel 1 tilsat købte programmer fra udlandet, som er absolut tomme kalorier.

Sidst jeg så et program, som oprigtigt interesserede mig på en af deres kanaler, var Det' Bare Fodbold, hvor Werge og Frimann rent faktisk formåede at underholde og formidle fodbold i en times tid uden, at det kammede for meget over. Så besluttede de sig for at begå kommercielt selvmord ved at tage konceptet med over i Onside. Hvem husker de rædderlige dukker på balkonen? Nej, hvor var det dog skidt fjernsyn. Onside så jeg kun for at få bare lidt fodbold fra Superligaen, selvom Viaplay generelt gjorde alt, hvad de kunne for at drukne det i underholdning og gøgl.

Onside er formentlig referencen ift hvad de selv vil lave af “perspektiv” og “debat.” Det skal ramme bredt for at have en tilstrækkelig demografi, til gengæld tror jeg ikke at der i det brede segment vil være tilstrækkeligt der ligefrem vil betale en masse ekstra for nogle nyheder og magasinprogrammer der kører på repeat, afbrudt af lange reklameblokke. Vi andre vil nok sjældent føle at der er noget på kanalen af en dybde og kvalitet man går glip af, vi er heller ikke målgruppen for Onside (helt fair hvis nogen her der ser det, men det kan ikke være mange der ikke fint kan undvære det.) Ift Superligaen vil der nok som sædvanlig være et stort fokus på FCK og Brøndby da der kun er tre klub der for alvor har stor interesse, men lokalnyheder interesserer dem selv mest og er nemmere og billigere at producere. Mon ikke der i sidste ende også ender noget live sport på kanalen for at forsøge at tvinge nogle flere til at have kanalen?

Ikke om jeg begriber, hvorfor i alverden man skulle se en ny kanal med kun sport fra Viaplay. Vi ved jo alle sammen godt, at der vil være reklamepauser af 4-5 minutters varighed hver tyvende minut med masser af bettinglort.
Jeg sad og tænkte over det da jeg så FCN - AGF pokalkamp på DR.
Der var kun 15 minutters optakt fra DRs side, men der var mere indhold end man får på 30 minutters optakt hos Viaplay grundet deres reklamegøjl.

Back