New posts

Den store underholdningstråd

• Thread starter Thread starter Deleted member 33
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 157K
Last edited:
Mon ikke at AB´s ugle er en reference til A'et? Akademisk boldklub.
I og med AB startede inde i københavn som en af mange klubber ved Fælleden, er det nok der baggrunden for den vise ugle skal findes.

Der er i øvrigt også en Ugle på Niels Bohrs grav. Jeg gætter det er fordi han - udover at være hovedforfatter på den helt fundementale forståelse af atomers opbygning - var hardcore AB-Ultra

AB er undskyldt. De har en mose. Der må være ugler. FC-dispensation.

Man kan naturligvis også indvende, at FCK har zoologisk have i nogenlunde gå-afstand fra deres træningsanlæg. Men så havde det dog efter min mening være mere oplagt, hvis de havde valgt gnuen eller rotten som totemdyr i stedet for en løve.

Randers som by er helt til hest. Altså sådan rent mentalt. Dyret er godkendt.

Det skulle ikke undre mig, om man kunne finde et par ulve i køreafstand af Herning. Men de burde nok have taget koen i stedet til at pryde brystkassen.

Farum forstår jeg ikke en brik af. Mit eneste gæt er, af Randers var hurtige til at snuppe hesten, for dressur må vel være den mest populære sportsgren på de kanter. Det er i hvert fald ikke fodbold bedømt på tilskuertallene. En tiger giver ingen mening.

Hvis den fugl har fodformede sko, passer den aldeles glimrende til FC RUCkilde
Min 6 årige datter viste mig noget, da hun spurgte hvorfor FC Ko havde en ulv der hylede når de scorede.

Efter længere debat måtte hun vise mig hvorfor hun kaldte dem FC Ko

Jeg må jo indrømme ligheden. Synes det er mere Ko end ulv

Attachments

• IMG_3540.webp
    IMG_3540.webp
    32.7 KB · Views: 24
Jeg tror også, at uglen er en akademisk reference, men den giver da anledning til et af de mere ikoniske slagord i lavere dansk divisonsfodbold (fra rivalerne på den anden side af selvsamme mose): https://www.sportsstore.dk/products/bronshoj-boldklub-halstorklaede-ingen-ugler-i-mosen

Nemlig. Uglen er utvivlsomt en reference til deres akademiske oprindelse, og hvor man i starten skulle være uddannet for at spille.
Niels Bohr og hans bror Harald Bohr var nogle af de helt tidlige fodboldspillere i klubben.
De var ikke helt uuddannede.

I

@Vestegnen

Ved ikke hvordan det vender - men trenden er øjensynligt, at hvis man hedder FC, så har man også et dyrelogo. En undtagelse er AB, der har haft ugler i århundreder.

Gad vide Viborg-folk ville opgive Fodsport til fordel for FC for at kunne få et krokodille-logo? Eller: FC Aros (Isbjørn)....... God forbid!

/W

PS: Fandt også denne til tesens underbygning. Uopfindsomheden kender ingen grænser!

View attachment 4043
Mon
Hmm

Attachments

• IMG_0937.webp
    IMG_0937.webp
    22.8 KB · Views: 3
Han har vel også en pæn rolle i den ultimative pyro-film, Oppenheimer...
Dælme ikke meget knald for skillingen i den film. Jeg synes godt nok, den var skuffende.

Hvad ser vi ellers?

Jeg havde totalt afskrevet Dune som noget, jeg aldrig ville kunne gå op i, men Villeneuves magnum opus i to dele er måske min all-time favorit. Holy Hans Zimmer, det er godt! 😳

Jeg har efterfølgende læst bogen. Jeg var glad for, at jeg så filmen(e) først, for ellers havde jeg lukket den for evigt omkring side 50.

PS: Jeg. Elsker. Ugler! 🦉

1000000468.webp

1000000082.webp1000000064.webp

Et forslag herfra som en slags Oplysning til Borgerne om Samfundet, der kan gøre det lidt lettere at finde rundt i myriaden af copyCATfusionsklubber:
1. AGF
2. FC Dyrelogo (løve)
3. FC Dyrelogo (ulv)
4. Silkeborg IF
5. FC Dyrelogo (hest)
6. Brøndby IF
7. FC Dyrelogo (tiger)
osv.

;)

/W
Ret skal være ret: Brøndbyernes IF er jo faktisk en fusion - den er bare så gammel at mange har glemt det.. Der er godt nok ikke noget dyr i logoet eller et FC, men fusionsklub KAN de ikke rende fra at de er..

Min 6 årige datter viste mig noget, da hun spurgte hvorfor FC Ko havde en ulv der hylede når de scorede.

Efter længere debat måtte hun vise mig hvorfor hun kaldte dem FC Ko

Jeg må jo indrømme ligheden. Synes det er mere Ko end ulv
Sorry to say my friend. Old news. Det har de fleste vidst siden 1999. Og så er det jo en fin reference til at heden jo i dag er opdyrket jord. 👍
Ret skal være ret: Brøndbyernes IF er jo faktisk en fusion - den er bare så gammel at mange har glemt det.. Der er godt nok ikke noget dyr i logoet eller et FC, men fusionsklub KAN de ikke rende fra at de er..
Den skal jo så have at de med deres navn selv tog sorgerne på forskud og i logoet satte en kloakbrønd...

Arr, den er nok lidt over stregen.

Jeg tror også, at uglen er en akademisk reference, men den giver da anledning til et af de mere ikoniske slagord i lavere dansk divisonsfodbold (fra rivalerne på den anden side af selvsamme mose): https://www.sportsstore.dk/products/bronshoj-boldklub-halstorklaede-ingen-ugler-i-mosen
Det sjove om de ugler i mosen er også, at det er en sjællandsk misforståelse af det jyske "uller" = ulve, der er endt med at blive til ugler. Men koblingen skyldes jo sikkert at "uller" i mosen i forvejen havde betydningen, at noget ser mistænkeligt ud - og at man så kobler det til den kloge(?) ugle.

Det er sindssygt - aldrig har man været så deprimeret over at ligge nummer 1, som man kan være som AGF-fan 😆

En anden ting. Jeg har i mange år funderet over, hvad Jesper Hansen ville være i et andet multivers. Jeg er kommet frem til, at han ville være Paw fra Infernal. Lidt mere krudt i fitteren med 4-i-gulvet og knap så megen rullekrave med manglende indgreb ved indlæg, så er vi på vej:

Latest posts

Back