New posts

Den store tribune-tråd

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 696
  • Views Views: Views 47K
Den store tribune-tråd
Før i tiden tog stamgæster i Pusherstreet det også meget ilde op, hvis de så nogen med noget der lignede et kamera.
Det var der også mange gode grunde til.
Enig. Jeg havde helt glemt en faktuel oplevelse fra Horsens kampen, hvor en ung fyr fra stemning, bare cutter ind i køen til drikkevarer med en tændt cigaret i flaben. Nuvel, jeg er heller ikke imponeret over vagterne til diverse jyske away afsnit, da de overholder intet...specielt sikkerheden i Viborg seneste gang var himmelråbende ringe. Alle trapper var fyldte...er det fordi mange ikke vil/må stå sammen med SFA & Nysir ?

Handler deres opfordring til ingen telefon ikke mere til, at man ikke vil ende med en "turisttribune"? Hvor det er fedt at nyde stemningen og snappe den videre rundt til en masse mennesker, hvor det er vigtigere at fortælle andre hvad jeg laver lige nu end faktisk at opleve det selv?

Sådan læser jeg det ihvertfald.

Se bare koncerter nu om dage. Det virker til det er meget vigtigt at fortælle andre at jeg er her og oplever det her fede show nu, end faktisk selv at opleve det.
Altså vi er da fuldstændig enige om at den her dokumentationskultur vi er en del af, er fuldstændig ulidelig.

Men at kalde det “nul tolerance” på samme måde som klubben gør med vold, racisme,
pyro og andre overtrædelser af loven, er ren og skær idioti. Det er at kriminalisere folk der ikke er kriminelle og de opfører sig som om de ejer tribunen.

Det er ikke specielt heldigt formuleret, men der er altså også en del folk herinde der bare VIL læse bål og brænd og diktatur i alt der kommer fra de stemningsaktive. Det er jo heller ikke fordi det er første gang der bliver opfordret til at lade telefonerne blive i lommen fra SFAs side. Og så vidt jeg ved har vi ikke tidligere haft historier om trusler, vold og smadrede iphones efterfølgende. Lur mig om det ikke bliver det samme den her gang.

Det er meget ringe formuleret. Dertil er der en masse usagt der giver en automatreaktion herinde.

Hvis man havde delt det op, kunne man nå en større effekt (selvom skyttegravene stadig eksisterer - og nok med ret god grund / jakke er temaet lige her).

Budskabet: vi er en kerne i stemning der stort set altid er genstand for interesse, bliver filmet og eksponeret på sociale medier. Vi har personer der principielt ikke ønsker at optræde på sociale medier og derfor frabeder sig at blive filmet og efterfølgende eksponeret hvor sjælløse virksomheder tjener penge på os som gratis indhold. Derudover har vi en fetisch for at begå ulovligheder og derfor er det ca lige så træls for os at blive filmet, som det er for indbrudstyve og andet skidtfolk (der bryder den del af lovgivningen vi mener bør overholdes).

Derudover er der generelt en kultur med at filme og iagttage, i stedet for at deltage. Ud over at være en latterlig tendens, er det dræbende for engagementet og dermed i konflikt med præmisen for at opholde sig i stemning / det stemningsskabende segment.

Jf lovgivningen (den del vi bakker op om), er der GDPR-rettigheder og krav om samtykke til at medvirke. Derfor har vi nultilerance overfor deling af optagelser hvor man kan se enkeltpersoner tydeligt, uden at have indhentet samtykke fra hver enkelt. (Vi arbejder på at få Viasat og TV2 omfattet også, men har generelt styr på at skjule vores ulovlige aktiviteter for de indkigsvinkler)

Så længe clacken/stemningsskaberne/tribunen ikke overholder love og regler skal vi andre jo heller ikke.
Jeg filmer derfor hvem og hvad jeg vil.
Noget for noget, de herrer.
Det er derfor myndighederne er ovenud lykkelige når borgere tager sagen i egen hånd og hænger folk ud på internettet.

Der er en kerne af reelt i det her: jeg har ikke interessere i at indgå som materiale der deles på sociale medier hvor jeg - uden honorar - bidrager til at mediet kan drive sin forretning og generere profit.

Den del var ret ubehjælpeligt formuleret i deres indlæg og derfor forsøgte jeg at hjælpe lidt.

Jesus fucking christ guys. Det handler om at det er dræbende for stemningen når halvdelen står og checker instagram. Det er meget nemmere at synge med når naboen også gør det.
Den (alt for) voldsomme udmelding kommer ikke ud af det blå - noget i ville vide hvis i faktisk stod på stemningen en gang i mellem. Det bliver jævnligt fortalt/informeret/råbt på forskellige kanaler eller via megafon.

Jeg tror mange af jer undervurderer kraftigt hvor udmattende det er både metalt of fysisk at stå og hoppe og synge en hel kamp. Der ryger nemt en finke af panden.

Dæmonisering af medfans er sgu noget i overkanten til min smag.

Last edited:
Hvem er i? Hvis det er henvendt til mig er jeg ikke mere med i nogen "i" end du er, jeg synes bare mistænkeliggørelse, dæmonisering og generelt nedladende holdning til de mest aktive medfans er gået alt for vidt.

Hvis du ikke gider parolen på stemningstribunen så lad være med at gå derhen eller stil dig modsat dem på udebane. Så bliver det aldrig et problem.

Alternativt start en aarhusiansk pendant til Nedre C.

Hvem er i? Hvis det er henvendt til mig er jeg ikke mere med i nogen "i" end du er, jeg synes bare mistænkeliggørelse, dæmonisering og generelt nedladende holdning til de mest aktive medfans er gået alt for vidt.
Altså nu er der ikke andre end to fanfraktioner der har meldt nultolerance, så det med mistænkeliggørelsen af medfans, står helt for deres regning.

I er henvendt til clacken, til dem der gør sig selv til bedre end os andre og vil "bestemme, men ikke bestemmes over."
Stop ulovlighederne.
AGF betalte bøder for 480.000 kr sidste sæson, BIF for over 700.000 kroner og FCK for 1,8 millioner kroner.
Vanviddet må stoppes. Tre millioner. 3.
Stemningen har sin pris og jeg håber INDERLIGT klubberne bliver meget mere hårdhændede i det shitsjov her.

Jeg tror mange af jer undervurderer kraftigt hvor udmattende det er både metalt of fysisk at stå og hoppe og synge en hel kamp.
Jeg undervurderer helt sikkert ikke hvor hårdt og udmattende det er!
For pokker da!
Jeg ville hverken have kondition eller fysik til det, overhovedet.

Jeg arbejder professionelt med mennesker der er eller har været under stærkt pres og faktisk er jeg seriøst imponeret over hvordan det lykkes deltagerne at klare det, ægte!
Mon de enten træner det i løbet af ugen eller klarer det på anden måde?

Hvis du ikke gider parolen på stemningstribunen så lad være med at gå derhen eller stil dig modsat dem på udebane. Så bliver det aldrig et problem.

Alternativt start en aarhusiansk pendant til Nedre C.

Jeg gider ikke pyro og masker, når de får styr på det, så kan de komme og snakke om hvordan stemning skal være.

De har allerede kostet at over 1000 ikke kunne komme ind til en kamp i år, hvad med at de får styr på egne rækker før de leger konger over alle andre?

Som udgangspunkt er det dog dårlig stil at filme nogen, der utvetydigt har frabedt sig det.
Men på en tribune, som er et offentligt sted - i hvert fald når vi snakker hjemmebane for AGF, så kan ingen fortælle andre at man ikke må filme.

Man kan frabede sig at blive filmet, men i og med det er i offentligheden, så er der ikke så meget at gøre ved det. Man kan vende den om og sige, at hvis man ikke vil filmes, så kan man blive væk.

Nuvel, jeg synes de stemningsskabende laver fed stemning (og ja, de pyro’er de laver er ofte godt koordineret og flotte, men stadig ulovlige), så jeg ville da være ked at at der ikke var den stemning mere.

Jeg forstår godt budskabet i deres udsendte meddelelse, men det er måden det bliver kommunikeret på; som om de ejer tribunen, og det gør de jo på ingen måde.

Men på en tribune, som er et offentligt sted - i hvert fald når vi snakker hjemmebane for AGF, så kan ingen fortælle andre at man ikke må filme.

Man kan frabede sig at blive filmet, men i og med det er i offentligheden, så er der ikke så meget at gøre ved det. Man kan vende den om og sige, at hvis man ikke vil filmes, så kan man blive væk.

Nuvel, jeg synes de stemningsskabende laver fed stemning (og ja, de pyro’er de laver er ofte godt koordineret og flotte, men stadig ulovlige), så jeg ville da være ked at at der ikke var den stemning mere.

Jeg forstår godt budskabet i deres udsendte meddelelse, men det er måden det bliver kommunikeret på; som om de ejer tribunen, og det gør de jo på ingen måde.
Jeg er enig i samtlige linjer i dit indlæg. Udgangspunktet for mit lille pip var blot, at gensidig respekt fordrer, at det går ä begge veje, og at der ikke er særligt meget grund til at sætte sig selv i centrum og insistere på egne regler. Uanset om man så insisterer på bruge de regler til at holde et romerlys eller et kamera.

(Ja, der kan være masser af legitime grunde til at checke sin telefon, og der kan være gode grunde til at filme - men man behøver ikke være konfliktoptrappende alene for princippets skyld)

Som udgangspunkt er det dog dårlig stil at filme nogen, der utvetydigt har frabedt sig det.
Det kan man sige -
Men i denne specifikke situation er det ikke enkeltpersoner der frabeder sig at blive filmet på et sted med offentlig adgang.
Gør de det, bør det efterleves af ren venlighed.
Men i og med stadion er et sted med offentlig adgang og hvis ikke det specifikt er netop dig, der bliver filmet, er der ikke noget ulovligt i at tage et billede.
Her der imø tale om en gruppe der uden hjemmel tager råderet over et sted med offentlig adgang.
Helt lige som de kriminelle i Pusherstreet, dengang.

der ikke er særligt meget grund til at sætte sig selv i centrum og insistere på egne regler. Uanset om man så insisterer på bruge de regler til at holde et romerlys eller et kamera.

Det er ulovligt at holde et romerlys. Det er ikke ulovligt at holde et kamera.

Det er god stil at filme dem, der holder et romerlys. Det er dårlig stil at holde et romerlys.

Dem, der påkalder sig egne regler, er dem, der bryder reglerne. Ikke dem, der filmer pågældende lovbrydere.

Latest posts

Back