New posts

Den store tribune-tråd

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 586
  • Views Views: Views 42K
Bum!

• FCK (for to kampe): 275.000 kroner samt lukket stemningstribune for pyroteknik og kampforsinkelse mod SIF og FCN
  • Silkeborg IF: 100.000 kroner samt lukket stemningstribune for pyroteknik og kampforsinkelse mod FCK
  • FC Midtjylland: 35.000 kroner samt en delvis nedlukning af Sydtribunen i første Superliga-hjemmekamp for pyroteknik og kampforsinkelse
Vi slipper med 45.000,- for kast af lighter mod Brøndby.

Værd er det dog at bemærke følgende fra kendelsen for FCK og Silkeborg (https://agf-forum.dk/attachments/kendelse-fc-koebenhavn-167-24-25-29052025-dbu-pdf.4885/):

F.C. København fradømmes retten til at spille de to næste hjemmekamp i 3F Superliga med tilskuere på Btribunen i Parken i medfør af DBU’s love § 30.1, nr. 4, jf. § 30.1, a), og Divisionsforeningens cirkulære om sikkerhed og orden på stadion § 7.1, jf. §§ 7.2 b) og 6.12.2, dog således at handicapbrugere skal have adgang tilB-tribunen. Sanktionen for så vidt angår kamp nr. 2 udsættes og bortfalder efter en prøvetid på 1 år fra dagsdato på betingelse af, at der i prøvetiden ikke sker overtrædelse omfattet af § 30.1.

Attachments

Hold kæft hvor er det også ude af proportioner! Jeg er helt med på at det er både dumt og forbudt, men en afgift på 45.000 til AGF for at der er kastet en lighter ind på banen.
Ja, det er helt ude af proportioner!
Når dét er reaktionen, må ethvert normalt tænkende væsen da komme til den konklusion, at det må vi da hellere lade være med frem over … ikke sandt?

Disciplinær instansen er tosset, men de sætter reglerne. Derfor burde folk vide bedre end at kaste noget som helst på banen. Og sådan en lighter kan godt gøre nas at blive ramt af.

Noget helt andet er klubbens håndhævelse af karantæner og udelukkelse. Jeg læste man vil give dem der stjal Randers trøjer fra nogle unge gutter 10 års karantæne. Fint nok, men passer det så? Andreas der kastede en røgbombe ind i Jens Stages lejlighed, var vel tilbage på stadion efter 2 år?

Hold kæft hvor er det også ude af proportioner! Jeg er helt med på at det er både dumt og forbudt, men en afgift på 45.000 til AGF for at der er kastet en lighter ind på banen.

De her hårde straffe, som er blevet endnu hårdere i år, tror jeg, har været med til, klubberne endeligt er begyndt at tage problemerne alvorligt. Ansigtsgenkendelse - som jeg ellers principielt er modstander af - vinder mere og mere indpas og hvis man ellers skal tro FCK og BIF, fanger de nu flere ballademagere end før.

Og så truslen om at politikkerne vil blande sig, har nok også en del at sige.

De her hårde straffe, som er blevet endnu hårdere i år, tror jeg, har været med til, klubberne endeligt er begyndt at tage problemerne alvorligt. Ansigtsgenkendelse - som jeg ellers principielt er modstander af - vinder mere og mere indpas og hvis man ellers skal tro FCK og BIF, fanger de nu flere ballademagere end før.

Og så truslen om at politikkerne vil blande sig, har nok også en del at sige.
Men ansigtsgenkendelsen forslår som en skrædder i Helvede, når tosserne skærmes af deres comrads’ flag, så de kan maskere sig i ro omgang.
Jeg tror først på, at noget virker, når selvjustitsen indfinder sig på tribunerne…det er nok et Utopia, desværre.

Der er stadig forbud mod udebanefans når Fck og Bif spiller - det gælder tilsyneladende indtil de får lyst til at lave det om. Mon ikke de skal opføre sig bedre mod andre klubber, før det bliver relevant.

Jeg ved ikke om den allerede har været linket/omtalt herinde, men det er lidt interessant, at Randers nu rent faktisk lægger op til at gøre noget ved den her kultur, hvor nogen gemmer sig bag bannere og iklæder sig masker for så at lege med ild og gå tilbage og gemme sig igen.

- Fremadrettet vil det være retningslinjen, at hele grupper kan tildeles karantæner i tilfælde af organiseret regelbrud – også selvom enkelte personer ikke nødvendigvis har udført den konkrete handling. Det kan f.eks. være personer, der holder bannere, som bevidst anvendes til at skjule affyring af pyroteknik eller andre ulovligheder.

Jeg er lidt delt på det, for gruppe-karantæner kommer til at ramme ikke-implicerede, men det er omvendt svært at komme videre i kampen mod det her uvæsen, hvis man ikke straffer hele den gruppe der mere eller mindre bakker op.

Bold har også en +artikel, hvor jeg ikke ved hvad de bringer af nye vinkler:

Jeg ved ikke om den allerede har været linket/omtalt herinde, men det er lidt interessant, at Randers nu rent faktisk lægger op til at gøre noget ved den her kultur, hvor nogen gemmer sig bag bannere og iklæder sig masker for så at lege med ild og gå tilbage og gemme sig igen.

Jeg er lidt delt på det, for gruppe-karantæner kommer til at ramme ikke-implicerede, men det er omvendt svært at komme videre i kampen mod det her uvæsen, hvis man ikke straffer hele den gruppe der mere eller mindre bakker op.

Det er jo lidt som at der er regler for så mange andre ting…de fleste regler opstår desværre fordi en minoritet er mere interesseret i deres egen akse end den brede interesse og fællesskab.

Kæmpe modstander af kollektive straffe. Det er et selvmål af dimensioner.

Hvorfor kigger klubberne og divisionsforeningen/DBU ikke mod Norge?

Når det er lovligt er det jo ikke længere ligeså sejt.

Kæmpe modstander af kollektive straffe. Det er et selvmål af dimensioner.

Hvorfor kigger klubberne og divisionsforeningen/DBU ikke mod Norge?

Når det er lovligt er det jo ikke længere ligeså sejt.

Det er muligt en lovliggørelse er vejen frem men indtil da, kan en ansvarlig fodboldledelsen simpelthen ikke undlade at reagere på nedstående. Ingen som kommer til en fucking fodboldkamp skal risikere brandmærker, ødelagt tøj og generelt føle sig utryg.
Jeg er ved at blive sindssyg af det forsvar, der er af tossernes adfærd.

- Så var der nogle episoder, hvor vi har fået henvendelser fra familier, der var utrygge og var blevet ramt af gnister fra pyro til AGF-kampen. Nogle havde fået ødelagt tøj, og andre havde fået brandmærker.

I øvrigt siger Søren Pedersen de kollektive straffe skal ramme dem som aktivt tager del i en handling omkring pyro brug eksempelvis dem som holder bannere for at skjule tosserne ikke dem som passivt står ved siden af.

Latest posts

Back