New posts

Den store tribune-tråd

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 586
  • Views Views: Views 42K
Jeg synes ofte, man hører fra stemningsskaberne, deres sag ikke bliver hørt. Uanset om det passer eller ej, er der noget kylling over ikke at stille op til interviews og give deres side af sagen. Jeg kan ikke døje Søren Pedersen efter han var en af mobberne i Nicklas Carlsson sagen men han står som vinder i den her kamp, i hvert fald i forhold til kommunikationen.
Det passer ikke en skid. Det, de mener, er, at de ikke får deres vilje. De forstår ganske enkelt ikke præmissen for en dialog.

Og ja, jeg er også overrasket over at tage mig selv i at heppe på den mands sag, men her står han stærkt.

En dialog bør i hvert fald ikke foregå via pressen.
Det er der dog også en af parterne, der er kloge nok til ikke at deltage i.
De har fået muligheden for dialog, men det er som sagt ikke det, de er interesserede i.

Derfor udsender man en officiel meddelelse, fordi det vedkommer resten af fodbold-Danmark, som er dybt inficeret af hooliganisme, som i øvrigt spreder sig uden for fodbolden til fx festivaler.

Det er ikke at tage en dialog i pressen. Det er en erklæring om, at nok er nok. Også selv om der i dette tilfælde er tale om den relativt mildere ende af skalaen, dvs. ikke vold, men stadig hærværk. Endda på trods af, at RFC har været imødekommende og delt gaver ud.

Det ville klæde samtlige klubber at gøre det samme.

Nu så jeg lige Søren P. Interview med Viaplay. Og jeg må sige jeg faktisk synes han har en god tilgang til det. Og der er mange fodboldfans rundt omkring der lyder til at have overfortolket hvad der menes med kollektive straffe fra RFCs side.

Sådan helt reelt så jeg da gerne JN melder det samme ud, at hvis man holder et relativt lille banner op, som pyrofolket kan gemme sig bag, så kan man risikere at blive dømt som medskyldig. Helt på linje med en chauffør i flugtbilen til bankrøveriet.

Tænk, hvis alle kunne slippe afsted med det argument. Dkpol vil være dig for evig taknemmelig ;)
Lige i politik er det nok svært at komme udenom, selvom det da oftest ville være befriende, hvis de kunne klare tingene i et mødelokale.
I et job hvor man er på valg hvert fjerde år eller oftere, så er det dog nok utopi at tro det sker.

Det korte af det lange er vel også, at man kun bør tage en sag i pressen, hvis man mener det gavner noget.

Fck's fans leger med ilden og risikerer en tilskuerstraf.

Sæt nu de går videre og trækker Real Madrid eller lignende. Så tænker jeg der er nogen som bliver sure hvis de ikke kan komme på stadion pga. en straf. Det virker ikke videre intelligent men måske de ikke dømmer så hårdt.

Fck's fans leger med ilden og risikerer en tilskuerstraf.

Sæt nu de går videre og trækker Real Madrid eller lignende. Så tænker jeg der er nogen som bliver sure hvis de ikke kan komme på stadion pga. en straf. Det virker ikke videre intelligent men måske de ikke dømmer så hårdt.

Men FCK har en betinget straf hængende over hovedet.. Kæft det ville fryde mig hvis FCK ikke måtte have fans med til Madrid, London, Barcelona eller lignende.. (Håber virkelig straffen blot rammer Europa league…!)

1-0 til Søren Pedersen. Så må vi se hvor længe de fine ord fra Nordtribunen holder:

Vi ophæver stemingens boykottet
🔵
⚫️
🔵
⚫️

Nordtribunen er tilbage med maksimal stemning!
Efter en god dialog med klubbens ledelse og SLO er vi blevet enige om at arbejde mod en fælles vej. Derfor kan vi med glæde fortælle, at Nordtribunen igen vil skabe stemning til Randers FC's kampe og allerede til kampen mod Fredericia på søndag.
- For Nordtribunen har det hele tiden været vigtigt at sikre, at alle kan komme på stadion uden at være nervøse for at få tildelt karantæner. Vi har derfor forsøgt at få præciseret de ændringer og stramninger, som klubben har lavet. Dette har vi nu fået uddybet gennem en god dialog med klubben og der er nu fuld forståelse for, hvordan stramninger for uacceptabel tilskueradfærd foreligger, og man skal derfor ikke være nervøs for at komme på stadion. Det har været vigtigt for os at få talt om friheden for fans, tolkninger af reglementet samt vores samarbejde. Det er vores opfattelse, at klubben har lyttet til vores bekymringer. Derfor har vi også trukket en streg i sandet, og nu glæder vi os til at genoptage stemningen fra på søndag, udtaler formand for Nordtribunen, Martin Randa.
- I Randers FC ønsker vi, at det skal være trygt at komme til fodbold. Vi ønsker hverken at uddele kollektive straffe eller at ramme uskyldige, men derimod at udelukke de personer, som sætter sig over fællesskabet og klubben ved bl.a. at affyre pyroteknik i forbindelse med vores kampe. Vi har haft en god dialog med Nordtribunen, der har bedt os om at uddybe særlige punkter yderligere. Det har vi gjort ved at give konkrete eksempler på, hvornår man bliver – og hvornår man ikke bliver – straffet.
De privilegier som Nordtribunen har haft tidligere, vil naturligvis blive tildelt igen.
Vi er naturligvis også glade for, at Nordtribunen igen vil bakke spillerne og klubben op, udtaler fodbolddirektør Søren Pedersen.
- Som SLO har det været vigtigt for mig at komme helt ind til sagens kerne for Nordtribunen, for derefter at kunne skabe en bro og et fællesskab mellem klubbens ledelse og Nordtribunens ledelse. Gennem dialog har vi uddybet de punkter, som Nordtribunen ønskede belyst. Jeg er glad for, at begge parter har været samarbejdsvillige i denne proces, og jeg ser nu frem til at kunne udvikle fanmiljøet omkring Randers FC, hvor vi allerede har flere spændende tiltag på vej, udtaler SLO i Randers FC, Sylvester Hansen.
Nu glæder vi os til at komme til Fredericia på søndag for at bakke holdet op i jagten på tre point!
Vi håber at se mange medrejsende fans, når vi spiller kl. 14.00 på Monjasa Park i Fredericia.

Det har været vigtigt for os at få talt om friheden for fans, tolkninger af reglementet samt vores samarbejde.

Der er ikke så meget brug for at tolke stadionreglementet. Stop med at begå ulovligheder, simpelt og nemt.

Det lyder til at begge parter er tilfredse, så kan ikke se hvordan det kan tolkes som en Søren Pedersen sejr.

Altså uden Søren Pedersen satte hårdt mod hårdt, havde Nordtribunen næppe rettet ind, det viser de drastiske tiltag ret tydeligt. Så jo Søren Pedersen har vundet 1. runde, nu må vi se, om Nordtribunen vitterlig retter ind eller om vi igen ser pyro fra dem.
Jeg ved godt, hvad jeg vil sætte mine penge på.

Det er vel 1-0 til fodbolden i Randers.

Det er trist at kalde en lovning på at overholde stadionreglementet for en sejr til fodbolden. Bøder, udelukkelse, og kollektive afstraffelser er ikke nødvendigt, hvis bare alle overholdte lovgivningen og her snakker vi altså om en helt bevidst handling ikke noget sket i affekt eller ved et uheld.

Det er mig fortsat ubegribeligt, der findes nogen som sætter sig selv så meget over fællesskabet, at deres behov for fyrværkeri skal gå ud over uskyldige medfans og klubben.
Stop med det, gå i dialog med politikkerne og se om man ad den vej, kan få tilladelse til affyring under ordnede forhold, for jeg tror helt bestemt mange gerne vil pyro.

Altså uden Søren Pedersen satte hårdt mod hårdt, havde Nordtribunen næppe rettet ind, det viser de drastiske tiltag ret tydeligt. Så jo Søren Pedersen har vundet 1. runde, nu må vi se, om Nordtribunen vitterlig retter ind eller om vi igen ser pyro fra dem.
Jeg ved godt, hvad jeg vil sætte mine penge på.

Uenigheden handlede ikke om romerlys, men om kollektive straffe for regelovertrædelser (af blandt andet romerlys)
I første omgang lød det fra Søren Pedersens side, som om at man kunne blive straffet bare for at stå ved siden af en der fyrer et romerlys af.

Jeg har ikke set orginal udmeldingen, så jeg ved ikke om det er Søren Pedersen, der har fået kommunikeret uheldigt ud eller om pressen har overfortolket den oprindelige udmelding.
Jeg gætter dog på at de har fået talt om den del internt og at det er blevet præciseret, at man selvfølgelig ikke får en straf for bare at befinde sig en gruppe der fyrer lys,
hvis man ikke aktivt har hjulpet dem.
For ja, selvfølgelig kommer der romerlys i Randers igen på et eller andet tidspunkt.

Det er trist at kalde en lovning på at overholde stadionreglementet for en sejr til fodbolden.
Igen - det handlede ikke om stadionreglementet.
Jeg er sikker på at deres fans godt ved hvad de må og ikke må.
De gad blot ikke straffes for sidemandens handling.

Uenigheden handlede ikke om romerlys, men om kollektive straffe for regelovertrædelser (af blandt andet romerlys)
I første omgang lød det fra Søren Pedersens side, som om at man kunne blive straffet bare for at stå ved siden af en der fyrer et romerlys af.

Jeg har ikke set orginal udmeldingen, så jeg ved ikke om det er Søren Pedersen, der har fået kommunikeret uheldigt ud eller om pressen har overfortolket den oprindelige udmelding.
Jeg gætter dog på at de har fået talt om den del internt og at det er blevet præciseret, at man selvfølgelig ikke får en straf for bare at befinde sig en gruppe der fyrer lys,
hvis man ikke aktivt har hjulpet dem.
For ja, selvfølgelig kommer der romerlys i Randers igen på et eller andet tidspunkt.

Det er simpelthen ikke rigtigt. Det her citat er fra Søren Pedersen i et interview med TV2 før BIF kampen.

- Vi kan se, at der er en tydelig tendens til, at der er nogle, der skyder pyro af, og nogle står og skjuler dem, så de kan klæde om, så vi ikke kan se vedkommende. Det vil vi komme ud over ved at sige, at dem, der aktivt står og holder banneret, er også i risiko for at få karantæne, siger han til TV 2 Sport.

Her nævner han nogle er blevet forbrændt i kampen mod os:

- Det er simpelthen de oplevelser, vi havde i Aarhus, der fik bægeret til at flyde over. Der var familier, der var utrygge ved at være en del af fanafsnittet, og som havde oplevet episoder, hvor de var blevet forbrændt, siger han til TV 2 Sport.

Den kan måske kaste lidt lys over det og den er her https://randersfc.dk/nyheder-superl...rper-fokus-pa-ikke-acceptabel-tilskueradfaerd

Men det handlede altså det på trods ikke om selve affyringen af romerlys.
Der er jo ikke én der ikke godt ved at det giver karantæne at fyre et sådan af.
Det var den kollektive karantæne som utilfredsheden bundede i.

Nej - de ville ikke acceptere, at dem der hjalp med at bryde reglement kunne blive straffet. Det er vel lidt sådan de fleste fans forventer det skal være og på tide nogen siger fra. Respekt til Søren Pedersen for at gøre det.

Fremadrettet vil det være retningslinjen, at hele grupper kan tildeles karantæner i tilfælde af organiseret regelbrud – også selvom enkelte personer ikke nødvendigvis har udført den konkrete handling. Det kan f.eks. være personer, der holder bannere, som bevidst anvendes til at skjule affyring af pyroteknik eller andre ulovligheder.

Han siger "bare" at dem der hjælper med at skjule handlingerne, de også kan blive straffet.

Nej - de ville ikke acceptere, at dem der hjalp med at bryde reglement kunne blive straffet. Det er vel lidt sådan de fleste fans forventer det skal være og på tide nogen siger fra. Respekt til Søren Pedersen for at gøre det.

Han siger "bare" at dem der hjælper med at skjule handlingerne, de også kan blive straffet.

Uden at kende den præcise årsag til at fangruppen i første omgang var utilfredse, så kunne det være denne formulering

Fremadrettet vil det være retningslinjen, at hele grupper kan tildeles karantæner i tilfælde af organiseret regelbrud – også selvom enkelte personer ikke nødvendigvis har udført den konkrete handling. Det kan f.eks. være personer, der holder bannere, som bevidst anvendes til at skjule affyring af pyroteknik eller andre ulovligheder.

Den formulering tror jeg mange der var i Odense i mandags eksempelvis vil været noget kede af, da der både var ret større rullebanner på tribunen og romerlys kort efter.

Latest posts

Back