New posts

Den store stemningstråd

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 735
  • Views Views: Views 38K
Den store stemningstråd
Der findes altså sindssyge fans og måske især hos Bif - tænk sig ikke at kunne lade en i kørestol være i fred og begynde at tage ilten fra hende :mad: Uvorne idioter!

Herefter udvikler det sig drastisk. Mille Mastrup har en respiratorslange tilsluttet, der sidder på kørestolen.

- Så tager den ene luften bag på. Min hjælper skynder sig at sætte den på og spørger dem, hvad 'fanden de laver'. Den trækker vejret for mig.

- Jeg kunne dø.

Kommunikationsdirektøren i Bif, Søren Hanghøj, siger heldigvis at de har reageret hurtigt. Det virker måske lidt som om de er ved at vågne op derovre men der er godt nok lang vej igen, før de har styr på deres fans.

Ekstra Bladet har talt med Brøndbys kommunikationsdirektør Søren Hanghøj.

- Det er fuldstændig skrækkeligt og chokerende. Det er så langt over alle grænser. Det er uacceptabelt.

- Hvad har I efterfølgende gjort?

- Vi har set video igennem. Vi har fundet frem til det her menneske, der gør det, og så har vi i dag politianmeldt sagen.

- Denne her mand kommer ikke til at sætte benene på Brøndby Stadion i mange år, men hvor mange er op til politiets undersøgelse af sagen, men det her hører ingen steder hjemme.

Der findes altså sindssyge fans og måske især hos Bif - tænk sig ikke at kunne lade en i kørestol være i fred og begynde at tage ilten fra hende :mad: Uvorne idioter!

At fjerne slangen fra en respirator er 1:1 det samme som at holde hånden for munden på en alm person, så vedkommende ikke kan trække vejret. Var personen død, er det uagtsom manddrab og ja der er faldet dom i sådan en sag.

Vi er langt forbi drengestreger, det er afstumpet og håber røvhullet både får en tur i retten og livstidskarantæne.

At fjerne slangen fra en respirator er 1:1 det samme som at holde hånden for munden på en alm person, så vedkommende ikke kan trække vejret. Var personen død, er det uagtsom manddrab og ja der er faldet dom i sådan en sag.

Vi er langt forbi drengestreger, det er afstumpet og håber røvhullet både får en tur i retten og livstidskarantæne.
Man har indtryk af at der er et fanmiljø på Brøndby Stadion, der minder mere om en rockerklub end om en fodboldklub. Det handler om at være intimiderende så folk omkring “respekterer” dig og dem du omgås. Det er absurd at de ikke har gjort op med den kultur for mange år siden, og gjort det meget meget klart at man ikke er Brøndby fan, når man opfører sig på den måde.

Men de har åbenbart også intimideret ledelsen i Brøndby!

Man har indtryk af at der er et fanmiljø på Brøndby Stadion, der minder mere om en rockerklub end om en fodboldklub. Det handler om at være intimiderende så folk omkring “respekterer” dig og dem du omgås. Det er absurd at de ikke har gjort op med den kultur for mange år siden, og gjort det meget meget klart at man ikke er Brøndby fan, når man opfører sig på den måde.

Vi er ved at være der, om folk rent faktisk skal dø, før ledelsen tager et endeligt opgør med de afstumpede typer men det gælder også i FCK og alle andre klubber inkl. vores egen.

I min tid i Dansk Handicapforbund har jeg aldrig hørt om sådan en sag, jeg er mildest talt rystet over, det kan ske i Danmark.

Jeg er så lidt i tvivl om hvordan de vil gribe en sag som denne an. Det kan godt være idioten tænker det er drengestreger men det er vi langt langt over - spørgsmålet er hvad Politiet kan gøre ved det, udover karantæne fra stadion. Der burde falde en ordentlig straf.

Normalt tænker jeg rockere er mere fornuftige end det her - det er så langt ude og overfor en som tydeligt ikke selv er i stand til at forsvare sig. Her mangler vist en brik eller to at flytte med.

Jeg er så lidt i tvivl om hvordan de vil gribe en sag som denne an. Det kan godt være idioten tænker det er drengestreger men det er vi langt langt over - spørgsmålet er hvad Politiet kan gøre ved det, udover karantæne fra stadion. Der burde falde en ordentlig straf.

Hun har heldigvis politianmeldt sagen, så håber jeg anklagemyndigheden vil gå videre med den, hvis BIF og politiet finder frem til personen.
Og så er jeg spændt på selvsamme myndighed vil kigge på, om BIF gør nok for sikkerheden.

Normalt tænker jeg rockere er mere fornuftige end det her - det er så langt ude og overfor en som tydeligt ikke selv er i stand til at forsvare sig. Her mangler vist en brik eller to at flytte med.
Man har indtryk af at Brøndby har skabt et miljø i forbindelse med kampe, hvor samfundets almindelige regler ikke gælder, et frirum for afstumpethed, hvor det gælder om at vise kammeraterne hvor “vild” man kan være, og hvor meget man “tør” gøre ved andre mennesker. Det Clockwork Orange frirum skal de have lukket ned, ellers ender det med dødsfald.

Nå men iflg. BT er det 3 mænd og de er identificeret og står overfor en flerårs karantæne men altså ikke livstid for at bringe et andet menneskes liv i fare. Der er en grund til BIF har de massive tilskuerproblemer.
Det vigtigste er at de er blevet politianmeldt, så de kan få en passende straf jf. straffeloven.

Nå men iflg. BT er det 3 mænd og de er identificeret og står overfor en flerårs karantæne men altså ikke livstid for at bringe et andet menneskes liv i fare. Der er en grund til BIF har de massive tilskuerproblemer.
Måske er det bedst ikke at give lidstids for så har de typer ikke længere noget at miste. Så kan de lige så godt forsøge at tiltvinge sig adgang eller møde op foran away-sektionen og kaste flasker og sten efter andre... Men altså fuck nu bare de typer!

Måske er det bedst ikke at give lidstids for så har de typer ikke længere noget at miste. Så kan de lige så godt forsøge at tiltvinge sig adgang eller møde op foran away-sektionen og kaste flasker og sten efter andre... Men altså fuck nu bare de typer!
Til gengæld ville det måske have en præventiv virkning, hvis klubben lige pludseligt viste nosser, og smed folk ud der udsætter andre for fare. Der er dog også den risiko at man lige præcis i Brøndby, ikke har meget mere samlet intelligens end en opvaskebørste, og derfor ikke fatter hvorfor folk ikke længere må komme på stadion.

Jeg har lige spurgt en kunstig intelligens (jaja, jeg er gammel 🤣) om, hvad en tiltale ville lyde på, hvis man forhindrede en person i respirator i at kunne få luft.

Svaret er:
“At forhindre en person i respirator i at få luft vil juridisk oftest udløse en tiltale for forsætligt manddrab (straffelovens § 237) eller drabsforsøg (straffelovens § 237 jf. § 21), hvis personen overlever. Handlingen betragtes som en direkte og livsfarlig berøvelse af andres liv. “

Det synes jeg lyder fornuftigt.
Snak om karantæne på stadion virker … meningsløst.

Det kan passende kombineres med at i de næste mange år, skal de tilbringe kampdagen på en politistation, som i England.

Snak om karantæne på stadion virker … meningsløst.

Helt uenig. Så længe de ikke er dømt i en retssal, hvis anklagemyndigheden overhovedet vil tage den så langt, så skal de ikke på stadion og for min aldrig aldrig nogensinde.
Nu ligger sådan noget mig meget på sinde, så ja jeg er helt oppe i det røde felt over, der findes sådan en afstumpethed på et dansk stadion.
Jeg har dog også noteret mig, BIF fans som var helt oppe at køre over nogle - utilstedelige - bannere fra FCK fans, er helt tavse. Det kan jeg med min erfaring jo godt spekulere lidt i.

Det kan passende kombineres med at i de næste mange år, skal de tilbringe kampdagen på en politistation, som i England.

Helt uenig. Så længe de ikke er dømt i en retssal, hvis anklagemyndigheden overhovedet vil tage den så langt, så skal de ikke på stadion og for min aldrig aldrig nogensinde.
Nu ligger sådan noget mig meget på sinde, så ja jeg er helt oppe i det røde felt over, der findes sådan en afstumpethed på et dansk stadion.
Jeg har dog også noteret mig, BIF fans som var helt oppe at køre over nogle - utilstedelige - bannere fra FCK fans, er helt tavse. Det kan jeg med min erfaring jo godt spekulere lidt i.

Hovhov - jeg udtrykker mig nok ikke klart:
De skal foran en dommer og forhåbentlig i fængsel for mordforsøg eller i det mindste for forsætligt at have udsat anden for livsfare.
Og så skal de SELVFØLGELIG ikke ind på et stadion mere.
Min pointe var altså bare, at en udelukkelse fra stadion da egentlig er det mindste og selvfølgelig.

Latest posts

Back