New posts

Den store stemningstråd

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 718
  • Views Views: Views 37K

Så nu gider politikkerne ikke mere og vil hjælpe klubberne :unsure: Klubberne har da også klaget over, at de ikke vil gå op på tribunen og nappe dem med pyro mv. Der står dog "skal kunne tildeles karantæne", så måske man slipper første gang.

Bliv snuppet indenfor 5 km. fra stadion og få karantæne fra fodbold. Det er noget af en risiko at tage, hvis man gerne vil på stadion.

Fra kampen mod FCM:

Fodboldens Disciplinærinstans vurderer på baggrund af indberetningen fra kampens dommer og AGF’s redegørelse, at AGF har et objektivt ansvar for, at der fra AGF’s tilskuerafsnit blev affyret i alt 41 stk. romerlys ved indløb, jf. sikkerhedscirkulærets § 6.10.2 og § 6.8.1. Det er desuden indgået i vurderingen, at affyringen af de pyrotekniske artikler fremstod omfattende og organiseret, hvilket er en skærpende omstændighed ved sanktionsudmålingen, jf. sikkerhedscirkulærets § 7.2, litra b.

Fodboldens Disciplinærinstans har vurderet strafværdigheden af det foreliggende tilfælde og har på den baggrund fastsat sanktionen til en samlet bøde på 100.000 kr. Fodboldens Disciplinærinstans har ved sanktionsudmålingen bl.a. lagt vægt på forseelsens karakter og omfang samt antallet af tidligere indberetninger for så vidt angår AGF.

https://agf-forum.dk/attachments/kendelse-agf-mod-fc-midtjylland-12022026-dbu-pdf.6260/

Attachments

Så nu gider politikkerne ikke mere og vil hjælpe klubberne :unsure: Klubberne har da også klaget over, at de ikke vil gå op på tribunen og nappe dem med pyro mv. Der står dog "skal kunne tildeles karantæne", så måske man slipper første gang.

Bliv snuppet indenfor 5 km. fra stadion og få karantæne fra fodbold. Det er noget af en risiko at tage, hvis man gerne vil på stadion.
Er der ikke et par stadion i hovestaden som ligger indenfor 5km afstand ? - saaledes ballade i Hvidovre kan foere til karentaene i Brondby
Det bliver selvfolgelig ikke saadan i praksis.
Jeg synes der er nogle rationelle tiltag i lovpakken, punkt 14 med karentaene og straffe attesten skal nok efter proeves i retten -

Er der ikke et par stadion i hovestaden som ligger indenfor 5km afstand ? - saaledes ballade i Hvidovre kan foere til karentaene i Brondby
Jeg synes der er nogle rationelle tiltag i lovpakken, punkt 14 med karentaene og straffe attesten skal nok efter proeves i retten -
var problemet ikke at det kunne ryge på straffeattesten uden tur foran dommer, altså brud på magtfordelingen.

bevares jeg er ikke jurist eller på nogen måde juridisk begavet, men jeg mindes det var et af argumenterne imod

Har ikke noteret mig hvordan karantæne fungerer - altså om det bare er på et stadion.
Men er ansigstgenkendelsen ikke for at kunne holde dem ude af alle stadions?

var problemet ikke at det kunne ryge på straffeattesten uden tur foran dommer, altså brud på magtfordelingen.

bevares jeg er ikke jurist eller på nogen måde juridisk begavet, men jeg mindes det var et af argumenterne imod
Nemlig - jeg tror den bliver efterproevet i rets systemet -

en anden lidt sjov formulering:
fra kampens dommer og AGF’s redegørelse, at AGF har et objektivt ansvar for, at der fra AGF’s tilskuerafsnit blev affyret i alt 41 stk. romerlys.....

Det der med det objektive ansvar, hvis Funky og jeg kommer i slagsmaal foran boegescenerne har Smukfest saa ogsaa et objektivt ansvar i forhold til det?

Jeg er bestemt heller ikke jurist, men synes det er lidt kurioest

Nemlig - jeg tror den bliver efterproevet i rets systemet -

en anden lidt sjov formulering:
fra kampens dommer og AGF’s redegørelse, at AGF har et objektivt ansvar for, at der fra AGF’s tilskuerafsnit blev affyret i alt 41 stk. romerlys.....

Det der med det objektive ansvar, hvis Funky og jeg kommer i slagsmaal foran boegescenerne har Smukfest saa ogsaa et objektivt ansvar i forhold til det?

Jeg er bestemt heller ikke jurist, men synes det er lidt kurioest
det må vel være med tanke om at det er til fare for andre tilskuere, for dere r vel et objektivt ansvar for sikkerhed.

det ville være mit gæt

En god Superliga spiller? Det er ca. 2 x månedsløn til PM. Hvilken god spiller kan man købe for 560.000?

Jeg ser frem til at JN sørge for at der ikke kommer pyro ind på stadion resten af sæsonen når nu han er så meget i mod det. Det kan vitterligt ikke være særligt svært med det lille stadion vi har pt, og med alle de kontrol muligheder der er.
Så længe visitation ikke må foretages visse steder så tror jeg det bliver svært at stoppe helt.. Er det ikke sådan det kommer ind på stadion? Eller er jeg igen fuldstændig outdated?

Bold har rakt ud til FC Midtjylland, der i et skriftligt svar undrer sig over, hvordan Brøndby-fansene kunne vide, at hegnet var sat op.
- Det er under al kritik, når der begås hærværk på et stadion - særligt når det går ud over installationer, der er sat op af hensyn til sikkerheden for spillere, fans og ansatte.
- Det pågældende hegn blev opsat for få dage siden, og informationen om det har alene været delt med Brøndby IF.
- Derfor undrer det os også, at personer på udebaneafsnittet tilsyneladende havde det rette værktøj med til netop den installation, lyder det fra FCM, der ellers henviser til Divisionsforeningen.

Brøndby's svar:

- Når det er sagt, har man i min optik et ansvar for som vært at stille et udebaneafsnit til rådighed, hvor det rent faktisk også er muligt at se den kamp, man har kørt flere hundrede kilometer og spenderet mange penge for at se. Uden at et flere meter højt hegn ødelægger udsynet.

FCM vedr. BIF:

FCM reagerer på hærværk: - Under al kritik​

Inden opgøret mod FCM fjernede Brøndby-fans hegn ved udebaneafsnittet. Det har efterfølgende fået FCM til at reagere.

- Det er under al kritik, når der begås hærværk på et stadion – særligt når det går ud over installationer, der er sat op af hensyn til sikkerheden for spillere, fans og ansatte. Det pågældende hegn blev opsat for få dage siden, og informationen om det har alene været delt med Brøndby IF. Derfor undrer det os også, at personer på udebaneafsnittet tilsyneladende havde det rette værktøj med til netop den installation, lyder det fra FCM i en besked til TV 2 Sport.

Vor Herre til hest!
Hvad med om BIF medbragte deres eget politi, nu vi er på vej ned af anarkiens sti?

Brøndby's svar:

- Når det er sagt, har man i min optik et ansvar for som vært at stille et udebaneafsnit til rådighed, hvor det rent faktisk også er muligt at se den kamp, man har kørt flere hundrede kilometer og spenderet mange penge for at se. Uden at et flere meter højt hegn ødelægger udsynet.

Underforstået...BIF er ikke enige i, at deres amøber skal bag hegn og så er det bare HELT OK at afmontere lortet.

FCM vedr. BIF:

FCM reagerer på hærværk: - Under al kritik​

Inden opgøret mod FCM fjernede Brøndby-fans hegn ved udebaneafsnittet. Det har efterfølgende fået FCM til at reagere.

- Det er under al kritik, når der begås hærværk på et stadion – særligt når det går ud over installationer, der er sat op af hensyn til sikkerheden for spillere, fans og ansatte. Det pågældende hegn blev opsat for få dage siden, og informationen om det har alene været delt med Brøndby IF. Derfor undrer det os også, at personer på udebaneafsnittet tilsyneladende havde det rette værktøj med til netop den installation, lyder det fra FCM i en besked til TV 2 Sport.

Vor Herre til hest!
Hvad med om BIF medbragte deres eget politi, nu vi er på vej ned af anarkiens sti?
Det er selvfølgelig forkasteligt, men at fcm opsætter et 2 meter højt hegn oven på deres i forvejen 2 meter høje hegn er ikke ligefrem gæstfrihed.

Latest posts

Back