Jeg tror at Fournais bliver irriteret af samme årsag som jeg selv. Mit indtryk har været, at AGFs kampe med byrådet ofte har handlet om, at der sidder mange, der ikke interesserer sig for fodbold. Men når der så sidder sådan en FCM-fan, endda som rådmand, så bliver det endnu mere opad bakke. Er det en der arbejder for byens interesser i forhold til Kongelunden (mere eller mindre sportsinteresseret), eller tværtimod en der tænker på, hvordan han mest muligt kan lægge sten i vejen for AGF? Vi står altså overfor forhandlinger om en lejeaftale med kommunen lige nu. På den måde kan man så sige, at det er fint nok, at MC toner rent flag.
At man kører fullblown egocentri på begivenheden, overrasker mig ikke så meget, i betragtning af det parti han repræsenterer. Men trangen til at bringe sig selv i centrum kom lige tilbage i fjæset på ham selv denne gang. Nu er det på tide at rulle ærmerne op (eller nærmere at smide trøjen) og komme tilbage til at arbejde for Aarhus, tak!
Mit gæt er i øvrigt, at der må være nogle af de ikke-fodboldinteresserede, der har fået øjnene op for, hvad AGF betyder for den her by. Det er virkelig god timing lige nu. Og til alle dem der grinte af klubben af byen, da vi "fejrede bronzen som et mesterskab": Nej, det er sådan her vi fejrer et mesterskab i Aarhus! Men jeg kan da godt forstå at man kunne tage fejl, hvis man kommer fra Herning og nærmest også FCK. Det er så trist, at de har vundet så meget at de nærmest ikke gider at fejre det ordentligt længere.